Precies, binnenkort loont het niet meer om hard te werken....quote:Op maandag 2 april 2012 10:55 schreef Biogarde het volgende:
Ik word wel een beetje moe van dat knuffelige in Nederland.
Als ik 10 ruggen bonus krijg en mijn werkschuwe buurman kan met z'n centen (lees; uitkering) de maand niet eens rond krijgen, dan lach ik 'm in z'n gezicht uit. 5 keer per dag. Fuck it, ik bel aan.
Of ben ik nu dom, egoïstisch en kortzichtig?
Nederland is -op internationaal niveau- erg geroemd om hoe de verzuiling hier werkte.quote:Op maandag 2 april 2012 10:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
Terug naar de verzuiling dan maar weer ts?
Harde werkers worden nu keihard financieel aangepakt en uitgekleedf. Dat is ook zo typisch Nederland.quote:Op maandag 2 april 2012 10:59 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Precies, binnenkort loont het niet meer om hard te werken....
Precies deze instelling verkracht de verhoudingen in de maatschappij, ja. Altijd dat directe gewijs naar mensen met een uitkering.quote:Op maandag 2 april 2012 10:55 schreef Biogarde het volgende:
Als ik 10 ruggen bonus krijg en mijn werkschuwe buurman kan met z'n centen (lees; uitkering) de maand niet eens rond krijgen, dan lach ik 'm in z'n gezicht uit. 5 keer per dag. Fuck it, ik bel aan.
Nadeel is dat meer dan 50% van die bonus huppatee naar de staat gaatquote:Op maandag 2 april 2012 10:55 schreef Biogarde het volgende:
Ik blijf wijzen en lachen. Vooral naar werkschuwe uitvreters. Er is werk zat, ga je best doen. Dat zijn ook die mensen die iedere dag bij de huisarts zitten omdat ze die nacht 2 keer moesten hoesten. En ik maar betalen en nooit een huisarts zien. En zij maar klagen dat ze zoveel kwijt zijn aan kosten.quote:Op maandag 2 april 2012 11:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Precies deze instelling verkracht de verhoudingen in de maatschappij, ja. Altijd dat directe gewijs naar mensen met een uitkering.Mensen in de WWB vormen echt maar een fractie van de beroepsbevolking hoor. Maar aan je argumenten te zien redeneer je in stereotypen, een vervelend PVV-kwaaltje. Minder naar de commerciële zenders kijken.
Ja, dat is weer voor die werkschuwe flikkers.quote:Op maandag 2 april 2012 11:03 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Nadeel is dat meer dan 50% van die bonus huppatee naar de staat gaat
Ik denk dat het veroorzaakt is doordat mensen makkelijker en laagdrempeliger kunnen communiceren. Iedereen heeft recht op z'n mening en met de komst van het internet (en mobiele telefonie bijvoorbeeld) daagt iedereen elkaar uit om hun bek maar open te trekken. Hierdoor gaat iedereen zichzelf proberen te bewijzen (en is er meer vergelijkingsmateriaal) en wordt de focus op het individu ingegeven.quote:Op maandag 2 april 2012 11:01 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
Mensen hebben doorgekregen dat ze het grote geld kunnen verdienen als ze puur voor zichzelf gaan. Dat is het nieuwe ideaal geworden. Consumeren. Maar wat is daar dan weer de oorzaak van?
Ik denk dat bijv. Wilders eerder een gevolg is van het toegenomen individualisme in plaats de oorzaak. Die oorzaak zou ik eerder zoeken bij de media en de mensen die het slechte voorbeeld hebben gegeven (topmannen met miljoenenbonussen).
Kan je dit topic even verplaatsen naar POL ofzo? Ik zit niet op dit soort onzinargumentatie te wachten. Waarom zet ik dit ook in KLB?quote:Op maandag 2 april 2012 11:05 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, dat is weer voor die werkschuwe flikkers.
Dat is typerend voor het klimaat in Nederland heden ten dage. Een goed voorbeeld is Rutte, men maakt zich meer druk om het feit dat hij geen vrouw heeft dan om zijn bestuurlijke kwaliteiten.quote:Op maandag 2 april 2012 10:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Nederland is -op internationaal niveau- erg geroemd om hoe de verzuiling hier werkte.
Er waren veel verschillende stromingen (zowel politiek als godsdienst) die behoorlijk versplinterd waren, met allemaal eigen omroepen, kranten, vakbonden, kerken etc. Normaal gesproken zou dit (bestuurstechnisch) moeten leiden een onstabiele democratische situatie, maar in Nederland bleef de situatie stabiel. Dit kwam voornamelijk door de samenwerking tussen de elites van de verschillende zuilen (voor meer info verwijs ik je graag naar de publicatie van Arend Lijphart: verzuiling, pacificatie en kentering in de Nederlandse politiek).
Tegenwoordig is er geen sprake meer van samenwerking tussen deze elites. De verzuiling is afgezwakt, maar de elites creëren (dankbaar gesteund door de sensatiebeluste media) een sfeer van wantrouwen en propageren het verlies van solidariteit. Ik vond het ook tekenend bij de interne verkiezingen van de PvdA: tijdens de items op het journaal werd slechts ingegaan op wat Samsom voor man was en hoe hij debatteert in plaats van wat de inhoudelijke politieke punten zijn. In mijn ogen moet het volk kiezen voor een politieke ideologie, niet voor persoonlijk charisme, debatkwaliteit of een leuke kop.
Verderstrekkend denk ik dat we bijna kunnen stellen dat de macht van de media bijna nog hoger is dan de macht van de politiek. De media bepaalt namelijk wat wij zien (en niet zien) van o.a. de politiek, maar de media bepaalt ook wel onderwerpen worden belicht en waar wij het als samenleving over hebben. Eigenlijk zouden we de media ook moeten verkiezen.quote:Op maandag 2 april 2012 11:01 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
Mensen hebben doorgekregen dat ze het grote geld kunnen verdienen als ze puur voor zichzelf gaan. Dat is het nieuwe ideaal geworden. Consumeren. Maar wat is daar dan weer de oorzaak van?
Ik denk dat bijv. Wilders eerder een gevolg is van het toegenomen individualisme in plaats de oorzaak. Die oorzaak zou ik eerder zoeken bij de media en de mensen die het slechte voorbeeld hebben gegeven (topmannen met miljoenenbonussen).
De media heeft heel, heel erg veel macht, maar moet natuurlijk wel vrij en open blijven. Je kunt mensen niet van bovenaf een andere wil of een ander gedachtengoed opleggen.quote:Op maandag 2 april 2012 11:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Verderstrekkend denk ik dat we bijna kunnen stellen dat de macht van de media bijna nog hoger is dan de macht van de politiek. De media bepaalt namelijk wat wij zien (en niet zien) van o.a. de politiek. Eigenlijk zouden we de media ook moeten verkiezen.
En wat kunnen we hier aan doen dan Frank? De verSBS6ing van de samenleving.quote:Op maandag 2 april 2012 11:07 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is typerend voor het klimaat in Nederland heden ten dage. Een goed voorbeeld is Rutte, men maakt zich meer druk om het feit dat hij geen vrouw heeft dan om zijn bestuurlijke kwaliteiten.
Verzuiling lijkt mij overigens geen goede optie daar er te veel aan achterkamertjespolitiek werd gedaan en het dus defacto geen 'echte' democratie was maar meer een oligarchie.
Vrijheid en openheid mag je dan wel afwegen tegen de invloed van concurrentie. Vanwege sponsorcontracten en reclame-inkomsten moeten de diverse media hun best doen om zoveel mogelijk kijkers te trekken.quote:Op maandag 2 april 2012 11:09 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
De media heeft heel, heel erg veel macht, maar moet natuurlijk wel vrij en open blijven. Je kunt mensen niet van bovenaf een andere wil of een ander gedachtengoed opleggen.
Zo hoort het.quote:Op maandag 2 april 2012 10:55 schreef Biogarde het volgende:
Dat klopt wel enigszins ja. Men dicht elkaar ook ongegronde autoriteit toe; bijv. Arnon Grunberg die zijn bagger in zijn columns in de Volkskrant zet. Velen hebben een mening zonder enige kennis van zaken en roepen maar wat. Gewoon zeggen: "Dat weet ik niet." of "Daar heb ik geen mening over." lijkt niet meer te kunnen.quote:Op maandag 2 april 2012 11:05 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik denk dat het veroorzaakt is doordat mensen makkelijker en laagdrempeliger kunnen communiceren. Iedereen heeft recht op z'n mening en met de komst van het internet (en mobiele telefonie bijvoorbeeld) daagt iedereen elkaar uit om hun bek maar open te trekken. Hierdoor gaat iedereen zichzelf proberen te bewijzen (en is er meer vergelijkingsmateriaal) en wordt de focus op het individu ingegeven.
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat alle achterlijke onzin die tegenwoordig op tv is (voornamelijk series uit de VS) het consumeren van zoveel mogelijk zooi vergoeilijken. Ik ontken niet dat ik mezelf er schuldig aan maak, maar het valt me wel op dat mensen tegenwoordig vooral bezig zijn met het verzamelen van zoveel mogelijk spullen om zich maar gelukkig te voelen. In mijn ogen gaat geluk verder dan in je eentje met zoveel mogelijk troep in je villa te zitten.
Daar kunnen wij niets aan doen. Elke succesvolle samenleving is wel ten onder gegaan aan corruptie, decadentie en een gecorrumpeerde bevolking. Het beste zou een flinke oorlog zijn en de vernietiging van de maatschappij zoals wij die nu kennen. Na geruime tijd zal de maatschappij zich dan weer - in wellicht een nieuwe vorm - opbouwen om na een aantal eeuwen weer in verval te geraken.quote:Op maandag 2 april 2012 11:11 schreef Chai het volgende:
[..]
En wat kunnen we hier aan doen dan Frank? De verSBS6ing van de samenleving.
Autoriteit wordt tegenwoordig verkregen door de formule: 'leuke kop * aantal keer positief in de media * leuk mee kunnen lachen in een talkshow'. Dit noemen we dan BN-er, waarna deze persoon ineens overal wat vanaf weet en te pas en te onpas wordt gevraagd om zijn/haar mening. Het gaat hier voornamelijk om personen die een zo inhoudsloos mogelijke opleiding hebben genoten (ze kunnen acteren, zingen of voetballen). Ik durf de stelling wel aan dat een de meerderheid van de Nederlandse bevolking beter bekend is met wat Jan Smit vindt van paarden dan weet dat Fred Teeven minister is. Laat staat wat het beleid op gebied van Veiligheid is..quote:Op maandag 2 april 2012 11:12 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Dat klopt wel enigszins ja. Men dicht elkaar ook ongegronde autoriteit toe; bijv. Arnon Grunberg die zijn bagger in zijn columns in de Volkskrant zet. Velen hebben een mening zonder enige kennis van zaken en roepen maar wat. Gewoon zeggen: "Dat weet ik niet." of "Daar heb ik geen mening over." lijkt niet meer te kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |