abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109792534
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 2 april 2012 @ 07:10:57 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109792689
Bij roze matten denk ik aan dat snoepgoed van vroegah :9.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109792732
Henk: blijkbaar heb ik ze gister gezien in die koets.. De wansmaak! :')
pi_109792752
Vik: wat ik me nog herinner van mijn instapcursus hardlopen bij de atletiekvereninging: intervaltraining door idd 200 meter heel hard rennen, 100 meter langzamer of elke 200 meter versnellen tot je echt maximaal gaat. Daarna even wandelen en opnieuw beginnen.

Mogge. Weekje vakantie voorbij, helaas :O.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109792757
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 07:20 schreef ElDinosaur het volgende:
Henk: blijkbaar heb ik ze gister gezien in die koets.. De wansmaak! :')
Hehe, geweldig!
Zwaaide ze ook nog? En stonden er nog mensen langs de route? Of leek
het toch niet echt op een koninklijke bruiloft? :D
Maar voor iedereen geldt: bekijk de foto's en huiver gezellig mee.
Of kom in een gruwelijke lachstuip terecht. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109792787
Een koninklijke tokkie bruiloft misschien. :') Ik ben zo snel mogelijk doorgereden toen ik dat gevaarte zag staan. :')
  maandag 2 april 2012 @ 07:36:31 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109792806
Mogguh :).
Niet meer actief op Fok!
pi_109792831
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 07:33 schreef ElDinosaur het volgende:
Een koninklijke tokkie bruiloft misschien. :') Ik ben zo snel mogelijk doorgereden toen ik dat gevaarte zag staan. :')
Daar kan ik me iets bij voorstellen! :D
Doe wat je niet durft.
pi_109792859
Ik lees veel over rennen, maar squatten lees ik hier nergens wat over!
pi_109792873
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 07:45 schreef ZetaOS het volgende:
Goedemorgen, wat bedoel je hiermee?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109792914
Ik lees hier regelmatig iets over squats!

Mogge!
Drukke dag vandaag, even zorgen dat ik alle nieuwe klusjes van me afschuif vandaag...
pi_109792918
quote:
Geloof me, met mijn kont zit het wel goed. :P
Doe wat je niet durft.
pi_109792984
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 07:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Geloof me, met mijn kont zit het wel goed. :P
En u bent Mark Rippetoe?
pi_109793028
quote:
Beter lezen, komt regelmatig voorbij.

Mogguh *gaap*. Lekker druk dagje weer (college, werken, klussen in nieuwe huisje). Maar eigenlijk wil ik liever slapen.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_109793247
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 08:00 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

En u bent Mark Rippetoe?
Ik ben HenkPietKlaasWim en ik heb vanochtend al 80 traptredes beklommen op het ene station en 198 tredes op kantoor. En dan ben ik nog vergeten te tellen hoeveel tredes het is op CS!

Wie is Mark Rippetoe?
En wie ben jij?
Doe wat je niet durft.
pi_109793358
Zo, na een weekend met véél paasbrood met poedersuiker, ijs, maisboterhammen met hagelslag, slagroom en chocola weet ik weer waarom ik hier weer m'n lijstjes neer wil zetten. Planning voor vandaag:

S: 15 minuten spieroefeningen
O: magere kwark met warme kersen (opgewarmde diepvrieskersen, geen sirooptoestanden)
T/L/T: 5 vk boterhammen kaas/vegetarische filet american (probeersel)/sandwichspread
T: kiwi
D: peultjes, broccoli, tofu en rijst
T: karnemelk/sinaasappelsap
pi_109793365
Mogguh! De omlegging bij de a4 is open, dus ik was een kwartier te vroeg op werk :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109793377
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:39 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh! De omlegging bij de a4 is open, dus ik was een kwartier te vroeg op werk :')
Dan kan je morgen een kwartier langer in bed liggen. :Y
pi_109793443
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 07:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zure matten! :9 Maar die waren toch rood of groen?!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109793534
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:47 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zure matten! :9 Maar die waren toch rood of groen?!
Dat rood was altijd meer roze ;)
pi_109793576
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:39 schreef .Bo het volgende:
Zo, na een weekend met véél paasbrood met poedersuiker, ijs, maisboterhammen met hagelslag, slagroom en chocola weet ik weer waarom ik hier weer m'n lijstjes neer wil zetten. Planning voor vandaag:

