Palmaresquote:De Ronde van Vlaanderen is een jaarlijkse wielerwedstrijd voor beroepsrenners in Vlaanderen. Ze wordt tegenwoordig altijd op de vijftiende zondag van het jaar gereden en is sinds vele jaren één van de belangrijkste eendaagse wedstrijden, een zogenaamde klassieker. Sinds 1919 is de Ronde, zoals de wedstrijd vaak genoemd wordt, elk jaar gereden, ook tijdens de Tweede Wereldoorlog. In Vlaanderen wordt deze wedstrijd ook Vlaanderens Mooiste genoemd.
Niki, wegquote:
Zo zwaar dat niemand durft.quote:Op zondag 1 april 2012 15:58 schreef DeeBee het volgende:
Wel zwaar die nieuwe finale, nog maar een man of 50 op 17 kilometer van de finish!
Laten we het hopenquote:Op zondag 1 april 2012 16:00 schreef knep het volgende:
Gaan die Spaghetti's nu samenspannen tegen Boonen?
En Spaans: Mucho Dineroquote:Op zondag 1 april 2012 16:00 schreef franklop het volgende:
Boonen is supermens, spreekt uiteraard ook Italiaans; Pizza, Spaghetti, Ciao
Hij komt niet in de buurt van God.quote:Op zondag 1 april 2012 16:00 schreef franklop het volgende:
Boonen is supermens, spreekt uiteraard ook Italiaans; Pizza, Spaghetti, Ciao
Namen die je verwacht na zo'n parcours!quote:
Gallopin en Rast wel hier (die laatste heeft het al eens gedaan in de finale), maar Roulstonquote:Op zondag 1 april 2012 16:02 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Namen die je verwacht na zo'n parcours!
Boonen zit wel lekker in de Italiaanse sandwich zo...
Dadelijk 3 Italianen vooraan.quote:
Ballan lijkt me kansloos, hoor.quote:
Die moet alleen aankomen lijkt me wil hij winnen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ballan lijkt me kansloos, hoor.
Da's wel een strijkijzer idd.quote:Op zondag 1 april 2012 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ballan lijkt me kansloos, hoor.
Ja want hij heeft dat nodig..quote:Op zondag 1 april 2012 16:06 schreef Sheepcidus het volgende:
Misschien gaan ze het parcours weer aan passen als Boonen het niet zo goed aan kan
Zoals in Varesequote:Op zondag 1 april 2012 16:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die moet alleen aankomen lijkt me wil hij winnen.
Mooie trainingsrit voor de Waalse klassiekers.quote:
Die zijn wel gezien nu.quote:Op zondag 1 april 2012 16:10 schreef DeeBee het volgende:
Groepje erachter nog niet helemaal kansloos...
Jawel. Je hebt daar Terpstra, Chavanel en Van Avermaet die afstoppen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:10 schreef DeeBee het volgende:
Als die Italianen Boonen zo naar de finish rijden en hij wint hem na zo'n zwabberende sprint, mèh...![]()
Lijkt me wel, ze verstaan elkaar vooraan.quote:Op zondag 1 april 2012 16:10 schreef DeeBee het volgende:
Als die Italianen Boonen zo naar de finish rijden en hij wint hem na zo'n zwabberende sprint, mèh...![]()
Ja, het zag er indrukwekkender uit dan het was nog even net... Nu wel over ja.quote:
Wat ik dan weer niet helemaal snap, want naar de finish rijden met Boonen lijkt mij een vage tactiek... Maar demarreren op 5 kilometer kan ook nog ja...quote:Op zondag 1 april 2012 16:11 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Lijkt me wel, ze verstaan elkaar vooraan.
hij heeft weinig keus iddquote:Op zondag 1 april 2012 16:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ballan zal nog wel aanvallen, durf ik vermoeden.
Pozzato kan Boonen best kloppen in de sprint.quote:Op zondag 1 april 2012 16:11 schreef DeeBee het volgende:
Wat ik dan weer niet helemaal snap, want naar de finish rijden met Boonen lijkt mij een vage tactiek... Maar demarreren op 5 kilometer kan ook nog ja...
Fijn trioquote:
Lijkt op het groepje bij Omloop het Nieuwsblad idd, toen won Vanmarckequote:Op zondag 1 april 2012 16:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
In dit soort sprintjes is Boonen trouwens meestal niet zo goed, dus ik zou denken dat Pozzato grotere kansen heeft.
Ik zou nu ook voor Pozzato gaan.quote:Op zondag 1 april 2012 16:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
In dit soort sprintjes is Boonen trouwens meestal niet zo goed, dus ik zou denken dat Pozzato grotere kansen heeft.
Denk 't ook. Bij Boonen is het beste er echt wel af, Pozzato zit wat frisser volgens mij.quote:Op zondag 1 april 2012 16:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die had sowieso niet in dit groepje gezeten.quote:Op zondag 1 april 2012 16:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Zo zonde dat Fabian niet in dit groepje zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 april 2012 16:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die had sowieso niet in dit groepje gezeten.Boonen spartelde, maar ik vraag me wel af of Cancellara Pozzato er wel had afgekregen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Ik ga toch voor Boonen gezien z'n laatste indrukwekkende sprints.quote:Op zondag 1 april 2012 16:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Goede kans dat Cancellara 'm op de Kwaremont in de overdirve had gezet.quote:Op zondag 1 april 2012 16:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Boonen spartelde, maar ik vraag me wel af of Cancellara Pozzato er wel had afgekregen.
+1quote:Op zondag 1 april 2012 16:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Boonen spartelde, maar ik vraag me wel af of Cancellara Pozzato er wel had afgekregen.
Idd.quote:Op zondag 1 april 2012 16:19 schreef Steven184 het volgende:
Wuyts
Pozzato maakte gewoon het gebaar van rouleren.
Ik denk het wel, Cancellara in topvorm rijdt Boonen op afstand, Pozzato op 2 meter. Nogal een verschil. Maar we zullen het nooit echt weten.quote:Op zondag 1 april 2012 16:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Plus dat 2 meter op Cancellara dichtkrijgen iets anders is dan twee meter op Pozzato dichtkrijgen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk het wel, Cancellara in topvorm rijdt Boonen op afstand, Pozzato op 2 meter. Nogal een verschil. Maar we zullen het nooit echt weten.
quote:Op zondag 1 april 2012 16:20 schreef marcodej het volgende:
Zit niet veel achter bij Ballan. Pipo in een zetel.
Leuk, dat historisch centrum van Oudenaarde. Daar was het toch om te doen?quote:Op zondag 1 april 2012 16:21 schreef franklop het volgende:
opeen kilometer van de meet nog ergens bij weilanden rijden
Beter dan gevaarlijke bochten.quote:Op zondag 1 april 2012 16:21 schreef franklop het volgende:
opeen kilometer van de meet nog ergens bij weilanden rijden
Ballan lijkt me gewoon de zwakste van de drie.quote:Op zondag 1 april 2012 16:22 schreef knep het volgende:
Boonen is toch wel sterk hoor, hij zit telkens zo op dat wiel.
dat wel, maar een aankomst als in meerbeke is niet teveel gevraagd tochquote:
Netjesquote:
Terpstra.quote:Op zondag 1 april 2012 16:24 schreef Steven184 het volgende:
1. Boonen
2. Pippo
3. Ballan
4. van Avermaet
5. Sagan
6. Paolini
7.
8. Breschel
wat gebeurde er ?quote:Op zondag 1 april 2012 16:24 schreef TheArt het volgende:
WuytsHondo zal daar niet voor niets boos zijn.
Wordt gewoon omver gelopen. Alsof Hondo in deze koers boos zou zijn om het niet winnen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:24 schreef TheArt het volgende:
WuytsHondo zal daar niet voor niets boos zijn.
Denk dat Hondo van de fiets werd gelopen door iemand/een agent die met Boonen meeliep.quote:
Zou zo maar kunnen ja.quote:
quote:1 - Boonen
2 - Pozzato
3 - Ballan
4 - Van Avermaet
5 - Sagan
6 - Terpstra
7 - Paolini
8 - Voeckler
9 - Breschel
10 - Chavanel
Niki wint hem omdat iedereen naar Boonen kijktquote:Op zondag 1 april 2012 16:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nu Cancellara is weggevallen zit dat er dik in idd.
