abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109632412
De Slankreeks

Vorige topics: [Gezond Slank] #1847 - WOW

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_109632474
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D gemenerikkert!

Ik weet niet eens wat een plate is :')
45 POUNDS OF SOLID ASS WEIGHT
pi_109632532
Naamtopic :D *O* *O*
pi_109632596
Jaja, ga nou maar douchen! :6
Ja doei.
pi_109632641
quote:
17s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:44 schreef motorbloempje het volgende:
Jaja, ga nou maar douchen! :6
:* Okeeeeej *O*

*;
pi_109632677
Mo, fijn om te lezen van je MA scriptie!

Ik ga zo eens nokken. Trusten allen :*
pi_109632712
Oh mo! ik vond de vorige leuker :')
pi_109632748
:') _O-
Ja doei.
pi_109632756
Ik was 't niet!!! :o

Ml!!!!
Ja doei.
pi_109632769
*)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109632821
Vind het echt knap hoe sommigen van jullie s'ochtends al precies weten wat jullie gaan eten! en het ook nakomen. :)
pi_109632880
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:48 schreef xliefs. het volgende:
Vind het echt knap hoe sommigen van jullie s'ochtends al precies weten wat jullie gaan eten! en het ook nakomen. :)
Oefening baart kunst. En flexibiliteit zorgt er ook wel eens voor dat 't niet compleet nageleefd wordt. Stel je voor dat je 's avonds ineens geen zin hebt in de soep die op de planning stond of als je 't vlees uit de vriezer bent vergeten te halen! :)
Ja doei.
pi_109633034
Vooral dat vlees..gelukkig is veel vacuum verpakt en mik het dan gewoon in een bak warm water.
Verder ben ik blij dat ik er niet over na hoef te denken, 1x per week een lijstje maken en klaarrr.
pi_109633036
Welke oefening is nu heel zwaar? Want ik vind haar enorm vaak afwisselen tussen kracht dn cardio. Ik denk zelfs dat als je hartslag eindelijk op 80 % zit, je m eigenlijk niet vast gaat houden omdat je dan alweer switcht naar kracht.
Ik snap dat ze alles in 20 minuten wil proppen. Maar het is zo zonde, een lekkere cardio training moet je toch wel liever een minuutje of 30 doen, met hartslagmeter, en je hartslag rond die 75 tot 80 %, met een paar mooie uitschieters naar 85%. Dan ben je gewoon echt cardio training aan het doen, ik denk dat ik bij zoveel afwisseling die 75% niet eens ga vasthouden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_109633131
Met goede krachttraining zakt je hartslag niet zomaar in. Zeker als je snel heen en weer schakelt blijft die echt wel rond de 80% hangen.
pi_109633169
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:52 schreef Ticootje het volgende:
Welke oefening is nu heel zwaar? Want ik vind haar enorm vaak afwisselen tussen kracht dn cardio. Ik denk zelfs dat als je hartslag eindelijk op 80 % zit, je m eigenlijk niet vast gaat houden omdat je dan alweer switcht naar kracht.
Ik snap dat ze alles in 20 minuten wil proppen. Maar het is zo zonde, een lekkere cardio training moet je toch wel liever een minuutje of 30 doen, met hartslagmeter, en je hartslag rond die 75 tot 80 %, met een paar mooie uitschieters naar 85%. Dan ben je gewoon echt cardio training aan het doen, ik denk dat ik bij zoveel afwisseling die 75% niet eens ga vasthouden.
Nou, doe je hartslagmeter om en probeer 't een keer! ^O^
Ja doei.
pi_109633225
quote:
[..]

Oefening baart kunst. En flexibiliteit zorgt er ook wel eens voor dat 't niet compleet nageleefd wordt. Stel je voor dat je 's avonds ineens geen zin hebt in de soep die op de planning stond of als je 't vlees uit de vriezer bent vergeten te halen! :)
Scheelt ook wel dat denk ik veel van jullie op jullie zelf wonen, en ik nog bij papa en mama! maar het knappe vind ik, je ondertussen niet ergens anders aan 'vergrijpen'!
pi_109633242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:53 schreef ElDinosaur het volgende:
Met goede krachttraining zakt je hartslag niet zomaar in. Zeker als je snel heen en weer schakelt blijft die echt wel rond de 80% hangen.
Ik zou het bijna willen proberen. Gewoon om te bewijzen.
pi_109633301
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:55 schreef xliefs. het volgende:

[..]

Scheelt ook wel dat denk ik veel van jullie op jullie zelf wonen, en ik nog bij papa en mama! maar het knappe vind ik, je ondertussen niet ergens anders aan 'vergrijpen'!
Mwahh het is er gewoon niet dus kan me wel ergens aan wilen vergrijpen maar chips is voor het weekend en de rest moet ik bakken.
pi_109633302
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou het bijna willen proberen. Gewoon om te bewijzen.
Ik kan je iig vertellen dat ik met squat/deadliften (ohnoes, ijzersleurpraat) niet onder de 80% kom qua hartslag tenzij ik echt lang rust tussendoor.
pi_109633362
M'n lichtste gewichtjes die ik heb liggen thuis zijn alleen 4 kg dumbells. :'). Nou ja. Misschien van het weekend even. Zaterdag kan ik toch de sportschool niet in.
pi_109633401
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:55 schreef xliefs. het volgende:

[..]

Ik 'snoep' niet. Heb ook niets van die strekking in huis, en ook als er wel chocolade of nachochips (enige wat er wel eens aan chips in huis is voor als we als avondeten nachos con todo eten) is dan laat ik 't links liggen. Soms één blokje pure chocolade voor de smaak, maar met zo'n Lidl pakje doe ik makkelijk een maand, zitten denk ik iets van 20 stukjes in ofzo?

Maargoed, ik houd dan weer van een biertje op z'n tijd (al ben ik nu even alcoholloos omdat ik eens wil zien of dat écht helpt bij mij met wat kwijtraken.
Ja doei.
pi_109633474
Uit de OP

quote:
De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Ik snap dit niet?
pi_109633546
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:58 schreef Panzermaus het volgende:
Uit de OP

[..]

Ik snap dit niet?
Komt er op neer dat de weegschaal niet heilig is.
pi_109633553
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:56 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik kan je iig vertellen dat ik met squat/deadliften (ohnoes, ijzersleurpraat) niet onder de 80% kom qua hartslag tenzij ik echt lang rust tussendoor.
Maar bijvoorbeeld buikspieren tussendoor, je kan me niet vertellen dat jij dan ook niet gaat zakken? Juist omdat je dan een paar keer heel goed diep kan inademen, en dus op adem komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')