S: 15 minuten spieroefeningen
O: magere kwark met warme kersen (opgewarmde diepvrieskersen, geen sirooptoestanden)
T/L/T: 5 vk boterhammen kaas/vegetarische filet american (probeersel)/sandwichspread
T: kiwi
D: peultjes, broccoli, tofu en rijst
T: karnemelk/sinaasappelsap
Vandaag is 'ie weer netjes toch?! ^O^
En dat heb ik persoonlijk ook hoor, doordeweeks netjes en 's weekends niet zo :') Alleen dan meer shoarma, pizza, bier i.p.v. paasbrood, ijs, slagroom of chocola :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109793598
Morning! Oh Zeta is er weer O+.

Planning:
O: 200 rijstmelk met 5-korenvlokken, kokos en lijnzaad
B: 20 minuten fietsen
T: bth ijbergsla/komkommer/kip
L: grote kom soep (hoop ik)
T: banaan
S: Evy les 4
D: uit, hopelijk iets met vis ofzo?
B: 30 minuten fietsen

[ Bericht 17% gewijzigd door Perruche op 02-04-2012 09:13:58 ]
pi_109793612
Ziezo, rondje gewandeldraafd. 9,5 km met 8,8 km/u. Ongeveer 4 km op blote voeten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109793617
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:39 schreef _aurum_ het volgende:
Mijn meneer was zich er al op aan het verheugen :D. Langer slapen FTW!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109793624
quote:
10s.gif Op maandag 2 april 2012 07:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat spul bestaat gewoon nog en is nog steeds :9
Alleen heb ik het al in geen tijden gehad.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109793648
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:00 schreef sigme het volgende:
Ziezo, rondje gewandeldraafd. 9,5 km met 8,8 km/u. Ongeveer 4 km op blote voeten.
^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109793719
Mogge!

Gister goed mn rust gepakt, voel me een stukje beter, hopelijk zet het niet door verder!
Lijstje werd wel miserabel; na de lunch alleen nog yoghurt met een banaan en een bakje blanke vla gehad en bekant 12 uren geslapen vannacht.

Lijstje voor vandaag:

O: warme appel met yoghurt
T: thee, sinaasappel
L: soepje, ff kijken watvoor groente ik daar nog voor kan gaan gebruiken, prei denk ik.
T: thee, 2 kiwi's
D: bloemkool, rundertartaartje
T: kwark of yoghurt met fruit.

In elk geval worden het de fruitvitamientjes en de soep vandaag.
pi_109793744
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 21:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar ik wil graag even horen hoe zij het heeft aangepakt :). Ik kom op internet allemaal ingewikkelde schema's tegen, terwijl ik gewoon 200 meter wil sprinten, 100 meter wandelen/dribbelen, 200 meter sprinten etc. Maar ik weet niet of dat wel effectief is enzo.
Jep, c'est moi. En ik had een hele post getypt en toen was het topic dicht en mijn post weg :(.

Mijn training komt hier op neer:
• 1 keer in de week duurloop (nu 30-60 minuten, afhankelijk van of het een lichte-middel-zware week is, dat rouleren we). Als ik 5k doe in mijn eentje loop ik die in 32 minuten, maar duurloop doen we op een snelheid tussen de 8 en 9 km/h. Iets langzamer dus dan wedstrijdtempo!
• 1 keer in de week interval in een park: achtjes lopen (dus ergens een niet te groot rondje uitzoeken), en die achtjes verdelen in stukken 'rust' en stukken 'doorlopen'. Rust is echt onder je duurlooptempo, 'doorlopen' is boven je duurlooptempo. Die stukken zijn dus niet heel lang, 200-300m is zat denk ik. Wij doen dat ongeveer een half uur, daarbij nog in- en uitlopen op weg naar het park/terug naar de baan. Ik ben hiervan vaak vermoeider dan van de duurlooptraining. Je kunt ook meer verschillende tempo's inbouwen, dan zou ik de stukjes wel korter maken. Rust is echt rust! Dus net iets sneller dan wandelen, gewoon een beetje uitjoggen.
• 1 keer in de week: baantraining, vaak piramideloop (200-400-600-800-600-400-200m met steeds 200m rust tussendoor, kan ook met minuten (2-4-6-8-6-4-2), soms ook vaartspel en nu het weer langer licht is gaan we binnenkort ook door de bossen (soort cross dus) lopen om daar met snelheid en ondergrond te spelen.

Je kunt de tempo's tijdens duurloop en intervaltraining ook aanpassen naar hartslag (heb je een hartslagmeter bij je Garmin?). Ik kon vorige week niet met mijn clubje meetraining en heb twee keer zelf gelopen, maar merkte dat ik (omdat ik nu ook een forerunner heb) mijzelf steeds wil overtreffen. Iedere training moet verder/sneller. Daardoor loop ik bij een te hoge hartslag (wat wel goed is in een wedstrijd, maar niet bij duurloop training) en daardoor train je minder efficient dan wanneer je je duurloop wat langzamer zou doen maar bij lagere hartslag (ong 75% van je max.). Plus dus die afwisseling met intervallen.

Kun je hier iets mee?

(en valt het op dat ik erg enthousiast ben over het training bij een atletiekvereniging?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Quinazoline op 02-04-2012 09:14:22 ]
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_109793834
Goedemorgen trouwens, druk weekend achter de rug. 6 Taarten gebakken (rijstevlaai en rabarbervlaai en 4 hartige taarten), training, familie op bezoek, veel boodschappen doen en schoonmaken en wassen, dus nu weer lekker rustig aan het werk. Lijstje van gisteren is een rommeltje vanwege al dat bakken/de visite, dus vandaag we terug naar de structuur :).

En was dat alle zomer voor dit jaar ofzo? Volgens mij is de herfst begonnen :(.

O: kwark, banaan, diepvrieszomerfruit
T: 1 bth boerenham
L: 2 bth boerenham, bakje overgebleven salade
T: zakje snack a jacks
D: iets
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_109793908
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:54 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat rood was altijd meer roze ;)
En nog steeds. Ik zag ze onlangs bij de etos liggen. Dat was zo lekker he!

:W Morgen

Normaal vrij op maandag, maar vanmiddag wat uurtjes overleg. Deze ochtend dus nog even chillen met de kittens en bedenken wat ik ga eten. Deze week ook weer sporten hoop ik.
pi_109793915
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Vandaag is 'ie weer netjes toch?! ^O^
En dat heb ik persoonlijk ook hoor, doordeweeks netjes en 's weekends niet zo :') Alleen dan meer shoarma, pizza, bier i.p.v. paasbrood, ijs, slagroom of chocola :P
ik doe weer m'n best ja :s) . scheelt dat ik weer in m'n eigen huis ben, waar ik al dat soort etenswaren gewoon niet meer heb, omdat ik anders er de hele dag van blijf vreten. echt een beetje genant eigenlijk, hoe ik er dan van blijf schransen en dat de enige remedie is om het niet in huis te halen. maar ja, als het zo lukt, dan maar zo! de alcohol en etentjes komen deze week ook weer :Y) .
pi_109793920
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:06 schreef MarMar het volgende:
Mogge!

Gister goed mn rust gepakt, voel me een stukje beter, hopelijk zet het niet door verder!
Lijstje werd wel miserabel; na de lunch alleen nog yoghurt met een banaan en een bakje blanke vla gehad en bekant 12 uren geslapen vannacht.

Lijstje voor vandaag:

O: warme appel met yoghurt
T: thee, sinaasappel
L: soepje, ff kijken watvoor groente ik daar nog voor kan gaan gebruiken, prei denk ik.
T: thee, 2 kiwi's
D: bloemkool, rundertartaartje
T: kwark of yoghurt met fruit.

In elk geval worden het de fruitvitamientjes en de soep vandaag.
Slaap is goed! :)
Rauw rundvlees als je ziek bent trouwens? Of bak je het tartaartje wel goed door?

En beterschap trouwens! :*
pi_109793937
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 08:59 schreef Perruche het volgende:
Morning! Oh Zeta is er weer O+.

Planning:
O: 200 rijstmelk met 5-korenvlokken, kokos en lijnzaad
B: 20 minuten fietsen
L: grote kom soep (hoop ik)
T: banaan
S: Evy les 4
D: uit, hopelijk iets met vis ofzo?
B: 30 minuten fietsen

oeh, weinig hoor! of zijn het dubbele boterhammen?
pi_109794000
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:20 schreef .Bo het volgende:

[..]

oeh, weinig hoor! of zijn het dubbele boterhammen?
Ja het zijn kleine dubbele... :) valt wel mee dan denk ik? Er zit ook nog een hoop groene thee en koffie tussendoor :')
pi_109794014
Er staat op Groupon een aanbieding voor st. Petersburg..., wie wil er mee?
pi_109794078
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:24 schreef Perruche het volgende:
Cool! Doe eens een linkje, ik wil wel! :P
Doe wat je niet durft.
pi_109794082
Ah oke, dat scheelt wel. vind vooral soep als lunch niet veel, maar dat is natuurlijk vooral op mijn eigen eetlust (vraatzucht?) gebaseerd :Y).
pi_109794104
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:29 schreef .Bo het volgende:
Ah oke, dat scheelt wel. vind vooral soep als lunch niet veel, maar dat is natuurlijk vooral op mijn eigen eetlust (vraatzucht?) gebaseerd :Y).
ja het is wel echt een heel grote kom met waarschijnlijk ook wel groenten in stukjes en iets van pasta of rijst erbij. Misschien neem ik bij die banana nog een extra yoghurt ofzo?

vraatzucht klinkt bekend :')
pi_109794144
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Slaap is goed! :)
Rauw rundvlees als je ziek bent trouwens? Of bak je het tartaartje wel goed door?

En beterschap trouwens! :*
Voor de gelegenheid iets meer doorbakken, maar misschien skip ik het vlees ook wel vandaag.
pi_109794153
Goedemorgen!

Vanmorgen ging om 6.30u de wekker en toen was ik behoorlijk misselijk. Dus ben ik tot 9u blijven liggen. En nu voel ik me best prima :) Wil vandaag uiterlijk rond 11 op mn werk zijn (tis tentamenperiode, dus lessen hoef ik sowieso niet te geven de komende drie weken, maar heb wel eindpresentaties en vergaderingen enzo).

Net uit de douche, zo even ontbijten :)
pi_109794161
^O^ . lekker, zou ik doen. ik ga echt kanen als ik probeer minder te eten dan die 5 boterhammen. dus dan maar liever méér 'normaal' eten dan van de honger aan de balisto's/paaseieren/bitterballen/kaasstengels/m&m's. behàlve dit weekend dus, ja. tja.
pi_109794199
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:24 schreef Perruche het volgende:
W0000t! Show me!

Ik ben al veeeeel te lang up and running. Tijd voor T.
  maandag 2 april 2012 @ 09:48:46 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109794544
Bowaaaaah buikpijn ><

Thee c_/
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109794617
ocherm Maria! :*

Mogge! :z
Ja doei.
pi_109794659
Mogge.. zo maar eens Jillian weer aanzwengelen.. Moet wel een beetje voorzichtig doen merk ik, het is toch vrij belastend voor mijn knieën. Die waren gister niet zo blij dus heb ik een dagje overgeslagen.
  maandag 2 april 2012 @ 09:54:04 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109794670
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 09:51 schreef motorbloempje het volgende:
ocherm Maria! :*

Mogge! :z
Een goede herinnering aan waarom ik het Maendelijcks Kwaed altijd zo lang mogelijk uitstel zodat het feitelijk niet meer maandelijks maar meer halfjaarlijks is :+

Mooie dag vandaag? w/
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109794729
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 09:54 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Een goede herinnering aan waarom ik het Maendelijcks Kwaed altijd zo lang mogelijk uitstel zodat het feitelijk niet meer maandelijks maar meer halfjaarlijks is :+

Mooie dag vandaag? w/
Ik zeg mirena :Y/zegtdegenediehemeruitwil
pi_109794942
Morning :W
Ik voel me ondertussen alweer iets beter, maar denk niet dat ik vanavond kan gaan sporten -O-
Het lijkt er op dat ik deze week een paar ons ben afgevallen, niet veel maar het is toch iets.
Morgen officiele weegdag.
pi_109795172
Sint Petersburg, Wodka! :9

Maandagochtend... :X
Be someone that makes you happy
  Vis een optie? maandag 2 april 2012 @ 10:18:52 #50
70532 loveli
N
pi_109795281
Linkje naar St.Petersburg?
crap in = crap out
  maandag 2 april 2012 @ 10:24:19 #52
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109795412
Wij hebben ook grote kommen met soep en erg gevuld met ballen of spek, goed gevuld maar ik eet er toch drie boterhammen en 400ml melk, van alleen soepje is toch niet genoeg?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109795957
-1kg op het totaal en -1cm op de bovenbenen! Het geeft de burger moed! Vandaag weer Jillian en hardlopen, 5km.

Lijstje:

O: grote kom Griekse yoghurt met 3/4 banaan, klein beetje walnoten en wat honing
T: gekookt eitje
L: vers volkorenbrood, 3 goede dikke sneden met geitenkaas
T: knackebrod met pindakaas
S: Jillian
S: Hardlopen
D: lamsburger met potato wedges en gegrilde groenten
T: als ik trek heb nog wat walnoten

Ben tevreden. Mocht ik nog trek hebben dan is er altijd nog brood om te nemen (brood gaat niet in één keer op), maar ik denk dat 't wel goed zit. Béétje hoog in de carbs vandaag, dat wel. Maar zo gaan die dingen.
Ja doei.
pi_109796230
Pff wat was het druk in de sportschool! Moeten die mensen niet werken. }:| O-)

Volgens mij ben ik nu eindelijk wat spekjes aan het bij eten, want volgens de weegschaal in de sportschool weeg ik nu 82.5kg. *O*
pi_109796431
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij hebben ook grote kommen met soep en erg gevuld met ballen of spek, goed gevuld maar ik eet er toch drie boterhammen en 400ml melk, van alleen soepje is toch niet genoeg?
Njah, ach. Ik beweeg ook wat minder dan jij :).
pi_109796912
Poeeee. Weekend achter de rug waarin mijn lief zowel op vrijdag als op zondag mensen over de vloer had voor zijn verjaardag, plus tussenin nog een bezoekje aan de Efteling en zaterdag op kantoor werken: ik besta momenteel voor driekwart uit hapjes, alcohol en fastfood. :') Ik ben nog maar even niet op de weegschaal gaan staan..

Een echte maandag vol goede voornemens dus! >:) Ik denk dat ik een beetje ga lowcarben..

Lijstje!

O: Twee glazen rijstmelk, een banaan
B: Half uur naar werk gewandeld
T: Kiwi en koffie (zwart)
L: Grote bak mesclunsalade met homemade honingmosterd-dressing, pompoenpitten en wat plakjes geitenbrie
B: Kwartier naar huis fietsen
D: Kippenborst en uien, gestoofd in een pittige boemboe van de toko. Erbij per persoon een halve kilo van deze sperziebonen met kokosmelk, sambal en pinda's.
S: Jillian: level 1, met gewichtjes van 2 kg

Wat ik er zelf van vind? Lekker! Veel groen, aardig wat eiwit en weinig carbs.

Verder beginnen mijn lief en ik deze week helemaal opnieuw met het Couch 2 5k-programma, maar dan óf met heel slappe gympies met een piepdunne zool, óf op Sockwa's (zodra we ze binnen hebben) óf op blote voeten (als het weer en de ondergrond het toelaten). We gaan helemaal niet meer op onze hardloopschoenen lopen! >:)
Wel gek hoor, helemaal opnieuw beginnen. Maar we hebben er zin in! O+

Straks eens even twee topics bijlezen.. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 02-04-2012 11:55:57 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_109796990
ZetaOS heeft wel gelijk, er wordt nauwelijks aandacht besteed aan squat en andere elementen van krachttraining die ervoor zorgen dat je een mooi figuurtje krijgt.
pi_109797085
O: pistoletje kaas + smoothie banaan, kiwi, mango, spinazie
L: smoothie + ?
D: risotto pesto, salade

Het is nu nog wat weinig maar heb even geen fantasie wat ik nog meer kan eten :+
Worry is a misuse of imagination
pi_109797127
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:16 schreef Weissman het volgende:
ZetaOS heeft wel gelijk, er wordt nauwelijks aandacht besteed aan squat en andere elementen van krachttraining die ervoor zorgen dat je een mooi figuurtje krijgt.
Er zijn hier een aantal mensen die dat wel doen. Er wordt alleen niet al te veel over gesproken, problem? De rest doen andere vormen van beweging/oefeningen die daar ook op neer komen.
pi_109797142
quote:
:{w
pi_109797163
Hoe minder we er over praten, hoe meer tijd we overhouden om het te doen. Van er over praten is nog nooit iemand fitter geworden.
Ja doei.
pi_109797236
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:14 schreef minilot het volgende:
Poeeee. Weekend achter de rug waarin mijn lief zowel op vrijdag als op zondag mensen over de vloer had voor zijn verjaardag, plus tussenin ngo een bezoekje aan de Efteling en zaterdag op kantoor werken: ik besta momenteel voor driekwart uit hapjes, alcohol en fastfood. :') Ik ben nog maar even niet op de weegschaal gaan staan..

Een echte maandag vol goede voornemens dus! >:) Ik denk dat ik een beetje ga lowcarben..

Lijstje!

O: Twee glazen rijstmelk, een banaan
B: Half uur naar werk gewandeld
T: Kiwi en koffie (zwart)
L: Grote bak mesclunsalade met homemade honingmosterd-dressing, pompoenpitten en wat plakjes geitenbrie
B: Kwartier naar huis fietsen
D: Kippenborst en uien, gestoofd in een pittige boemboe van de toko. Erbij per persoon een halve kilo van deze sperziebonen met kokosmelk, sambal en pinda's.
S: Jillian: level 1, met gewichtjes van 2 kg

Wat ik er zelf van vind? Lekker! Veel groen, aardig wat eiwit en weinig carbs.

Verder beginnen mijn lief en ik deze week helemaal opnieuw met het Couch 2 5k-programma, maar dan óf met heel slappe gympies met een piepdunne zool, óf op Sockwa's (zodra we ze binnen hebben) óf op blote voeten (als het weer en de ondergrond het toelaten). We gaan helemaal niet meer op onze hardloopschoenen lopen! >:)
Wel gek hoor, helemaal opnieuw beginnen. Maar we hebben er zin in! O+

Straks eens even twee topics bijlezen.. :')
In rijstemelk zit trouwens helemaal geen eiwit, iig ik keek in de supermarkt op een pak en was een beetje teleurgesteld..
  Vis een optie? maandag 2 april 2012 @ 11:22:17 #63
70532 loveli
N
pi_109797249
quote:
Ja hoi, ik hoef niet meer te squatten voor een mooi figuurtje, maar heb wel iets aan tips tegen spierspanning. Weet je daar iets tegen?
crap in = crap out
pi_109797329
quote:
Van squatten krijg ik dikke kuiten, dus nee bedankt ;)
pi_109797353
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:23 schreef Probability het volgende:

[..]

Van squatten krijg ik dikke kuiten, dus nee bedankt ;)
Dat valt wel mee, voornamelijk bovenbenen en een kont. :P
pi_109797466
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:24 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, voornamelijk bovenbenen en een kont. :P
Ik zeg dat ik dikke kuiten krijg van squatten. Mijn onderbenen waren verdubbeld in omvang :+ Mensen die ik een tijdje niet gezien had schrokken er van :')

Ik hoef ook geen dikkere bovenbenen, zit al genoeg vorm in en m'n kont is ook al top :P!
  Vis een optie? maandag 2 april 2012 @ 11:28:17 #67
70532 loveli
N
pi_109797485
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:27 schreef Probability het volgende:
Ik hoef ook geen dikkere bovenbenen, zit al genoeg vorm in en m'n kont is ook al top :P!
^^
crap in = crap out
pi_109797495
ZetaOS en Weissman moeten gewoon lekker buiten gaan spelen. Is ook goed voor je gezondheid en je figuurtje ^O^
pi_109797582
Krijg je van traplopen ook een goede kont?
Want dan ga ik straks weer naar de 11e met de trap (198 treden).
Doe wat je niet durft.
pi_109797625
Maar goed;

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')