Ja hij wil niet dat onze ouders dit weten. Maar het doet me pijn hem zo te zien, het was altijd al een een strijd hem te bereiken maar nu is het duidelijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:08 schreef trovey het volgende:
Soms moet iemand de bodem raken voordat hij zich weer naar boven gaat vechten...zeker als zo'n iemand mensen die hem willen helpen zit te bedreigen. Ze zijn blijkbaar je ouders?
Nee een beetje niet, maar als je alles laat versloffen en niet studeert. Maar vol bij leent en jezelf afsluit voor de rest van de wereld. Dan is er wat mis. Klaar.quote:
Ik deed hetzelfde zonder wietquote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:11 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nee een beetje niet, maar als je alles laat versloffen en niet studeert. Maar vol bij leent en jezelf afsluit voor de rest van de wereld. Dan is er wat mis. Klaar.
Dat bedoel ik, als het woord drugs is gevallen is het ineens alle hens aan dekquote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Hij heeft al vier studies verneukt, maar pas sinds gisteravond heb je het idee dat het de verkeerde kant op gaat met je broer?
Ja heel goed, maar daarom zit je ook hier op fok. maar ik wil die jongen helpen om in ieder geval zijn leven op de rit te krijgen. Als hij zijn huis uit geflikkerd wordt omdat hij niets doet is het niet meer recreatief gebruik maar pure verslaving.quote:
Nee natuurlijk niet man. Maar ik heb hem al eens gecontroleerd dat kwam de relatie niet ten goede. Ik wil dit op een nette manier samen met hem oplossen. En daar wil ik hard in investeren.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:12 schreef Lienekien het volgende:
Hij heeft al vier studies verneukt, maar pas sinds gisteravond heb je het idee dat het de verkeerde kant op gaat met je broer?
En wat moet hij nou aan zijn ouders vertellen?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:14 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet man. Maar ik heb hem al eens gecontroleerd dat kwam de relatie niet ten goede. Ik wil dit op een nette manier samen met hem oplossen. En daar wil ik hard in investeren.
Ik zou hem helemaal kapot laten lopen als ik jou was. Hij wil toch niet geholpen worden. Pas als hij aangeeft dat hij hulp nodig heeft, dan zou je in actie kunnen komen.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:06 schreef b4kl4p het volgende:
Hoi,
Gisteren ben ik wezen stappen en kwamen er meerdere mensen op mij af dat het slecht met mijn broertje gaat.
Hij zit aan de wiet en het kan zo niet verder. Hij doet niets, en verneukt zijn leven.
Ze willen hem nu het huis uitgooien en naar tactus sturen. Zelf denk ik niet dat dit de oplossing is. Middelengebruik weghalen is de eerste stap maar er zit altijd een diepere psychologische grondslag aan vast.
Nu heb ik hem daar gisteren op aangesproken en hem een ultimatum gegeven. Een week de tijd heeft hij om het aan mijn ouders te vertellen en zelf zijn zooi op te pakken anders ga ik dit doen.
Hij heeft me ook naar de keel gegrepen en gezegd dat hij mij, als ik dat doe, niet meer als broer ziet.
Hoe pak ik dit aan, ik weet het niet. Momenteel heb ik genoeg aan mijzelf maar dit is iets dat op korte termijn aangepakt moet worden. Hij heeft hierdoor al 4 studies verneukt en leent zich suf.
Help
Dat hij al die tijd hun geld gebruikt heeft aan drugs. Geen flikker uitgevoerd heeft en geen idee heeft wat hij met zijn leven aan wil. Net als zijn broer.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat moet hij nou aan zijn ouders vertellen?
Je definieert een verslaving niet aan luiheid.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:13 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja heel goed, maar daarom zit je ook hier op fok. maar ik wil die jongen helpen om in ieder geval zijn leven op de rit te krijgen. Als hij zijn huis uit geflikkerd wordt omdat hij niets doet is het niet meer recreatief gebruik maar pure verslaving.
Jawel hij heeft het besef dat het misgaat. Sinds kort godzijdank.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:17 schreef Quickie_Brat het volgende:
Wil je broertje wel geholpen worden ? Dat is natuurlijk vraag 1.
Niemand is lui! Het is onwetendheid. Hoe ernstig ook.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je definieert een verslaving niet aan luiheid.
Als ie wat zinnigs te doen heeft gaan ie vanzelf minder blowen. Je focussen op blowen lost niets op. Dan verveelt ie zich nog steeds en weet ie nog steeds niet wat ie wil met zijn leven.
Ik ben lui!quote:
Hij moet wat zinnings gaan doen. Blowen is not the issue.quote:Het is onwetendheid. Hoe ernstig ook.
Pure wanhoop, zo zie ik dat maar.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:19 schreef Comp_Lex het volgende:
Hij werkt zeker niet mee met het zoeken naar een oplossing als hij jou bij de keel grijpt.
En van je ouders verwacht je dan een oplossing? Of dat ze de geldkraan dichtdraaien?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:17 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Dat hij al die tijd hun geld gebruikt heeft aan drugs. Geen flikker uitgevoerd heeft en geen idee heeft wat hij met zijn leven aan wil. Net als zijn broer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |