Ik heb deze een keer gekocht. Probleem wat ik alleen vaak heb is dat de meeste brillen net te breed zijn voor m'n hoofd.quote:Op zondag 8 april 2012 12:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij Louis.de hebben ze heel relaxte brillen, je moet een bril hebben die op je gezicht aansluit; die wielrenbrillen zitten ook vaak goed.. Ik heb een hele tijd een KTM bril gehad, dat was een wereldding, perfect voor onder een helm, alleen koste het ding 40¤ ofzo, en ik heb zo'n 2 keer per jaar een nieuwe want je krijgt ook steenslag erop enzo, dus heel lang gaat hij niet mee.
Je zoekt: goede aansluiting op je gezicht ivbm wind en stof, en rechte pootjes die je in je helm kunt schuiven.
Zoiets
Ik heb momenteel een pak van IXS, waarvan de broek lang zat is. Belangrijker: uitneembaar wind- en regen membraam. Hiervoor had ik een Rev-it in een lengtemaat
Een fatsoenlijke zonnebril is niet te donker in een tunnelquote:Op zondag 8 april 2012 12:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zonnevizier is heerlijk, kan ik zeker aanraden. Zit je ook niet te kutten als je een tunnel doorrijdt.
[..]
Of een motoragent wezenbij het op- of afzetten is het reuzehandig (of als je even wat wil drinken zonder dat ding af te hoeven doen), maar ik heb 'm voor de rest altijd naar beneden.
GH heeft iig wel die KTM-bril, daar had ik hem ook vandaan, lag toendertijd in de vitrine van de kledingbalie, maar ze hebben een beetje verbouwd zag ik laatst, en toen heb ik niet gekekenquote:Op zondag 8 april 2012 12:44 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Ik heb deze een keer gekocht. Probleem wat ik alleen vaak heb is dat de meeste brillen net te breed zijn voor m'n hoofd.
Van de week misschien eens bij Goedhart binnenlopen, zit toch bijna om de hoek van m'n werk
Motoport heeft volgens hun boekje wel één lichtkleurige broek in lengtemaat... a 400 eurowaarbij je voor bijhorende jas dan ook nog ff 600 mag aftikken
Mijne lekt in elk geval niet (rubberen seals boven en onder vizier) dus dat valt idd wel mee. Wat betreft meer lawaai kan best eens kloppen, al zat dat ook weer van het merk afhangen.quote:Op zondag 8 april 2012 12:47 schreef Sounddragon het volgende:
Systeemhelm heeft zo zijn voordelen idd, maar ze schijnen ook lawaaieriger te zijn qua windgeruis, en ik heb ook wel al verhalen gelezen gehoord over lekken in de regen enzo, maar dat zal wel meer voor de goedkopere versies gelden. Ik heb er wel eens een zwikkie gepast, en ik kon er geeneen vinden die me fatsoenlijk paste; bij bijna alle systeemhelmen heb ik te weinig kin ruimte.
Een Nolan is ook niet de eerste de beste, dat belooft wat voor die andere merkenquote:Op zondag 8 april 2012 12:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mijne lekt in elk geval niet (rubberen seals boven en onder vizier) dus dat valt idd wel mee. Wat betreft meer lawaai kan best eens kloppen, al zat dat ook weer van het merk afhangen.
Het is nu in elk geval prima, maar dat is ook deels te danken aan de nieuwe doppenquote:Op zondag 8 april 2012 13:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een Nolan is ook niet de eerste de beste, dat belooft wat voor die andere merken
Op een allroad hoor je een helm met klep te dragen, ik zie trouwens net dat mijn helm nog steeds ruim 400¤ kost, en dat een jaartje of 4 na de introductiequote:Op zondag 8 april 2012 13:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het is nu in elk geval prima, maar dat is ook deels te danken aan de nieuwe doppenik ben benieuwd naar de nieuwe Shoei (Neotec) wat dat betreft, schijnt dat ze met dat ding alle wensen van klanten afgewerkt hebben. Mag wat kosten, maar dan heb je ook wat.
Het jammere van m'n huidige Nolan (N90) is doordat je 'm ook als jet kunt gebruiken het spoilertje in de klep uitneembaar is. Daardoor zit'ie dus los, en wil nog weleens meekomen als je 'm afzet. Ontzettend irritant.
Met uitzondering van een paar modellen die tyfusduur zijn (Schubert C3 bijvoorbeeld) klopt dat aardig.quote:Op zondag 8 april 2012 12:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een fatsoenlijke zonnebril is niet te donker in een tunnel![]()
Systeemhelm heeft zo zijn voordelen idd, maar ze schijnen ook lawaaieriger te zijn qua windgeruis, en ik heb ook wel al verhalen gelezen gehoord over lekken in de regen enzo, maar dat zal wel meer voor de goedkopere versies gelden. Ik heb er wel eens een zwikkie gepast, en ik kon er geeneen vinden die me fatsoenlijk paste; bij bijna alle systeemhelmen heb ik te weinig kin ruimte.
Whehe, naais!quote:Op zondag 8 april 2012 13:21 schreef Yreal het volgende:
Omdat op straat rijden met een street triple veel te mainstream is
Dat lukt bij mijn helm (HJC FS-11) tot 60 km/h ongeveer, daarboven krijg ik toch wel last van de wind in m'n ogenquote:Op zondag 8 april 2012 11:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik vraag me steeds weer af in hoeverre dat zonnevizier je smoel gaat verramponeren als je op je bek gaat met dat ding omlaag; zit wel érg dicht op je neus.![]()
En kun je met dat vizier omlaag en het gewone vizier open rijden zonder tranende ogen?
quote:Op zondag 8 april 2012 13:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat lukt bij mijn helm (HJC FS-11) tot 60 km/h ongeveer, daarboven krijg ik toch wel last van de wind in m'n ogen
Maar dinsdag m'n zonnebril op sterkte ophalen, eens zien hoe het daarmee gaat!
Tot 60 km lukt dat zónder bril ook nog welquote:Op zondag 8 april 2012 13:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat lukt bij mijn helm (HJC FS-11) tot 60 km/h ongeveer, daarboven krijg ik toch wel last van de wind in m'n ogen
Maar dinsdag m'n zonnebril op sterkte ophalen, eens zien hoe het daarmee gaat!
Ventilatie is juist iets wat ik niet wil in een motorbril, ding moet gewoon dicht zijn. Insecten weten feilloos die ventilatiesleufjes te vinden tijdens hun kamikaze akties, let maar opquote:Op zondag 8 april 2012 13:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik ga deze halen. wonderbarelijk ding. Ventilatiegaten, verwisselbareglazen, onbreekbaar, alles-
Maar ik bedoelde de vergelijking zonnevizier - zonnebril. Zonder bril heb je 'last' van de zonquote:Op zondag 8 april 2012 13:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tot 60 km lukt dat zónder bril ook nog wel
[..]
Ventilatie is juist iets wat ik niet wil in een motorbril, ding moet gewoon dicht zijn. Insecten weten feilloos die ventilatiesleufjes te vinden tijdens hun kamikaze akties, let maar op
Bril lijkt me beterquote:Op zondag 8 april 2012 13:59 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar ik bedoelde de vergelijking zonnevizier - zonnebril. Zonder bril heb je 'last' van de zon
Ik kreeg de indruk dat 9 van de 10 helmen tegenwoordig een zonnevizier heeft... maar ja kan hem er natuurlijk altijd uithalenquote:
Ik zal het ondervinden binnenkortquote:
Eruit halen? Kan je hem dan gewoon beter niet naar beneden schuiven (niet gebruiken dus)?quote:Op zondag 8 april 2012 14:05 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat 9 van de 10 helmen tegenwoordig een zonnevizier heeft... maar ja kan hem er natuurlijk altijd uithalen
Kan ook natuurlijk, maar als ik zeker zou weten dat ik hem toch nooit zal gebruiken zou ik hem denk ik eruit halen.. WB zou zeggen scheelt weer 10gramquote:Op zondag 8 april 2012 14:09 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik zal het ondervinden binnenkort
[..]
Eruit halen? Kan je hem dan gewoon beter niet naar beneden schuiven (niet gebruiken dus)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |