quote:
Op woensdag 15 augustus 2012 11:23 schreef MeloD het volgende:Ik heb nog geen flauw idee wat de DSM-V allemaal gaat inhouden... Is ook (nog) niet heel relevant voor mij, er wordt niet zoveel mee gewerkt in mijn werkveld (revalidatie en leerproblemen).
Welke classificaties vind je ongeschikt voor kinderen, silliegirl? Ben het met je eens dat niet alle classificaties passen, maar een deel toch wel.
Nahjah, laat ik het anders zeggen. Ik werk in een tweedelijnspraktijk, waar je dus vooral complexere problematiek tegenkomt. Sommige kinderen hebben dan gedragsproblemen gerelateerd aan contextuele factoren, zoals het "meest" past onder een aanpassingsstoornis in de DSM-IV. Die stoornis opzich past dan wel, maar is niet voldoende om zorg vergoed te krijgen, want dan moeten ze (voor 5 sessies, lekker de moeite) naar de eerstelijn, wat niet kan omdat je dan vaak al een traject met onderzoek etc bent gestart..
En dan dingen als een angststoornis of posttraumatische stress stoornis.. Dat is vaak gewoon te zwaar om op een jong kind te plakken! Maar je behandelt het wel, dus moet je het zo labelen.....ik heb het daar best wel is moeilijk mee, eigenlijk..