Je bent op 1/4 !quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:19 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga weer eens een poging doen om mijn ticker in de op te krijgenZou iemand dat voor mij willen doen
?
[ afbeelding ]
Wat voor lijstje zou jij maken dan?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Joycie er zit echt maar 1 ding op hoor, jezelf een schop onder je hol geven en accepteren dat het en paar dagen onaangenaam zal zijn, waarna het heus wel weer makkelijker zal worden.
Je stopt het zelf allemaal in je mond.
En zeker als je (weer opnieuw) moet opstarten vind ik je lijstje een garantie voor snaaimomenten.
Ja, dat dusquote:
No worries .. ik deed het niet..quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat dusGa je lijf nou niet aanwennen dat 's nachts eten normaal is.
een appel is zo gegeten tussen 2 vergaderingen doorquote:Op vrijdag 30 maart 2012 06:56 schreef J0ycie88 het volgende:
Flink wat vergaderingen dus tussendoor amper tijd om fatsoenlijk te eten wat resulteert in slecht eten.
maar mijn maag rommelde.. dat is toch wel fysiek?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:22 schreef Stormqueen het volgende:
het is ook geen fysiek proces, maar een psychisch proces. Daar gaat een glas water niet tegen helpen
ja, maar op dat moment ga je denken: ik wil eten. En die gedachte blijft door je hoofd spoken, en dus blijf je wakker liggen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:23 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
maar mijn maag rommelde.. dat is toch wel fysiek?
ohh dat jahquote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, maar op dat moment ga je denken: ik wil eten. En die gedachte blijft door je hoofd spoken, en dus blijf je wakker liggen.
het enige wat werkt is negeren. Op den duur passen zowel je lichaam en je hersenen zich daar op aan.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:28 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ohh dat jah
maar wat is de oplossing? meer eten 's avonds?
ik zat gister toch echt prop en prop vol
Maar daar zit ik echt niet vol van.. Dus dan ga je snaaien. Heb gisteren bijv. tussen half 11 en 6 geen pauze gehad.. Dat resulteert bij mij gewoon echt in snaaien..quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:23 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
een appel is zo gegeten tussen 2 vergaderingen door
Wat snaai je dan?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:40 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Maar daar zit ik echt niet vol van.. Dus dan ga je snaaien. Heb gisteren bijv. tussen half 11 en 6 geen pauze gehad.. Dat resulteert bij mij gewoon echt in snaaien..
Koekjes die bij de koffie liggen tijdens een vergadering. Eet dan meer met de kinderen mee op het werk. Dus toch een peperkoek met boter. En paaseitjes op dit moment..quote:
Dat, en vooral met een soort van fatalistische voorbedachte rade.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
sorry, maar het gaat er bij mij echt niet in dat je geen tijd hebt om een boterham weg te stouwen, maar wel om snoep te eten?
Als ik gesmeerde boterhammen mee zou hebben had dat gelukt ja.. Maar ik smeer altijd op mijn werk.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
sorry, maar het gaat er bij mij echt niet in dat je geen tijd hebt om een boterham weg te stouwen, maar wel om snoep te eten?
's nachts slapenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:09 schreef Barretje80 het volgende:
vannacht wakker geworden .. en enorme trek..
toch maar niks gegeten.. maar vanmorgen wel 3 ons er bij.
wat is nou het verstandigst? WEL eten 's nachts of NIET eten 's nachts![]()
lijstje:
O: ontbijtgranen met yoghurt
t: fruitje
L: salde met 3 boterhammen
D: Salade met biefstukreepjesen een beetje volkoren pasta voor mij
S: wedstrijdje volleybal
1600, is dat niet erg weinig voor een man van jouw leeftijd die regelmatig sport?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:21 schreef Jarno het volgende:
Gisteren bij de dietiste van de sportschool geweest (en ook gelijk maar ff wat cardio en kracht gedaan, ik was er nu toch) en dat was echt een heel fijn gesprek. Ik had m'n huiswerk gedaan en een lijstje bijgehouden met wat ik nu gemiddeld genomen at (vond ze echt heel fijn
) en zoals verwacht zat het aardig in de richting al. Het mag alleen nog wat minder zijn, ik zou van 1800kcal's naar 1600kcal's gaan volgens het nieuwe schema (wat ik nog moet krijgen dus). Van het weekend krijg ik m'n schema en dan over een dikke (haha) 2 weken nog eens langs.
Heb er wel zin in eigenlijk.
Ja dat dacht ik ook maarja. Joene zit ook op zoiets en valt ook als een malle af dus wie weet. Ik probeer het gewoon een paar weken en dan zie ik wel.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
1600, is dat niet erg weinig voor een man van jouw leeftijd die regelmatig sport?
Oh die tussenfases zijn stom, met kleding in een maat kleiner die goed past zie je veel beter hoeveel er al af is!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:40 schreef Stormqueen het volgende:
1 nadeel: ik ben elke ochtend een kwartier bezig met passende kleding zoeken momenteel
Van dat.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
1600, is dat niet erg weinig voor een man van jouw leeftijd die regelmatig sport?
Dan smeer je ze een keer niet op je werk, vooral als je WEET dat je een vergadering hebt. Want:quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:13 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Als ik gesmeerde boterhammen mee zou hebben had dat gelukt ja.. Maar ik smeer altijd op mijn werk.
Door lekker zeggen dat je 'fout zit' en 'dat het je eigen schuld is' word je niet gezonder en slanker. Het is makkelijk om te zeggen 'ja, nou hè? 't Is fout, maar m'n eigen schuld', dat maakt het niet 'beter' of 'minder erg' of wat dan ook. Zeg dan dat je de wilskracht (op het moment) niet hebt om je leven te beteren. En als deze opmerking je nu doet zeggen 'MAAR DIE WILSKRACHT HEB IK WEL!', doe daar dan wat aan. Niet voor FOK!, maar voor jezelf.quote:Maar ik zeg al de enige die schuld heeft is mezelf dat weet ik heel goed.
Wat mij helpt is een beetje kwark (doe ik dan altijd fruit door voor de lekker) als toetje. Kwark verteert langzaam, dus dan geen honger later op de avond/in de nacht.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:09 schreef Barretje80 het volgende:
vannacht wakker geworden .. en enorme trek..
toch maar niks gegeten.. maar vanmorgen wel 3 ons er bij.
wat is nou het verstandigst? WEL eten 's nachts of NIET eten 's nachts![]()
lijstje:
O: ontbijtgranen met yoghurt
L: salde met 3 boterhammen
D: Salade met biefstukreepjesen een beetje volkoren pasta voor mij
S: wedstrijdje volleybal
Ja precies, als je niet omvalt zal het wel goed gaanquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook maarja. Joene zit ook op zoiets en valt ook als een malle af dus wie weet. Ik probeer het gewoon een paar weken en dan zie ik wel.
Klopt, maar ik kan nu kiezen uit maat 48 kleren, die 2 maten te groot zijn, of maat 40/42 kleren die dus net te krap zijnquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
Oh die tussenfases zijn stom, met kleding in een maat kleiner die goed past zie je veel beter hoeveel er al af is!
Envoor de -13.6 goed bezig!!
Met 1600kcal val je gewoon kilootje per week af J.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook maarja. Joene zit ook op zoiets en valt ook als een malle af dus wie weet. Ik probeer het gewoon een paar weken en dan zie ik wel.
Ik deed het in die periodes met leggings en truijurkjesquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja precies, als je niet omvalt zal het wel goed gaan
[..]
Klopt, maar ik kan nu kiezen uit maat 48 kleren, die 2 maten te groot zijn, of maat 40/42 kleren die dus net te krap zijn
Ben lekker eigenwijs voor net te krap gegaan vanmorgen
Normaal gezien heb ik tussen mijn ene werkdeel en volgende werkdeel anderhalf uur niets te doen. En ga ik op mijn gemak zitten en kan ik smeren waardoor ik ook langzamer eet en dus langer vol zit. Dat is de reden achter mijn op het werk mijn boterhammen smeren.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:25 schreef CelasV het volgende:
[..]
Van dat.
En Joycie, waarom smeer je niet thuis? Kleine moeite, scheelt enorm.
Ach het is een kwestie van een boterham minder tussen de middag en 's avonds geen 2e keer opscheppen enzoquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik loop in een te grote spijkerbroek met een te strak Threadless shirtjequote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:29 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik deed het in die periodes met leggings en truijurkjesleggings zit wat rek in, als ze echt gingen lubberen gingen ze weg en truijurkjes mogen rustig een beetje wijder zitten. Maar of dat geschikte werkkleding is.. doubt it! Wel prima bankhangkleding
Dat weet ik. En ik ga er gewoon weer voor vandaag. Ik doe het voor niemand anders dan mezelf.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan smeer je ze een keer niet op je werk, vooral als je WEET dat je een vergadering hebt. Want:
[..]
Door lekker zeggen dat je 'fout zit' en 'dat het je eigen schuld is' word je niet gezonder en slanker. Het is makkelijk om te zeggen 'ja, nou hè? 't Is fout, maar m'n eigen schuld', dat maakt het niet 'beter' of 'minder erg' of wat dan ook. Zeg dan dat je de wilskracht (op het moment) niet hebt om je leven te beteren. En als deze opmerking je nu doet zeggen 'MAAR DIE WILSKRACHT HEB IK WEL!', doe daar dan wat aan. Niet voor FOK!, maar voor jezelf.
En dat vanaf januari! WOW! Wat een verschil in maten!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[..]
Klopt, maar ik kan nu kiezen uit maat 48 kleren, die 2 maten te groot zijn, of maat 40/42 kleren die dus net te krap zijn
Ben lekker eigenwijs voor net te krap gegaan vanmorgen
ik heb nu eigenlijk maat 44 hoor, maar daar heb ik vrijwel niets van qua kleding.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:33 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
En dat vanaf januari! WOW! Wat een verschil in maten!
plannen hoort ook bij succesvol afvallen. De avond vantevoren bepalen wat je gaat eten en als je zo'n vergaderdag hebt, dus tevoren smeren. Het is een stuk gemakkelijker om nee te zeggen tegen koekjes, als ze niet in je eetplan staan...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:30 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Normaal gezien heb ik tussen mijn ene werkdeel en volgende werkdeel anderhalf uur niets te doen. En ga ik op mijn gemak zitten en kan ik smeren waardoor ik ook langzamer eet en dus langer vol zit. Dat is de reden achter mijn op het werk mijn boterhammen smeren.
Structuur aanbrengen... idd plannen, plannen en plannen...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
plannen hoort ook bij succesvol afvallen. De avond vantevoren bepalen wat je gaat eten en als je zo'n vergaderdag hebt, dus tevoren smeren. Het is een stuk gemakkelijker om nee te zeggen tegen koekjes, als ze niet in je eetplan staan...
Gewoon veel groente J , raak je ook van vol en bijna geen kcalquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach het is een kwestie van een boterham minder tussen de middag en 's avonds geen 2e keer opscheppen enzoZal vast lukken.
Ik heb het doorquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
plannen hoort ook bij succesvol afvallen. De avond vantevoren bepalen wat je gaat eten en als je zo'n vergaderdag hebt, dus tevoren smeren. Het is een stuk gemakkelijker om nee te zeggen tegen koekjes, als ze niet in je eetplan staan...
Ik weet bij wie ik moet zijn nu inderdaad als ik een schop onder mijn kont nodig heb haha!quote:
Lekker.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:38 schreef Joene het volgende:
[..]
Gewoon veel groente J , raak je ook van vol en bijna geen kcal
Dat ziet er dus zo uit:quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik loop in een te grote spijkerbroek met een te strak Threadless shirtje
Ahwell, het is vrijdag
Ftw.quote:
If you stick to your plan: jaquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Woensdag liep ik met vriendlief in de stad, en zag ik allemaal leuke dingetjes hangen (spijkerjasje)
Alleen niet groter als maat 44 natuurlijk.. Maar goed ook. Want mag echt niets kopen de komende maanden! Denk dat ik volgend najaar pas weer kleding ga kopen, voor de zomer heb ik nog best wel veel. En hoop in het najaar wel dicht bij mijn streef te zitten!
Denken jullie dat dat haalbaar is. Ik wil naar de 70 kilo en ik weeg nu 95..?
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
If you stick to your plan: ja
Als je gaat snoepen en snaaien en excusen: neen
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
If you stick to your plan: ja
Als je gaat snoepen en snaaien en excusen: neen
Dat niet natuurlijkquote:
Tietenquote:
Hier is het nu ongeveer 4 kilo per maand. Dus dan zou het nu nog een half jaar duren. Dan zou ik 1 sept op gewicht zitten. Hmm dan moet ik streng gaan zijn voor mezelf!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
QFT
het ligt er idd aan hoe " streng" je het wilt doen en hoe snel
minder streng = duurt langer
hier gaat het rustig aan.. 7,5 kilo in 3 maanden..
van 95 naar 70 kost je dan dus een jaar
Ja dat kan! In Juni 2010 woog ik rond de 95 (iets meer nog denk ik) en iets minder dan een jaar later zat ik op 70 (de laatste kilo's gingen bij mij sneller dan de eerste) en ik kan niet sporten, dus voor mensen die dat wel kunnen moet dat met gewoon netjes eten en heus af en toe wel wat lekkers in het weekend of met verjaardagen enzo een stuk sneller kunnenquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Woensdag liep ik met vriendlief in de stad, en zag ik allemaal leuke dingetjes hangen (spijkerjasje)
Alleen niet groter als maat 44 natuurlijk.. Maar goed ook. Want mag echt niets kopen de komende maanden! Denk dat ik volgend najaar pas weer kleding ga kopen, voor de zomer heb ik nog best wel veel. En hoop in het najaar wel dicht bij mijn streef te zitten!
Denken jullie dat dat haalbaar is. Ik wil naar de 70 kilo en ik weeg nu 95..?
Baggy trousersquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja door de matige kwaliteit van de foto zie je niet hoe erg de broek flubbert![]()
ik zag de broek niet ?quote:
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:11 schreef LovelyLady het volgende:
Ik ga zaterdag maar weer eens wat shoppen voor mezelf.. alle TE grote kleding is weg.. heb nog 1 broek bewaard zodat ik die straks kan aandoen om te laten zien hoeveel ik ben afgevallen
En ik heb verder denk ik niet veel meer liggenIk heb eigenlijk nooit veel kleding gehad...
Mjaquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:21 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
ik ben trots op je!
vanwege het afvallen EN het weggooien!
Ik heb ook gezegd tegen mijn vriend dat ik als ik straks de zomerkleren in mijn kast ga hangen ik alle te grote kleren van de winter ga weggooien! Want dat past allemaal niet in zijn kast als ik bij hem ga wonen hahahquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:23 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Mja
Ik heb gewoon niks aan TE grote kleding... en ik was niet van plan om terug te gaan naar die 117 kilo's
Natuurlijk val je af als een malle. Op 1000 val je nog sneller afquote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:25 schreef Jarno het volgende:
Helemaal zonder moeite naar een lager BMI. Doe je goed!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:25 schreef Jarno het volgende:
Wat trouwens nog wel 'grappig' was gisteren is dat ik kennelijk toch iets langer ben dan ik altijd dacht. Ik geef altijd iets van 177 op ofzo, maar ik was dus 1.81... Doet ook wel wat leuks met je bmi, zonder veel moeite dus.
De truc is dan volgens mij ook om én te blijven bewegen én te leren hoe je op gewicht kunt blijven. Als je van 1600 naar 2100 gaat zonder nadenken vliegen de kilo's er weer aan natuurlijk...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Natuurlijk val je af als een malle. Op 1000 val je nog sneller af
Been there. Done that.
Got it all back.
Ik doe het niet meer.
Je moet volgens die theorie op of meer dan je BMR eten. Dat is namelijk wat je minimaal nodig hebt op een dag zonder in 'de spaarstand' te gaan. Mijn BMR is 1749, ik eet 1750-1800 kcals per dag. Dat is goed te doen voor mij, maar ik kan me voorstellen dat je meer nodig hebt als je een BMR van 1300 ofzo hebt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:33 schreef J0ycie88 het volgende:
Even een stomme vraag maar als je je BMR eet zou je moeten afvallen of moet je minder pakken als je BMR?
Nou als je gewoon van 1600 naar 1800 gaat kan je dus iets meer eten en blijf je op gewicht ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
De truc is dan volgens mij ook om én te blijven bewegen én te leren hoe je op gewicht kunt blijven. Als je van 1600 naar 2100 gaat zonder nadenken vliegen de kilo's er weer aan natuurlijk...
ja... niemand mag mij meten, ik vind dat ik 1.70m ben *struisvogel weet dat dat waarschijnlijk een centimeter of wat te positief is... hakken ftwquote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:25 schreef Jarno het volgende:
Wat trouwens nog wel 'grappig' was gisteren is dat ik kennelijk toch iets langer ben dan ik altijd dacht. Ik geef altijd iets van 177 op ofzo, maar ik was dus 1.81... Doet ook wel wat leuks met je bmi, zonder veel moeite dus.
Mijn BMR is het zelfde als jou.. Ook rond de 1750. Hoeveel val je ongeveer af per week?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je moet volgens die theorie op of meer dan je BMR eten. Dat is namelijk wat je minimaal nodig hebt op een dag zonder in 'de spaarstand' te gaan. Mijn BMR is 1749, ik eet 1750-1800 kcals per dag. Dat is goed te doen voor mij, maar ik kan me voorstellen dat je meer nodig hebt als je een BMR van 1300 ofzo hebt.
Ja volgens mij is het ook gewoon lagere school logica. Met 1600 val je flink af, met 1700 een beetje en met 1800 niet. Dus moet je daar ff naar zoeken. Ik zou dat alleen niet zelf doen maar ook ism een dietist dus.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:37 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou als je gewoon van 1600 naar 1800 gaat kan je dus iets meer eten en blijf je op gewicht ?
Dat zodra ik mn streef gewicht heb zeg , ik wil nu een schema om op gewicht te blijven.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja volgens mij is het ook gewoon lagere school logica. Met 1600 val je flink af, met 1700 een beetje en met 1800 niet. Dus moet je daar ff naar zoeken. Ik zou dat alleen niet zelf doen maar ook ism een dietist dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |