Hmkay; motor houden en in een léuk ding hangenquote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
uhugaaf he
4 liter Perkins diesel er in
ik heb nog vragen over het nieuwe abo, en of ik bijvoorbeeld een dongel nodig heb of dat ik mijn huidige ADSL verbinding kan blijven gebruiken. Aangezien je als nieuwe klant een dongel krijgt, maar hoe het zit met bestaande klanten staat er niet bij...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Bellen voor een internetabonnement?Is dat niet hetzelfde als een pizza per aangetekend telegram bestellen?
ik zit al klaar!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Straks een documentaire over het album "The Dark Side of the Moon"
je gaat compleet voorbij aan mijn punt dat bellen om een internet abonnement onnozel is. Of ga jij op de fiets naar de garage als je auto voor apk moet?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:58 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
ik heb nog vragen over het nieuwe abo, en of ik bijvoorbeeld een dongel nodig heb of dat ik mijn huidige ADSL verbinding kan blijven gebruiken. Aangezien je als nieuwe klant een dongel krijgt, maar hoe het zit met bestaande klanten staat er niet bij...
En ik heb liever een snelle vaste verbinding. Mobiel heb ik ook wel internet op de telefoon. Maar een dongel kan ooit handig zijn.
Was om 9 uur vanmorgen gelukkig wel anders...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:39 schreef Paladijn het volgende:
De belastingdienst server heeft het er maar moeilijk mee
zeker nooit goed naar het oudere werk geluisterdquote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Interessante documentaire, leuk om te zien hoe ze destijds die muziek maaktenmet allerlei bandrecorders en synthesizers.
maar toen deed 112 het nietquote:Op zaterdag 31 maart 2012 22:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was om 9 uur vanmorgen gelukkig wel anders...
Je punt slaat dan ook nergens op, geen wonder dat ie er aan voorbij gaat.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 21:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
je gaat compleet voorbij aan mijn punt dat bellen om een internet abonnement onnozel is. Of ga jij op de fiets naar de garage als je auto voor apk moet?
dit. Dankje.quote:Op zondag 1 april 2012 02:18 schreef Anne het volgende:
[..]
Je punt slaat dan ook nergens op, geen wonder dat ie er aan voorbij gaat.
goedemorgen, staat het nestje al op zijn nieuwe plekje?quote:
die droger is net een computer vergeleken met die van onsquote:Op zondag 1 april 2012 10:07 schreef Sounddragon het volgende:
Jep, het andere pand is leeg, en hier is het nog een ongeorganiseerde teringzooi
We missen wat inbouwkasten die we in het oude pand wél hadden![]()
We hebben sinds gisteren wel de bank weer compleet, en de nieuwe drogert staat ook op zijn plek![]()
[ afbeelding ]
Conventioneel is een ventilator en een verwarmingselement?quote:Op zondag 1 april 2012 10:15 schreef Sounddragon het volgende:
Wacht maar tot je de nieuwe wasmachine ziet; die komt morgen
Dit is een warmtepomp droger, zou tot 60% zuiniger moeten zijn als een conventionele droger.
Leuk stuk!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 23:29 schreef Paladijn het volgende:
Ik las een paar dagen terug nog een heel verhaal over hoe Rihanna aan haar hitjes komt, dat doet niet onder voor de eurodance van weleer
Ik kan alleen de link niet meer vinden
http://www.newyorker.com/(...)rook?currentPage=all
Jep, gewoon, the good old droger, wel- of niet met afvoerslang.. dit is weer nieuw.. aansluitwaarde is 900 watt ofzo geloof ik.. da's nog minder als een waterkokerquote:Op zondag 1 april 2012 10:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Conventioneel is een ventilator en een verwarmingselement?
Da's niks nee. Die van ons is verbazingwekkend primitief. Daar kwam ik achter toen ik vorig jaar de aandrijfsnaar verving. En dat voor een AEG uit 2008...quote:Op zondag 1 april 2012 10:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, gewoon, the good old droger, wel- of niet met afvoerslang.. dit is weer nieuw.. aansluitwaarde is 900 watt ofzo geloof ik.. da's nog minder als een waterkoker
We kunnen slapen, koken, douchen, internetten, online xboxen, tv kijken en bankhangenquote:Op zondag 1 april 2012 09:57 schreef lipje het volgende:
[..]
goedemorgen, staat het nestje al op zijn nieuwe plekje?
Dat is wel een wat zuiniger concept idd. In die van ons zit nog wel een soort condensorachtig ding en veel filters. En weegt niks, maar is ook niks: wat plaatstaal, plastic en een eenvoudige motor.quote:Op zondag 1 april 2012 10:41 schreef Sounddragon het volgende:
Alle conventionele drogers zijn primitief; wat je zelf al zegt; een verwarmingselement, een ventilator en een motor, meer is het niet. Als ik me niet vergis, zit het verschil met deze erin, dat de gebruikte lucht in een speciaal element weer wordt ontvochtigd en nog een keer wordt hergebruikt, waar een conventionele droger de gebruikte lucht naar buiten kiepert en meteen verse pak en weer gaat verwarmen.
Ding is ook best zwaar voor een droger; de oude pakte ik in mijn uppie op en liep ik zo mee weg, maar dat gaat met deze niet lukken
issie wel zelfreinigend, of mag je de filters continu schoonmaken?quote:Op zondag 1 april 2012 10:15 schreef Sounddragon het volgende:
Wacht maar tot je de nieuwe wasmachine ziet; die komt morgen
Dit is een warmtepomp droger, zou tot 60% zuiniger moeten zijn als een conventionele droger.
quote:Afvoerdrogers
Een afvoerdroger is een droger die de vochtige lucht uit de was door een buis of slang naar buiten afvoert. Je moet dan dus de mogelijkheid hebben om de afvoerbuis of -slang door een raam, deur of gat in de muur naar buiten te leiden. Afvoerdrogers zijn in principe sneller en zuiniger met stroom dan condensdrogers, al wordt dit verschil steeds kleiner.
Condensdrogers
Een condensdroger voert de vochtige lucht niet af, maar haalt het vocht uit de lucht, en laat dat neerslaan in een reservoir. Bij veel condensdrogers kan dat reservoir worden aangesloten op een afvoer, zodat het niet na elke wasbeurt leeggemaakt hoeft te worden.
Sommige condensdrogers maken de omgeving heel vochtig. Condensdrogers die in onze test een goed oordeel hebben voor 'Drooghouden omgeving' geven geen of nauwelijks vocht af aan de omgeving.
Warmtepompdrogers
Een condensdroger, maar dan zuinig. Dat is een warmtepompdroger. Een condensdroger verhit de lucht met een elektrisch verwarmingselement, en blaast de vochtige warme lucht uit de trommel naar buiten. De warmtepompdroger doet het anders. Net als een airco en koelkast werkt een warmtepompdroger met een compressor (pomp) en een koelmiddel. In de compressor wordt het koelmiddel van gasvorm naar vloeibare vorm omgezet. Bij dit proces komt warmte vrij. Met deze warmte wordt de luchtstroom verhit die naar de trommel gaat. De hete lucht wordt door de vochtige was geblazen. De vochtige lucht die nu uit de trommel komt wordt langs het koelmiddel geleid, waardoor het vocht condenseert en wordt opgevangen in een reservoir. De droge lucht gaat weer naar de compressor en dan begint de cyclus opnieuw: de pomp verhit de droge lucht, enzovoort. Vooral door het hergebruiken van de warme lucht verbruikt een warmtepompdroger veel minder energie dan een conventionele condensdroger.
De pluizenfilters moet je wel reinigen, het fijne filter gewoon elke beurt, en er zit nog een grover filter in en die moet elke 5 beurten. De condensor zelf is zelfreinigend.quote:Op zondag 1 april 2012 11:21 schreef lipje het volgende:
[..]
issie wel zelfreinigend, of mag je de filters continu schoonmaken?
Warmtepomp droger is wel fijn
(alleen de warmtewisselaars stofvrij maken is een k*tklus)
dat weet ik, ding heeft een pomp, twee warmtewisselaars, een paar kilo freon, paar filters en luchtfilters. Verder nog wat luchtgeleiding en een motor om de trommel rond te draaien, dat Afwerken met een kilo plaatstaal en een wit kleurtje..quote:Op zondag 1 april 2012 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
Het is geen condensorachtig ding, het is een condensor
Net effe gegoogled, een warmtepompdroger heeft er een halve koelkast in zitten; dat verklaart waarom hij een bietsie zwaarder is
[..]
in principe zou 2 tot 4 uur voldoende moeten zijn, maar 24 uur is een veilige tijd.quote:Op zondag 1 april 2012 11:30 schreef Sounddragon het volgende:
Komt mooi uit, want hij is netjes rechtop vervoerd en versleept. Ik neem aan dat dat hetzelfde werkt als met een koelkast; 24 uur laten staan voor je hem aangooit
wij kochten een AEG voor 799,-quote:Op zondag 1 april 2012 11:30 schreef Duvel het volgende:
Is zo'n ding niet vijf keer zo duur als die 15 kilo plaatstaal/plastic die wij hier hebben staan?
Klopt. Ik geloof ook niet dat we een dure overwogen hebben destijds.quote:Op zondag 1 april 2012 11:35 schreef lipje het volgende:
[..]
wij kochten een AEG voor 799,-
Dat was twee jaar geleden een goede prijs voor een beter produkt.
Voor een gewone wasdroger met dezelfde toerentallen was je toen 200 euro minder kwijt.
Whehe, ik had altijd afvoerdrogers, omdat ze cheapass, easy to fix en snel zijn. ik had gewoon een doorvoer naar buiten in de schuur, dus waarom niet. tevens gebruikte ik alleen de droger in de wintermaanden; in de zomer hing de was gewoon buiten. Nu kan dat voorlopig even niet, en dus leek het ons verstandiger om er eentje te nemen die geen afvoer nodig heeft, en ook nog een beetje normaal met energie om gaat.quote:Op zondag 1 april 2012 11:35 schreef lipje het volgende:
[..]
wij kochten een AEG voor 799,-
Dat was twee jaar geleden een goede prijs voor een beter produkt.
Voor een gewone wasdroger met dezelfde toerentallen was je toen 200 euro minder kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |