abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109632412
De Slankreeks

Vorige topics: [Gezond Slank] #1847 - WOW

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_109632474
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D gemenerikkert!

Ik weet niet eens wat een plate is :')
45 POUNDS OF SOLID ASS WEIGHT
pi_109632532
Naamtopic :D *O* *O*
pi_109632596
Jaja, ga nou maar douchen! :6
Ja doei.
pi_109632641
quote:
17s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:44 schreef motorbloempje het volgende:
Jaja, ga nou maar douchen! :6
:* Okeeeeej *O*

*;
pi_109632677
Mo, fijn om te lezen van je MA scriptie!

Ik ga zo eens nokken. Trusten allen :*
pi_109632712
Oh mo! ik vond de vorige leuker :')
pi_109632748
:') _O-
Ja doei.
pi_109632756
Ik was 't niet!!! :o

Ml!!!!
Ja doei.
pi_109632769
*)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109632821
Vind het echt knap hoe sommigen van jullie s'ochtends al precies weten wat jullie gaan eten! en het ook nakomen. :)
pi_109632880
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:48 schreef xliefs. het volgende:
Vind het echt knap hoe sommigen van jullie s'ochtends al precies weten wat jullie gaan eten! en het ook nakomen. :)
Oefening baart kunst. En flexibiliteit zorgt er ook wel eens voor dat 't niet compleet nageleefd wordt. Stel je voor dat je 's avonds ineens geen zin hebt in de soep die op de planning stond of als je 't vlees uit de vriezer bent vergeten te halen! :)
Ja doei.
pi_109633034
Vooral dat vlees..gelukkig is veel vacuum verpakt en mik het dan gewoon in een bak warm water.
Verder ben ik blij dat ik er niet over na hoef te denken, 1x per week een lijstje maken en klaarrr.
pi_109633036
Welke oefening is nu heel zwaar? Want ik vind haar enorm vaak afwisselen tussen kracht dn cardio. Ik denk zelfs dat als je hartslag eindelijk op 80 % zit, je m eigenlijk niet vast gaat houden omdat je dan alweer switcht naar kracht.
Ik snap dat ze alles in 20 minuten wil proppen. Maar het is zo zonde, een lekkere cardio training moet je toch wel liever een minuutje of 30 doen, met hartslagmeter, en je hartslag rond die 75 tot 80 %, met een paar mooie uitschieters naar 85%. Dan ben je gewoon echt cardio training aan het doen, ik denk dat ik bij zoveel afwisseling die 75% niet eens ga vasthouden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_109633131
Met goede krachttraining zakt je hartslag niet zomaar in. Zeker als je snel heen en weer schakelt blijft die echt wel rond de 80% hangen.
pi_109633169
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:52 schreef Ticootje het volgende:
Welke oefening is nu heel zwaar? Want ik vind haar enorm vaak afwisselen tussen kracht dn cardio. Ik denk zelfs dat als je hartslag eindelijk op 80 % zit, je m eigenlijk niet vast gaat houden omdat je dan alweer switcht naar kracht.
Ik snap dat ze alles in 20 minuten wil proppen. Maar het is zo zonde, een lekkere cardio training moet je toch wel liever een minuutje of 30 doen, met hartslagmeter, en je hartslag rond die 75 tot 80 %, met een paar mooie uitschieters naar 85%. Dan ben je gewoon echt cardio training aan het doen, ik denk dat ik bij zoveel afwisseling die 75% niet eens ga vasthouden.
Nou, doe je hartslagmeter om en probeer 't een keer! ^O^
Ja doei.
pi_109633225
quote:
[..]

Oefening baart kunst. En flexibiliteit zorgt er ook wel eens voor dat 't niet compleet nageleefd wordt. Stel je voor dat je 's avonds ineens geen zin hebt in de soep die op de planning stond of als je 't vlees uit de vriezer bent vergeten te halen! :)
Scheelt ook wel dat denk ik veel van jullie op jullie zelf wonen, en ik nog bij papa en mama! maar het knappe vind ik, je ondertussen niet ergens anders aan 'vergrijpen'!
pi_109633242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:53 schreef ElDinosaur het volgende:
Met goede krachttraining zakt je hartslag niet zomaar in. Zeker als je snel heen en weer schakelt blijft die echt wel rond de 80% hangen.
Ik zou het bijna willen proberen. Gewoon om te bewijzen.
pi_109633301
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:55 schreef xliefs. het volgende:

[..]

Scheelt ook wel dat denk ik veel van jullie op jullie zelf wonen, en ik nog bij papa en mama! maar het knappe vind ik, je ondertussen niet ergens anders aan 'vergrijpen'!
Mwahh het is er gewoon niet dus kan me wel ergens aan wilen vergrijpen maar chips is voor het weekend en de rest moet ik bakken.
pi_109633302
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou het bijna willen proberen. Gewoon om te bewijzen.
Ik kan je iig vertellen dat ik met squat/deadliften (ohnoes, ijzersleurpraat) niet onder de 80% kom qua hartslag tenzij ik echt lang rust tussendoor.
pi_109633362
M'n lichtste gewichtjes die ik heb liggen thuis zijn alleen 4 kg dumbells. :'). Nou ja. Misschien van het weekend even. Zaterdag kan ik toch de sportschool niet in.
pi_109633401
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:55 schreef xliefs. het volgende:

[..]

Ik 'snoep' niet. Heb ook niets van die strekking in huis, en ook als er wel chocolade of nachochips (enige wat er wel eens aan chips in huis is voor als we als avondeten nachos con todo eten) is dan laat ik 't links liggen. Soms één blokje pure chocolade voor de smaak, maar met zo'n Lidl pakje doe ik makkelijk een maand, zitten denk ik iets van 20 stukjes in ofzo?

Maargoed, ik houd dan weer van een biertje op z'n tijd (al ben ik nu even alcoholloos omdat ik eens wil zien of dat écht helpt bij mij met wat kwijtraken.
Ja doei.
pi_109633474
Uit de OP

quote:
De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Ik snap dit niet?
pi_109633546
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:58 schreef Panzermaus het volgende:
Uit de OP

[..]

Ik snap dit niet?
Komt er op neer dat de weegschaal niet heilig is.
pi_109633553
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:56 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik kan je iig vertellen dat ik met squat/deadliften (ohnoes, ijzersleurpraat) niet onder de 80% kom qua hartslag tenzij ik echt lang rust tussendoor.
Maar bijvoorbeeld buikspieren tussendoor, je kan me niet vertellen dat jij dan ook niet gaat zakken? Juist omdat je dan een paar keer heel goed diep kan inademen, en dus op adem komt.
pi_109633564
quote:
Uit de OP

[..]

Ik snap dit niet?
Als er diezelfde laag vet nog overheen zit als met die 2kg minder spier dan ben je niet slanker nee :D
pi_109633565
quote:
Uit de OP

[..]

Ik snap dit niet?
Minder vet maar meer spieren = meer gewicht soms.
Dus je oogt slanker maar weegt zwaarder.
pi_109633627
:W En wat vond je Moblo? (ik heb het vorige topic niet meer teruggescrolled,sorry!)
Beetje zout erbij wrs maar je basis is dan al heel netjes laag in natrium, je lijf is je dankbaar daarvoor :P

Las wel nog dat Progje zwanger is! Gefeliciteerd! :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109633650
Of mijn hartslag zakt gewoon snel terug, kan ook. Ik heb een goede conditie en ga tot het naadje bij cardio training. Tot je net niet hoeft te kotsen.
pi_109633707
Gedoucht, nu slapen O+... Truste!!
pi_109633718
En de titel *;
pi_109633736
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:02 schreef Perruche het volgende:
Gedoucht, nu slapen O+... Truste!!
^O^ _O_ :W Truste!
pi_109633791
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:00 schreef DarkElf het volgende:
:W En wat vond je Moblo? (ik heb het vorige topic niet meer teruggescrolled,sorry!)
Beetje zout erbij wrs maar je basis is dan al heel netjes laag in natrium, je lijf is je dankbaar daarvoor :P

We vonden het héérlijk! Hadden maar 250 gram gehakt maar de rest van je recept wel ongeveer gevolgd, maar 't was super lekker. Wat extra chillivlokken (want had maar 1 rode peper) en cayenne en ook wat Griekse yoghurt erbij! _O_ Oh, en O+ basmati rijst O+
Ja doei.
pi_109633955
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
We vonden het héérlijk! Hadden maar 250 gram gehakt maar de rest van je recept wel ongeveer gevolgd, maar 't was super lekker. Wat extra chillivlokken (want had maar 1 rode peper) en cayenne en ook wat Griekse yoghurt erbij! _O_ Oh, en O+ basmati rijst O+
Ziet er goed uit :) Die Griekse yoghurt is lekker erbij he?
Ik doe de ene keer ook meer chilivlokken dan de andere keer hoor, hangt van de pepers af.

Fijn dat je t lekker vond :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109633999
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:01 schreef Ticootje het volgende:
Of mijn hartslag zakt gewoon snel terug, kan ook. Ik heb een goede conditie en ga tot het naadje bij cardio training. Tot je net niet hoeft te kotsen.
Ticootje, wellicht is het al eens gevraagd maar wat is je doel precies?
pi_109634288
quote:
Mwahh het is er gewoon niet dus kan me wel ergens aan wilen vergrijpen maar chips is voor het weekend en de rest moet ik bakken.
Gelukkig is het hier ook niet! maar voor een verjaardag, en als het dan eenmaal open is... en knelpunt als m'n vriend iets eet, dan kijkt het mij ook aan. Maar dat gaat gelukkig ook steeds beter.
pi_109638115
Ik heb die Jillian training nooit gedaan maar met krachttraining alleen gaat mijn hartslag inderdaad niet naar 80%, Dat zou iets van 160 bpm zijn.. Dat haal ik alleen als ik sprint op de mountainbike of heuvelop loop te rammen. Maar misschien komt dat doordat mn rusthartslag wat lager is dan gemiddeld. Die is nu iets van 46 bpm.
Heb vanavond gelasergamed (?), was echt super leuk om te doen. Ik ben ook behoorlijk fanatiek en dan kun je flink zweten. Na 3 games was het klaar. Wel 2e geworden, maar de nummer 1 werkte daar. Dus lekker bezig ;)
pi_109639422
Gefeliciteerd Progje! Wat een leuk nieuws! :*
pi_109639945
:O mogge

Mijn lijst van vandaag begint iig met koffie...
pi_109639954
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 05:34 schreef MarMar het volgende:
:O mogge

Mijn lijst van vandaag begint iig met koffie...
:* Mogge!

Ik sla vandaag de ochtendhardloopronde over.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 29 maart 2012 @ 06:14:50 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_109639972
Net een kwartiertje oefeningen gedaan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_109639981
quote:
Wat is dat toch met chocola? Zo'n reep of paasei is vooral vet met suiker, maar toch worden er telkens weer gezonde effecten aan chocola toegeschreven. Het zou goed zijn voor hart en bloedvaten, kanker helpen bestrijden en nog opbeurend zijn ook. Amerikaanse artsen voegen daar nu een wondereffect aan toe: chocolade-eters zijn slanker.

Ze komen nog net niet met een chocoladedieet, maar vinden hun resultaten zo intrigerend, dat ze willen onderzoeken wat het gunstige effect is van chocola op de spijsvertering, schrijven ze vandaag in het artsenblad Archives of Internal Medicine.

Dat kan toch niet waar zijn. Natuurlijk, iedereen kent een uitzondering die de regel bevestigt. De universiteit in het Californische San Diego, waar de artsen werken, haalt in haar persbericht Katherine Hepburn aan, de broodmagere filmster van weleer, die haar figuur toeschreef aan een levenslang dieet van chocola. Maar ze kennen in San Diego toch ook wel het rantsoen van de Amerikaanse soldaat op patrouille? Altijd met chocola, omdat het zo'n compacte energiebron is.

De artsen ondervroegen ruim duizend Californiërs naar hun gewicht, hun eetgedrag en bewegingspatroon. En naar hun chocoladeconsumptie. Nadat ze diverse statistische correcties hadden toegepast - ruim twee derde van de deelnemers was man - haalden ze allerlei wetenswaardigheden uit de antwoorden. Zo aten de cacao-adepten niet meer of minder fruit of groente, namen ze er tijdens de avondmaaltijd geen bordje minder om en bewogen ze ook niet meer dan anderen.

Kortom, de chocola ging er meestal als extraatje in, en toch waren deze mensen over het algemeen dunner. "Kennelijk is het niet het aantal calorieën dat ertoe doet, maar de wijze waarop ze in een dieet verwerkt zijn", zegt hoofdonderzoekster Beatrice Golomb. "Dat is goed nieuws voor de chocoladefans, en voor zij die dat willen worden."

Jaap Seidell, hoogleraar voeding en gezondheid aan de Vrije Universiteit, gelooft er geen biet van. Uit dit soort onderzoek valt niet zo veel te concluderen, reageert hij. Dikke mensen zijn doorgaans niet eerlijk over hun eetgedrag - vooral de tussendoortjes laten ze nogal eens weg.

Seidell: "Daar valt niet voor te corrigeren. Maar daardoor komt de associatie van veel eten met een laag lichaamsgewicht er vrijwel altijd uit. Over een eventueel oorzakelijk verband tussen chocola en overgewicht is daarom op basis van dit onderzoek niets te zeggen. Fabrikanten zullen de onderzoekers en het tijdschrift echter zeer dankbaar zijn."
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-afslankmiddel.dhtml
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109640004
:D open deur eigenlijk wel, maar fijn dat het een keer zo opgeschreven wordt ook!

Ik gooi er een lijstje in:

T: cappuccino
O: yoghurt met muesli en druiven
T: cappuccino, banaan, hopelijk nog een uurtje slaap (vast niet :') )
L: omelet met veel groentes erdoor, salade, karnemelk
T: cappuccino, peer
D: pastasalade met kip, paprika, wortel, appel, blokjes kaas, prei, dressing
T: yoghurt met nader te bepalen fruit.
  donderdag 29 maart 2012 @ 06:53:05 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109640047
Goeiemorgen :W.

Hardlopen ging ruk. Ik ben voor het eerst sinds tíjden afgehaakt! :o. Dat is echt wel zeker een halfjaar niet meer voorgekomen :'). Had er echt even geen zin in O-) . Zonde vh vroege opstaan en tot laat moeten werken ;(. Naja, morgen poging 2.

Lijstje van gisteren:
O: yoghurt, banaan, muesli, honing
L: twee bth kaas
T: bth pindakaas
T: appel
T: mueslireep :')
T: plak kaas
T: wat druiven
D: aubergines van Jamie Oliver

Vandaag:

T: mueslireep :') (pre-hardloopfood, vandaar)
O: yoghurt, muesli, honing, banaan
T: miss nog een bth
D: restje linzen met quinona en spinazie
T: nog wat druiven

En misschien ga ik vanavond ook wel hardlopen ipv morgenochtend, vlak voordat ik m'n bed inrol ofzo, eens kijken hoe dat bevalt.
Niet meer actief op Fok!
pi_109640051
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ticootje, wellicht is het al eens gevraagd maar wat is je doel precies?
Kort: vet eraf, spier erbij, gewicht houden.
pi_109640182
Grwuuuunk... }:|
Wel helemaal twee-en-half uur geslapen (te laat naar bed & ruzieënde bovenburen & spannend boek & er om 05:30 weer uit moeten..)
Ik twijfel tussen kantoordutje en kantoorkoffie.

Ik heb een banaan en wat volkoren boterhammen meegegrabbeld vanmorgen, maar verder weet ik het nog niet. Lijstje volgt dus. Al wel in de vroegte een half uur naar mijn werk gelopen. :O

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 06:53 schreef Viking84 het volgende:
Hardlopen ging ruk. Ik ben voor het eerst sinds tíjden afgehaakt! :o. Dat is echt wel zeker een halfjaar niet meer voorgekomen :'). Had er echt even geen zin in O-) .
Oh jee! Komt de klad erin? >:) ;)
Enig idee waar het in zat, Vik?

..én:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 05:52 schreef sigme het volgende:
Ik sla vandaag de ochtendhardloopronde over.
Ook al! o|O
Let me see you stripped down to the bone
pi_109640211
Goedesmorgens... Al weer vroeg wakker. Zometeen zoonlief naar school brengen en dan een stuk fietsen!

Fijne dag allemaal!
  donderdag 29 maart 2012 @ 07:51:31 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109640299
Ik denk dat ik iets te veel wilde op dit vroege uur :P. Wilde mn tijd van zaterdag verbeteren, maar het ging niet zo makkelijk als zaterdag. Dus morgen maar wat minder van mezelf vragen en zondag weer knallen :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_109640400
Kan gebeuren Vik!
Ik vind het zelf sowieso wel maf dat er bij mij wel vaker van die enorme verschillen zitten in hoe het hardlopen gaat. Soms huppel ik, voor mijn gevoel althans, als een fluks hertje over de paden en soms (terwijl de omstandigheden verder helemaal hetzelfde lijken te zijn) denk ik na tien minuten hollen: -hijghijgkreun- 'de pot op, ik ga naar huis!'

Zo, maar eens even een obscure Duitse goth/wave/ebm-webradiozender aangezet. Beetje wakker beuken. :)
pi_109640508
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 07:37 schreef kezmaster9 het volgende:
Goedesmorgens... Al weer vroeg wakker. Zometeen zoonlief naar school brengen en dan een stuk fietsen!

Fijne dag allemaal!
:')

In mijn hoofd was dit het icoontje van Puff en er was verwarring alom, welke zoon, hoe, waar. :D :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109640514
Mogge!

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 07:31 schreef minilot het volgende:
Grwuuuunk... }:|
Wel helemaal twee-en-half uur geslapen (te laat naar bed & ruzieënde bovenburen & spannend boek & er om 05:30 weer uit moeten..)
Ik twijfel tussen kantoordutje en kantoorkoffie.
Klinkt als een fijn nachtje. :')
pi_109640515
Ik wil terug naar bed :O
Be someone that makes you happy
pi_109640524
Ik heb héééééérlijk geslapen O+ Het is een feest als je niet 0545 naast je bed moet staan w/ w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_109640539
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 06:53 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen :W.

Hardlopen ging ruk. Ik ben voor het eerst sinds tíjden afgehaakt! :o. Dat is echt wel zeker een halfjaar niet meer voorgekomen :'). Had er echt even geen zin in O-) . Zonde vh vroege opstaan en tot laat moeten werken ;(. Naja, morgen poging 2.

Lijstje van gisteren:
O: yoghurt, banaan, muesli, honing
T: mueslireep :')
T: plak kaas
T: wat druiven
D: aubergines van Jamie Oliver

Vandaag:

T: mueslireep :') (pre-hardloopfood, vandaar)
O: yoghurt, muesli, honing, banaan
T: miss nog een bth
D: restje linzen met quinona en spinazie
T: nog wat druiven

En misschien ga ik vanavond ook wel hardlopen ipv morgenochtend, vlak voordat ik m'n bed inrol ofzo, eens kijken hoe dat bevalt.
en banaan doet het ook goed als prehardloop food. Probeer eens van die damn mueslirepen af te komen!

Boh, morgen om deze tijd ben ik al in Frankfurt. Vroehoeg!
pi_109640556
Havermout is echt heel vies zeg.. Meteen laatste pak..
pi_109640579
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:21 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind Havermout is echt heel vies zeg.. Meteen laatste pak Misschien moet ik het nog op een andere manier proberen te bereiden..
:Y
  donderdag 29 maart 2012 @ 08:23:55 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109640585
Mogge! Ik ga eens bekijken wat het hotelontbijt me te bieden heeft :9.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109640592
Morgen!

Ik heb loden benen!

O - overnight oats van havermout/griekse yoghurt/amandelmelk/pruim/rozijnen
L - 3 vk bth hummus/vlees/kaas/tom&kom
T - handje cashews
D - kikkererwten/preisoep met twee
sneeen spelttoast met roomboter
T - koffie verkeerd, halve peer
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_109640613
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:21 schreef Ticootje het volgende:
Havermout is echt heel vies zeg.. Meteen laatste pak..
als je het nou eens maakt met 1 deel havermout, 1 deel melk 1 deel water, en er een banaan in stukjes doorheen doet. En in een pan op het fornuis maken. Dan vind ik het lekker! Zeker als je er daarna nog wat doorheen roert. Wat vruchten ofzo. (Vanmorgen had ik een heel klein beetje nutella).
pi_109640624
Nee ik vind echt de structuur niet te doen... Is brinta nog een optie?
pi_109640669
Mogge! Ik geloof dat ik een plens water nodig heb om mijn ogen open te krijgen :O

Heb net maar een to do lijstje gemaakt dan komt er nog wat uit mijn handen vandaag.
pi_109640672
Brinta is ook ok!

Ik vind warme havemout ook nie te hachelen, zo slijmerig.
Koud met yoghurt/melk en fruit >> heerlijk!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_109640674
Brinta is een prima alternatief :Y. Ik heb ook een tijdje een mix van tarwe en havermout gegeten, daarin was de havermout heel fijn gemalen (zelfs nog fijner dan normale brinta). Kwam van de biowinkel. De fijne structuur maakt echt verschil voor de smaak!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109640749
Gefeliciteerd Progje! Wat leuk!! *O*

Goedemorgen! Vandaag eens proberen het sporten weer op te pakken. Aurum is me aan het inhalen met de hardlooplesjes ;)

O: dubbele boterham met appel
T: banaan
L dubbele boterham met ei, komkommer, tomaat, bakje salade, flesje jus
T: 250 gram wortels
S: 28 min hardlopen
D: zalmpakketje met gegrillde groenten en opgebakken aardappeltjes
T: bak kwark met bevroren bosbesen
T: stukje roomboter sprits, kregen we bij de heropening van onze supermercado, wat een jeugdsentiment!
  donderdag 29 maart 2012 @ 08:39:07 #65
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109640752
Koud lijkt mij nou weer niks. Blijven die vlokjes zo hard... Maar ik spreek niet uit ervaring.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109640755
Lijstje:

O: yoghurt met banaan
T: appel of peer
L: 3 boterhammen met ws notenpasta
T: op visite geen idee
D: koolrabisoep met brood erbij en zal eens zien voor wat extra's
T: nootjes
pi_109640765
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
Koud lijkt mij nou weer niks. Blijven die vlokjes zo hard... Maar ik spreek niet uit ervaring.
Vind ik juist ook wel lekker! :Y De yoghurt is al kledderig genoeg, en zo geeft de havermout er juist iets om op te kauwen aan.
  donderdag 29 maart 2012 @ 08:41:41 #68
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109640780
Zou het kabinet vallen vandaag?
pi_109640797
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het lukt me altijd prima om al dat politieke geneuzel te negeren :D dus geen idee waar je het over hebt.
pi_109640802
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
^^

Ik kan ook niet zo goed tegen de structuur, die "stukjes" blijven dan halverwegen mijn strot hangen met alle gevolgen van dien ;(

ik vind kwark met stukjes of yoghurt met stukjes niet te doen :X Beetje wat Phaidra heeft met grote pillen.

@Anna: Maak je om mij maar geen zorgen, want ik ben nog steeds de slowpoke die door de buurt heen hobbelt. Short people or not meant to run fast :N :+
pi_109640808
quote:
Kans is wel aanwezig. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind...
  donderdag 29 maart 2012 @ 08:48:03 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109640850
Aan de ene kant hoop ik het, maar als Geert er dan met de stemmen vandoor gaat, vind ik het weer minder tof. Hmja. Afwachten.
  donderdag 29 maart 2012 @ 08:48:09 #73
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109640855
Zolang ze de economische hervormingen maar doorzetten want daarmee wachten tot er een nieuw kabinet is, is dodelijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_109640920
Kabinet vallen? Heb ik onder een steen geleefd? Heb ik niets van meegekregen :').

Slecht geslapen, raar gedroomd en gisteren veel sporten gaan vandaag leiden tot een hongerlapdag. Mijn O was 2 kleine vk bth appelstroop ( de laatste bth ;( ) en ik heb nog mee een stuk cauliflower cake, tomaatjes, kip... we zullen zien. Nu eerst: Koffie!

Minilot, hoe kan jij functioneren op 2.5 uur slaap?
pi_109640932
Nu jullie het zeggen! Ik heb nog een aanmaning liggen voor mijn D66-lidmaatschapscontributie! :D Die ga ik vanavond eens even als de sodemieter betalen.

Verder: morgen is mijn lief jarig maar heb helaas he-le-maal geen tijd om taarten te bakken (baal ik echt wel een beetje van), dus nu maar eens de gebaksbestelsite van de HEMA aan het doorkijken. Ik heb nog geen ontbijt op dus álles ziet er goed uit! Ik heb nu zes taarten in mijn winkelmandje, misschien moet ik even gaan schiften.. :')
pi_109640935
Geert staat slecht(er) in de peilingen toch? Het lijkt me dan niet zo gunstig om op verkiezingen aan te sturen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109640961
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:52 schreef Perruche het volgende:
Kabinet vallen? Heb ik onder een steen geleefd? Heb ik niets van meegekregen :').

Slecht geslapen, raar gedroomd en gisteren veel sporten gaan vandaag leiden tot een hongerlapdag. Mijn O was 2 kleine vk bth appelstroop ( de laatste bth ;( ) en ik heb nog mee een stuk cauliflower cake, tomaatjes, kip... we zullen zien. Nu eerst: Koffie!

Minilot, hoe kan jij functioneren op 2.5 uur slaap?
Met duistere beukmuziek op webradio Vox Noctem aus Nürnberg, Deutschland (obscure herrie heeft zojuist collega's naar een andere verdieping gejaagd :D ) en heel erg veel zwarte sterke koffie. :') Het is gelukkig niet zo druk. Ik slaap vanavond wel weer bij.
pi_109640970
Hema taarten, waarom minilot! Zit er niet een goede banketbakker in je buurt?
pi_109640973
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:43 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

^^

Ik kan ook niet zo goed tegen de structuur, die "stukjes" blijven dan halverwegen mijn strot hangen met alle gevolgen van dien ;(

ik vind kwark met stukjes of yoghurt met stukjes niet te doen :X Beetje wat Phaidra heeft met grote pillen.

@Anna: Maak je om mij maar geen zorgen, want ik ben nog steeds de slowpoke die door de buurt heen hobbelt. Short people or not meant to run fast :N :+
LOL
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109640991
Maar even serieus, ik lees elke dag nu.nl, waarom zou het kabinet vallen zonder dat ik daar iets van mee heb gekregen...?

* Perruche zich dom voelt :')
pi_109640993
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:53 schreef Phaidra het volgende:
Geert staat slecht(er) in de peilingen toch? Het lijkt me dan niet zo gunstig om op verkiezingen aan te sturen.
Ach, als ik lees dat hij een referendum over de euro eiste tijdens de besprekingen dan verdient hij heel wat minder stemmen. :')
pi_109641005
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Aan de ene kant hoop ik het, maar als Geert er dan met de stemmen vandoor gaat, vind ik het weer minder tof. Hmja. Afwachten.
Ik hoef ook niet perse de SP als grootste partij op dit moment, of eigenlijk altijd.
pi_109641015
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:56 schreef Perruche het volgende:
Hema taarten, waarom minilot! Zit er niet een goede banketbakker in je buurt?
Niet in het dorp. Gebak van de bakker hier is schreeuwend duur en nog niet half zo goed te eten als de baksels van de Hema. Serieus. En dat zeg ik als patisserieconnaisseur. *)
pi_109641025
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:57 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ach, als ik lees dat hij een referendum over de euro eiste tijdens de besprekingen dan verdient hij heel wat minder stemmen. :')
Wat hij verdient is helaas een heel ander verhaal idd :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109641028
mjaah, sinds Wilders in het kabinet zit is er elke dag kans dat het klapt. En als er een nieuwe verkiezingen zouden komen dan denk ik niet dat hij nog zoveel zetels zou krijgen.

Mijn logische hoofd zegt dat hij buigt, want anders is hij zijn machtspositie kwijt.

Maar we zullen wel zien :Y
pi_109641032
Ja kom Anna, SP! Leuk! Mogen we straks 70% van ons salaris afdragen maar hoeven we ook niet meer te werken als we geen zin hebben.

Kan jij trouwens 28 min. aan een stuk lopen? Knap!
pi_109641050
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:57 schreef Perruche het volgende:
Maar even serieus, ik lees elke dag nu.nl, waarom zou het kabinet vallen zonder dat ik daar iets van mee heb gekregen...?

Omdat ze niet uit de Catshuis-onderhandeling komen... Ik zit drie uur per dag in de auto, het nieuws was op alle zenders vanochtend, en dan probeer ik het nog een beetje te vermijden...

Ik had vannacht ook zo gek gedroomd: mijn bloedeigen moeder zei tegen me dat er niemand van me hield.. Noes.
pi_109641058
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:57 schreef Perruche het volgende:

Even in een notendopje. We hebben een minderheidskabinet dat functioneert bij de gratie van steun van de PVV. Als die laatste de kont definitief tegen de krib gooit in de huidige besprekingen over wel of geen extra hervormingen, dan wordt daarmee het wankele evenwicht van het minderheidskabinet verbroken en wordt het bijzonder lastig om door te regeren. Kan wel hoor, het is niet zo dat er werkelijk nieuwe verkiezingen nodig zijn: het kabinet kan in theorie ook zonder de PVV wel doorstrompelen. Maar de oppositie wil natuurlijk het liefste dat we allemaal weer naar de stembus gaan. :)
pi_109641072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 08:59 schreef Perruche het volgende:
Ja kom Anna, SP! Leuk! Mogen we straks 70% van ons salaris afdragen maar hoeven we ook niet meer te werken als we geen zin hebben.

Kan jij trouwens 28 min. aan een stuk lopen? Knap!
En dan kunnen we samen een communistische groentetuin beginnen *O*

oh, misschien had ik er bij moeten zetten: en tussen door 2 * 2 minuten wandelen :P
pi_109641080
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:01 schreef anna82 het volgende:

[..]

En dan kunnen we samen een communistische groententuin beginnen *O*
Dat is sowieso altijd leuk! O+
pi_109641090
Viking, volgens mijn hardlooptrainer boek je minder vooruitgang als je altijd je tijd wil verbeteren. Ik wil het ook hoor, iedere keer sneller, maar ik ga de komende tijd eens proberen om op hartslag te lopen in plaats van op snelheid. Dat is dan vast langzamer en minder ver, maar mogelijk ga ik wel sneller vooruit. Heb je een hartslagmeter bij je Garmin?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_109641105
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe de SP het zou doen als regeringspartij :@. Of het goed is voor Nederland is een heel ander verhaal :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_109641110
Laat maar vallen dat kabinet! ;)
pi_109641113
quote:
Ik zit te duimen!
pi_109641114
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:03 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe de SP het zou doen als regeringspartij :@. Of het goed is voor Nederland is een heel ander verhaal :P.
Zodat iedereen eindelijk door heeft dat het echt geen zin heeft om op de SP te stemmen in de toekomst. Goed idee. :Y
pi_109641134
Ik wil zo graag nog van GroenLinks houden, maar het lukt me niet meer zonder O+ Femke O+ ..
pi_109641153
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:03 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat het echt heel slecht zou zijn voor de toekomst van ons land. Maar dat is puur gebaseerd op vooroordelen. Ik zou graag een partij willen die

- niet generaliseert en wat menselijk is
- onderwijs, zorg en het openbaar vervoer goed en goedkoop houdt
- uitkeringsgerechtigden niets ontzegt maar misbruik wel zoveel mogelijk voorkomt
- de HRA afschaft en eventueel ook huursubsidie, zorgkostensubsidie en wat dies meer zij.
pi_109641154
Ondertussen toch nog even een uurtje op bed gekropen inclusief kleutermeisje.
Ze is zo lief als wat, maar een ziek kindje thuis is tamelijk vermoeiend met mijn brakke lijf. Op zulke momenten baal ik daar extra van, want ik wil gewoon voluit mama zijn..

Nah jah.. life happens enzo.
pi_109641173
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:06 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat het echt heel slecht zou zijn voor de toekomst van ons land. Maar dat is puur gebaseerd op vooroordelen. Ik zou graag een partij willen die

- niet generaliseert en wat menselijk is
- onderwijs, zorg en het openbaar vervoer goed en goedkoop houdt
- uitkeringsgerechtigden niets ontzegt maar misbruik wel zoveel mogelijk voorkomt
- de HRA afschaft en eventueel ook huursubsidie, zorgkostensubsidie en wat dies meer zij.
Denk dat dat laatste alleen maar geld gaat kosten (NHG/mensen die niks meer betalen a la Amerika).
pi_109641183
Ik wou dat ik geen eigen huis had, dan kon ik ook tegen de HRA zijn ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')