Breschel kan gewoon niet beter vermoed ik. Net iets te licht voor de grote koersen.quote:
Er is weinig veranderd, z'n sprint is iets beter geworden wellicht. Maar als Cancellara niet gevallen was hadden we een andere winnaar gehad en was Boonen weer gewoon tweede niet slechts kwart-god, daar ben ik van overtuigd.quote:Op zondag 1 april 2012 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boonen lijkt mentaal wel sterker geworden, maakt het gewoon keer op keer vrij kalm af, vroeger maakte hij meer fouten.
Alhoewel, hij verloor de Omloop het Nieuwsblad door een fout (te vroeg vertrekken) en dat is ook nog maar een maand geleden.
Laatste omloop had hij het zwaar ja. Zat uiteindelijk wel waar hij moest zitten, tussen de outsiders. Drie waren er gewoon sterker.quote:
Breschel was prima in orde, heel prima zelfs, alleen hij komt sowieso iets, net iets tekort voor de echte top. Nadeel voor hem was ook dat hij zover achter lag nadat hij opgehouden was door de val.quote:Op zondag 1 april 2012 16:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Breschel kan gewoon niet beter vermoed ik. Net iets te licht voor de grote koersen.
Volledig mee akkoord. Geen Ronde-gevoel. Eerder een veredelde E-3.quote:Op zondag 1 april 2012 16:26 schreef DeeBee het volgende:
Tsja, de beste mannen zaten wel aardig vooraan, maar ik vind het toch wel een zwakke editie hoor...
En dat laatste stuk van het parcours, jezus zeg, wat een aanfluiting die strook.
Het blijft echter lastig te zeggen of het nu komt door het nieuwe parcours dat het niet zo'n slagveld werd als verwacht of door het bizarre koersverloop met valpartijen voor favorieten en mensen die opgehouden werden achter valpartijen... Wat dat betreft is het afschrijven ervan wel iets te vroeg...
Maar ik vind die rondjes toch wel een beetje afdoen, weinig spectaculair. En de uitstraling en bijna mythische sfeer op een Muur en Bosberg waren volkomen afwezig vandaag naar mijn mening.
Schitterend dat een Sagan dit op deze leeftijd al kan. Daar gaan we komende 10 jaar meer van horen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sagan kan al meer dan ik had verwacht.
Vraag is natuurlijk hoe slopend/afwachtend de koers nu echt was.
Die steward liep hem gewoon omver volgens mij.quote:Op zondag 1 april 2012 16:33 schreef Klonk het volgende:
Wat was er nou met Hondo, die stond ineens een steward(?) te duwen ofzo?
Westra is gewoon geen renner voor klassiekers, gemaakt voor klassementen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:34 schreef Slobeend het volgende:
Ik had stiekem wat van Westra verwacht, maar die kilo's eraf wegen toch mee blijkbaar.
ah, dat dus, ik kon me al niet voorstellen dat ie boos was op Tom...quote:Op zondag 1 april 2012 16:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die steward liep hem gewoon omver volgens mij.
Weet ik niet, hij heeft er wel de inhoud voor.quote:Op zondag 1 april 2012 16:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Westra is gewoon geen renner voor klassiekers, gemaakt voor klassementen.
Misschien wel, maar ook vooral bij gebrek aan beter zeg... Werkelijk waar iedereen is geblesseerd of uit vorm, slaat nergens op eigenlijk.quote:
Zeker nu hij een aantal kilos is afgevallen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe een Cancellara kijkt naar rouleurs genre Wiggins en nu ook weer Westra, die kilo's kwijtspelen, vervolgens veel beter klimmen én ook nog eens betere tijdritten afwerken. Zeker op een dag als vandaag als hij daar weer ligt te kronkelen na zijn val.quote:Op zondag 1 april 2012 16:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Denk jij dat Cancellara top 5 TDF kan rijden?quote:Op zondag 1 april 2012 16:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe een Cancellara kijkt naar rouleurs genre Wiggins en nu ook weer Westra, die kilo's kwijtspelen, vervolgens veel beter klimmen én ook nog eens betere tijdritten afwerken. Zeker op een dag als vandaag als hij daar weer ligt te kronkelen na zijn val.
Zware val bij de bevoorrading. Sleutelbeenbreuk.quote:Op zondag 1 april 2012 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, wat was er met Canellara gebeurd? Dat heb ik niet gezien.
Gevallen. Breuk sleutelbeen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, wat was er met Canellara gebeurd? Dat heb ik niet gezien.
Bij zo'n parcours als dit jaar wellicht wel, ook gezien zijn daal kwaliteiten.quote:Op zondag 1 april 2012 16:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denk jij dat Cancellara top 5 TDF kan rijden?
quote:
Dat is niet bestquote:Op zondag 1 april 2012 16:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zware val bij de bevoorrading. Sleutelbeenbreuk.
Hij heeft ook 's de Ronde Van Zwitserland gewonnen. Als hij nog een paar kilo's verliest kan hij een eind komen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:40 schreef knep het volgende:
[..]
Bij zo'n parcours als dit jaar wellicht wel, ook gezien zijn daal kwaliteiten.
En als ze er nog een kasseienetappe tussen stoppen...quote:Op zondag 1 april 2012 16:40 schreef knep het volgende:
[..]
Bij zo'n parcours als dit jaar wellicht wel, ook gezien zijn daal kwaliteiten.
dat parcours was echter wel bijna helemaal voor hem uitgetekendquote:Op zondag 1 april 2012 16:42 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hij heeft ook 's de Ronde Van Zwitserland gewonnen. Als hij nog een paar kilo's verliest kan hij een eind komen.
Beroerd idd, zogenaamd lag het historisch centrum dichterbij de finish. Nou dat was me watquote:Op zondag 1 april 2012 16:43 schreef marcodej het volgende:
Wat was nou die hype omtrent Oudenaarde? Ze finishen in een of ander weiland? Sowieso het finaleparcours... RVV-onwaardig.
Klopt, dat was zeker een ietwat sneu parcours.quote:Op zondag 1 april 2012 16:43 schreef franklop het volgende:
[..]
dat parcours was echter wel bijna helemaal voor hem uitgetekend
ze eindigen hoger dan Sky, moet je nagaan hoe die presterenquote:Op zondag 1 april 2012 16:44 schreef TLC het volgende:
Rabobank presteert in verhouding tot zijn budget wel erg erg erg erg erg matig.
Die hebben wel al Parijs-Nice gewonnen.quote:Op zondag 1 april 2012 16:44 schreef franklop het volgende:
[..]
ze eindigen hoger dan Sky, moet je nagaan hoe die presteren
Het finaleparcours is net zo 'RVV-onwaardig' als het oude parcours. Het is eigenlijk krak hetzelfde, behalve Muur=Oude Kwaremont, Bosberg=Pater.quote:Op zondag 1 april 2012 16:44 schreef knep het volgende:
[..]
Beroerd idd, zogenaamd lag het historisch centrum dichterbij de finish. Nou dat was me wat.
Nogmaals, elke keer dat klote budget dat er bij wordt gehaald. Rabo heeft helemaal niet zo'n groot budget, zeker als je het bekijkt t.o.v. OPQS, RadioShack-Nissan, Sky en BMC.quote:Op zondag 1 april 2012 16:44 schreef TLC het volgende:
Inderdaadquote:Op zondag 1 april 2012 16:43 schreef marcodej het volgende:
Wat was nou die hype omtrent Oudenaarde? Ze finishen in een of ander weiland? Sowieso het finaleparcours... RVV-onwaardig.
Je kunt nooit vooraf zeggen hoe goed dat uit gaat pakken, maar wie had gedacht dat Wiggins ooit zo zou gaan klimmen en dat bijvoorbeeld Armstrong zo de Tour zou gaan beheersen. Kleinere rittenkoersen met tijdrit is al veel simpeler, maar ik zou Cancellara graag een poging zien wagen. Verwacht het echter niet...quote:Op zondag 1 april 2012 16:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denk jij dat Cancellara top 5 TDF kan rijden?
Mag je hier meer verwachten van de renners die ze hebben dan? Tevens gaat een groot deel van het budget helemaal niet naar het WT-team.quote:Op zondag 1 april 2012 16:44 schreef TLC het volgende:
Het is niet alleen in deze koers dat ze vrijwel onzichtbaar zijn.quote:Op zondag 1 april 2012 16:46 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Mag je hier meer verwachten van de renners die ze hebben dan? Tevens gaat een groot deel van het budget helemaal niet naar het WT-team.
