quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Per seizoen 2011/12 werd Co Adriaanse Manager Technische Zaken. Alfred Schreuder, Boudewijn Pahlplatz en Youri Mulder werden de assistent-trainers van het eerste elftal.
Openingspost is hier terug te vindenquote:Rugnummer Naam Positie
1 Boschker, Sander (NED) Keeper
9 De Jong, Luuk (NED) Aanvaller
11 Bajrami, Emir (ZWE) Middenvelder
7 Landzaat, Denny (NED) Middenvelder
19 Douglas (NED) Verdediger
5 Bengtsson, Rasmus (ZWE) Verdediger
3 Kuiper, Nicky (NED) Verdediger
4 Wisgerhof, Peter (NED) Verdediger
13 Mihaylov, Nikolay (BUL) Keeper
22 Chadli, Nacer (BEL) Aanvaller
6 Brama, Wout (NED) Middenvelder
23 Buysse, Bart (BEL) Verdediger
15 Rosales, Roberto (VEN) Verdediger
20 Tiendalli, Dwight (NED) Verdediger
18 Leugers, Thilo (DUI) Middenvelder
24 John, Ola (NED) Aanvaller
14 Janssen, Willem (NED) Middenvelder
16 Marsman, Nick (NED) Keeper
2 Cornelisse, Tim (NED) Verdediger
8 Fer, Leroy (NED) Middenvelder
De Jong speelt dit seizoen echt niet meer hoorquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Zeer gemankeerd middenveld inderdaad. Kan er geen 4-4-2 van worden gemaakt dan?
John - Chadli - Fer - Verhoek
en dan Plet en de Jong in de spits
Heh? Waar haal jij dat vandaan? Hij kan tegen AZ waarschijnlijk in de spits spelen hoor.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
De Jong speelt dit seizoen echt niet meer hoor
Jawel, blessure viel mee. Die speelt denk ik over 2 weken weer.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hij schijnt toch weer mee te willen doen tegen AZ... We zullen het zienquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hmm oké. Ik hoorde juist dat het tegenvielquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:45 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Jawel, blessure viel mee. Die speelt denk ik over 2 weken weer.
Goed op de hoogte man.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:47 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hmm oké. Ik hoorde juist dat het tegenviel
quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:54 schreef blistah het volgende:
De vechtlust is (voor een deel) teruggekeerd in ieder geval... nu nog 3 puntjes!
Roda doet dan ook geen poging om richting Boschker te komenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:58 schreef blistah het volgende:
Douglas, held! Vind overigens Tiendalli en Rosales ook niet tegenvallen vandaag.
eens!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:06 schreef blistah het volgende:
Douglas voetbalt heerlijk vandaag. Alles gaat 'm goed af.
Plet kan zo'n beetje toch alleen maar koppenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:08 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
eens!
Plet eruit voor Verhoek, John de spits
Zeer beperkt inderdaad. Gelukkig is Luuk (waarschijnlijk) volgende week terug.quote:
Ik meende dat ook te horen ja.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:47 schreef Jojoortje het volgende:
Zegt die Harm nou echt dat ze onterecht hebben verloren?
Of allebeiquote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:49 schreef Krunsj het volgende:
Polletje is de 2e helft gelukkig maar opgehouden met kaarten uitdelen. Helemaal soepel liep het niet bij Twente, maar het was gelukkig niet zo futloos als de afgelopen paar weken.
Roda heeft geen enkele keer op doel geschoten. Alleen een paar redelijke voorzetjes. Tja, zo ga je niet winnen jongens.
Nu maar afwachten wat de rest doet, hopelijk morst AZ of Ajax nog wat puntjes
Amenquote:
Polletje was echt als een randebiel aan het fluiten, sloeg helemaal nergens opquote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:49 schreef Krunsj het volgende:
Polletje is de 2e helft gelukkig maar opgehouden met kaarten uitdelen. Helemaal soepel liep het niet bij Twente, maar het was gelukkig niet zo futloos als de afgelopen paar weken.
Roda heeft geen enkele keer op doel geschoten. Alleen een paar redelijke voorzetjes. Tja, zo ga je niet winnen jongens.
Nu maar afwachten wat de rest doet, hopelijk morst AZ of Ajax nog wat puntjes
Wordt ook wel heel erg vrij gelaten door de tegenstander hoor.quote:Op zondag 1 april 2012 00:30 schreef -AnneX- het volgende:
Mag ik btw zeggen dat ik Rosales echt heel goed begin te vinden? Die jongen loopt altijd vrij, is altijd aanspeelbaar en weet vaak nog een balletje voor te krijgen.. Goed ze zijn niet allemaal even goed, maar hij gaat echt vooruit!
Ik had persoonlijk Rosales eigenlijk een jaar geleden al afgeschreven. Het is gewoon een beetje matige voetballer die in een rechtsback-positie terecht is gekomen omdat niemand anders beschikbaar was. Maar, inderdaad, de afgelopen 3 wedstrijden speelt hij vrij sterk, juist wanneer de rest het soms af laat weten. Hij doet altijd 100% zijn best en geeft elke wedstrijd wel een paar goede voorzetten. Stel dat Twente kampioen wordt, dan is dat dankzij Rosales.quote:Op zondag 1 april 2012 00:30 schreef -AnneX- het volgende:
Mag ik btw zeggen dat ik Rosales echt heel goed begin te vinden? Die jongen loopt altijd vrij, is altijd aanspeelbaar en weet vaak nog een balletje voor te krijgen.. Goed ze zijn niet allemaal even goed, maar hij gaat echt vooruit!
quote:Op zondag 1 april 2012 02:39 schreef TwenteFC het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ajacied ie zich geroepen voelt een Twente topic te openen. Blije.
och och.quote:Op zondag 1 april 2012 02:32 schreef Erosjuhhh het volgende:
We weten toch wel een betere TT dan dit ?!
Roep maarquote:Op zondag 1 april 2012 02:32 schreef Erosjuhhh het volgende:
We weten toch wel een betere TT dan dit ?!
Dat doet hij vakerquote:Op zondag 1 april 2012 02:39 schreef TwenteFC het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 1 april 2012 03:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
TT op verzoek aangepast
A422, probeer het de volgende keer lekker bij jouw Ajax-topic/Livetopics te houden, zo krijg je "geruzie"
Tenminste een open mind tegenover andere clubs vergeleken met andere ajacieden met oogkleppen.quote:Op zondag 1 april 2012 02:39 schreef TwenteFC het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |