abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109729336
Hoi,

Gisteren ben ik wezen stappen en kwamen er meerdere mensen op mij af dat het slecht met mijn broertje gaat.

Hij zit aan de wiet en het kan zo niet verder. Hij doet niets, en verneukt zijn leven.

Ze willen hem nu het huis uitgooien en naar tactus sturen. Zelf denk ik niet dat dit de oplossing is. Middelengebruik weghalen is de eerste stap maar er zit altijd een diepere psychologische grondslag aan vast.

Nu heb ik hem daar gisteren op aangesproken en hem een ultimatum gegeven. Een week de tijd heeft hij om het aan mijn ouders te vertellen en zelf zijn zooi op te pakken anders ga ik dit doen.

Hij heeft me ook naar de keel gegrepen en gezegd dat hij mij, als ik dat doe, niet meer als broer ziet.

Hoe pak ik dit aan, ik weet het niet. Momenteel heb ik genoeg aan mijzelf maar dit is iets dat op korte termijn aangepakt moet worden. Hij heeft hierdoor al 4 studies verneukt en leent zich suf.

Help :?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_109729371
Soms moet iemand de bodem raken voordat hij zich weer naar boven gaat vechten...zeker als zo'n iemand mensen die hem willen helpen zit te bedreigen. Ze zijn blijkbaar je ouders?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:09:14 #3
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_109729398
Ik snap je bezorgdheid, en dat is redelijk frustrerend. Maar het is uiteindelijk zijn leven, en hij bepaalt wat er mee gebeurt. Vroeg of laat gaat hij op z'n bek. En hopelijk is het dan niet te laat.

Ik denk niet dat er nog veel is wat je verder kan doen.

Veel sterkte ermee.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_109729400
?
Niks mis met drugs.
Rustig aan.
pi_109729425
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:08 schreef trovey het volgende:
Soms moet iemand de bodem raken voordat hij zich weer naar boven gaat vechten...zeker als zo'n iemand mensen die hem willen helpen zit te bedreigen. Ze zijn blijkbaar je ouders?
Ja hij wil niet dat onze ouders dit weten. Maar het doet me pijn hem zo te zien, het was altijd al een een strijd hem te bereiken maar nu is het duidelijk.

Maar hem verlinken is ook een litteken op onze relatie. Maar fuck dat, ik wil hem helpen. Zo gaat dit niet.

Maar het verotte is dat mijn ouders dit al bij mij bijna hetzelfde hebben gehad. Dit gun ik ze niet.
pi_109729434
beetje wiet is toch niet zo erg?
pi_109729446
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:10 schreef okiokinl het volgende:
beetje wiet is toch niet zo erg?
Nee een beetje niet, maar als je alles laat versloffen en niet studeert. Maar vol bij leent en jezelf afsluit voor de rest van de wereld. Dan is er wat mis. Klaar.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:12:24 #8
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_109729479
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:11 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nee een beetje niet, maar als je alles laat versloffen en niet studeert. Maar vol bij leent en jezelf afsluit voor de rest van de wereld. Dan is er wat mis. Klaar.
Ik deed hetzelfde zonder wiet :+
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:12:46 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109729487
Hij heeft al vier studies verneukt, maar pas sinds gisteravond heb je het idee dat het de verkeerde kant op gaat met je broer?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:13:41 #10
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_109729514
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Hij heeft al vier studies verneukt, maar pas sinds gisteravond heb je het idee dat het de verkeerde kant op gaat met je broer?
Dat bedoel ik, als het woord drugs is gevallen is het ineens alle hens aan dek
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_109729516
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:12 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Ik deed hetzelfde zonder wiet :+
Ja heel goed, maar daarom zit je ook hier op fok. maar ik wil die jongen helpen om in ieder geval zijn leven op de rit te krijgen. Als hij zijn huis uit geflikkerd wordt omdat hij niets doet is het niet meer recreatief gebruik maar pure verslaving.
pi_109729524
_O-
Rustig aan.
pi_109729543
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Nee natuurlijk niet man. Maar ik heb hem al eens gecontroleerd dat kwam de relatie niet ten goede. Ik wil dit op een nette manier samen met hem oplossen. En daar wil ik hard in investeren.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:15:48 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109729571
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:14 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet man. Maar ik heb hem al eens gecontroleerd dat kwam de relatie niet ten goede. Ik wil dit op een nette manier samen met hem oplossen. En daar wil ik hard in investeren.
En wat moet hij nou aan zijn ouders vertellen?
pi_109729592
quote:
13s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:06 schreef b4kl4p het volgende:
Hoi,

Gisteren ben ik wezen stappen en kwamen er meerdere mensen op mij af dat het slecht met mijn broertje gaat.

Hij zit aan de wiet en het kan zo niet verder. Hij doet niets, en verneukt zijn leven.

Ze willen hem nu het huis uitgooien en naar tactus sturen. Zelf denk ik niet dat dit de oplossing is. Middelengebruik weghalen is de eerste stap maar er zit altijd een diepere psychologische grondslag aan vast.

Nu heb ik hem daar gisteren op aangesproken en hem een ultimatum gegeven. Een week de tijd heeft hij om het aan mijn ouders te vertellen en zelf zijn zooi op te pakken anders ga ik dit doen.

Hij heeft me ook naar de keel gegrepen en gezegd dat hij mij, als ik dat doe, niet meer als broer ziet.

Hoe pak ik dit aan, ik weet het niet. Momenteel heb ik genoeg aan mijzelf maar dit is iets dat op korte termijn aangepakt moet worden. Hij heeft hierdoor al 4 studies verneukt en leent zich suf.

Help :?
Ik zou hem helemaal kapot laten lopen als ik jou was. Hij wil toch niet geholpen worden. Pas als hij aangeeft dat hij hulp nodig heeft, dan zou je in actie kunnen komen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109729606
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wat moet hij nou aan zijn ouders vertellen?
Dat hij al die tijd hun geld gebruikt heeft aan drugs. Geen flikker uitgevoerd heeft en geen idee heeft wat hij met zijn leven aan wil. Net als zijn broer.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:17:16 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109729607
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja heel goed, maar daarom zit je ook hier op fok. maar ik wil die jongen helpen om in ieder geval zijn leven op de rit te krijgen. Als hij zijn huis uit geflikkerd wordt omdat hij niets doet is het niet meer recreatief gebruik maar pure verslaving.
Je definieert een verslaving niet aan luiheid.

Als ie wat zinnigs te doen heeft gaan ie vanzelf minder blowen. Je focussen op blowen lost niets op. Dan verveelt ie zich nog steeds en weet ie nog steeds niet wat ie wil met zijn leven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_109729624
Wil je broertje wel geholpen worden ? Dat is natuurlijk vraag 1.
pi_109729632
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:17 schreef Quickie_Brat het volgende:
Wil je broertje wel geholpen worden ? Dat is natuurlijk vraag 1.
Jawel hij heeft het besef dat het misgaat. Sinds kort godzijdank.
pi_109729656
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je definieert een verslaving niet aan luiheid.

Als ie wat zinnigs te doen heeft gaan ie vanzelf minder blowen. Je focussen op blowen lost niets op. Dan verveelt ie zich nog steeds en weet ie nog steeds niet wat ie wil met zijn leven.
Niemand is lui! Het is onwetendheid. Hoe ernstig ook.
pi_109729677
Hij werkt zeker niet mee met het zoeken naar een oplossing als hij jou bij de keel grijpt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:20:26 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109729702
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:19 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Niemand is lui!
Ik ben lui! :(
quote:
Het is onwetendheid. Hoe ernstig ook.
Hij moet wat zinnings gaan doen. Blowen is not the issue.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_109729708
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:19 schreef Comp_Lex het volgende:
Hij werkt zeker niet mee met het zoeken naar een oplossing als hij jou bij de keel grijpt.
Pure wanhoop, zo zie ik dat maar.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:21:38 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_109729728
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:17 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Dat hij al die tijd hun geld gebruikt heeft aan drugs. Geen flikker uitgevoerd heeft en geen idee heeft wat hij met zijn leven aan wil. Net als zijn broer.
En van je ouders verwacht je dan een oplossing? Of dat ze de geldkraan dichtdraaien?

Hoe hebben je ouders bij jou gereageerd?
pi_109729730
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 14:20 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Pure wanhoop, zo zie ik dat maar.
Broertje een tijdje aan de hand houden en hem niet zonder supervisie laten los lopen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')