Lijkt me dat alle hoop op de AGR, WP en LBL gevestigd wordt. Als men daar niets presteert hebben ze gewoon een waardeloos voorjaar.quote:Op zondag 1 april 2012 16:46 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Mag je hier meer verwachten van de renners die ze hebben dan? Tevens gaat een groot deel van het budget helemaal niet naar het WT-team.
Als je je geld al jaren in Gesink en Niermann steekt.quote:Op zondag 1 april 2012 16:44 schreef TLC het volgende:
De laatste strook richting Meerbeke had ook niet echt uitstraling nee. Maar dit was geen verbetering, en een Kwaremont mist gewoon de mythische allure van een Muur. En de laatste 80km op een zakdoek is iets voor nepklassiekers als de AGR, niet voor de RVV.quote:Op zondag 1 april 2012 16:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het finaleparcours is net zo 'RVV-onwaardig' als het oude parcours. Het is eigenlijk krak hetzelfde, behalve Muur=Oude Kwaremont, Bosberg=Pater.
Die finish strook was wel mooier. Die laatste 10 kilometer reden ze daar door een leuk gebied, dit was echt totaal sfeerloos, met als dieptepunt die laatste kilometer, dat had ook de finish van Groningen-Münster kunnen zijn.quote:Op zondag 1 april 2012 16:45 schreef Steven184 het volgende:
Ik ben niet compleet overtuigd door het nieuwe parcours, vooral niet door die laatste strook.
Al moet ik zeggen dat ik het stuk na de Muur ook altijd een drama vond. Edities als met Hoste/Ballan, Hoste/Boonen en Devolder 2x vond ik ook verschrikkelijk om te kijken.
Zo onzichtbaar waren ze deze koers niet eens. Kun je nagaan.quote:Op zondag 1 april 2012 16:48 schreef TLC het volgende:
[..]
Het is niet alleen in deze koers dat ze vrijwel onzichtbaar zijn.
Tsja wat Terpstra ook zegt, hij moet blijven staanquote:
Waalse klassiekers presteren ze ook niets, dat weten we nu al.quote:Op zondag 1 april 2012 16:46 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Paniekreactie...ik had wsl hetzelfde gedaan...quote:Op zondag 1 april 2012 16:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Tsja wat Terpstra ook zegt, hij moet blijven staan
Ja kloptquote:Op zondag 1 april 2012 16:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Paniekreactie...ik had wsl hetzelfde gedaan...
Neuh, hij lag erbij bij die valpartij met Vansummeren en Degenkolb.quote:Op zondag 1 april 2012 16:51 schreef franklop het volgende:
Wat zei Leukemans nou? Had ie fietswissel?
ow ok, dacht dat ik nog iets had gemistquote:Op zondag 1 april 2012 16:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Neuh, hij lag erbij bij die valpartij met Vansummeren en Degenkolb.
Zoals Wuyts al zei tijdens de koers: Als er een gaatje in de weg is, dan vult een wielrenner hem wel op. Langeveld nam risico, maar een toeschouwer moet weten dat ze daar ook kunnen rijden. Het is gewoon een rotstuk daar. Kunnen ze die plantenbakken niet weghalen?quote:
het was ook gewoon een fietspadquote:Op zondag 1 april 2012 16:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zoals Wuyts al zei tijdens de koers: Als er een gaatje in de weg is, dan vult een wielrenner hem wel op. Langeveld nam risico, maar een toeschouwer moet weten dat ze daar ook kunnen rijden. Het is gewoon een rotstuk daar. Kunnen ze die plantenbakken niet weghalen?
Die plantenbakken zijn volgens mij geen plantenbakken, maar een gat in de grond met een boom erin.quote:Op zondag 1 april 2012 16:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zoals Wuyts al zei tijdens de koers: Als er een gaatje in de weg is, dan vult een wielrenner hem wel op. Langeveld nam risico, maar een toeschouwer moet weten dat ze daar ook kunnen rijden. Het is gewoon een rotstuk daar. Kunnen ze die plantenbakken niet weghalen?
Dit dus. (Zeg je al jaren trouwensquote:Op zondag 1 april 2012 16:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk is 't simpel, het officiële parcours is de weg, verlaat je dat, dan word je uit koers genomen. Je kan geen 100.000 toeschouwers gaan briefen dat ze "moeten blijven staan als er iemand tegen 70 km/u recht op je af komt".
Renners moeten gewoon op de weg blijvenquote:Op zondag 1 april 2012 16:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Tsja wat Terpstra ook zegt, hij moet blijven staan
Dat is het probleem met dat soort stukken. Je hebt de weg, vervolgens die plantenbakken, maar daarachter nog een fietspad van 2 meter breed. Dat is een groot gat. Als je daar dus middenin gaat staan, loop je een risico.quote:Op zondag 1 april 2012 16:52 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heel leuk SoK, maar dan kan je iedereen uit koers halen en heb je geen winnaar. Dit gebeurt nou eenmaal 500 keer per koers, soit.quote:Op zondag 1 april 2012 16:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk is 't simpel, het officiële parcours is de weg, verlaat je dat, dan word je uit koers genomen. Je kan geen 100.000 toeschouwers gaan briefen dat ze "moeten blijven staan als er iemand tegen 70 km/u recht op je af komt".
En als je als renner achter het publiek langs gaat, loop je een risico.quote:Op zondag 1 april 2012 16:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is het probleem met dat soort stukken. Je hebt de weg, vervolgens die plantenbakken, maar daarachter nog een fietspad van 2 meter breed. Dat is een groot gat. Als je daar dus middenin gaat staan, loop je een risico.
Je hoeft wat mij betreft niet uit koers worden genomen, maar het is allemaal wel op eigen risico. 99 van de 100 keer gaat het goed. Vandaag dus niet...jammer voor Langeveld, maar shit happens.quote:Op zondag 1 april 2012 16:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen probleem met een renner die hierdoor op zijn bek gaat en iets breekt, ik zou het iets storender vinden indien zo'n idioot een paniekerend kind onderuit rijdt.quote:Op zondag 1 april 2012 16:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je hoeft wat mij betreft niet uit koers worden genomen, maar het is allemaal wel op eigen risico. 99 van de 100 keer gaat het goed. Vandaag dus niet...jammer voor voor Langeveld, maar shit happens.
Absoluut, helemaal eens. Maar dat die toeschouwer daar helemaal prima staat en hij helemaal geen risico zoekt zo, is natuurlijk onzin. Als hij op een weg zou staan zonder zulke plantenbakken, no problemo, maar dit is een risicovolle plek om te zijn. Andere mensen stonden ook achter het fietspad.quote:Op zondag 1 april 2012 16:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En als je als renner achter het publiek langs gaat, loop je een risico.
Hij wilde een paar plekken opschuiven en ligt nu in het ziekenhuis.
Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders. Het was ook niet het handigste punt om daar met je kind te staan.quote:Op zondag 1 april 2012 16:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk helemaal geen probleem met een renner die hierdoor op zijn bek gaat en iets breekt, ik zou het iets storender vinden indien zo'n idioot een paniekerend kind onderuit rijdt.
Helemaal eens. Wat ik zeg, je neemt als toeschouwer een risico door daar te gaan staan. Je zoekt het dan wat mij betreft wat op. Het is een volstrekt natuurlijke reactie van de man natuurlijk.quote:Op zondag 1 april 2012 16:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is de verantwoordelijkheid voor de ouders. Het was ook niet het handigste punt om daar met je kind te staan.
quote:1 Tom BOONEN BEL OPQ 32 6:04:33
2 Filippo POZZATO ITA FAR 31 +0
3 Alessandro BALLAN ITA BMC 33 +1
4 Greg VAN AVERMAET BEL BMC 27 +38
5 Peter SAGAN SVK LIQ 22 +38
6 Niki TERPSTRA NED OPQ 28 +38
7 Luca PAOLINI ITA KAT 35 +38
8 Thomas VOECKLER FRA EUC 33 +38
9 Matti BRESCHEL DEN RAB 28 +38
10 Sylvain CHAVANEL FRA OPQ 33 +38
11 Grégory RAST SUI RNT 32 +38
12 Oscar FREIRE GOMEZ ESP KAT 36 +38
13 Fabio SABATINI ITA LIQ 27 +38
14 Björn LEUKEMANS BEL VCD 35 +38
15 Alexander KRISTOFF NOR KAT 25 +38
16 Matthieu LADAGNOUS FRA FDJ 28 +38
17 Xavier FLORENCIO CABRE ESP KAT 33 +38
18 Karsten KROON NED SAX 36 +38
19 Edvald BOASSON HAGEN NOR SKY 25 +38
20 Juan Antonio FLECHA GIANNONI ESP SKY 35 +38
21 Hayden ROULSTON NZL RNT 31 +38
22 Elia FAVILLI ITA FAR 23 +38
23 Maxim IGLINSKY KAZ AST 31 +38
24 Tony GALLOPIN FRA RNT 24 +38
25 Maarten WYNANTS BEL RAB 30 +38
26 Sébastien TURGOT FRA EUC 28 +38
27 Vincent JEROME FRA EUC 28 +38
28 Michael SCHÄR SUI BMC 26 +38
29 Marco MARCATO ITA VCD 28 +38
30 Heinrich HAUSSLER AUS GRM 28 +38
31 Jens KEUKELEIRE BEL GEC 24 +38
32 Steve CHAINEL FRA FDJ 29 +38
33 Lloyd MONDORY FRA ALM 30 +38
34 Danilo HONDO GER LAM 38 +38
35 Egidijus JUODVALKIS LTU LAN 24 +38
36 Marcus BURGHARDT GER BMC 29 +38
37 Leif HOSTE BEL ACC 35 +38
38 Kevin HULSMANS BEL FAR 34 +38
39 Dmitriy MURAVYEV KAZ AST 33 +38
40 Stijn VANDENBERGH BEL OPQ 28 +38
41 Gustav LARSSON SWE VCD 32 +38
42 Bert DE WAELE BEL LAN 37 +38
43 Francesco FAILLI ITA FAR 29 +38
44 Andrey AMADOR BAKKAZAKOVA CRC MOV 26 +38
45 Oscar GATTO ITA FAR 27 +38
46 Dries DEVENYNS BEL OPQ 29 +38
47 Matteo TOSATTO ITA SAX 38 +48
48 Sep VANMARCKE BEL GRM 24 +48
49 Johan VAN SUMMEREN BEL GRM 31 +1:06
50 Sébastien MINARD FRA ALM 30 +1:18
51 Pieter JACOBS BEL TSV 26 +3:26
52 George HINCAPIE USA BMC 39 +3:26
53 Bram TANKINK NED RAB 34 +3:26
54 Bernhard EISEL AUT SKY 31 +3:26
55 Thor HUSHOVD NOR BMC 34 +3:26
56 Davy COMMEYNE BEL LAN 32 +3:26
57 Ian STANNARD GBR SKY 25 +3:26
58 Christian KNEES GER SKY 31 +3:26
59 John DEGENKOLB GER ARG 23 +3:26
60 Daniel OSS ITA LIQ 25 +3:26
61 Kristof GODDAERT BEL ALM 26 +4:43
62 Ruben PEREZ MORENO ESP EUS 31 +4:43
63 Andy CAPPELLE BEL ACC 33 +4:43
64 Jack BAUER NZL GRM 27 +4:43
65 Frédéric GUESDON FRA FDJ 41 +4:43
66 Preben VAN HECKE BEL TSV 30 +4:43
67 Marcel SIEBERG GER LTB 30 +4:43
68 Manuele MORI ITA LAM 32 +4:43
69 Maxime VANTOMME BEL KAT 26 +4:43
70 Jens DEBUSSCHERE BEL LTB 23 +4:43
71 Jérôme BAUGNIES BEL APP 25 +4:43
72 David VEILLEUX CAN EUC 25 +4:43
73 Assan BAZAYEV KAZ AST 31 +4:43
74 Alexandre PICHOT FRA EUC 29 +4:43
75 Philippe GILBERT BEL BMC 30 +4:43
76 Mickael DELAGE FRA FDJ 27 +4:43
77 Edward KING USA LIQ 29 +4:43
78 Imanol ERVITI ESP MOV 29 +4:43
79 Mathew HAYMAN AUS SKY 34 +4:43
80 Wouter MOL NED VCD 30 +4:43
81 Dennis VAN WINDEN NED RAB 25 +4:43
82 Yaroslav POPOVYCH UKR RNT 32 +4:43
83 Andreas KLIER GER GRM 36 +4:43
84 Tom STAMSNIJDER NED ARG 27 +4:43
85 Tomas VAITKUS LTU GEC 30 +4:43
86 David BOUCHER FRA FDJ 32 +4:43
87 Baptiste PLACKAERT BEL LAN 24 +4:43
88 Vladimir ISAICHEV RUS KAT 26 +15:34
89 Luke ROBERTS AUS SAX 35 +15:34
90 Peio BILBAO ESP EUS 22 +15:34
91 Aliaksandr KUSCHYNSKI BLR KAT 33 +15:34
92 Gert DOCKX BEL LTB 24 +15:34
93 Kris BOECKMANS BEL VCD 25 +15:34
94 Daniele BENNATI ITA RNT 32 +15:34
95 Manuel BELLETTI ITA ALM 27 +15:34
96 Jacob RATHE USA GRM 21 +15:34
97 Staf SCHEIRLINCKX BEL ACC 33 +15:34
98 Pablo LASTRAS GARCIA ESP MOV 36 +15:34
99 Tyler FARRAR USA GRM 28 +15:34
100 Maciej BODNAR POL LIQ 27 +15:34
101 Jaroslaw MARYCZ POL SAX 25 +15:34
102 Jonas Aaen JÖRGENSEN DEN SAX 26 +15:34
103 Anders LUND DEN SAX 27 +15:34
104 Dominique ROLLIN CAN FDJ 30 +15:34
net geen punten voor Saxo bank!quote:
Beter dan de beste Lotto renner.quote:Op zondag 1 april 2012 17:12 schreef franklop het volgende:
90 Peio BILBAO ESP EUS 22 +15:34
een gefinishte Euskaltel renner
62 Ruben PEREZ MORENO ESP EUS 31 +4:43
twee zelfs!
Tsja Willems zat vooraan bij de val op Oude Kwaremont, maar is daarna blijkbaar niet meer opgestaptquote:
Willems lag toch in die greppel?quote:Op zondag 1 april 2012 17:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Tsja Willems zat vooraan bij de val op Oude Kwaremont, maar is daarna blijkbaar niet meer opgestapt
Yup, maar neem aan dat ie daar inmiddels wel uit isquote:
Holland sport is toch gestopt?quote:Op zondag 1 april 2012 17:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Yup, maar neem aan dat ie daar inmiddels wel uit is
Overigens; Donderdag een Holland Sport special over Parijs - Roubaix, Wilfried de Jong met o.a. Knaven en Cancellara (er is nog geen topic dus daarom even hier)
Staat inmiddels in de agendaquote:Op zondag 1 april 2012 17:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Overigens; Donderdag een Holland Sport special over Parijs - Roubaix, Wilfried de Jong met o.a. Knaven en Cancellara (er is nog geen topic dus daarom even hier)
Dat is wel heel cru, daar kun je weinig aan doen lijkt me.quote:Op zondag 1 april 2012 17:42 schreef marcodej het volgende:
Cancellara zou volgens Chavanel over een bidon gevallen zijn.
Nog zoiets waarover ik me verbaas dat het niet vaker gebeurt, bij zo'n bevoorrading wordt alles maar opzij gegooid zonder rekening te houden met de rest.quote:Op zondag 1 april 2012 17:42 schreef marcodej het volgende:
Cancellara zou volgens Chavanel over een bidon gevallen zijn.
Een volle?quote:Op zondag 1 april 2012 17:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nog zoiets waarover ik me verbaas dat het niet vaker gebeurt, bij zo'n bevoorrading wordt alles maar opzij gegooid zonder rekening te houden met de rest.
Het was blijkbaar het type drinkbus dat niet elkaar knalt als je erover rijdt.
Had die maar voor aan moeten rijdenquote:Op zondag 1 april 2012 17:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is wel heel cru, daar kun je weinig aan doen lijkt me.
Dat zag ik ook net in de herhaling.quote:Op zondag 1 april 2012 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die kerel springt trouwens ook achteruit omdat er een Liquigas/Farnese dicht in de buurt komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |