abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109899800
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Allereerst de duitse wet ten tijden van de bezetting van '40-45' vergelijken met de nederlandse wet van nu is gewoon te idioot voor woorden. Als je de verschillen tussen die 2 niet in kan zien, dan ben ik bang dat je niets zal begrijpen of willen begrijpen van mijn argumentatie. Die is dan dus overbodig.
Nee, met de Nederlandse wet van toen. Toen was het namelijk volgens de nederlandse wet ook verboden. Heel wat mensen hielden zich er niet aan, maar werden nooit vervolgd. Als je nu begint te roepen dat iedereen zich braaf aan allerlei wetjes moet houden en het nooit zo kan zijn dat men zegt dat dat een wet niet klopt zouden die mensen ooit na de oorlog wegens moord moeten zijn veroordeeld.
quote:
Ten tweede, om in een discussie als deze de beladenheid van het fascisme ten tijde van WO2 erbij te halen gaat alle perken te buiten. Er zijn vast genoeg voorbeelden die voor jou als vergelijking heel wat sterker over zullen komen dan dat voorbeeld.
Zie Hofstadsgruppe's argument over gevluchte gestapo medewerkers. Daarover schreef je niks. Waarom niet? Omdat die opmerking wèl in je straatje past?

quote:
Uitspraken van andere posters zoals befehl ist befehl geven alleen maar blijk van hun eigen onzinnigheid en onvermogen tot zinnige discussie.
Prima, jouw mening.
quote:
Op je andere punt reageer ik straks nog wel
Ok.
pi_109899937
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja door tegenstanders van de uitzetting die voorstanders nazi's noemden. Nazi's hebben hier niets mee te maken.
Jokkebrok.

quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Het is vervelend weer de Godwin te moeten trekken, maar hoe onschuldig waren (zelfs administratieve) medewerkers van de Gestapo? Zou NL die opnemen als ze hier heen vluchten of zouden we die ook (terecht) als oorlogsmisdadiger bestempelen?
quote:
Het is nu 2012, genoeg tijd voor onderzoek met een bevriende regering. Ook al 10x gemeld maar goed,
Die zeiden in 2008 al dat het ambtsbericht niet betrouwbaar was.

quote:
Ja voor uitzetten asielzoekers ? Vast, maar niet in Nederland.
Ja hoor.
pi_109900467
'Illegaal mogelijk vogelvrij in buurgemeente'

Als een illegaal in de ene gemeente niet uitgezet kan worden omdat de burgemeester dat wegens de openbare orde niet verantwoord vindt, dan dreigt hij bij bezoek aan een andere gemeente vogelvrij te worden.

Dat stelt voorzitter Bernt Schneiders van het Genootschap van Burgemeesters in het blad Binnenlands Bestuur van vandaag.
Volgens Schneiders kan in de andere gemeente het argument van verstoring van de orde niet van toepassing zijn, waardoor de man of vrouw alsnog kan worden uitgezet. 'Dat is de consequentie'.

Schneiders reageert op de onenigheid tussen Minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel en burgemeesters die weigeren mee te werken aan de uitzetting van illegale vreemdelingen.

Bron: Volkskrant

Pertinent weigeren een besluit van de IND uit te laten voeren, gaat in de toekomst voor heel wat extra 'onrust' voor alle betrokkenen zorgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_109903957
Ik weet vrij zeker dat een aantal posters die zich achter Leers scharen daarvoor valse argumenten gebruikt. Mocht de minister uitzetting willen uitstellen en de burgemeester zou zich daartegen verzetten en publiekelijk alsnog uitzetting eisen, dan weet ik zeker dat deze figuren zich opeens vierkant achter de burgemeester zullen opstellen. En daarbij zullen ze dezelfde hatelijke termen gebruiken ("opzouten", "oprotten") als ze nu gebruiken om de minister te steunen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 18:13:31 ]
pi_109904190
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik weet vrij zeker dat een aantal posters die zich achter Leers scharen daarvoor valse argumenten gebruikt. Mocht de minister uitzetting willen uitstellen en de burgemeester zou zich daartegen verzetten en publiekelijk alsnog uitzetting eisen, dan weet ik zeker dat deze figuren zich opeens vierkant achter de burgemeester zullen opstellen. En daarbij zullen ze dezelfde hatelijke termen gebruiken ("opzouten", "oprotten") als ze nu gebruiken om de minister te steunen.
Ik hoop in elk geval niet dat je mij daar ook bij meetelt.
pi_109904395
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

en mij ook niet ! Termen als opzouten en oprotten bedenkt hij zelf want ik heb ze hier nog weinig voorbij zien komen.

Het grapppige is dat als er gebeurt wat die leestekens poster zegt, het argument van de burgemeester om hem niet uit te zetten alsmog gebeurd, namelijk de openbare orde die in het gedrang komt.
pi_109904396
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ga geen namen noemen, dat valt wat mij betreft onder 'op de man spelen' en daar hou ik niet van.
pi_109904573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

en mij ook niet ! Termen als opzouten en oprotten bedenkt hij zelf want ik heb ze hier nog weinig voorbij zien komen.

Het grapppige is dat als er gebeurt wat die leestekens poster zegt, het argument van de burgemeester om hem niet uit te zetten alsmog gebeurd, namelijk de openbare orde die in het gedrang komt.
Nogmaals, ik ga geen namen noemen wie ik hier van verdenk. Maar je mag zelf natuurlijk bepalen of je je er door aangesproken voelt. Als je je niet aangesproken voelt zie ik ook niet in waarom je in de verdediging zou schieten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 18:30:01 ]
pi_109904579
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik ga geen namen noemen, dat valt wat mij betreft onder 'op de man spelen' en daar hou ik niet van.
Jij hebt me onder andere xenofoob genoemd. Dat terwijl ik tot 3x toe heb gezegd dat ik hoofdzakelijk ageer tegen de weigerburgemeester Els Boot. Die zich boven de wet waant en zichzelf moreel superieur acht.
pi_109905101
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nee serieus, ik ben blij dat je het niet op de man wilt spelen. En ja, ik vind ook dat sommige posters wel erg ver gaan. Ook in het 'kamp van Leers'.
Maar eerdere reacties van andere, waaronder jouw reactie waarin je mij xenofoob noemt, maken mij argwanend. Zelfs nadat ik mijn bedoeling in deze kwestie hebt genoemd ben ik voor een hoop onzin uitgemaakt. Hoort voor een gedeelte bij de discussie maar het gaat soms ver.

Papierversnipperaar heeft mij voor potentieele oorlogsmisdadiger uitgemaakt, jij mij dus o.a. voor xenofoob, terwijl je als je met een beetje andere topics van mij bekend zou zijn je zou zien dat ik verre van dat ben.

Verder heb ik verschillende godwins voorbij zien komen, waarvan veruit de meeste van 'links' kwamen.
Evenals de meeste beschuldigingen en beledigingen aan het adres van posters die Leers ondersteunen.

Het beeld dat hatelijke termen vooral van 'het kamp Leers' komen is dus niet zo zwart/wit. En vanuit mijn kant komt het zeker niet. Die nuances wou ik even aandragen.
  woensdag 4 april 2012 @ 20:16:45 #261
241662 Jian
Well, well, well
pi_109910122
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Deze burgemeester Els Boot deed alleen heel wat meer dan zich uitspreken.
Zij weigerde een gerechtelijke beslissing tot uitzetting uit te laten voeren en verbood de politie zelfs om hun werk te doen. Als reden hiervoor gebruikte ze hier de leugen voor dat er onrust zou ontstaan als die illegaal uit zou worden gezet.
En dat is dan ook wat ik een voorbeeld noem voor burgerlijke ongehoorzaamheid en anarchie! :) Volgens mij zijn we het behoorlijk eens!
  donderdag 5 april 2012 @ 12:26:04 #262
3542 Gia
User under construction
pi_109934752
Wat ik in deze hele discussie niet snap is waarom men Jorge Zorreguieta wél blijft zien als oorlogsmisdadiger, omdat hij voor een bedenkelijk regime heeft gewerkt, maar deze 'arme' man dit zomaar wil vergeven. Want het is al 15 jaar een brave burger!
pi_109934781
Werkweigering. Deze burgemeesters direct ontslaan en bij voorkeur levenslang opsluiten.
pi_109934823
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:26 schreef Gia het volgende:
Wat ik in deze hele discussie niet snap is waarom men Jorge Zorreguieta wél blijft zien als oorlogsmisdadiger, omdat hij voor een bedenkelijk regime heeft gewerkt, maar deze 'arme' man dit zomaar wil vergeven. Want het is al 15 jaar een brave burger!
Met alle respect, maar de positie van Zorreguieta vind ik wel even andere koek...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_109934840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:26 schreef Halcon het volgende:
Werkweigering. Deze burgemeesters direct ontslaan en bij voorkeur levenslang opsluiten.
Levenslang opsluiten? Seriously?
pi_109934860
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Trollklonen ftw... :').
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_109934980
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Overheidsbeslissingen frustreren en de goedwillende burger bewust opzadelen met illegalen...

Het is dat de guillotine er niet meer is...
  donderdag 5 april 2012 @ 12:34:56 #268
3542 Gia
User under construction
pi_109935056
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:28 schreef DS4 het volgende:
Met alle respect, maar de positie van Zorreguieta vind ik wel even andere koek...
Hoezo? Hij woont hier niet eens!

Daarbij kon die ook niet echt anders! Ik zie niet in waarom daar verschil zou zijn.

En wat te denken van al die zogenaamde oorlogsmisdadigers die nu over de 90 zijn en ook maar gewoon bevelen uitvoerden. Die worden zonder pardon, alsnog aangeklaagd. Maar zo'n huisvader, die al 15 jaar een voorbeeldige burger is, die kon er echt niks aan doen?
pi_109935336
Die vent moeten ze gewoon het land uittrappen en de rest van het gezin mee. De zoon van de week "er is al iemand vermoord"...ja dus...in Nederland ook dus dan ben je hier ook je leven niet zeker. Weg met die oorlogsmisdadigers.
pi_109936116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:26 schreef Gia het volgende:
quote:
Jorge Zorreguieta niet vervolgd

Jorge Zorreguieta, de vader van prinses Máxima, wordt door de Nederlandse justitie niet vervolgd voor de verdwijning van Argentijnse politieke gevangenen. Het landelijk parket heeft in de aangfite onvoldoende aanwijzingen gevonden voor de verdenking dat Zorreguieta betrokken is bij verdwijningen.

Nabestaanden van een Argentijn die in 1977 in Argentinië verdween, deden in september aangifte tegen Zorreguieta. Ze beschuldigen hem van betrokkenheid bij de verdwijning van duizenden mensen in de periode 1976-1981 tijdens het militaire bewind van generaal Videla. In die tijd was de vader van Máxima staatssecretaris van Landbouw.

Volgens het OM blijkt uit niets dat Zorreguieta bij de verdwijningen was betrokken.
Jorge Zorreguieta niet vervolgd
pi_109936251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:34 schreef Gia het volgende:

Hoezo? Hij woont hier niet eens!
Dus je bent het met mij eens dat het appels met peren vergelijken is?

quote:
Daarbij kon die ook niet echt anders! Ik zie niet in waarom daar verschil zou zijn.
Of weet je het zelf ook niet?

quote:
En wat te denken van al die zogenaamde oorlogsmisdadigers die nu over de 90 zijn en ook maar gewoon bevelen uitvoerden. Die worden zonder pardon, alsnog aangeklaagd.
Op basis van hun daden. Niet sec omdat je bij de SS zat.

quote:
Maar zo'n huisvader, die al 15 jaar een voorbeeldige burger is, die kon er echt niks aan doen?
Wat heeft hij concreet gedaan dan?
pi_109936353
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:08 schreef DS4 het volgende:

Op basis van hun daden. Niet sec omdat je bij de SS zat.

Zouden SS-ers hier asiel gekregen hebben? Nee he?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:12:02 #273
241662 Jian
Well, well, well
pi_109936387
quote:
Ja en ... ze willen Naibzay toch ook niet vervolgen, alleen maar een verblijfsvergunning onthouden. Voor zover ik weet heeft Zorreguieta ook geen verblijfsvergunning! :)
  donderdag 5 april 2012 @ 13:20:07 #274
3542 Gia
User under construction
pi_109936678
quote:
Ik heb het niet over justitie, maar over de mening van fokkertjes!!

Jorge mag niet bij de kroning zijn, Jorge mag niet bij verjaardagen zijn, enz......

Sowieso vond ik die hele vervolging door Nederland al grote bulshit, alleen omdat zijn dochter hier straks koningin wordt. Hele volkstammen aan 'oorlogsmisdadigers' worden niet vervolgd, maar deze man wel. Hij blijft gezien worden als 'fout'.

Nu, dat moet je dan ook vinden van iemand die voor de Taliban heeft gewerkt.

Kijk, wmb laten we deze kerel met rus, en zijn gezin, maar doe dan niet zo hypocriet als het om Maxima's vader gaat.
pi_109936737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Zouden SS-ers hier asiel gekregen hebben? Nee he?
Voldeden ze dan aan de definitie van vluchteling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')