abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:34:21 #1
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_109627145
Ik heb laatst bij iBood een tv gekocht. Nu is de tv op een tijdstip aangeboden toen er niemand thuis was. We hebben zo'n kaartje door de deur gekregen dat deze op de eerstvolgende werkdag opnieuw wordt aangeboden. Dit is niet gebeurd en toen ik 's avonds op de site van postnl keek, stond er dat het product retour werd gestuurd omdat het afleveradres niet zou bestaan.
Ik heb toen maar even met de klantenservice van postnl gebeld omdat het nogal raar is dat ze het de ene dag wel kunnen vinden en de tweede dag niet. Volgens de klantenservice zou het ook andere redenen kunnen hebben dat het niet opnieuw kon worden aangeboden. De afzender zou mij hiervan meer kunnen vertellen volgens de klantenservice.

Dus ik mailen met iBood. het enige antwoord dat ik gekregen heb is een vraag om gegevens zodat ze mij m'n geld terug kunnen doen. Elke vraag die ik stel, wordt niet beantwoord. Het enige dat ze me kunnen vertellen is dat het niet mogelijk is om het opnieuw aan te bieden en dat ze mijn gegevens nodig zijn.

Moet ik hier zomaar genoegen mee nemen? Ik heb een tv besteld en niet wat geld in bewaring gegeven.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:36:45 #2
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_109627283
quote:
15s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:34 schreef rulerofdeath het volgende:
Ik heb laatst bij iBood een tv gekocht. Nu is de tv op een tijdstip aangeboden toen er niemand thuis was. We hebben zo'n kaartje door de deur gekregen dat deze op de eerstvolgende werkdag opnieuw wordt aangeboden. Dit is niet gebeurd en toen ik 's avonds op de site van postnl keek, stond er dat het product retour werd gestuurd omdat het afleveradres niet zou bestaan.
Ik heb toen maar even met de klantenservice van postnl gebeld omdat het nogal raar is dat ze het de ene dag wel kunnen vinden en de tweede dag niet. Volgens de klantenservice zou het ook andere redenen kunnen hebben dat het niet opnieuw kon worden aangeboden. De afzender zou mij hiervan meer kunnen vertellen volgens de klantenservice.

Dus ik mailen met iBood. het enige antwoord dat ik gekregen heb is een vraag om gegevens zodat ze mij m'n geld terug kunnen doen. Elke vraag die ik stel, wordt niet beantwoord. Het enige dat ze me kunnen vertellen is dat het niet mogelijk is om het opnieuw aan te bieden en dat ze mijn gegevens nodig zijn.

Moet ik hier zomaar genoegen mee nemen? Ik heb een tv besteld en niet wat geld in bewaring gegeven.
Tja, ik kan me voorstellen dat ze die TV niet meer op voorraad hebben. iBood kan aantonen dat zij de TV verzonden hebben. Dat deze niet door jou geaccepteerd is, is niet hun probleem. Daarnaast zal je je geld ook pas krijgen zodra de TV als retour is verwerkt. Hier kan nog wel 10 werkdagen ofzo overheen gaan.

Ik denk dat je er niet meer uit kan krijgen als dit.
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:39:03 #3
148588 rulerofdeath
pi_109627416
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:36 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Tja, ik kan me voorstellen dat ze die TV niet meer op voorraad hebben. iBood kan aantonen dat zij de TV verzonden hebben. Dat deze niet door jou geaccepteerd is, is niet hun probleem. Daarnaast zal je je geld ook pas krijgen zodra de TV als retour is verwerkt. Hier kan nog wel 10 werkdagen ofzo overheen gaan.

Ik denk dat je er niet meer uit kan krijgen als dit.
die tv is allang terug bij ibood. als deze verzonden is, dan kan deze toch opnieuw verzonden worden. de kosten voor de 2e keer versturen kunnen ze declareren bij postnl. dat heeft de klantenservice van postnl mij verteld.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:42:53 #4
66083 Platina
78th Element
pi_109627692
Ik denk dat de fout bij postnl ligt. Erg vreemd dat ze het pakketje niet bewaren.
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:42:57 #5
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_109627699
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:39 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

die tv is allang terug bij ibood. als deze verzonden is, dan kan deze toch opnieuw verzonden worden. de kosten voor de 2e keer versturen kunnen ze declareren bij postnl. dat heeft de klantenservice van postnl mij verteld.
Ah, dan kunnen ze in ieder geval je niet al te lang op je geld laten wachten. Mag wel hopen dat je een bevestiging van de verwerking van je retourzending hebt ontvangen?

Het is bij heel veel webwinkels gebruikelijk dat een geretourneerde bestelling niet alsnog naar de klant verstuurd wordt. Vaak heeft dit met logistieke redenen te maken, waardoor het gewoon heel veel werk is om het juiste artikel in het distributiecentrum op te zoeken en handmatig naar de klant te sturen. Om deze reden is opnieuw bestellen doorgaans de snelste manier om het artikel in huis te krijgen.

Je kan proberen of ze uit coulance dit alsnog willen doen, maar ik denk eerlijk gezegd dat zij daar niet op in gaan.
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:49:48 #6
148588 rulerofdeath
pi_109628206
de e-mails heen en weer:

SPOILER: mails heen en weer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
antwoord:
quote:
Beste Ruler,

Hartelijk dank voor uw melding.

U pakket is door postNL retour gezonden naar ons distributie centrum.
Helaas is het niet mogelijk om uw product opnieuw aan te bieden.

Wij zullen dan ook het aankoopbedrag vergoeden, helaas beschikken wij niet over voldoende gegevens om u te crediteren.

Graag ontvangen wij van u:

Naam rekeninghouder:
Rekeningnummer:
Naam Bank:

Wij wachten u reactie af,

Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons altijd bereiken via het contactformulier op onze website www.iBOOD.com

Wij zijn geopend van:

Maandag t/m vrijdag: 08.30 – 17.00 uur

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service
mijn reactie:
quote:
Geachte Heer/Mevrouw,

Ik heb nog eerst een aantal vragen omtrent de afhandeling.

Waarom is het niet mogelijk om het product opnieuw aan te bieden?
Wat is de reden dat deze retour is gegaan?
Waarom kon het product de eerste dag wel afgeleverd worden en de tweede keer ineens niet?

Graag antwoord op deze vragen.

En wat betreft de vergoeding, aankoopbedrag is inclusief verzendkosten mag ik aannemen?

Met vriendelijke groet,
Antwoord:
quote:
Beste Ruler,

Hartelijk dank voor uw melding.

Wij hebben van PostNL vernomen dat het niet mogelijk is uw product aan te bieden met als melding geadresseerde niet bekend op het adres.
zie het trackingnummer:3SYKOG047546401

Hoe werkt iBOOD?
Elke dag heeft iBOOD 1 super aanbieding met een beperkte voorraad. De aanbiedingen zijn vanaf twaalf uur 's nachts precies 24 uur beschikbaar tenzij de voorraad in die 24 uur geheel uitverkocht raakt. Dan zul je weer tot middernacht moeten wachten tot de volgende spectaculaire aanbieding. Zodra er een nieuwe aanbieding op de website is verschenen of wanneer een product is uitverkocht, dan is het helaas niet meer mogelijk om het product te bestellen. Maar misschien heb je geluk en verschijnt er snel een vergelijkbaar product op de website voor dezelfde spectaculaire prijs! Hou de website daarom elke dag in de gaten, of schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief! Ook als een product niet uitverkocht is geraakt, is de aanbieding na de 24 uur niet meer te bestellen. In de productlijst blijft de aanbieding nog wel te zien zodat iedereen het productforum nog kan blijven gebruiken om bijvoorbeeld gebruikservaringen uit te wisselen.

Graag ontvangen wij uw rekening gegevens zodat wij u kunnen crediteren.

Onze welgeemde excuses voor het ongemak.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u ons altijd bereiken via het contactformulier op onze website www.iBOOD.com

Wij zijn geopend van:

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service
mijn reactie:
quote:
Dan kan dat toch opnieuw verzonden worden?

Met vriendelijke groet,
geīrriteerde mail er bij achteraan:
quote:
Het afleveradres bestaat omdat ik hier een briefje door de deur heb gekregen dat ze wel een keer langs zijn geweest.
En ik heb al met postnl gebeld. die zeiden dat jullie meer konden vertellen waarom het niet geleverd is, want het zou ook andere redenen kunnen hebben. Als het met de reden die u aangeeft is teruggestuurd, kunnen jullie de kosten van de verzending declareren bij postnl.

Ik wil gewoon meer duidelijkheid waarom ik zo mijn geld terug krijg. Ik heb bij jullie een televisie besteld, niet tijdelijk wat geld uitgeleend.

Groeten,

antwoord:
quote:
Beste Ruler.,

Wij vinden het spijtig dat u uw bestelling niet ontvangst heeft kunnen nemen, echter is het echt niet mogelijk uw bestelling opnieuw aan te bieden. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Gelieve uw gegevens aan ons door te geven zodat wij de creditering kunnen afhandelen.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij zijn geopend van:

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service
ik wordt er gewoon een beetje vervelend van.
  PR/Manusje van alles woensdag 28 maart 2012 @ 21:56:53 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109628731
stuur je gegevens dan op lullo... ze willen je geld terug geven. Meer krijg je niet gedaan bij ze. Echt. Geloof me.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:08:55 #8
23339 Fleischmeister
Eet vleesch
pi_109629772
Je geld regelen en gewoon lekker ergens anders die televisie kopen, their loss.
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:30:35 #9
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109631607
Wat een onzin in die mails zeg. Ze willen je wel crediteren, maar ze hebben niet voldoende gegevens?
Ook hoi !
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:31:07 #10
148588 rulerofdeath
pi_109631641
Tja, dan dat maar doen
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:43:16 #11
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_109632489
Sjonge, wat een robots daar, zitten helemaal vast in een if-then-routine :{
  woensdag 28 maart 2012 @ 23:11:05 #12
23339 Fleischmeister
Eet vleesch
pi_109634230
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:43 schreef Hi_flyer het volgende:
Sjonge, wat een robots daar, zitten helemaal vast in een if-then-routine :{
Klinkt ook echt als zo'n bedrijf waar je ontslagen zou worden als je als behulpzame helpdeskert van dat robotprotocol zou afwijken om de klant van dienst te zijn :')
(zet dan gewoon een computer achter die telefoon als uitzonderingen toch niet mogelijk zijn)
  woensdag 28 maart 2012 @ 23:15:28 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_109634521
iBood heeft een abominabele klantenservice. Het is een van de redenen dat ik er nooit meer dan een paar tientjes zou besteden.

http://tweakers.net/shopreview/7861/ibood.html
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 29 maart 2012 @ 03:46:36 #14
62881 r_one
R1
pi_109639761
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:30 schreef Inlognaam het volgende:
Wat een onzin in die mails zeg. Ze willen je wel crediteren, maar ze hebben niet voldoende gegevens?
Dat is zo ongeveer de default reactie van iBood klantenservice (als je al een reactie krijgt). Dat ze de wettelijke termijn van 30 dagen overschrijden, waarbinnen ze geld moeten terugstorten, zal ze ook een rotzorg zijn. Kortom: baggertent.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:20:27 #15
219544 Lyza666
pi_109643033
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:49 schreef rulerofdeath het volgende:
de e-mails heen en weer:

SPOILER: mails heen en weer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik wordt er gewoon een beetje vervelend van.
Je moet ook niet mailen met Ibood maar bellen. Het telnr staat in de FAQ ergens onderaan. Aftersales is ruk bij ibood inderdaad, als ik jou was zou ik maar gewoon achter mn geld aanbellen en die tv laten zitten. Als je daarover doorgaat, gaat dat nog máánden duren.
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:14:59 #16
359819 H-D
pi_109644739
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:42 schreef Platina het volgende:
Ik denk dat de fout bij postnl ligt. Erg vreemd dat ze het pakketje niet bewaren.
Sommige pakketten moeten direct retour na 1e aanbieding.
Al lijkt dat hier niet het geval te zijn maar je weet nooit. :P
  † In Memoriam † donderdag 29 maart 2012 @ 13:03:52 #17
43556 miss_dynastie
pi_109649145
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 03:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is zo ongeveer de default reactie van iBood klantenservice (als je al een reactie krijgt). Dat ze de wettelijke termijn van 30 dagen overschrijden, waarbinnen ze geld moeten terugstorten, zal ze ook een rotzorg zijn. Kortom: baggertent.
Mijn ervaring is anders, ik had echt heel snel m'n geld terug.
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:11:28 #18
80211 Boris_Karloff
Boe
pi_109649486
De post maakt een fout, waarom dan klagen op de verzender?
Bij mijn weten horen ze het twee keer aan de deur aan te bieden en gaan ze dan over op een afhaalbericht, tenminste zo gaat het waar ik woon.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 29 maart 2012 @ 14:32:20 #19
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_109652999
Gewoon zeggen dat jij geen boodschap hebt aan hun concept van "elke dag 1 product" en dat je gewoon een overeenkomst met hun hebt waarbij zij verplicht zijn jou een tv te leveren. Het slaat natuurlijk ook nergens op dat ze m niet opnieuw kunnen versturen want PostNL heeft de tv allang weer teruggebracht bij ibood, die gewoon nog eens kostenloos kunnen versturen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  donderdag 29 maart 2012 @ 14:42:32 #20
358647 CutCake
pi_109653473
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
De post maakt een fout, waarom dan klagen op de verzender?
Omdat je een overeenkomst hebt met iBood en niet met TNT misschien?
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:54:26 #21
344536 Tchock
pi_109661505
Dus elke keer dat iemand iBood typt wordt het automatisch een link naar een 404? _O- Naissss.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')