Het prijsverschil tussen 8 en 16 gb is zo klein, de tijd dat je moest besparen op ram geheugen is onderhand allang voorbij. 16gb is zwaar overkill maargoed. op het moment dat het je maar 100 euro kost maakt het ook niks meer uit.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:03 schreef xSouL het volgende:
Met Audio en Videobewerking heb je juist veel processor kracht nodig, vooral met renderen gaat die veel clockcycles maken en dan is een goede processor wel aanbevolen.
Ik weet alleen niet hoe het zit met Muziekinstrumenten want dat is toch gewoon analoge input wat word omgezet naar digitaal, hoewel dat ook wel wat berekeningen kost voor de Computer.
16GB Ram zit je wel goed mee, alhoewel ik denk dat je zelfs met 8 al vrij goed zit, misschien zou je kunnen kijken naar een i7 processor? Ik weet niet hoe duur die zijn, maar dan heb je meteen een goede investering. Ram is vrij makkelijk uit te breiden door gewoon zo'n RAM bankje te kopen en d'r in te stoppen, maar Processors vervangen is nog al wat werk met koelpasta aanbrengen etc.
Anders kan je gewoon met 8 of 12 GB beginnen en eens kijken om je Processor een stap hoger uit te breiden.
SSD is een soort nieuwe technologie wat grote bestanden sneller kan lezen en kleine bestanden makkelijker kan indexeren en vinden (Handig voor opstarten als hij al die kleine boot-bestandjes moet runnen)quote:Op dinsdag 3 april 2012 07:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dan is dat weekje een stuk prettiger, hoeveel sneller word je computer nou van een SSD?
Ik heb een SSD van 60 GB en nog meer dan genoeg ruimte over. Alleen voor het OS en de broodnodige programma's heb je niet meer nodig. En voor files heb ik mijn server met drivepool (soort van RAID, maar dan zonder je druk te hoeven maken dat de schijven dezelfde grootte zijn, je kunt gewoon schijven bij blijven plaatsen) Maaruh Braddie, ik dacht dat jij "financiële problemen" had? Maar wel een nieuwe PC kopenquote:Op dinsdag 3 april 2012 09:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik kan je nu al zeggen dat je ruimte te kort gaat komen op beide HD's
SSD minstens 200GB nemen en 2 andere van 1 Tb er in gooien.
Exact, heb nu een vlotte I5(2,8) en die 64GB SSDquote:Op dinsdag 3 april 2012 11:53 schreef m0ridin het volgende:
Ugh, ram kost geen drol meer zeg. 4 tientjes voor 8GB...
Maarre... investeer inderdaad ook wat meer in de CPU, een i7 is wel wat prijziger maar anders een vlottere i5. Verder dus schijfruimte maar je hebt echt geen enorme ssd nodig. Zoals gezegd, als je je windows en apps erop kan zetten is het zat. Zou er geen muziek en video op gaan gooien.
Had ja!quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb een SSD van 60 GB en nog meer dan genoeg ruimte over. Alleen voor het OS en de broodnodige programma's heb je niet meer nodig. En voor files heb ik mijn server met drivepool (soort van RAID, maar dan zonder je druk te hoeven maken dat de schijven dezelfde grootte zijn, je kunt gewoon schijven bij blijven plaatsen) Maaruh Braddie, ik dacht dat jij "financiële problemen" had? Maar wel een nieuwe PC kopen
Lijkt wel het ICT topic dit
Top, dit wat ik nu heb is gewoon bagger, en hoe sneller hoe beter, zeker met opnames, en met grote programma`s lijkt het me ideaal.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:22 schreef xSouL het volgende:
[..]
SSD is een soort nieuwe technologie wat grote bestanden sneller kan lezen en kleine bestanden makkelijker kan indexeren en vinden (Handig voor opstarten als hij al die kleine boot-bestandjes moet runnen)
Verder is de Lees en schrijf snelheid gewoon machtig snel, overduidelijk merkbaar.
Was ik ook totaal niet van plan, zie het nut er ook niet van in om mezelf qua prijzen omhoog te jagen als ik genoeg heb aan dat + 500GB normale HD intern en 500GB extern.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:58 schreef xSouL het volgende:
Het is gewoon jammer om meteen enorm veel geld in een 200 GB SSD schijf te pompen, vooral nu ze nog vrij prijzig zijn en je waarschijnlijk nog niet eens 50 GB vol krijgt aan programma's en OS... 64GB is meer dan voldoende.
2000 euro armer en je hebt nog niksquote:
Een Macquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
2000 euro armer en je hebt nog niks
Ik heb nu een iPhone van het werk mee naar huis, het leek net alsof ik 10 jaar terug in de tijd ging. Als je Android bent gewend, is zo'n iPhone echt een stap terug. Ik mis een homescherm, widgets en duidelijke notifications...
Dat ga je echt aanzienelijk merken, ik zelf werk veel met Photoshop, After Effects en ook Visual Studio als programmeer/ontwikkel omgeving. Het compilen van programma's gaat stukken sneller.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:59 schreef Braddie het volgende:
[..]
Top, dit wat ik nu heb is gewoon bagger, en hoe sneller hoe beter, zeker met opnames, en met grote programma`s lijkt het me ideaal.
Wow, nice, ik werk nu op dat oude ding met Cool Edit Pro(zwaar verouderd maar het werkt zoo lekker)quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:19 schreef xSouL het volgende:
[..]
Dat ga je echt aanzienelijk merken, ik zelf werk veel met Photoshop, After Effects en ook Visual Studio als programmeer/ontwikkel omgeving. Het compilen van programma's gaat stukken sneller.
Qua muziek zal je het ook wel merken, bijvoorbeeld Fruity Loops. Als je een sample wilt inladen, dit zal zooooveeel sneller gaan. Vooral als je een complete sample set inlaad, je kunt meteen aan de slag zonder eerst even paar seconden te wachten. Dit zorgt voor efficentie en betere useability.
Ja, snap het dilemma ook niet. Wacht mijn hele leven al op de pc, niks anders gewend. Als een pc direct klaar is met een actie vertrouw ik het niet en denk ik dat hij niks gedaan heeftquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar mensen tegenwoordig al over klagen10 sec wachten! echt ontzettend erg. Drink dan gewoon een kopje koffie tijdens het opslaan... (niet dat je dat gaat lukken in 10 sec, maarja dan sla je gewoon 10 liedjes op
)
Ik meld me ook aan!quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:09 schreef The_Dean het volgende:
Dus Braddie, met een blauwe maandag werken heb je meteen geld voor een dikke pc? Doe mij jouw baan
10 seconden hier, 10 seconden daar en weer 5 hier. Terwijl dat ook gewoon instant kan gaan. Als je iemand bent die nog al veel werkt achter zijn computer is dit gewoon stuk-ken efficienter. Je zal er echt enorm veel profijt van hebben en je wilt nooit meer terug naar een normale HD-drive.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar mensen tegenwoordig al over klagen10 sec wachten! echt ontzettend erg. Drink dan gewoon een kopje koffie tijdens het opslaan... (niet dat je dat gaat lukken in 10 sec, maarja dan sla je gewoon 10 liedjes op
)
Dank voor de tip! Ga ik even googlen Travis Picking.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:39 schreef xSouL het volgende:
Barre akkoorden zijn vrij irritant in het begin. Ik weet nog toen ik ze voor het eerst speelde, je kreeg echt dagen lang zo'n verzuring aan de rand van je wijsvinger, maar nu speel ik ze blindelings vrij makkelijk.
Fingerpicking is echt heel vet, op Akoestische gitaar doe ik dat alleen nog maar.
Een paar handige dingen om te doen is om een paar bekende Fingerpicking technieken/stijlen te leren.
Een hele bekende is: Travis Picking, je kan het dan toepassen op elke akkoord die je hebt.
Haha, ja ok, en het feit dat de ibanez al zo goed als verkocht is werkt ook mee natuurlijk!, maar goed.. ik krijg lekker betaald voor Gitaarcafe, en ik krijg een net uurloon op de dagen dat ze me nodig hebben(En de uren dat ze me nodig hebbenquote:Op dinsdag 3 april 2012 13:09 schreef The_Dean het volgende:
Dus Braddie, met een blauwe maandag werken heb je meteen geld voor een dikke pc? Doe mij jouw baan
Ik wil ook ooit wel een ssd maar ben voor nu gewoon tevreden met mn i7, 3, nogwat GHz met 2 ouderwetse HDs in raid...quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:35 schreef xSouL het volgende:
[..]
10 seconden hier, 10 seconden daar en weer 5 hier. Terwijl dat ook gewoon instant kan gaan. Als je iemand bent die nog al veel werkt achter zijn computer is dit gewoon stuk-ken efficienter. Je zal er echt enorm veel profijt van hebben en je wilt nooit meer terug naar een normale HD-drive.
Voor een normale huishouden die alleen een beetje Internet, Facebook, Fok!, dan heb je niks aan een SSD behalve dat je PC dan wat sneller opstart/afsluit. Maar iemand die veel muziek-producties maakt, video/foto bewerking en applicatie/web-development, kan dit echt enorm handig zijn en scheelt je een HOOP tijd.
Nou, als het zelfs zo erg is dat je computer al 10 seconden denk tijd nodig heeft om Mijn Documenten te openen, of 5 seconden voor 1 tabblad van Google Chrome...quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, snap het dilemma ook niet. Wacht mijn hele leven al op de pc, niks anders gewend. Als een pc direct klaar is met een actie vertrouw ik het niet en denk ik dat hij niks gedaan heeft
Als je i5 slomer is dan je dualcore dan heb je je PC vernaggelt, heb je de HD propvol staan ofzo.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:47 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nou, als het zelfs zo erg is dat je computer al 10 seconden denk tijd nodig heeft om Mijn Documenten te openen, of 5 seconden voor 1 tabblad van Google Chrome...
Op mijn oude pc moest ik ook wel eens wachten(dualcore 2,6) maar dat duurde nooit langer dan 3-4 seconden... Maar ik werk liever efficient.
Dat scheelt echt veel tijd!, had het een tijdje terug, was bezig met een opname, had het intro af(11 sporen audio) BAM vastloper, dat is natuurlijk ènorm vervelend.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:35 schreef xSouL het volgende:
[..]
10 seconden hier, 10 seconden daar en weer 5 hier. Terwijl dat ook gewoon instant kan gaan. Als je iemand bent die nog al veel werkt achter zijn computer is dit gewoon stuk-ken efficienter. Je zal er echt enorm veel profijt van hebben en je wilt nooit meer terug naar een normale HD-drive.
Voor een normale huishouden die alleen een beetje Internet, Facebook, Fok!, dan heb je niks aan een SSD behalve dat je PC dan wat sneller opstart/afsluit. Maar iemand die veel muziek-producties maakt, video/foto bewerking en applicatie/web-development, kan dit echt enorm handig zijn en scheelt je een HOOP tijd.
Voldoende!, zeker als je niet al te veel doet denk ik zo.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik wil ook ooit wel een ssd maar ben voor nu gewoon tevreden met mn i7, 3, nogwat GHz met 2 ouderwetse HDs in raid...
Ik heb het nu over m`n Pentium 4 die ik nog moet gebruiken tot ik m`n I5 heb.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je i5 slomer is dan je dualcore dan heb je je PC vernaggelt, heb je de HD propvol staan ofzo.
AIght!, in dat kreng van mij komt een Blu-Ray te hangenquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:20 schreef KaMo het volgende:
2.7 Ghz Intel Core i7
Met 8Gb Ram
Wil alleen nog eens mijn DVD drive vervangen door een SSD, voor de echte snelheid
En met een ssd heb je nog sneller vastlopers.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat scheelt echt veel tijd!, had het een tijdje terug, was bezig met een opname, had het intro af(11 sporen audio) BAM vastloper, dat is natuurlijk ènorm vervelend.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:40 schreef brother52 het volgende:
[..]
En met een ssd heb je nog sneller vastlopers.
Tevens word een SSD na veel herschrijven steeds langzamer. Dus in het begin is hij snel toegankelijk. Maar de bereikingstijd van data op de SSD word met meer gebruik steeds groter. en de datacellen op een SSD degraderen sneller.quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:41 schreef Braddie het volgende:
[..]
een 5400RPM harddiskje Tegen over een SSD? Nah...
Een trage HDD in combinatie met weinig geheugen en een trage processor wel toch? ...quote:Op dinsdag 3 april 2012 14:46 schreef brother52 het volgende:
Je hdd zorgt er over het algemeen niet voor dat je systeem vast loopt.
Verzuring heb ik nog steeds regelmatig last van, maar dan in mijn duim...quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:39 schreef xSouL het volgende:
Barre akkoorden zijn vrij irritant in het begin. Ik weet nog toen ik ze voor het eerst speelde, je kreeg echt dagen lang zo'n verzuring aan de rand van je wijsvinger, maar nu speel ik ze blindelings vrij makkelijk.
Verzuringen heb ik dan weer geen last van, wel dat m`n frethand soms op slot gaat, dat doet ènorm zeer.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Verzuring heb ik nog steeds regelmatig last van, maar dan in mijn duim...
3,7 gzh i72600 kquote:Op dinsdag 3 april 2012 14:20 schreef KaMo het volgende:
2.7 Ghz Intel Core i7
Met 8Gb Ram
Wil alleen nog eens mijn DVD drive vervangen door een SSD, voor de echte snelheid
Lekkerrrrrquote:
Het verschilt denk ik ook met wat voor snaren je speelt, ik heb tot nu alleen nog maar op Nylon snaren gespeeld op een Klassiek/Akoestisch gitaar, jij speelt waarscheinelijk Stalen snaren op een elektrische (vermoed ik)quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Verzuring heb ik nog steeds regelmatig last van, maar dan in mijn duim...
Eelt heb ik voldoende, maar dat helpt niet tegen verzuring...quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:13 schreef xSouL het volgende:
[..]
Het verschilt denk ik ook met wat voor snaren je speelt, ik heb tot nu alleen nog maar op Nylon snaren gespeeld op een Klassiek/Akoestisch gitaar, jij speelt waarscheinelijk Stalen snaren op een elektrische (vermoed ik)
Dan klopt het inderdaad dat je nog wel eens verzuring krijgt, maar is dit niet te verhelpen door gewoon veel te spelen en eelt onder je vingers te krijgen?
Nou, nee, waarom zou je dan in je auto stappen als je ook met de fiets zou kunnen gaan ? Fiets kost meer tijd. Niet meer energie als je een elektrische zou hebben. Het is alleen langzamer.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:08 schreef Bosbeetle het volgende:
)
Same here, alleen 8gb.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |