Was al een paar weken bekendquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:16 schreef rubbereend het volgende:
Boonen op de voorlopige startlijst van de AGR
Wuyts en Boonen...quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:18 schreef TheArt het volgende:
Wuyts had het zelfs al een keer genoemd. Vaag dat hij dit dan opnieuw deed.
Gewoon expres gelost. Hij zit de hele dag al achteraan. Gewoon een trainingsritje dit. Morgen start hij toch niet meer.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:36 schreef Szura het volgende:
Sagan losgereden.
Krijg je ervan als je maar achterin blijft hangen.
Kenny zat in de laatste km. ook weer flink te kopstoten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:42 schreef baggerbaas het volgende:
Lekkere kamikazeactie van Van Hummel ook weer. Eigenlijk net als in Kuurne
Ik zou eigenlijk niet weten wie nog enigszins een concurrent voor 1t4i is voor de Tour.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:45 schreef Leatherface het volgende:
Ik reken toch wel een beetje op een Tour de France wildcard voor 1T4I. Ze noemden Kittel al de ideale tegenstrever van Cavendish.
Die lijken me, zeker met de prestaties van Degenkolb ook nog erbij en ook het leuke rijden van Geniez in het Criterium International en daar ook het goede rijden van Geschke nog bij, wel 100% zeker.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:56 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk niet weten wie nog enigszins een concurrent voor 1t4i is voor de Tour.
Alle Franse ploegen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:56 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk niet weten wie nog enigszins een concurrent voor 1t4i is voor de Tour.
Cofidis en Europcar zijn wel zeker en ook Saur lijkt me met Coppel wel zeker. 1t4i lijkt me verder behoorlijk wat voorsprong te hebben op Bretagne-Schuller en Team Type 1.quote:
Er worden normaal gesproken 4 wildcards uitgedeeld. Europcar, Cofidis, Saur en 1t4i lijken me dan de logische kandidaten. Bretagne Schuller ofzo gaat echt niet gebeuren. Nog eerder Team Netappquote:
Om op de laatste zin terug te komen, volgens mij is er geen wedstrijd op de kalender die zo profiteert van haar plek als de Driedaagse De Panne-Koksijde.quote:De Ronde van Vlaanderen is als een finale tussen Real Madrid en Barça
donderdag 29 maart 2012, 03u00Auteur: Hugo Coorevits
Vlaanderen maakt zich op voor de derde en mooiste Champions League-wedstrijd van het wielrennen die zondag tussen Brugge en Oudenaarde wordt gehouden. De Ronde van Vlaanderen is als een finale tussen Real Madrid en Barça die jaarlijks in het Koning Boudewijnstadion plaatsvindt.
In een snel evoluerend wielerlandschap is de Driedaagse De Panne-Koksijde absoluut niet meer dé voorbereidingswedstrijd op de Ronde van Vlaanderen. Zoals ook dit jaar een te zware Tirreno-Adriatico niet langer dé sleutel tot succes was in Milaan-Sanremo.
Peter Sagan of Marcel Kittel in de Driedaagse: het zijn eerder dé namen voor de volgende jaren dan de renners die we zondag verwachten. Schiet de Driedaagse daarmee het doel voorbij? Neen. Wedstrijden als Dwars door Vlaanderen of de Driedaagse De Panne-Koksijde behoren tot de 'Europa League' van het wielrennen. Zoals teams als Anderlecht of Club Brugge proberen te scoren in deze competitie, zo mikken bepaalde ploegen vooral met jonge profs voluit op dit soort wedstrijden.
De Driedaagse De Panne-Koksijde heeft wél nog zin in het moderne wielrennen. In een tijd van dosering en recuperatie is deze korte rittenkoers echter verworden tot een doel op zich. Toppers als Tom Boonen of Fabian Cancellara maken hun palmares niet zwakker of sterker met ritwinst of een eindzege meer. Dat is wél het geval voor bijvoorbeeld een Marcel Kittel die in de gaten kreeg dat wereldkampioen Mark Cavendish hier in 2008 en 2009 twee ritten won. Of voor een Leif Hoste, Stijn Devolder of zelfs Sylvain Chavanel die de eindzege kunnen gebruiken als een appeltje voor de dorst.
Zoals de Champions League in het voetbal niet zonder Europa League kan, zo is de World Tour onlosmakelijk verbonden met continentale kalenders als de Europe Tour. De vedetten die morgen het mooie weer maken in Worldtour-monumenten als de Ronde van Vlaanderen of Parijs-Roubaix worden nu eenmaal geboren in deze Europe Tour. In koersen als de Omloop Het Nieuwsblad, Dwars door Vlaanderen of de Driedaagse. Ze vormen de voedingsbodem, de springplank.
Het peloton van Waregem of De Panne-Koksijde profiteert wel volop mee van almaar groter wordende hype die rond Vlaanderens Mooiste hangt. Daar is niets mis mee. Of de Driedaagse De Panne-Koksijde zijn juiste plaats heeft op de voorjaarskalender is een andere discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |