SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Skeeleren, skaten, hoe moet ik het nu noemen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welke skates moet ik nemen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Skate termen (Materiaal)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Skate termen (Techniek)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TechniekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FilmpjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige tips
• Last van je bovenvoet?
Je skates hoeven alleen maar heel strak bij je enkels en je tenen. Bovenop hoeven ze niet persé tot het maximale te worden dichtgetrokken.
• Last van tintelende voeten, of een brandend gevoel?
Kijk of dit na een aantal keer nog steeds het geval is. Het kan zijn dat je voeten nog moeten wennen aan de skate.Mocht het echter aanhouden, kijk dan of een inleg/steunzooltje een uitbrengst kan zijn.
• Oefen een keer in het gras lopen! Dit kan een uitstekende noodstop zijn wanneer je dit eerder hebt gedaan heb je een goed reflex.
• Wees niet bang om te vallen, ooit val je toch wel!
Handige links
Skate Lifestyle sites
www.powerblading.org
www.rollernews.com
www.be-mag.com
www.oneblademag.com
Shops
www.skatepro.nl
www.skate-dump.nl
www.thisissoul.com
www.futurumshop.nl
Weer
www.hetweeractueel.nl
www.buienradar.nl
Locaties
www.geoskating.com
www.vmgv.nl/asfalt/kaart.html
De OP kan je hier vinden http://goo.gl/sA6KF
laatste post was een oproepje van M2theCquote:Zijn er hier ook actieve skaters die mee willen doen met de eerste Friday Night Skate van Almere?
Het wordt geheel door vrijwilligers verzorgd en het betreft een funskate. De eerste is ongeveer 21 km met 2 "bail out" opties. Zal er nog wel een apart topic voor openen. We starten 27 april rond 19.00 uur bij BBQ burger. De route info staat op facebook.com/FNS.Almere
Iedereen is welkom en meeskaten is op eigen risico
[ Bericht 19% gewijzigd door Maisnon op 12-04-2012 14:53:55 ]![]()
Ik heb nu solomon skate's, 4 wielen van ik denk 83mm. Waren rond de 120euro.
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een paar die lekker snel gaan voor de wat langere afstand, het zou ook fijn zijn als je minder trilling voelt.
Waar moet ik op letten bij het kopen van zulke skeelers? maat van wielen? 4 of 5 wielen?[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]![]()
Zo, nu is de ziel gerust...
40km/u [X] check
halve marathon 1:05:34 [X] check
hele marathon 2:12:46 [X] check![]()
![]()
@mergbot,
Hoe groter de wielen hoe meer snelheid. De hardheid is uitgedrukt in het getal voor de A, 78A is het zachtst en rijd comfortabel maar is minder snel dan de hardere wielen.
4 of 5 wielen is een persoonlijke keuze, een korter frame is wendbaarder maar 5 wielen is weer wat sneller.
Dan kun je ook nog kiezen uit een hoge schoen of een lage à la noren. Hoge schoenen, gedeeltelijk soft boot gedeeltelijk hard boot geven veel meer steun dan een lage schoen.
Lagers met een hoger ABEC nummer zijn preciezer en dus beter dan lagers met een laag nummer.![]()
Top! bedankt voor je reactie. Zijn lage schoenen altijd van leer/zacht materiaal? op noren kom ik niet vooruit dus ik zoek een wat stevige schoen, maar zie wel mooie aanbiedingen zoals dit
http://www.skate-dump.nl/index.php?pg=artinfo&id=989
maar die schoen is denk ik niet erg stevig om de enkel?
[ Bericht 86% gewijzigd door ._HAAK_. op 02-04-2012 16:51:34 ][quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
[/quote]![]()
Of ze ook met harder materiaal bestaan durf ik niet te zeggen. Maar met zo'n lage schoen heb je idd geen steun bij je enkel, het skeelerd aan ook met zo als noren, ff wennen dus
die aanbieding zou ik persoonlijk niet voor kiezen, het doel van een echte skeeler is hard en ver kunnen, die van je link hebben echter 78mm wielen wat zonde is. Het is veel nuttiger om 90/100 of zelfs 110mm wielen te hebben.![]()
Zoiets:
http://www.nietzoduur.nl/(...)t-45--N_art_1388.php
is misschien beter voor jou, heeft een hoge schoen met 100mm wielen, en voor n mooie prijs
ik heb er zelf m'n oog ook op, ik zou je trouwens wel aanraden om ze in de winkel te passen, als ze niet perfect zitten kom je op geen enkele skeeler ver ;![]()
Het leer zoals bij schaatsen zal je bij skeelers niet vaak zien, omdat er veel grotere krachten op skeelers werken dan op schaatsen. Leer is daar vaak niet stevig genoeg voor.quote:Op maandag 2 april 2012 16:44 schreef mergbot het volgende:
Top! bedankt voor je reactie. Zijn lage schoenen altijd van leer/zacht materiaal? op noren kom ik niet vooruit dus ik zoek een wat stevige schoen, maar zie wel mooie aanbiedingen zoals dit
Als je er wat geld voor over hebt, dan kun je bijvoorbeeld net als bij schaatsen voor thermoplastische schoenen kiezen, welke naar je voet gevormd kunnen worden en behoorlijk stevig zijn. Je zal echter, net als bij lage schaatsen, ook bij deze lage skeelers bij je enkel weinig tot geen steun hebben.
Je betaalt er echter wel behoorlijk voor.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.![]()
Pfff. erg druk geweest afgelopen week, misschien vanavond week een (kort) rondje.
Ik heb ook salomon oid, met 5 wielen, maar tegenwoordig zie je 5 wielen nergens meer. Alles is 4 wielen en dan 100mm![]()
![]()
Oke dat valt inderdaad nog wel mee. Niet mijn maat overigensquote:Op maandag 2 april 2012 16:58 schreef hugsy33 het volgende:
Zoiets:
is misschien beter voor jou, heeft een hoge schoen met 100mm wielen, en voor n mooie prijs
ik heb er zelf m'n oog ook op, ik zou je trouwens wel aanraden om ze in de winkel te passen, als ze niet perfect zitten kom je op geen enkele skeeler ver ;heb rond de 42.
Het is slechts hobby, ik kijk maar tot c.a. 150.quote:Op maandag 2 april 2012 17:08 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Het leer zoals bij schaatsen zal je bij skeelers niet vaak zien, omdat er veel grotere krachten op skeelers werken dan op schaatsen. Leer is daar vaak niet stevig genoeg voor.
Als je er wat geld voor over hebt, dan kun je bijvoorbeeld net als bij schaatsen voor thermoplastische schoenen kiezen, welke naar je voet gevormd kunnen worden en behoorlijk stevig zijn. Je zal echter, net als bij lage schaatsen, ook bij deze lage skeelers bij je enkel weinig tot geen steun hebben.
Je betaalt er echter wel behoorlijk voor.[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
[/quote]![]()
een lage skeeler schoen is niet het zelfde als een schaatsschoen , een skeeler schoen is harder en steviger.quote:Op maandag 2 april 2012 16:44 schreef mergbot het volgende:
die raps schoen zou ik je sterk afraden , het is vlees nog vis. hij houd op een verkeerde manier het midden tussen een recreatie skate en een snelle skeeler schoen.
maar als je hem kan uitproberen gewoon doen , waarschijnlijk snap je dan wat ik bedoel , maar wie weet is het toch juist wat je zoekt.
wat lager klasse betreft verkijk je daar niet teveel op , alles boven klasse 5 is eigenlijk voor olie smering in een afgesloten omgeving , een keer wat zand of vuil in je lagers en ze zijn gelijk aal klasse 3 of lager.
als je een hoge schoen neemt twijfel ik ook of 100mm wel de juiste keuze is , dat betaalt zich pas uit bij hoge snelheden en lange afstanden. niet echt geweldig voor recreatief rijden.
ook afhankelijk van je schoenmaat/ lengte, grotere mensen kunnen makkelijker met 4x100 overweg als kleine
[ Bericht 10% gewijzigd door dop op 02-04-2012 19:23:25 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
begint een mooi rondje te worden , nu nog even de heinenoord tunnel kun je de 50km/h ook nog halenquote:Op maandag 2 april 2012 16:19 schreef hugsy33 het volgende:
40km/u [X] check
hele marathon 2:12:46 [X] check
[ afbeelding ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Bedankt. Ik ben 1.85m schoen 42.quote:Op maandag 2 april 2012 19:03 schreef dop het volgende:
[..]
een lage skeeler schoen is niet het zelfde als een schaatsschoen , een skeeler schoen is harder en steviger.
die raps schoen zou ik je sterk afraden , het is vlees nog vis. hij houd op een verkeerde manier het midden tussen een recreatie skate en een snelle skeeler schoen.
maar als je hem kan uitproberen gewoon doen , waarschijnlijk snap je dan wat ik bedoel , maar wie weet is het toch juist wat je zoekt.
wat lager klasse betreft verkijk je daar niet teveel op , alles boven klasse 5 is eigenlijk voor olie smering in een afgesloten omgeving , een keer wat zand of vuil in je lagers en ze zijn gelijk aal klasse 3 of lager.
als je een hoge schoen neemt twijfel ik ook of 100mm wel de juiste keuze is , dat betaalt zich pas uit bij hoge snelheden en lange afstanden. niet echt geweldig voor recreatief rijden.
ook afhankelijk van je schoenmaat/ lengte, grotere mensen kunnen makkelijker met 4x100 overweg als kleine
Voordat ik op de snelle weg ben moet ik toch wel een stukje over minder gladde weg dus misschien is een grotere diameter en mindere hardheid dan wel prettiger. Ik ga maar eens in de winkel wat uitproberen, het lijkt mij iig wel prettiger (en sneller) dan de skate waar ik nu op rol.[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
[/quote]![]()
met 1,85 meter heb je denk ik wel voldoende been lengte om 100 mm te rijden.
maar staar je er niet blind op er zijn ook zat lekker karretjes met kleinere wielen.
wat schoen betreft is het de vraag hoe diep je kunt / wil zitten uiteindelijk kan iedereen gewoon op lage schoenen rijden slappe enkels bestaan niet , verkeerde schoenen wel.
ik zou je aan raden om zeker ook eens een goede lage schoen te passen.
om echt rendement uit je slag te halen is een goede lage schoen de enige weg.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Hm oke
Ik zag nu deze (Nijdam 52RC) http://www.telstarstore.n(...)/58490/52rc-pro-line en denk dat ik binnenkort maar eens bij de telstar ga kijken. Ja ja, wel een 100mm. en hardheid van 85A stond erbij.
oh nvm is dezelfde als hugsy hierboven postte.
[ Bericht 3% gewijzigd door ._HAAK_. op 03-04-2012 12:25:57 ][quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
[/quote]![]()
Waarmee sla je dit op? Ziet er gaaf uit...quote:Op maandag 2 april 2012 16:19 schreef hugsy33 het volgende:
40km/u [X] check
hele marathon 2:12:46 [X] check
[ afbeelding ]
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Dan kun je gelijk dit rondje doen, de Kiltunnel is ook een leuke voor de snelheid (al kun je beter een hoge brug hebben, dan blijft gps het tenminste doenquote:Op maandag 2 april 2012 19:08 schreef dop het volgende:
begint een mooi rondje te worden , nu nog even de heinenoord tunnel kun je de 50km/h ook nog halen)
Minimumafstand zo'n 37km, alleen een paar keer opletten bij een wildrooster![]()
![]()
met sportstracker, een gratis appquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:23 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Waarmee sla je dit op? Ziet er gaaf uit...![]()
![]()
@mappy, ik ga altijd richting zwijndrecht. De andere kant op heb ik eerst een heel lang stuk @#%!$ asfalt
maar zal ook niet regelmatig zo'n afstand rijden, is eigenlijk niet te doen met lyme maar ik wilde per se 1x een marathon hebben gereden![]()
![]()
Ik doe het je niet na, eerst even wat meer oefenen. Morgen misschien even na het werk langs de winkel voor andere skates![]()
Goed asfalt is altijd leuker jaquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef hugsy33 het volgende:
@mappy, ik ga altijd richting zwijndrecht. De andere kant op heb ik eerst een heel lang stuk @#%!$ asfalt
maar zal ook niet regelmatig zo'n afstand rijden, is eigenlijk niet te doen met lyme maar ik wilde per se 1x een marathon hebben geredenMaar ik houd niet zo van altijd hetzelfde rondje, dus af en toe een schelpenpaadje moet kunnen
Vraag me af of ik momenteel een marathon in 2 uur en een beetje zou halen overigensNette tijd!
![]()
thx
@ganzz, ik had ook niet echt getraind, 1x een halve marathon gedaan en voor de rest alleen maar rondjes van 10 à 12km.
Het was ook niet makkelijk, kreeg al na 8km weer last van m'n rug. Maar 90% is doorzettingsvermogen, en uiteraard genoeg eten & drinken mee en goede skeelers.
![]()
"Even een rondje skaten" werd achteraf gezien precies een marathonafstand vanmiddag. Alleen jammer dat de zon verdween op het moment dat ik de deur uitrolde...![]()
![]()
Net lekker 19km in een uur geskate.
Heb nu wel een blaar aan de binnenkant van mijn voet..
All she wants and needs is just a little taste..![]()
damn, bij mij ontbreekt toch echt de tijd naast mijn baan om vaak te skaten:(
Wanneer is de eerste FOK! skatetocht?
![]()
Balen! Ook 's avonds geen tijd?quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:24 schreef Ganzz het volgende:
damn, bij mij ontbreekt toch echt de tijd naast mijn baan om vaak te skaten:(
Wanneer is de eerste FOK! skatetocht?
Een Fok! skatetocht is idd wel tof!
Jeemig... Lyme is niet zo lekker nee. Mijn broer heeft dit ook. Hij staat onder behandeling in Nijmegen, hij was ingeloot voor een speciaal experimenteel programma, maar dit lijkt zijn vruchten wel af te hebben geworpen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:22 schreef hugsy33 het volgende:
maar zal ook niet regelmatig zo'n afstand rijden, is eigenlijk niet te doen met lyme maar ik wilde per se 1x een marathon hebben gereden
Veel succes in ieder geval!
On another note, deze zaterdag even deze skates gaan passen.
Ik weet het, hier wordt meer gesproken over snelheid, maar deze liggen meer in mijn straatje van vroeger.
twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
----- RSTRCTD EP, now on BEATPORT! -----![]()
Ziet er robust uit, maar wat voor wielen zitten daar dan onder?
Ik ben vanmiddag even langs Lageja gegaan, leuke winkel, nog best een poosje staan praten. Voor de prijs van de allwheater lagers kan ik 10 sets lagers kopen bijna. Daarnaast kon hij niet garenderen dat ik echt geen onderhoud meer hoefde te doen als ik die lagers zou kopen. Dus hij adviseerde gewoon eerder lagers vervangen. En dan toch maar schoonvegen, de lagers en wielen die ik zoek bestaan denk ik niet.
Ik heb vanmiddag deze aangehad:
Zit beter als mijn huidige, en loop ook nog eens veel soepeler. Dus ik denk dat dit het maar moet gaan worden.
Van de week even de knoop doorhakken en ze gaan halen![]()
![]()
@n00cl3on, ik heb hier ook nog stuntskates liggen van anarchy, nauwelijks gebruikt, misschien interesse? (ik woon in de buurt van zwijndrecht/dordt)![]()
word voor mij ook maar is tijd om de skeelers weer uit de kast te trekken nu ik weer wat meer tijd heb, volgens mij eerste nieuwe wieltjes en alles nodig vwant geloof dat de laatste keer dat ik erop stond ze al moeilijk draaide[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Lordmagic reageert op mijn topic, dan weet ik zeker dat hij geslaagd is :+![]()
nee dat niet maar zijn al jaar of 5-6 oud (misschien al wel ouder) en nooit iets aan onderdelen ofzo aan vervangen, maar als ik het straks weer opgepakt heb wss ook een keer nieuwe kopen
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Pfff ik wil ook weer skatenVoorheen veel gedaan, maar nu al zeker 2 jaar niet meer. In m'n eentje een rondje gaan rijden durf ik (nog) niet aan, vind mezelf veel te instabiel daarvoor. Iemand hier toevallig enig idee hoe of waar ik iemand ga vinden die mee wil? In m'n vriendenkring is 't allemaal 'huu! gevaarlijk!' en 'nee ik ben lui'
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.![]()
ik ken het idee van niet alleen willen gaan, soms vooral de motivatie om dan toch op de skeelers te stappen enzo, en vaak lastig om mensen te vinden die mee willen, behalve me zusje maar die zegt na een paar km al van ik heb er genoeg van ik wil zitten en ik wil naar huis en weet ik veel wat nog meerquote:Op woensdag 4 april 2012 21:42 schreef Pien85 het volgende:
Pfff ik wil ook weer skatenVoorheen veel gedaan, maar nu al zeker 2 jaar niet meer. In m'n eentje een rondje gaan rijden durf ik (nog) niet aan, vind mezelf veel te instabiel daarvoor. Iemand hier toevallig enig idee hoe of waar ik iemand ga vinden die mee wil?
[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Zijn er geen andere skaters op je roze wolk?quote:Op woensdag 4 april 2012 21:42 schreef Pien85 het volgende:
Pfff ik wil ook weer skatenVoorheen veel gedaan, maar nu al zeker 2 jaar niet meer. In m'n eentje een rondje gaan rijden durf ik (nog) niet aan, vind mezelf veel te instabiel daarvoor. Iemand hier toevallig enig idee hoe of waar ik iemand ga vinden die mee wil? In m'n vriendenkring is 't allemaal 'huu! gevaarlijk!' en 'nee ik ben lui'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 4 april 2012 21:48 schreef Ganzz het volgende:
[..]
Zijn er geen andere skaters op je roze wolk?Oh haha, dat was ik een beetje vergeten te vermelden ja... AmstelveenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er moet 'r 1 de eerste zijn hequote:Op woensdag 4 april 2012 21:55 schreef Ganzz het volgende:
Pff, volgensmij hadden we die nog niet in de FOK! skate collectie...
en al iemand uit omgeving zutphen in de FOK! skate collectie[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Helaas
Ik iig niet, volgens mij ook niemand anders.
We zijn allemaal goed verspreid...All she wants and needs is just a little taste..![]()
Heb je niet een skeelerbaan in de buurt waar je eventueel zelf eens wat rondjes kunt rijden om weer te oefenen? Dan word je vanzelf weer stabieler tijdens het rijden.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:42 schreef Pien85 het volgende:
In de tussentijd kun je dan op zoek gaan naar sportievere vrienden.You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.![]()
das wel jammer dan, zodalijk is kijken wat het weer morgen doet anders is kijken of ik de skeelers weer aan het werk kan krijgen[quote]Op vrijdag 31 oktober 2008 14:46 schreef timmmmm het volgende:
Yay *O*
Niet dat ik weet in elk gevalquote:Op woensdag 4 april 2012 22:40 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Heb je niet een skeelerbaan in de buurt waar je eventueel zelf eens wat rondjes kunt rijden om weer te oefenen? Dan word je vanzelf weer stabieler tijdens het rijden.
In de tussentijd kun je dan op zoek gaan naar sportievere vrienden.Hoewel ik natuurlijk prima achter mn huis op de stoep een beetje heen en weer kan gaan rijden hoewel ik dan weer zo'n 'wat moeten de buren wel niet denken gevoel' heb
Ik heb me op een paar sportmaatjessites ingeschreven maar veel nut heeft het niet gehad. Er zat bijna niemand uit mijn regio bij op eentje na, maar daar heb ik nooit een reactie van gehad op mijn bericht.
Volgens mij schrijven die mensen zich eens in en doen er dan nooit meer wat mee.
Maar je zou eventueel eens kunnen kijken.All she wants and needs is just a little taste..![]()
Ik zie het al helemaal voor mequote:Op woensdag 4 april 2012 22:43 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet in elk gevalHoewel ik natuurlijk prima achter mn huis op de stoep een beetje heen en weer kan gaan rijden hoewel ik dan weer zo'n 'wat moeten de buren wel niet denken gevoel' heb
![]()
Maarja moet je gewoon schijt aan hebben!
Heb me ook ooit eens ingeschreven bij zoiets ja... Wel reactie gehad, nooit kunnen bekijken omdat ik dan eerst iets van 25 euro moest betalenquote:Op woensdag 4 april 2012 22:47 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb me op een paar sportmaatjessites ingeschreven maar veel nut heeft het niet gehad. Er zat bijna niemand uit mijn regio bij op eentje na, maar daar heb ik nooit een reactie van gehad op mijn bericht.
Volgens mij schrijven die mensen zich eens in en doen er dan nooit meer wat mee.
Maar je zou eventueel eens kunnen kijken.Iemand nog andere sites?
Als een totaal onbekende er al om moet lachen, wat moeten de buren dan wel niet denken?quote:Op woensdag 4 april 2012 22:48 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me
Maarja moet je gewoon schijt aan hebben!
Schijt hebben aan de burenof anders een leeg parkeerterrein zoeken, doordeweeks is de voetbal/tennis/hockey vereniging bv uitgestorven net als stadions/evenementenhallen.
![]()
In vergelijking met die 100mm wieltjes die onder die Rollerblade Tempest zitten, onwijs kleine. (Ik geloof 56mm 90A wieltjes van Eulogy.)quote:Op woensdag 4 april 2012 19:44 schreef Ganzz het volgende:
Ziet er robust uit, maar wat voor wielen zitten daar dan onder?
[/quote]
Ik ben vanmiddag even langs Lageja gegaan, leuke winkel, nog best een poosje staan praten. Voor de prijs van de allwheater lagers kan ik 10 sets lagers kopen bijna. Daarnaast kon hij niet garenderen dat ik echt geen onderhoud meer hoefde te doen als ik die lagers zou kopen. Dus hij adviseerde gewoon eerder lagers vervangen. En dan toch maar schoonvegen, de lagers en wielen die ik zoek bestaan denk ik niet.
[/quote]
En wat als je nu eens wat stevigere lagers neemt met wat lagere ABEC gradatie?Nice hoor, ik denk dat je er geen buil aan kunt vallen. Ik ben alleen bij dit soort skates nog wel eens bang voor een wat verkeerde gewichtsverdeling.quote:Ik heb vanmiddag deze aangehad:
Zit beter als mijn huidige, en loop ook nog eens veel soepeler. Dus ik denk dat dit het maar moet gaan worden.
Van de week even de knoop doorhakken en ze gaan halenThanks, maar ik heb een paar keer eerder tweedehands skates gehad en ik kreeg ze nooit helemaal lekker naar mijn voet.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:50 schreef hugsy33 het volgende:
@n00cl3on, ik heb hier ook nog stuntskates liggen van anarchy, nauwelijks gebruikt, misschien interesse? (ik woon in de buurt van zwijndrecht/dordt)
Misschien dat ik in de toekomst ooit nog wel eens zo'n onderstelletje als dit eronder zet, mocht ik voor de USD Carbon gaan:
Ik zie ineens een soort beeld voor mij, een stukje uit çhicken run, waar ze proberen te vliegen
Moest toch even zoeken:
(zet je geluid uit)
[ Bericht 49% gewijzigd door Ganzz op 04-04-2012 23:11:37 ]![]()
@ n00cL30n
Dat is zeker een verschil, hardheid 90 is echt kanonhard, meer voor banen en niet voor on the road dacht ik. Jij zit dan met je skates aan de andere kant van de sport![]()
Wat er standaard onderzit bij mijn skates is 85 dacht ik, met abec 9 lagers. Ik kan altijd nog met wat lagers gaan spelen, skates heb ik toch nodig.
![]()
Hoofddorp hier.quote:Op woensdag 4 april 2012 21:50 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Oh haha, dat was ik een beetje vergeten te vermelden ja... Amstelveen
Ik ben vanmiddag even langs Lageja gegaan, leuke winkel, nog best een poosje staan praten. Voor de prijs van de allwheater lagers kan ik 10 sets lagers kopen bijna. Daarnaast kon hij niet garenderen dat ik echt geen onderhoud meer hoefde te doen als ik die lagers zou kopen. Dus hij adviseerde gewoon eerder lagers vervangen. En dan toch maar schoonvegen, de lagers en wielen die ik zoek bestaan denk ik niet.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:05 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
In vergelijking met die 100mm wieltjes die onder die Rollerblade Tempest zitten, onwijs kleine. (Ik geloof 56mm 90A wieltjes van Eulogy.)
[/quote]
En wat als je nu eens wat stevigere lagers neemt met wat lagere ABEC gradatie?
[..]
Nice hoor, ik denk dat je er geen buil aan kunt vallen. Ik ben alleen bij dit soort skates nog wel eens bang voor een wat verkeerde gewichtsverdeling.
[..]
Thanks, maar ik heb een paar keer eerder tweedehands skates gehad en ik kreeg ze nooit helemaal lekker naar mijn voet.
Misschien dat ik in de toekomst ooit nog wel eens zo'n onderstelletje als dit eronder zet, mocht ik voor de USD Carbon gaan:
[ afbeelding ]
[/quote] oké np![]()
![]()
Och heb zelfs een periode op 47mm 101a rondgereden. Moet heel eerlijk zeggen dat 56mm om 88a mijn het beste bevielen als ik aan het stunten was.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:08 schreef Ganzz het volgende:
@ n00cL30n
Dat is zeker een verschil, hardheid 90 is echt kanonhard, meer voor banen en niet voor on the road dacht ik. Jij zit dan met je skates aan de andere kant van de sport![]()
De Cozmo 72mm 85a bevielen mij ook heerlijk. (Volgens mij heb ik nog een setje van 4 ergens liggen.)
Gelukkig maar.quote:Jups, Toolenburgse plas of rondje Haarlemmermeerse Bos is heel fijn om te doen.quote:
Iemand die weet hoe je het beste je skeelers kan afstellen ten opzichte van je schoen? Gericht op de breedtesleuf van je schoen.![]()
Dat is heel persoonlijk. Ik heb ze allebei zelf bijvoorbeeld redelijk ver naar binnen staan om te compenseren voor mijn enkel, maar iemand anders heeft ze wellicht liever "in het midden" staan.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand die weet hoe je het beste je skeelers kan afstellen ten opzichte van je schoen? Gericht op de breedtesleuf van je schoen.
Ik denk dat je zelf gewoon moet proberen wat jij het prettigste vindt: begin in het midden en ga eventueel van daaruit verstellen.You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.![]()
Ik had ze per ongeluk wat naar buiten gezet kwam ik achter. Heb namelijk een nieuw frame met 100mm wielen.
Vond mijn techniek al belabberd worden dus,... Nu maar ff in het midden gezet en dan kijken wat het prettigst voelt.
Wat is er eigenlijk mis met je enkel?
Ook nog mensen die skeeleren in omgeving Emmen btw?![]()
+1 Hoofddorp hier!
Ben wel in de markt voor nieuwe (eerste) speedskates, dus ik spendeer eerst nog wat tijd aan mijn, euh, 'techniek' voor ik m'n geklungel aan anderen durf te tonen![]()
![]()
Ik heb deze gister gekocht. Hij zit goed strak om de voet. Mijn oude was btw 78mm dus een behoorlijk verschil. Ik ga de hardlopers nu lekker snel voorbij :pquote:Op maandag 2 april 2012 16:58 schreef hugsy33 het volgende:
Zoiets:
ik heb er zelf m'n oog ook op, ik zou je trouwens wel aanraden om ze in de winkel te passen, als ze niet perfect zitten kom je op geen enkele skeeler ver ;[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
[/quote]![]()
Haha, ze zijn maar 100euro dus verkoop je huidige en koop deze :p Al vermoed ik dat jouw huidige skeelers wel van wat betere kwaliteit zijn.[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
[/quote]![]()
Nou zoveel kan ik voor deze niet vangen hoor Haha, ga wel proberen mijn oude, nog bijna nieuwe stuntskates te verkopen![]()
![]()
beginnen in het midden en als je slag het toe laat iets meer naar binnen maar opletten dat je niet te ver gaat en vervolgens je andere skate telkens aantikt.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:44 schreef Kandijfijn het volgende:
Iemand die weet hoe je het beste je skeelers kan afstellen ten opzichte van je schoen? Gericht op de breedtesleuf van je schoen.
als je zit en afzet moet je het gevoel hebben dat je de kracht vloeiend kwijt kunt zonder te wankelen.
[ Bericht 7% gewijzigd door dop op 05-04-2012 17:01:16 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Ik skeeler al een jaar of 4, meerdere malen techniektrainingen gehad en zelf trainingen aan beginners hebben mogen geven.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:55 schreef dop het volgende:
[..]
beginnen in het midden en als je slag het toe laat iets meer naar binnen maar opletten dat je niet te ver gaat en vervolgens je andere skate telkens aantikt.
als je zit en afzet moet je het gevoel hebben dat je de kracht vloeiend kwijt kunt zonder te wankelen.
Maar pas toen ik mijn onderstel verving erbij stil gestaan dat je het onderstel kan afstellen. Heb ze nu een klein stukje naar binnen gezet en dat gaat wel een heel stuk vloeiender om eerlijk te zijn.
![]()
Ik wist ook niet dat je het onderstel kunt afstellen
Net 20,2 km geweest. Ik kan bijna niet verder want aan 1 voet heb ik last van een blaar (nu wel pleister op) en aan andere voet last van pijn aan de knokkel van de skate die daarop drukt ofzo
Heb niet het idee dat de skate te strak zit. Iemand tips hiervoor?All she wants and needs is just a little taste..![]()
Het kan idd dat je skeeler dan te strak zit, maar hoe strak een skeeler moet is per persoon verschillend dus dat is een kwestie van testen.![]()
heb jij ze in een fysieke winkel gevonden?quote:Op donderdag 5 april 2012 15:26 schreef mergbot het volgende:
[..]
Ik heb deze gister gekocht. Hij zit goed strak om de voet. Mijn oude was btw 78mm dus een behoorlijk verschil. Ik ga de hardlopers nu lekker snel voorbij :p![]()
Mocht je last hebben van die blaar en toch wilen skeeleren, probeer dan eens Compeed erop te doen. Geweldig spul wat je een paar dagen kunt laten zitten, waardoor je niets meer van je blaar voelt.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:21 schreef Luxuria het volgende:
Net 20,2 km geweest. Ik kan bijna niet verder want aan 1 voet heb ik last van een blaar (nu wel pleister op) en aan andere voet last van pijn aan de knokkel van de skate die daarop drukt ofzo
Heb niet het idee dat de skate te strak zit. Iemand tips hiervoor?
Als je last krijgt van je knokkel (ik neem aan die aan de buitenkant van je enkel?), kan dat aan meerdere dingen liggen. Wellicht zit er een bepaalde vorm in je skeeler die juist daar een drukpunt creëert, maar het is ook mogelijk dat je bijvoorbeeld niet helemaal goed (recht) op je skeelers staat, of wat meer naar binnen zakt naarmate je langer skeelert, zodat de skeeler door die veranderende houding aan de buitenkant meer tegen je knokkel gaat drukken. Zoiets kan na verloop van tijd wat pijn in die knokkel veroorzaken.
In het laatste geval zul je je er dan op moeten trainen dat je rechter erop blijft staan, ook als je vermoeider wordt.You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.![]()
Thnx! Ik zal compeed eens gaan proberenquote:Op donderdag 5 april 2012 21:26 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Mocht je last hebben van die blaar en toch wilen skeeleren, probeer dan eens Compeed erop te doen. Geweldig spul wat je een paar dagen kunt laten zitten, waardoor je niets meer van je blaar voelt.
Als je last krijgt van je knokkel (ik neem aan die aan de buitenkant van je enkel?), kan dat aan meerdere dingen liggen. Wellicht zit er een bepaalde vorm in je skeeler die juist daar een drukpunt creëert, maar het is ook mogelijk dat je bijvoorbeeld niet helemaal goed (recht) op je skeelers staat, of wat meer naar binnen zakt naarmate je langer skeelert, zodat de skeeler door die veranderende houding aan de buitenkant meer tegen je knokkel gaat drukken. Zoiets kan na verloop van tijd wat pijn in die knokkel veroorzaken.
In het laatste geval zul je je er dan op moeten trainen dat je rechter erop blijft staan, ook als je vermoeider wordt.
Het is wel de knokkel aan de binnenkant van mijn enkel, maar het zou evengoed best dat kunnen zijn wat jij zegt. Ik heb er nu de laatste twee keren last van nu ik langere afstanden heb geskate. Ik zal op mijn houding en die van mijn voet gaan letten. Heb idd wel het idee dat dat verandert als ik langer aan het skaten ben.All she wants and needs is just a little taste..![]()
Als het op je enkel is en je er vaker last van hebt en de oplossingen hierboven nog niet helpen, kun je dit proberen:
http://www.ezeefitsports.com/booties.htm
Ik gebruik ze altijd bij skaten en skiën![]()
![]()
Bij mijn vorige skates kreeg ik altijd blaren op dezelfde plek. Daar plakte ik dan van te voren een stukje sporttape op, toen had ik ook bijna nooit meer blaren. Het nadeel was alleen wel dat als een hoekje omkrulde dat je dan op die plek een pijnlijke plek kreeg, dus wel goed plakkend spul gebruiken en goed aandrukken.![]()
met lang niet alle skates kan dat zeker de recreatieve modellen die meer allround zijn hebben die mogelijkheid niet.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:21 schreef Luxuria het volgende:
Heb niet het idee dat de skate te strak zit. Iemand tips hiervoor?Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Dat ziet er handig uit, ook tegen de blarenquote:Op donderdag 5 april 2012 23:17 schreef Mappy het volgende:
Als het op je enkel is en je er vaker last van hebt en de oplossingen hierboven nog niet helpen, kun je dit proberen:
http://www.ezeefitsports.com/booties.htm
[ afbeelding ]
Ik gebruik ze altijd bij skaten en skiën
Welke mogelijkheid bedoel je precies?quote:Op vrijdag 6 april 2012 05:59 schreef dop het volgende:
[..]
met lang niet alle skates kan dat zeker de recreatieve modellen die meer allround zijn hebben die mogelijkheid niet.All she wants and needs is just a little taste..![]()
Telstar Deventer, hele oplage. Zijn nog niet zolang in de winkel dus ik denk dat elke vestiging ze wel heeft liggen.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:12 schreef hugsy33 het volgende:
[..]
heb jij ze in een fysieke winkel gevonden?[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
[/quote]![]()
Hoi. De laatste tijd skate ik weer. Het mooie weer komt er weer aan, dus trek ik ze weer uit de kast, om op een steeds terugkerend probleem te stuiten. Op een rare manier ga ik steeds door mijn enkels heen tijdens het skaten. Toen kwam ik met een dubbele laag sokken optie, maar daar krijg ik uiteindelijk kramp in de onderkant van mijn voet door.
Ja, dan krijg ik er al meteen genoeg van. Zijn hier oplossingen of tips voor?
Ohja, TS![]()
![]()
Hey oerbeer, jij hier
@mergbot, bedankt dan zal ik dat eens gaan kijken, zijn ze daar ook ¤100,-? Misschien m'n moeder maar eens lief aankijken of ik een vervroegd verjaardagscadeau mag![]()
![]()
Ja. Ik moest even zwijmelen bij je.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:37 schreef hugsy33 het volgende:
Hey oerbeer, jij hier
@mergbot, bedankt dan zal ik dat eens gaan kijken, zijn ze daar ook ¤100,-? Misschien m'n moeder maar eens lief aankijken of ik een vervroegd verjaardagscadeau magEn natuurlijk kijken of iemand een oplossing heeft want skaten met constante pijn in de voeten is niet echt fijn enzo.
![]()
![]()
Tja, of langzaam opbouwen zodat je spieren sterker kunnen worden. Als ik een paar weken niet heb geskate heb ik ook altijd last van mijn enkels maar dat wordt wel beter als ik vaker ga.
Maar als het niet beter wordt heb je misschien niet de juiste schoenen en kun misschien een keer proberen op skates met wat stevigere schoenen. Trouwens, als je meerdere paren sokken aan kunt zijn ze misschien ook wel gewoon te groot. Dat gaat bij mijn skates echt niet passen.![]()
Met "door je enkels heen gaan" bedoel je neem ik aan dat je scheef op je skeelers staat? Als dat het geval is, moet je er wat op gaan trainen om beter je balans te vinden. Probeer langere slagen te maken, en daarbij te proberen of je langer op 1 skeeler kunt blijven rijden. Op die manier word je bijna gedwongen om rechter erop te gaan staan.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:25 schreef Oerbeer het volgende:
Hoi. De laatste tijd skate ik weer. Het mooie weer komt er weer aan, dus trek ik ze weer uit de kast, om op een steeds terugkerend probleem te stuiten. Op een rare manier ga ik steeds door mijn enkels heen tijdens het skaten. Toen kwam ik met een dubbele laag sokken optie, maar daar krijg ik uiteindelijk kramp in de onderkant van mijn voet door.
Ohja, TS
Zoals Miendientje ook al aangeeft, als je twee paar sokken kunt dragen zijn je skeelers te ruim. Doordat je twee paar sokken draagt, verlies je grip met je voet, waardoor je waarschijnlijk je spieren in je voet gaat aanspannen (misschien tenen krommen of zo) wat kramp veroorzaakt.You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.![]()
Dan zijn ze dus gewoon te groot. Moet ik dan andere sokken kopen o.i.d, of is het dan echt een kwestie van nieuwe skates?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:10 schreef Miendientje het volgende:
Tja, of langzaam opbouwen zodat je spieren sterker kunnen worden. Als ik een paar weken niet heb geskate heb ik ook altijd last van mijn enkels maar dat wordt wel beter als ik vaker ga.
Maar als het niet beter wordt heb je misschien niet de juiste schoenen en kun misschien een keer proberen op skates met wat stevigere schoenen. Trouwens, als je meerdere paren sokken aan kunt zijn ze misschien ook wel gewoon te groot. Dat gaat bij mijn skates echt niet passen.Ja dat bedoel ik inderdaad. Dan klapt het dubbel. Erg vervelend. Bedankt voor de tip. Zal wat meer trainen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:23 schreef Lookbehind het volgende:
[..]
Met "door je enkels heen gaan" bedoel je neem ik aan dat je scheef op je skeelers staat? Als dat het geval is, moet je er wat op gaan trainen om beter je balans te vinden. Probeer langere slagen te maken, en daarbij te proberen of je langer op 1 skeeler kunt blijven rijden. Op die manier word je bijna gedwongen om rechter erop te gaan staan.
Zoals Miendientje ook al aangeeft, als je twee paar sokken kunt dragen zijn je skeelers te ruim. Doordat je twee paar sokken draagt, verlies je grip met je voet, waardoor je waarschijnlijk je spieren in je voet gaat aanspannen (misschien tenen krommen of zo) wat kramp veroorzaakt.![]()
![]()
Slechte smoes maisnon
ik heb er net weer n marathon opzitten![]()
@oerbeer, verplaats je je hele gewicht bóven je standbeen?![]()
Euh? Geen idee? Wil je het mij leren?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:31 schreef hugsy33 het volgende:
Slechte smoes maisnon
ik heb er net weer n marathon opzitten![]()
@oerbeer, verplaats je je hele gewicht bóven je standbeen?![]()
![]()
Heb je misschien doorgezakte voeten?quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:25 schreef Oerbeer het volgende:
Ohja, TS
Dan heb je zooltjes nodig.All she wants and needs is just a little taste..![]()
Als je skates te groot zijn kun je ook nog zooltjes proberen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:42 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Heb je misschien doorgezakte voeten?
Dan heb je zooltjes nodig.![]()
Afgeprijsd van ik geloof 126e naar 100e zoiets.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:37 schreef hugsy33 het volgende:
Hey oerbeer, jij hier
@mergbot, bedankt dan zal ik dat eens gaan kijken, zijn ze daar ook ¤100,-? Misschien m'n moeder maar eens lief aankijken of ik een vervroegd verjaardagscadeau mag[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
[/quote]![]()
onderstel afstellenquote:Op vrijdag 6 april 2012 10:57 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Welke mogelijkheid bedoel je precies?Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Even 64,8 kilometertjes gedraaid samen met mijn broer. Lange tijd geleden dat ik verder dan 40 ben gegaan. Zal het morgen wel in mijn bene gaan voelen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: