abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109686556
De Slankreeks

Vorige topics: [Gezond Slank] #1847 - WOW

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_109686574
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:27 schreef Perruche het volgende:
Arme vizormans :* ik vind het altijd zielig als mannen ziek zijn :D Zeker als ze zo groot zijn als viz...
The bigger they are the harder they fall...ofzo :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109686609
Kijk niet zo naar de weegschaal maar naar de spiegel. Ik word ook altijd depri van de weegschaal (weeg zwaarder dan jou en ben ook nog eens kleiner :') ). Maar van de spiegel word ik altijd wel weer blij :Y O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109686650
Ik ga zaterdag weer meten :@. Ben wel benieuwd!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:34:49 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109686664
Mo, je toont zeker geen 77 kilo met jouw lengte voor zover ik weet, dus ik gok zo dat het een boel spier is ook! :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109686680
lijstje:

O: smoothie
T: rijstwafels met pindakaas en 1 courgette pannekoekje
S: lesje 8 van Evy...en het is koud buiten :{
L: rijst, broccoli en kalkoen
T: kwark en bessen
D: hamburger en ik denk frietjes :9
T: kwark
pi_109686725
Je ziet er slank uit hoor, Mo!
pi_109686726
Aurum word jij niet saai van die kwark?

Ik vind trouwens de griekse yoghurt van de lidl helemaal niet zo lekker :') veel te dik! als deze leeg is weer gewoon die van weerribben.
pi_109686728
Vriendinnetje weer uitgezwaaid. ;(. Over ruim een jaar komt ze weer naar Nederland.

Lijstje:
O: Brinta met een kopje thee
T: zelfgemaakt cupcakeje, banaan
L: 2 volkoren boterhammen met een gebakken ei, plak kaas en een likje mayo
T: 2 bth met appelstroop
T: schaaltje yoghurt
D: kliekjes uit de vriezer - we hebben nog Indiaas en chili con carne, eens kijken wat het wordt

Veel carbs, I know, maar daar voel ik me goed bij. :).

Ik zou je overigens ook geen 77 kilo geschat hebben, Mo!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? vrijdag 30 maart 2012 @ 10:37:10 #10
70532 loveli
N
pi_109686729
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:27 schreef Perruche het volgende:
Arme vizormans :* ik vind het altijd zielig als mannen ziek zijn :D mannen zijn altijd zo zielig als ze ziek zijn :P Zeker als ze zo groot zijn als viz...
crap in = crap out
pi_109686757
Ik was ook niet van plan om er elke dag op te gaan staan, máár ik ga wel 's kijken wat het allemaal doet, dat sporten: gewicht, omtrek én spiegel.

Kijk, uiteindelijk ben nog nog best blij als ik kijk waar ik vandaan kom: uiteindelijk zelfs op dit punt nog zo'n 20kg lichter dan op m'n zwaarste moment. Dus 'yay', maar ben nu wel op een 'punt in m'n leven' (barf :') ) dat ik vind dat ik best héél goed voor mezelf mag zorgen en daar hoort ook een fijn figuur bij. Gelukkig getrouwd, het naar m'n zin qua studeren, woon in een prachtig land en doe súper leuke dingen! En ik zit op het moment ook in zó'n fijne flow die ik zeker de komende 3 maanden, tijdens het schrijven van al m'n essays, de scriptie en het leren voor m'n tentamens vast wil houden: het sporten en het blijer worden van de spiegel geven me zóveel positieve energie! Daar MOET ik gebruik van maken! Het gaat wel niet zo hard als 3 jaar geleden, toen ik in 3 maanden tijd van die >95 naar 70 ging, maargoed, dat wil ik ook niet meer 8-) (nou ja, zou het wel willen, als het ineens gezond zou zijn ;) ) :P

Dus, yeah! 8-) Genieten! Sporten! Gezond en lekker eten! 2012 wordt een mooi laatste jaar! :P
Ja doei.
pi_109686770
Als ik mijn geluk af moet laten hangen van een weegschaal, dan had ik manisch depressief geweest :')

Ik zie vanalles veranderen aan mijn lichaam. Kont wordt kleiner, spekkies rond mijn taille worden minder.
Ga ik op de weegschaal staan, ben ik 100 gram afgevallen _O- :6

Da's niet eens een glas water :')

En als de tijd van de maand eraan komt ga ik vocht vasthouden. Poofy blowfish it iz I B-)

Maar ik kan bijna 28 minuten hardlopen en mij lekker 17 keer opdrukken. Lekker puh :6 :D :P
pi_109686810
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:37 schreef Perruche het volgende:
Aurum word jij niet saai van die kwark?

Ik vind trouwens de griekse yoghurt van de lidl helemaal niet zo lekker :') veel te dik! als deze leeg is weer gewoon die van weerribben.
neuh, gooi er wat zoetstof in en de ene keer bessen, de andere keer frambozen of allebei en havermout. Hangt er vanaf wat ik doe.

Soms doe ik wild en pik ik een ananasschijfje van mijn lief die ik in stukjes snijd en door mijn kwark meng. :Y)
pi_109686835
@ Mo je bent prachtig! O+ en eens kijken wat dat allemaal doet kan geen kwaad denk ik :) Sterker nog, als je ziet dat centimeters veel harder gaan dan gewicht, of dat gewicht zelfs omhoog gaat, dan weet je dat die weegschaal aan de kant kan ;)

@ Proes *O* voor het jurkjeslijf :D
pi_109686892
En bedankt voor de complimentjes! Ik ben niet aan het vissen, gewoon af en toe hier van me afschrijven hoe ik er voor en tegenover sta vind ik vooral erg fijn, maar vind 't ook lief om te horen dat ik niet binnen in een kelder hoor om de rest van de wereld voor mijn aanblik te behoeden! :P
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 30 maart 2012 @ 10:43:20 #16
70532 loveli
N
pi_109686917
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:42 schreef motorbloempje het volgende:
En bedankt voor de complimentjes! Ik ben niet aan het vissen, gewoon af en toe hier van me afschrijven hoe ik er voor en tegenover sta vind ik vooral erg fijn, maar vind 't ook lief om te horen dat ik niet binnen in een kelder hoor om de rest van de wereld voor mijn aanblik te behoeden! :P
Of KPD.

:')
crap in = crap out
pi_109686921
lol!
pi_109686944
fuuu... ;( wat ik daar mocht aanschouwen toen ik per ongeluk misklikte is een erg goed voorbeeld van hoe ik er NIET uit wil zien ;(

[/trauma]
Ja doei.
pi_109686966
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:44 schreef motorbloempje het volgende:
fuuu... ;( wat ik daar mocht aanschouwen toen ik per ongeluk misklikte is een erg goed voorbeeld van hoe ik er NIET uit wil zien ;(

[/trauma]
:D :')

Nohh, saucijzenbroodjes zijn zo lekker. :9
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:46:29 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109686994
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:38 schreef _aurum_ het volgende:
En als de tijd van de maand eraan komt ga ik vocht vasthouden. Poofy blowfish it iz I B-)

Maar ik kan bijna 28 minuten hardlopen en mij lekker 17 keer opdrukken. Lekker puh :6 :D :P
:D *; herkenning!

Voor de eerste zin dan :') Op het tweede ben je terecht trots, dat kunnen er niet veel! _O_
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109686995
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik was ook niet van plan om er elke dag op te gaan staan, máár ik ga wel 's kijken wat het allemaal doet, dat sporten: gewicht, omtrek én spiegel.

Kijk, uiteindelijk ben nog nog best blij als ik kijk waar ik vandaan kom: uiteindelijk zelfs op dit punt nog zo'n 20kg lichter dan op m'n zwaarste moment. Dus 'yay', maar ben nu wel op een 'punt in m'n leven' (barf :') ) dat ik vind dat ik best héél goed voor mezelf mag zorgen en daar hoort ook een fijn figuur bij. Gelukkig getrouwd, het naar m'n zin qua studeren, woon in een prachtig land en doe súper leuke dingen! En ik zit op het moment ook in zó'n fijne flow die ik zeker de komende 3 maanden, tijdens het schrijven van al m'n essays, de scriptie en het leren voor m'n tentamens vast wil houden: het sporten en het blijer worden van de spiegel geven me zóveel positieve energie! Daar MOET ik gebruik van maken! Het gaat wel niet zo hard als 3 jaar geleden, toen ik in 3 maanden tijd van die >95 naar 70 ging, maargoed, dat wil ik ook niet meer 8-) (nou ja, zou het wel willen, als het ineens gezond zou zijn ;) ) :P

Dus, yeah! 8-) Genieten! Sporten! Gezond en lekker eten! 2012 wordt een mooi laatste jaar! :P
Mo heb je wel eens je vetpercentage op laten meten? Als je met 77 kilo een prima vetpercentage hebt en je ook nog eens slank toont, dan is er toch niets aan de hand? Dan weeg je nu eenmaal wat zwaarder, dat kan :)
Worry is a misuse of imagination
pi_109687006
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mo, je toont zeker geen 77 kilo met jouw lengte voor zover ik weet, dus ik gok zo dat het een boel spier is ook! :Y
Dat dus :Y
Mijn doel is ongeveer 77 maar dan zie ik er nog steeds niet zo slank uit (en ik ben maar 3 centimeter kleiner)
pi_109687071
Vetpercentage is alleen een keer op zo'n stomme weegschaal gemeten, wat dus niet echt een antwoord gaf. Zat rond de 39 geloof ik, en toen was ik 'vrij slank', ik ben gewoon een wandelend kussentje! *)
Ja doei.
pi_109687078
Goeiemorgen! :)

Het ruikt naar frikandelbroodjes in ons gebouw. :') Must resist...
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_109687089
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:49 schreef Mini. het volgende:

Snel, denk aan iets anders! Broodjes kroket ofzo!
Ja doei.
  Vis een optie? vrijdag 30 maart 2012 @ 10:50:29 #26
70532 loveli
N
pi_109687105
Bleekselderij!
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 30 maart 2012 @ 10:51:18 #27
70532 loveli
N
pi_109687125
Mag zometeen weer op de massagetafel. Eens kijken of ze wat kunnen fixen.
crap in = crap out
pi_109687163
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:49 schreef Mini. het volgende:

Gewoon even googelen naar de ingredienten van een frikandel...
En als dat niet helpt, googelen naar "the human centipede" (Hele ranzige horrorfilm waarbij ik iig een week misselijk ben van alleen al de trailer en zeker de film NIET ga kijken, wees gewaarschuwd!)
pi_109687187
Perr, ik hoor dan ook niet ziek te worden! }:|

Anna, kraken is nooit echt goed natuurlijk... Heb je dat het hele jaar door, of ook vooral 's winters?
Branderige lijkt me dat het wat opgerekt is inderdaad.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109687278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:51 schreef loveli het volgende:
Mag zometeen weer op de massagetafel. Eens kijken of ze wat kunnen fixen.
nice!! Waar ga je ?

Ik zou eigenlijk ook eens moeten. Met dat vele trainen zit mijn linkerschouder/kant zo vast als wat. En dan voel ik met te bezwaard om lief te vragen om eens een half uurtje los te gaan op me. Hij is er heel de dag al mee bezig, komt hij thuis mag hij nog een keer aan de slag :')
pi_109687298
Oh, Mo, wij zijn dus wel erg hetzelfde :P
Ik ben 2/3 cm langer en gisterochtend 0,6kg zwaarder.
pi_109687339
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:57 schreef LieLie het volgende:
Oh, Mo, wij zijn dus wel erg hetzelfde :P
Ik ben 2/3 cm langer en gisterochtend 0,6kg zwaarder.
*; *boks*
Ja doei.
pi_109687377
Tevens, dames: als mod van EXA dit jaar weer, wil ik eens kijken of ik een leuk 'hersenvoedsel' topic kan openen! Het blijven scholieren dus ze zullen vast keihard aan de redbull gaan ( :') ), maar wellicht wil ik eens kijken of ik, misschien met jullie hulp, ze wat leuke lunch en tussendoortips kan geven zodat ze goed en gezond doorvoed hun examens in gaan! :) Zouden jullie daar eventueel een beetje bij willen helpen/meeposten voor ideeën enzo? :)
Ja doei.
pi_109687383
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Snel, denk aan iets anders! Broodjes kroket ofzo!
Gee, thanks. :')

Verliefd zijn is niet goed voor mijn eetpatroon, ik ga heen en weer tussen niks naar binnen kunnen krijgen en enorme suikerdips. :+ Vandaag echt proberen om me aan mijn lijstje te houden.
O: volle yoghurt met cruesli, koffie met melk
T: snee brood met kaas
L: 2x brood met kaas
T: 1x brood met kaas (het andere beleg was op :'))
T: paar mandarijntjes
S: 40 minuten fietsen
D: denk iets van een kikkererwtencurry met veel groente en weinig carbs, misschien nog iets van eiwit erbij... even wat nuttige stofjes binnenkrijgen
Everything has changed
pi_109687397
Bedankt voor het noemen van die curry! :9 nom!
Ja doei.
pi_109687400
Ik vind het zo leuk voor je, Mini! O+. Neem 'm eens mee naar de filmquiz? 8-) .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? vrijdag 30 maart 2012 @ 11:01:26 #37
70532 loveli
N
pi_109687410
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:56 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

nice!! Waar ga je ?

Ik zou eigenlijk ook eens moeten. Met dat vele trainen zit mijn linkerschouder/kant zo vast als wat. En dan voel ik met te bezwaard om lief te vragen om eens een half uurtje los te gaan op me. Hij is er heel de dag al mee bezig, komt hij thuis mag hij nog een keer aan de slag :')
Same old, die hadden over een uur een plekje vrij :')

Merkte gisteren dat ik mezelf anders aan het belasten was om pijn te vermijden en dat leidt meestal tot verkrampen => had eerder moeten gaan.
crap in = crap out
pi_109687477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:00 schreef motorbloempje het volgende:
Tevens, dames: als mod van EXA dit jaar weer, wil ik eens kijken of ik een leuk 'hersenvoedsel' topic kan openen! Het blijven scholieren dus ze zullen vast keihard aan de redbull gaan ( :') ), maar wellicht wil ik eens kijken of ik, misschien met jullie hulp, ze wat leuke lunch en tussendoortips kan geven zodat ze goed en gezond doorvoed hun examens in gaan! :) Zouden jullie daar eventueel een beetje bij willen helpen/meeposten voor ideeën enzo? :)
Ik zal in elk geval meelezen, kan ook nog genoeg leren ;)
pi_109687526
Leuk :)

En minder leuk: in tijden weer eens een echt terecht KLB topic:

Kanker is een kado

Gets.
Ja doei.
pi_109687543
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:52 schreef MarMar het volgende:

[..]

Gewoon even googelen naar de ingredienten van een frikandel...
En als dat niet helpt, googelen naar "the human centipede" (Hele ranzige horrorfilm waarbij ik iig een week misselijk ben van alleen al de trailer en zeker de film NIET ga kijken, wees gewaarschuwd!)
Helaas heb ik een vrij sterke maag. :P

DaD: will do! :) Geen idee of hij iets van films weet, maar ach, dan past hij juist goed in ons team. 8-)
Everything has changed
pi_109687595
Kom ik weer met een 'hoe maak ik van mijn D een echte D?' :+
ik zag een recept voor winterpostelein, als salade met mango en garnalen. Maar dat is op zichzelf wat karig. Aardappeltjes erbij lijkt me ook wat typisch?
pi_109687709
Mo, je bent gewoon hot! Maar ik herken t wel dat t stom is als je gevoel niet overeenkomt met de weegschaal. Fijn dat je in zo'n goeie flow zit!

Mini; niet te druk maken over eten en lekker genieten van t verliefd zijn!

En jompels voor t jurkje van Perr!
Be someone that makes you happy
pi_109687723
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:07 schreef LieLie het volgende:
ik zag een recept voor winterpostelein, als salade met mango en garnalen. Maar dat is op zichzelf wat karig. Aardappeltjes erbij lijkt me ook wat typisch?
Rijst?
pi_109687749
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:05 schreef Mini. het volgende:

[..]

Helaas heb ik een vrij sterke maag. :P

DaD: will do! :) Geen idee of hij iets van films weet, maar ach, dan past hij juist goed in ons team. 8-)
Je hebt gegoogeld op die film en nogsteeds zin in eten? Sjees.. wel extreem sterke maag dan ja!
pi_109687778
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:11 schreef Nallie het volgende:

[..]

Rijst?
Ernaast? Kan er ook nog couscous van maken, of is dat gek?
pi_109687859
LieLie, ik zou er noodles bij doen denk ik.
pi_109687864
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:07 schreef LieLie het volgende:
Weet niet of je deze nog gezien had?
Vond deze salade wel lekker: http://silkeskookhoekje.w(...)ebroken-aardappelen/
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109687895
LieLie, met aardappels kun je ook vele kanten op! Was Mo volgens mij, die had eens een recept voor aardappeltjes wat er erg lekker uit zag. Soort van ingesneden aardappels uit de oven met kruiden en kaas ofzo.

:o Mini verliefd? Iets gemist geloof ik :@ Geniet er van, maar probeer wel gewoon te eten :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_109687919
Oh en beterschap V1z!

Heb vanochtend trouwens weer 7.5 km hardgelopen :) ging lekker. Nu aan t werk :s)
pi_109687965
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Weet niet of je deze nog gezien had?
Vond deze salade wel lekker: http://silkeskookhoekje.w(...)ebroken-aardappelen/
Oh, overheen gekeken! Ik vind het wel heel veel dressing zo op het plaatje, maar dat kan minder natuurlijk.
Maar mango/garnaal leek me ook wel lekker als combi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')