abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109661771
De Slankreeks

Vorige topics: [Gezond Slank] #1847 - WOW

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:03:18 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109661793
Ja, sorry hoor :')

Komt vast goed kwak :Y :*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109661819
[WIN] Het boek: 'Het nieuwe Wasborddieet'

Tevens, voor de ijzer- en shakefans!
Ja doei.
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:14:33 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109662164
Is altijd spannend, kwak, komt goed.

Mijn collega had verlengingsgesprek vandaag en de manager kwam maar niet dus keizenuwachtig. Ik : loop ff langs, miss is ze t vergeten. En idd :')
Niet meer actief op Fok!
pi_109662166
Ben ik nu de enige die zich afvraagt wat Faithy in KEL deed? :o
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:15:45 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109662215
quote:
3s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:14 schreef conleche het volgende:
Crew heeft toch toegang tot alle fora? Of was ze geen crew toen? Dat weet ik niet.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109662353
quote:
3s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:14 schreef conleche het volgende:
Hehehe, ken je die kant van Faithy/MoBlo niet?! >:O
soms realiseer ik me dat ik gewoon veel te veel weet van sommige users hier
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109662360
Niet tot KEL. Al heb ik nu wel KPD 'gratis ende voor niets', waar ik an sich niet zo blij mee was _O- die heb ik dan ook meteen uit m'n AT lijst gehaald zodat ik niet meer misklik op een topic met naaktfoto's van te dikke dames als de AT's lijst ververst (die staat bij mij op automatisch verversen)... ;(
Ja doei.
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:20:21 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109662391
(8>

[ Bericht 79% gewijzigd door XcUZ_Me op 29-03-2012 18:26:12 ]
pi_109662457
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:15 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Crew heeft toch toegang tot alle fora? Of was ze geen crew toen? Dat weet ik niet.
Kelder is volgens mij 2 dagen toegankelijk geweest voor Crew ofzo, daarna is het dicht getimmerd.
KPD is wel toegankelijk voor alle crew en oldbies.
Waarom weet ik dit?!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_109662474
Kunnen jullie die posts allebei even aanpassen (leeghalen)? Dank :@ :)
Ja doei.
pi_109662493
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:42 schreef loveli het volgende:
Als MissS zich ook nog even kwam melden, werd het smullen :P
Die komt helaas nooit meer terug, ben mijn wachtwoord kwijt.
pi_109662542
Als de buurman nou zo even uit zijn tuin oprot kan ik onbespied gaan hupsen... :')
Ja doei.
pi_109663104
Pff wat een gedoe altijd, eten met deze vriendinnetjes.. En bijna niemand kan koken :') en ze durven het niet aan als ik kook :') :')
Worry is a misuse of imagination
pi_109663625
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:42 schreef loveli het volgende:
Als MissS zich ook nog even kwam melden, werd het smullen :P
Joh, ik was ervan overtuigd dat Sarabi = Miss_S :D Niet dus. Blijkt maar weer wat een oplettende lurker ik back in the days was :+
pi_109663636
Het goede voorbeeld geven Billy! ^O^

Zo. Uit de makkelijke snacks voor morgen, als mijn lief jarig is. Veel kerels, weinig volk dat van liflafjes houdt. En ik heb sowieso te weinig tijd voor ge-liflaf. Ergo:
- Cherry Coke Jalapeno Meatballs
- Honey Teriyaki Hotwings
- Toast met filet americain van makreel en een gesnipperd uitje :9
- Druipende stokbroodjes uit de oven met brie en katenspek
- Kettle-chips
- Bier

Moet lukken. Nu boodschappen. En dan slapen! :D
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 29 maart 2012 @ 18:59:45 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109663678
Vik, 2 voor 12!
En Keuringsdienst van waarde, nieuwe afleveringen... Over Filet Americain geloof ik.
Kijk ik morgen wel terug ofzo, vroeg op en een hele nacht overslaan :')

Heb een huispak aan, zo'n fluwelen O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109663689
:W

Al m'n spullen voor morgen zijn ingepakt, denk ik. Op m'n laptop enzo na, natuurlijk. En m'n vlucht gaat nogsteeds! Het zal eens meezitten!

Nu zo eens eten koken, en dan uitgebreid douchen.
pi_109663702
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:58 schreef minilot het volgende:
Het goede voorbeeld geven Billy! ^O^

Zo. Uit de makkelijke snacks voor morgen, als mijn lief jarig is. Veel kerels, weinig volk dat van liflafjes houdt. En ik heb sowieso te weinig tijd voor ge-liflaf. Ergo:
- Cherry Coke Jalapeno Meatballs
- Honey Teriyaki Hotwings
- Toast met filet americain van makreel en een gesnipperd uitje :9
- Druipende stokbroodjes uit de oven met brie en katenspek
- Kettle-chips
- Bier

Moet lukken. Nu boodschappen. En dan slapen! :D
Makkelijke snacks bij ons = chips, popcorn, frituurhapjes :')

Voor vanavond heb ik trouwens toastjes met zalm O+
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:00:26 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109663706
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Joh, ik was ervan overtuigd dat Sarabi = Miss_S :D Niet dus. Blijkt maar weer wat een oplettende lurker ik back in the days was :+
Wel hoor... /zwangerschapsdementie O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109663815
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 18:58 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Klopt ook :Y
Ik heb trouwens geen idee wie wie is (van diegene die hun naam hebben veranderd)
pi_109663920
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 19:00 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Makkelijke snacks bij ons = chips, popcorn, frituurhapjes :')

Ik heb geen frituurpan! *)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:08:59 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109663984
:'( ik wilde gaan hardlopen, maar m'n Garmin is leeg en zonder Garmin ga ik niet.
Godver, ik baal daar zo van. Ik voel me fit, het zonnetje schijnt nog... kan wel vanavond nog gaan om 21 uur, maar dan is het idee van lopen bij daglicht een beetje weg. Dus dan maar morgen na het werk :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_109664009
*puf* *zweet* *steun* *kreun*

In level 2 is mijn hel: de afwisseling van squat + omhoog (ooghoogte) dumbbells en op één been staan, andere been uitstrekken icm dumbbells op ooghoogte en dan uitstrekken tot boven 't hoofd.

AUW!
Ja doei.
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:10:04 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109664025
En uit frustratie heb ik net een mueslireep naar binnen gepropt :').
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')