Fred Teeven is staatssecretaris.quote:Op maandag 2 april 2012 11:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Autoriteit wordt tegenwoordig verkregen door de formule: 'leuke kop * aantal keer positief in de media * leuk mee kunnen lachen in een talkshow'. Dit noemen we dan BN-er, waarna deze persoon ineens overal wat vanaf weet en te pas en te onpas wordt gevraagd om zijn/haar mening. Het gaat hier voornamelijk om personen die een zo inhoudsloos mogelijke opleiding hebben genoten (ze kunnen acteren, zingen of voetballen). Ik durf de stelling wel aan dat een de meerderheid van de Nederlandse bevolking beter bekend is met wat Jan Smit vindt van paarden dan weet dat Fred Teeven minister is. Laat staat wat het beleid op gebied van Veiligheid is..
Ze zouden bij die talkshows eens topmensen uit het bedrijfsleven oid uit moeten nodigen, zodat er inhoudelijk nog wat geleerd kan worden. Maar nee, omwille van de kijkcijfers moeten we zien hoe Linda de Mol met een zooitje bijeengeraapte acteurs en soapsterretjes een quizje doet en liedjes zingt, terwijl er een publiek van 100 mongooltjes met bijbehorende rugzakjes op de achtergrond mee staat te kwijlen. Want dat trekt anderhalf miljoen kijkers.
Overigens kijk ik al bijna 3 jaar geen tv meer omwille van deze domheid.
Ik zet mezelf even dom weg.quote:Op maandag 2 april 2012 11:19 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Fred Teeven is staatssecretaris.
Wow, het lijkt wel of jij mijn gedachtes kan lezen.quote:Op maandag 2 april 2012 11:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Autoriteit wordt tegenwoordig verkregen door de formule: 'leuke kop * aantal keer positief in de media * leuk mee kunnen lachen in een talkshow'. Dit noemen we dan BN-er, waarna deze persoon ineens overal wat vanaf weet en te pas en te onpas wordt gevraagd om zijn/haar mening. Het gaat hier voornamelijk om personen die een zo inhoudsloos mogelijke opleiding hebben genoten (ze kunnen acteren, zingen of voetballen). Ik durf de stelling wel aan dat een de meerderheid van de Nederlandse bevolking beter bekend is met wat Jan Smit vindt van paarden dan weet dat Fred Teeven minister is. Laat staat wat het beleid op gebied van Veiligheid is..
Ze zouden bij die talkshows eens topmensen uit het bedrijfsleven oid uit moeten nodigen, zodat er inhoudelijk nog wat geleerd kan worden. Maar nee, omwille van de kijkcijfers moeten we zien hoe Linda de Mol met een zooitje bijeengeraapte acteurs en soapsterretjes een quizje doet en liedjes zingt, terwijl er een publiek van 100 mongooltjes met bijbehorende rugzakjes op de achtergrond mee staat te kwijlen. Want dat trekt anderhalf miljoen kijkers op de één of andere manier.
Dat zeg je goed. Om te kotsen.quote:
+ alle reclames. Alles wat nog wel leuk is om te kijken kun je beter downloaden dan op tv kijken. Een voorbeeld daarvan is QI, erg leuk programma van de BBC.quote:Op maandag 2 april 2012 11:21 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat zeg je goed. Om te kotsen.Werkelijk, mensen die nog genieten van televisie kijken kan ik niet meer serieus nemen.
En toch weet jij verrassend veel van die talkshows.quote:Op maandag 2 april 2012 11:17 schreef Skv het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 april 2012 11:21 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat zeg je goed. Om te kotsen.Werkelijk, mensen die nog genieten van televisie kijken kan ik niet meer serieus nemen.
Ik was laatst op bezoek bij een vriend van me (bij zijn ouders) op zaterdagavond. We zouden gaan stappen, maar eerst gegeten etc. Daarna gingen ze serieus met het hele gezin kijken naar 'Houden van Holland' of iets in die richting. Ik dacht eerst dat ze een grap maakten (moeder is politicus, vader consultant), maar ze vonden het het écht leuk en onderhoudend. Ik heb me bijna een uur de tyfus geërgerd aan die ellende.quote:Op maandag 2 april 2012 11:23 schreef Chai het volgende:
[..]
En toch weet jij verrassend veel van die talkshows.
Zo lang men het nog goed heeft en met een biertje en hapje naar de televisie kan kijken zal menig persoon zich nergens druk om maken. Men gaat pas nadenken en in actie komen als het echt slecht gaat.quote:Op maandag 2 april 2012 11:24 schreef Skv het volgende:
[..]
[..]
Ik was laatst op bezoek bij een vriend van me (bij zijn ouders) op zaterdagavond. We zouden gaan stappen, maar eerst gegeten etc. Daarna gingen ze serieus met het hele gezin kijken naar 'Houden van Holland' of iets in die richting. Ik dacht eerst dat ze een grap maakten (moeder is politicus, vader consultant), maar ze vonden het het écht leuk en onderhoudend. Ik heb me bijna een uur de tyfus geërgerd aan die ellende.
Waarom houden mensen zich met dat soort ellende bezig in plaats van hoe je een 'goed' leven kan leiden? Denken ze allemaal 'ignorance is bliss', als ik het niet weet dan bestaan die problemen ook niet? Allemaal de kop in het zand en alles komt wel goed? Ik kan daar met mijn kop niet bij.
We zitten midden in een fucking crisis, Geert Wilders houdt het kabinet in gijzeling, het begrotingstekort is veel te hoog, overal wordt bezuinigd, onze internationale goede naam zakt met de minuut en de hele babyboomgeneratie gaat binnen tien jaar met pensioen. Daarnaast raken we de voorsprong als 'rijke Westen' kwijt, worden we als kenniseconomie links en rechts ingehaald door opkomende economieën en gaat het ene na het andere economisch aan ons verbonden land bijna failliet. Wanneer gaat het 'echt' slecht?quote:Op maandag 2 april 2012 11:25 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Zo lang men het nog goed heeft en met een biertje en hapje naar de televisie kan kijken zal menig persoon zich nergens druk om maken. Men gaat pas nadenken en in actie komen als het echt slecht gaat.
Als men niet meer fatsoenlijk boodschappen kan doen, de rekeningen niet meer kunnen betalen en noem het maar op. De situatie zoals die bijv. in Duitsland was in de jaren 30.quote:Op maandag 2 april 2012 11:26 schreef Skv het volgende:
[..]
We zitten midden in een fucking crisis, Geert Wilders houdt het kabinet in gijzeling, het begrotingstekort is veel te hoog, overal wordt bezuinigd, onze internationale goede naam zakt met de minuut en de hele babyboomgeneratie gaat binnen tien jaar met pensioen. Wanneer gaat het 'echt' slecht?
Ja, er is crisis en ja, Nederland staat er niet uitmuntend voor. Maar Nederland heeft wel degelijk een sterke economie die ook in de toekomst veel potentie heeft. Bezuinigen hoeft helemaal niet erg te zijn mits het op de goede manier wordt gedaan.quote:Op maandag 2 april 2012 11:26 schreef Skv het volgende:
[..]
We zitten midden in een fucking crisis, Geert Wilders houdt het kabinet in gijzeling, het begrotingstekort is veel te hoog, overal wordt bezuinigd, onze internationale goede naam zakt met de minuut en de hele babyboomgeneratie gaat binnen tien jaar met pensioen. Daarnaast raken we de voorsprong als 'rijke Westen' kwijt, worden we als kenniseconomie links en rechts ingehaald door opkomende economieën en gaat het ene na het andere economisch aan ons verbonden land bijna failliet. Wanneer gaat het 'echt' slecht?
Om te beginnen mijn ideeën aangaande het door mij geobserveerde probleem kenbaar maken (bijvoorbeeld op Fok). Ik ben te eigenwijs (en wispelturig) om mij op de lange termijn te verbinden aan een politieke partij. Ben een tijdje lid geweest van de JOVD, maar ik wil me niet verbinden aan partijstandpunten 'omdat de partij er zo over denkt'.quote:Op maandag 2 april 2012 11:31 schreef debeterebob het volgende:
Hulde voor het eloquente verhaal van SKV. Daarnaast ben ik het met hem eens. Wat gaat SKV op persoonlijk niveau doen om het goede voorbeeld te geven?
Noem me een doemdenker, noem me een wereldverbeteraar, noem me verbitterd. Natuurlijk zijn er kansen, ik hoop alleen dat er wat sociaal besef wakker wordt geschud om zo een gedegen aanpak te formuleren. Besef je alleen wel dat de crisis meer een probleem van het westen als geheel is dan een nationaal probleem. Oplossen kan alleen door samenwerken en loslaten van rigiditeit.quote:Op maandag 2 april 2012 11:31 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Ja, er is crisis en ja, Nederland staat er niet uitmuntend voor. Maar Nederland heeft wel degelijk een sterke economie die ook in de toekomst veel potentie heeft. Bezuinigen hoeft helemaal niet erg te zijn mits het op de goede manier wordt gedaan.
Je bent nogal aan het doemdenken. Laten we niet doen alsof er niets aan de hand is, maar een crisis biedt ook kansen.
Jij 'confronteert mensen met hun domme informatieconsumptie'?quote:Op maandag 2 april 2012 11:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Om te beginnen mijn ideeën aangaande het door mij geobserveerde probleem kenbaar maken (bijvoorbeeld op Fok). Ik ben te eigenwijs (en wispelturig) om mij op de lange termijn te verbinden aan een politieke partij. Ben een tijdje lid geweest van de JOVD, maar ik wil me niet verbinden aan partijstandpunten 'omdat de partij er zo over denkt'.
Altijd kritisch blijven heb ik meer als motto. Misschien moet ik maar een weblogje gaan schrijven oid. En ik deel mijn ideeën wel met vrienden/familie etc. Het blijft roeien tegen de stroom in, mensen voelen zich op één of andere manier snel persoonlijk aangevallen als ik ze confronteer met hun domme informatieconsumptie ('ja, ik werk de hele week al hard, dan ben ik op zaterdagavond wel even toe aan wat dom vermaak').
Ik vraag waarom ze in Godsnaam hun tijd verspillen aan talkshows en quizjes, ja.quote:Op maandag 2 april 2012 11:36 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Jij 'confronteert mensen met hun domme informatieconsumptie'?
quote:Op maandag 2 april 2012 11:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik vraag waarom ze in Godsnaam hun tijd verspillen aan talkshows en quizjes, ja.
Dit.quote:Op maandag 2 april 2012 11:36 schreef debeterebob het volgende:
Ik denk dat dom vermaak ook niet zo'n probleem is; dat deden mensen vroeger ook met ganzenbord en andere spelletjes en het lezen van kloteromannetjes.Het gaat natuurlijk veel meer over houding van de mensen. En dat constateer je ook.
Dat was nog sociaal in de zin dat mensen bij elkaar komen om zo'n spel te spelen. Er is in ieder geval veel directe interactie tussen mensen. Met het hele gezin als een stel volledige autisten naar de TV staren is dat niet. Of chatten. Of whatsappen. Deze dingen worden tegenwoordig al als 'gezellig' en 'samen' gezien, terwijl het zo individueel is als de pest.quote:Op maandag 2 april 2012 11:36 schreef debeterebob het volgende:
Ik denk dat dom vermaak ook niet zo'n probleem is; dat deden mensen vroeger ook met ganzenbord en andere spelletjes en het lezen van kloteromannetjes.Het gaat natuurlijk veel meer over houding van de mensen. En dat constateer je ook.
Die vraagstelling suggereert dat al je tijdsbesteding zinvol moet zijn.quote:Op maandag 2 april 2012 11:37 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik vraag waarom ze in Godsnaam hun tijd verspillen aan talkshows en quizjes, ja.
Dan is het ook tijdsverspilling maar dan zit er nog iets van geestelijke uitdaging in. Met andere woorden: het 'verdomt' mensen minder (ze vlakken er minder door af).quote:Op maandag 2 april 2012 11:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Die vraagstelling suggereert dat al je tijdsbesteding zinvol moet zijn.
Als ze ipv Ik hou van Holland een goede film zouden kijken is het toch nog steeds een soort van tijdverspilling?
Alleen dan hoef je je niet een uur lang te ergeren aan alle domheid.
Vermaak kalmeert de geest dus het is in zekere zin niet altijd tijdsverspilling. Ik hou van Holland is gewoon vreselijk door het principe. Mensen realiseren zich niet dat ze aan het kijken zijn naar vreemden die met z'n allen lol hebben met elkaar.quote:Op maandag 2 april 2012 11:39 schreef Chai het volgende:
[..]
Die vraagstelling suggereert dat al je tijdsbesteding zinvol moet zijn.
Als ze ipv Ik hou van Holland een goede film zouden kijken is het toch nog steeds een soort van tijdverspilling?
Alleen dan hoef je je niet een uur lang te ergeren aan alle domheid.
Als mensen zelf beseffen dat het dom vermaak is, maar er naar kijken omdat ze even geen zin hebben in iets anders, wie ben jij dan om ze daar op aan te spreken? Als iemand nou helemaal fan is van New Kids en de hele tijd ze na loopt te doen ofzo, dan heb je tenminste nog een punt. Diegene beseft het niet en een eye-opener is dan misschien wel heel goed. In een ander geval vind ik het wat misplaatst arrogant.quote:Op maandag 2 april 2012 11:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat was nog sociaal in de zin dat mensen bij elkaar komen om zo'n spel te spelen. Er is in ieder geval veel directe interactie tussen mensen. Met het hele gezin als een stel volledige autisten naar de TV staren is dat niet. Of chatten. Of whatsappen. Deze dingen worden tegenwoordig al als 'gezellig' en 'samen' gezien, terwijl het zo individueel is als de pest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |