Heb je daar geen afspraken over gemaakt dan?quote:Op zondag 5 augustus 2012 21:27 schreef automatic_ het volgende:
Thesis afgelopen vrijdag ingeleverd... Ben benieuwd hoe snel ze nakijken...
Mijn 1e begeleider / beoordelaar gaat vanaf het volgende studiejaar weg, dus zij heeft nu genoeg tijd. Mijn tweede beoordelaar komt a.s. woensdag terug van vakantie en ik denk dat haar mailtjes voor mijn thesis gaanquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je daar geen afspraken over gemaakt dan?
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:28 schreef automatic_ het volgende:
Dank jullie wel!
Wat voelt dat gek zeg... Ik liep in de stad, kreeg een mailtje met de uitslag van mijn thesis en ik stond daar echt; Ehm.. Ja... Huh... Ik ben klaar?!![]()
![]()
![]()
![]()
Nahjah, laat ik het anders zeggen. Ik werk in een tweedelijnspraktijk, waar je dus vooral complexere problematiek tegenkomt. Sommige kinderen hebben dan gedragsproblemen gerelateerd aan contextuele factoren, zoals het "meest" past onder een aanpassingsstoornis in de DSM-IV. Die stoornis opzich past dan wel, maar is niet voldoende om zorg vergoed te krijgen, want dan moeten ze (voor 5 sessies, lekker de moeite) naar de eerstelijn, wat niet kan omdat je dan vaak al een traject met onderzoek etc bent gestart..quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:23 schreef MeloD het volgende:
Ik heb nog geen flauw idee wat de DSM-V allemaal gaat inhouden... Is ook (nog) niet heel relevant voor mij, er wordt niet zoveel mee gewerkt in mijn werkveld (revalidatie en leerproblemen).
Welke classificaties vind je ongeschikt voor kinderen, silliegirl? Ben het met je eens dat niet alle classificaties passen, maar een deel toch wel.
maandagquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:33 schreef automatic_ het volgende:
Schopje
Zijn er weer nieuwe psychologiestudenten begonnen?
Jouw toekomst is al helemaal uitgestippeldquote:
quote:Universiteit kan voorspellen of student de eindstreep haalt
woensdag, 29 augustus, 2012 - 21:28
Het is misschien een enge gedachte, maar de universiteit weet precies hoe groot de kans is dat een beginnende student een opleiding afmaakt. De Utrechtse hoogleraren Van der Heijden en Wubbels ontwikkelden een instrument dat aangeeft of een student probleemloos zal afstuderen of tot een risicogroep behoort.
Op welk moment is te voorspellen dat een student langer zal doen over zijn of haar studie dan daar nominaal voor staat, en dus langstudeerder wordt? Dat was de vraag die hoogleraar Statistiek Peter van der Heijden zich al enige tijd stelde.
Om die vraag te beantwoorden onderzocht hij de studenten die in 2006 en 2007 begonnen met studeren aan de faculteit Sociale Wetenschappen. Hij onderscheidde vier groepen. In toenemende mate van succes:
De uitvallers in het eerste jaar
De probleemgevallen (studenten die na het eerste jaar de universiteit zonder diploma verlaten of na vijf jaar nog steeds geen diploma hebben behaald).
De studenten die in hun vierde jaar afstuderen.
De studenten die in hun derde jaar afstuderen en dus nominaal studeren.
Aan de hand van data in het studentenadministratiesysteem Osiris vond hij een viertal factoren die van significante invloed zijn op de mate waarin een student al dan niet soepeltjes door zijn of haar studie rolt:
Het geslacht van een student: vrouwen zijn succesvoller in hun studie dan mannen.
De datum waarop de inschrijving van de student rond is: een vroege datum betekent beter scoren in de studie.
Het gemiddelde eindexamencijfer.
Het wiskunde-eindexamencijfer.
Jij ook gefeliciteerd!quote:
Yes, voor Leiden... ik had mijn P-uitreiking van Rechten niet in de Pieterskerk, maar in de Hooglandsekerk...quote:Op vrijdag 7 september 2012 22:03 schreef MeloD het volgende:
Hè, voor Leiden??? Ik had mijn bachelordiplomauitreiking in die kerk, de Pieterskerk??
Ik heb geen idee of wij zoveel geslaagde hebben... misschien hebben ze het 1e jaar wel heel erg makkelijk gemaakt.... En ik had het over de stijlvolle show tijdens de uitreiking van het P-diploma bij Rechten, daar maakte ze een goeie show van: omroepen wie er CL was, een muziekstukje, het had iets weg van een kerkdienst qua programma. Pure onzin, maar wel lekkere onzin als je te vieren hebt dat je van je BSA af bent. Zoiets dus:quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:49 schreef MeloD het volgende:
Ik weet niet meer zeker welke kerk, iig diegene bij de Choorsteeg :$
Maar wat slordig zeg, hebben jullie zo'n grote jaargroep dan ofzo?
En stijlvolle show... bespaar je de teleurstellingBij mij was het een stom babbeltje dat we eigenlijk nog "net niks" waren en werden er steeds 3 namen opgeroepen die hun diploma konden tekenen bij een van de drie docenten die er stonden.
Keep me posted! Ik heb een eindbeeld nodig waar ik naar toe kan verlangen!quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:36 schreef MeloD het volgende:
Tja het is allemaal erg kil en zakelijk ja.. Masteruitreiking schijnt iets persoonlijker te zijn, ik laat me verrassen
Dat is bij ons ook.. We zullen het zoen!quote:Op zaterdag 8 september 2012 13:36 schreef MeloD het volgende:
Tja het is allemaal erg kil en zakelijk ja.. Masteruitreiking schijnt iets persoonlijker te zijn, ik laat me verrassen
Is dat een voorstel?quote:Op zondag 9 september 2012 13:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook.. We zullen het zoen!
Haha top super antwoord.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:50 schreef automatic_ het volgende:
ABCD?
Ik ken alleen A1, A12, B1, B12, haha.
Belangrijkste is A (VWO) voor Psychologie (bij mij was dat A1 en A12) en dan met name kansberekeningen etc.
Als je vanaf de Havo / HBO komt, dan moet je (in ieder geval in Tilburg en volgens mij op meerdere plekken) een Wiskunde toets maken om te laten zien dat je het beheerst. Ik heb hiervoor op de UvT een cursus gevolgd en daarna de toets een aantal keer gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |