Veeeel hacheequote:
quote:
Ik ben ook te ui om daar heen te fietsen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:31 schreef SpecialK het volgende:
Kunnen ze er niet even 2 opsturen via aangetekende post. Ik ben te lui op die 2km te fietsen naar dat terrein
quote:
Ze zijn niet gesnedenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:32 schreef trovey het volgende:
[..]![]()
Waarom gaat dat spul niet naar voedselbanken toe trouwens?
pak je het OV toch even?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:31 schreef SpecialK het volgende:
Kunnen ze er niet even 2 opsturen via aangetekende post. Ik ben te lui op die 2km te fietsen naar dat terrein
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
Werkverschaffing?quote:
ach, er komen vast wel een zooitje mensen van voedselbanken uit delen van NL om een kilotje of 50 uien mee te nemenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:32 schreef trovey het volgende:
[..]![]()
Nah, als ze brood al niet accepteren omdat het niet gesneden is...quote:
Laten we het hopen, komt het tenminste ergens terecht....dagen hacheequote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:34 schreef plopkweker het volgende:
[..]
ach, er komen vast wel een zooitje mensen van voedselbanken uit delen van NL om een kilotje of 50 uien mee te nemen
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Laten we het hopen, komt het tenminste ergens terecht....dagen hachee...wel even geen bezoek ontvangen.
nu nog alleen 500.000 kilo vlees vinden, en het festijn kan verder gaanquote:
quote:
Food dumping heeft negatieve gevolgen voor de afrikaanse economie. Boeren zullen niet kunnen concurreren en zullen dus naar de stad trekken voor inkomen, als de food dumping stopt is er dus geen argicultuur om het tekort op te vangen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:38 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
I.p.v. daar storten, sturen naar ontwikkelingslanden, tenminste 'iets' te eten.
Vervangend voor het geld aan goede doelen wat er toch nooit aankomt.
*zwitserse bankrekening openen doet, verwachte inkomsten: 50.000.000*quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:56 schreef Ahmad1nejad het volgende:
uiensap van maken en verkopen voor 20euro per fles
en aardappelsquote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:58 schreef Meike26 het volgende:
Uien waren toch ook goed voor bio-brandstoffen ?
Kan me herinneren dat je uit 1 ui al een lampje zwak kon laten branden, net zoals dat kan uit een sinaasappel ?
Jij denkt dat je uit 1 ui een hele fles uiensap haalt ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:58 schreef plopkweker het volgende:
[..]
*zwitserse bankrekening openen doet, verwachte inkomsten: 50.000.000*
Heb toch liever een tomaat tegen mijn kop dan een ui.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:56 schreef MrTorture het volgende:
Ik zie een Nederlandse variant van La Tomatina festival
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:00 schreef Franknfurter het volgende:
Waarom doen ze dit nooit met goudstaven?
Ja daaromquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:02 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Heb toch liever een tomaat tegen mijn kop dan een ui.
Vind dit trouwens wel serieus slechtquote:Jaarlijks gaat een derde van het geproduceerde voedsel verloren, wat neerkomt op zo'n 1,3 miljard ton per jaar.
OH? Het doet mij herinneren aan het feit dat Afrika kut is en wij tof zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:05 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Vind dit trouwens wel serieus slecht
Maar toch vinden jij en ik het prettig als de supermarkt flink vol ligt ipv dat het absolute minimum aanwezig is en melk met een houdbaarheidsdatum in de verre toekomst is beter dan eentje die pas over 2 weken verloopt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:05 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Uien telen is geen tuinbouw, maar akkerbouw. Veel minder arbeidsintensief.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:00 schreef Ulx het volgende:
En dan willen ze de werklozen nog steeds verplichten om in de tuinbouw te gaan werken. Die sector is dus echt niet levensvatbaar.
Bollenteelt is bollenteelt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:13 schreef freako het volgende:
[..]
Uien telen is geen tuinbouw, maar akkerbouw. Veel minder arbeidsintensief.
Ik koop en kook juist heel afgepast. Gooi echt zelden eten weg. Kwestie van een beetje vooruitdenken en gepland inkopen doenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar toch vinden jij en ik het prettig als de supermarkt flink vol ligt ipv dat het absolute minimum aanwezig is en melk met een houdbaarheidsdatum in de verre toekomst is beter dan eentje die pas over 2 weken verloopt.
En het is ook erg prettig om "voor het geval dat" voedsel in de koelkast te hebben liggen en om de zoveel tijd gooien we met z'n allen het ongebruikte over-datum spul in de prullenbak.
Dat is nog afgezien van al het voedsel dat afgekeurd wordt omdat het de EU/Nederlandse maatstaven van kwaliteit niet doorstaat en ik vind at ook wel een prettig idee.
Ik vind 1/3e wel realistisch klinken. Neemt niet weg dat we met z'n allen wel iets efficienter met voedsel om mogen gaan. Wellicht als de prijzen wat stijgen.
quote:
Leuk uitje voor de vrijdagmiddag?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:31 schreef SpecialK het volgende:
Soms wel met bankbiljetten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:00 schreef Franknfurter het volgende:
Waarom doen ze dit nooit met goudstaven?
nee een stuk of 50 uienquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Jij denkt dat je uit 1 ui een hele fles uiensap haalt ?
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:32 schreef trovey het volgende:
[..]![]()
quote:
Het is niet eens een 1 Aprilgrap?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:45 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb er zojuist 4 gescored. Foto's volgen.
Lag er nog wat?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:45 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb er zojuist 4 gescored. Foto's volgen.
Nee, het was om te janken.quote:
Blijkbaar niet. Ik zal nog even voelen of het geen rubber is.quote:
Uiensoep?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:10 schreef SpecialK het volgende:
Tsja.. hoeveel heb je er nodig. Ik zag een paar mensen met Dirk vd Broek tassen vol weglopen.
Ik denk dat ik iets met andijviestamppot ga maken. Verder weet ik niet wat ik met die dingen aan moet.
Tenzij iemand hier tips heeft?
Oke... voor morgen.quote:
maar ze liggen dus gewoon op de grond? op straat? :/ lekker frisquote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Ik zal nog even voelen of het geen rubber is.
Jij denkt dat ze gewassen gewatergolft en gestyled bij de supermarkt aankomen ofzo?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:20 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
maar ze liggen dus gewoon op de grond? op straat? :/ lekker fris
En zeker ook geen klasse 1 uienquote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:22 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze gewassen gewatergolft en gestyled bij de supermarkt aankomen ofzo?
Ze komen ook uit de grond, druiloor.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:20 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik bedoel dus dat ze op stukken liggen waar iedereen met z'n schoenen al heeft ingestaan.. lekker met poep enzo aan de onderkant van je schoenquote:
Bewuste mensen zeker ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oke... voor morgen.
Er was trouwens nog een vrouw die wilde weten of het wel biologische uien zijn. Typisch
Gevulde uien.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:10 schreef SpecialK het volgende:
Tsja.. hoeveel heb je er nodig. Ik zag een paar mensen met Dirk vd Broek tassen vol weglopen.
Ik denk dat ik iets met andijviestamppot ga maken. Verder weet ik niet wat ik met die dingen aan moet.
Tenzij iemand hier tips heeft?
Je gaat toch niet op een berg uien staan?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:22 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik bedoel dus dat ze op stukken liggen waar iedereen met z'n schoenen al heeft ingestaan.. lekker met poep enzo aan de onderkant van je schoen
Nou ze zijn er, er hing een leuke sfeerquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Nou om een uur of zeven ga ik eens een emmertje halen, moet daar toch langshopelijk smaken ze
![]()
http://www.mediamatic.net/249251/nl/uien-feest
Stel je niet aan... Mensen weten gewoon niet meer waar voedsel vandaan komtquote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:22 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik bedoel dus dat ze op stukken liggen waar iedereen met z'n schoenen al heeft ingestaan.. lekker met poep enzo aan de onderkant van je schoen
Ik bedoelde eerst wassen, dan schillen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 19:46 schreef ondeugend het volgende:
Ik verwijder de schil alleen altijd... Niet nog een keer wassen. een geschilde appel was je toch ook niet?
Vanavond is er beveiliging zodat ze niet gejat worden.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:04 schreef StateOfMind het volgende:
Doe er 250.000 haringen bij en ik kom ze vanavond nog ophalen
jij eet alleen uien die aan een boom groeien?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:20 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Denk dat dit mensen extra bewust maakt van het overschotprobleem, want dat zal wel het doel zijn.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:10 schreef Eenskijken het volgende:
Ze hadden het toch in een grote bak of container kunnen plaatsen... ipv zo maar op de smerige grond te pleuren.
http://www.groentenenfruit.nl/onionquote:The onion is the tastemaker of the Dutch agricultural sector. As one of the biggest onion producers in Europe some 1 million tonnes of onions are exported every year worldwide. This makes the Dutch onions the international market leader
je doet er zelf aan mee. Het meeste voedsel wordt weggegooid thuis in de keukenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:05 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Raar, want het ziet er smerig uit.quote:
Vind dat eigenlijk geen prettig idee.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 14:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maar toch vinden jij en ik het prettig als de supermarkt flink vol ligt ipv dat het absolute minimum aanwezig is en melk met een houdbaarheidsdatum in de verre toekomst is beter dan eentje die pas over 2 weken verloopt.
En het is ook erg prettig om "voor het geval dat" voedsel in de koelkast te hebben liggen en om de zoveel tijd gooien we met z'n allen het ongebruikte over-datum spul in de prullenbak.
Dat is nog afgezien van al het voedsel dat afgekeurd wordt omdat het de EU/Nederlandse maatstaven van kwaliteit niet doorstaat en ik vind at ook wel een prettig idee.
Ik vind 1/3e wel realistisch klinken. Neemt niet weg dat we met z'n allen wel iets efficienter met voedsel om mogen gaan. Wellicht als de prijzen wat stijgen.
Nah, het kost meer of ze weg te rijden dan ze op straat te dumpen en zeggen GRATIESCHH!!!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:11 schreef CindieY het volgende:
[..]
Denk dat dit mensen extra bewust maakt van het overschotprobleem, want dat zal wel het doel zijn.
Oke. Volgende keer dat ze een pallet rottende avocado's of appels afkeuren zal ik ze doorsturen naar je huisadres. DM me even je postcode/huisnummer.quote:
Dag human being.quote:Op maandag 2 april 2012 09:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oke. Volgende keer dat ze een pallet rottende avocado's of appels afkeuren zal ik ze doorsturen naar je huisadres. DM me even je postcode/huisnummer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |