abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:14:00 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109609156
De Slankreeks

Vorige topics: [Gezond Slank] #1847 - WOW

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_109609172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Heerlijke L Jeager, niks niet teveel.
Vind eigenlijk nog steeds dat Co te weinig eet, vooral door je opmerking dat Jeagers L zo groot is.
Co's porties zijn dus ook nog eens klein.

Suikerdip, ze werken echt, je krijgt dan echt een roes in je kop en dan wil je alles zo snel mogelijk naar binnen werken, zonder eigenlijk maar te proeven, je moet vaak sterk in je schoenen staan om eruit te stappen

Ik eet teveel fruit, had 2 gaatjes en moet gvd weer terugkomen, baal ik van!
Balen Uniek... ik krijg die opmerking ook van mijn tandarts over fruit.. maar het is zo lekker!
Be someone that makes you happy
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:18:29 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109609313
Tja nou blijf het gewoon eten en doorslikken :P

Las trouwens bij de tandarts de Runnersworld, blad voor hardlopers, daarin werd als ontbijt vooral snelle suikers als in cruesli, witbrood en krentenbollen voorgesteld.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:19:56 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_109609364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:18 schreef uniekhoorn het volgende:

Las trouwens bij de tandarts de Runnersworld, blad voor hardlopers, daarin werd als ontbijt vooral snelle suikers als in cruesli, witbrood en krentenbollen voorgesteld.
:) Mooi! Ik ben gek op een ontbijt van yoghurt met cruesli
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_109609366
Ik wil al tijden een wrap met sla maken, maar dan zit ik in mijn eentje met een hele krop te koekeloeren :( Of een heel zakje.

Moeders eens lief aankijken of die eens wil delen O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_109609399
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:20 schreef Syrena het volgende:
Ik wil al tijden een wrap met sla maken, maar dan zit ik in mijn eentje met een hele krop te koekeloeren :( Of een heel zakje.

Vandaag wrap met sla, morgen salade met sla?
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:21:27 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109609423
Lijst:
O: beschuit kaas, beschuit jam, beker melk
T: tandarts
L: 2 volk. boterhammen met halve blik tonijn, mayo, curry, ui, sla
T's: appel, kwart meloen, druiven, blokje choco, 2 grote borden zelfgemaakte kippensoep met halve kipfilet, champignons, prei, verse jonge capucijners O+
D: Veel sperziebonen, zelfgemaakte rabarber, gebakken champignons/ui/paprika, rijst met zelfgemaakte pindasaus, varkenshaas
T: kwark en vla
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:22:41 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109609475
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:20 schreef Syrena het volgende:

Dat kan je toch makkelijk in je eentje weghappen?
Zak sla, blikje tonijn, dressing, wat augurk, ui, tomaat en weet ik wat en je hebt een lekkere salade
pi_109609476
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijst:
O: beschuit kaas, beschuit jam, beker melk
T: tandarts
L: 2 volk. boterhammen met halve blik tonijn, mayo, curry, ui, sla
T's: appel, kwart meloen, druiven, blokje choco, 2 grote borden zelfgemaakte kippensoep met halve kipfilet, champignons, prei, verse jonge capucijners O+
D: Veel sperziebonen, zelfgemaakte rabarber, gebakken champignons/ui/paprika, rijst met zelfgemaakte pindasaus, varkenshaas
T: kwark en vla
Wel zwaar op de maag die tandarts denk ik?
pi_109609480
Ziet er lekker uit Mo, wat zit erin?

Ontbijten met cruesli, dat heb ik vandaag ook gedaan. :@ Had er zo'n zin in van de week, maar als dit pak leeg is ga ik weer over op iets gezonders. Verder heeft het niet echt zin om een lijstje te posten want mijn D weet ik nog niet en de rest van de dag is hetzelfde als altijd: 4 sneeën brood en mandarijntjes.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_109609529
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:22 schreef Mini. het volgende:
Ziet er lekker uit Mo, wat zit erin?

Ontbijten met cruesli, dat heb ik vandaag ook gedaan. :@ Had er zo'n zin in van de week, maar als dit pak leeg is ga ik weer over op iets gezonders. Verder heeft het niet echt zin om een lijstje te posten want mijn D weet ik nog niet en de rest van de dag is hetzelfde als altijd: 4 sneeën brood en mandarijntjes.
Je kan ook zelf cruesli/granola maken. Doet Jagar ook, dan kan je hem gewoon net zo lekker en gezond maken als je zelf wil :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:24:45 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_109609554
Cruesli met melk is mijn grote beloning, heerlijk en heel soms mag ik dat.. Kan mij er echt op verheugen!
pi_109609596
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:23 schreef Nallie het volgende:

[..]

Je kan ook zelf cruesli/granola maken. Doet Jagar ook, dan kan je hem gewoon net zo lekker en gezond maken als je zelf wil :)
Goed idee, misschien ga ik dat hierna weleens proberen.
Ik had het met volle yoghurt, zo lekker. :@
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_109609760
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 14:39 schreef conleche het volgende:

[..]

100 gram zalm en tonijn en die bonen en die shake??
het was GEEN shake! :o yoghurt, melk, banaan en spinazie.
pi_109609765
Ik eet het ook weleens, hoewel de AH het, heel eufemistisch, krokante muesli noemt.

Maar eet het dan niet als ontbijt of zo, ik neem dan een klein beetje, zeg 20 tot 30 gram met wat melk ipv een koekje. Als ik het zou moeten eten tot het vulde, ben ik zo 60 gram verder als het niet meer is. En er zitten erg veel suikers in. Maar het is wel echt lekker. :9
pi_109609782
Ik kom even zeggen dat ik zo blij ben: lekker thuis werken, af en toe katten knuffelen, tussendoor huishoud dingen doen en nog de productie voor het werk halen. Wat een leven O+ / einde mededeling
pi_109609822
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:30 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

het was GEEN shake! :o yoghurt, melk, banaan en spinazie.
ja, ja, ja maar das toch ook een shake? Alles wat geblend is, is in mijn ogen een shake!
pi_109609844
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:30 schreef An24 het volgende:
Ik kom even zeggen dat ik zo blij ben: lekker thuis werken, af en toe katten knuffelen, tussendoor huishoud dingen doen en nog de productie voor het werk halen. Wat een leven O+ / einde mededeling
fijn is dat, als het lukt! Bij mij niet. Vandaag. Maar goed, genoeg gewerkt de afgelopen dagen. Ik moet eigenlijk wel wat doen, dat is wel wat jammer.
pi_109609876
quote:
11s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:31 schreef conleche het volgende:

[..]

ja, ja, ja maar das toch ook een shake? Alles wat geblend is, is in mijn ogen een shake!
nee man, dit was gewoon een groene smoothie. Vond het vooral tof om de kleur, de smaak was nou niet zo speciaal.

Shake moeten poedertjes enzo bij.. Met whey of proteine of eiwitten, van die rotzooi!
pi_109609900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

fijn is dat, als het lukt! Bij mij niet. Vandaag. Maar goed, genoeg gewerkt de afgelopen dagen. Ik moet eigenlijk wel wat doen, dat is wel wat jammer.
Ja dat is jammer. Gewoon bij neerleggen vandaag. Meestal gaat het de volgende dag dan alleen maar beter.
pi_109609965
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:30 schreef conleche het volgende:
Ik eet het ook weleens, hoewel de AH het, heel eufemistisch, krokante muesli noemt.

Maar eet het dan niet als ontbijt of zo, ik neem dan een klein beetje, zeg 20 tot 30 gram met wat melk ipv een koekje. Als ik het zou moeten eten tot het vulde, ben ik zo 60 gram verder als het niet meer is. En er zitten erg veel suikers in. Maar het is wel echt lekker. :9
Ik heb laatst knüsper muesli gekocht omdat ik dacht dat het muesli zou zijn. Niet dus :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_109609977
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:58 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Op zich wel, want het heeft NIKS te maken met slank zijn. BB, hardlopen voor beginners zijn ook SC's maar daar zijn 90% vd onderwerpen gerelateerd aan het main topic. Hier is 90% gerelateerd aan...? Zal wel te out crowd zijn om het te snappen. Goed, das mijn klacht en doe ermee wat je wilt.
lol
pi_109610099
En die foto's van Mo en Jagar :9~
pi_109610333
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee man, dit was gewoon een groene smoothie. Vond het vooral tof om de kleur, de smaak was nou niet zo speciaal.

Shake moeten poedertjes enzo bij.. Met whey of proteine of eiwitten, van die rotzooi!
In een milkshake zit ook geen poeder :{w
pi_109610671
Spuit elf:

Ik vind het af en toe ook wel overkomen alsof je niet goed/gezond genoeg eet als je wel carbs eet, of melk, of mais, of weleens een plak ontbijtkoek. Het lijkt wel alsof we allemaal aan de chiazaden, bijenpollen en proteineshakes moeten soms en het liefst ook meteen alle tarwe, of misschien wel alle granen de deur uit, paleo all the way!

/Spuit elf
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:05:42 #26
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109611226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:51 schreef Novem het volgende:
Spuit elf:

Ik vind het af en toe ook wel overkomen alsof je niet goed/gezond genoeg eet als je wel carbs eet, of melk, of mais, of weleens een plak ontbijtkoek. Het lijkt wel alsof we allemaal aan de chiazaden, bijenpollen en proteineshakes moeten soms en het liefst ook meteen alle tarwe, of misschien wel alle granen de deur uit, paleo all the way!

/Spuit elf
Dan kan ik maar beter mijn biezen pakken :+

Achja, meer dan je best kun je sowieso niet doen!

Dat gezegd hebbende waren de winkelruiten net niet zo vriendelijk voor mijn zijaanzicht :') Blowfish met bolle kop momenteel, yay.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_109611291
Ha maria zo voelde ik me ook vandaag!

God ik krijg een dip hier, jeetje. Neem ff een bthammtje.
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:10:26 #28
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109611385
Ik heb prompt geen honger meer, maar dat kan ook aan de extra lucht in mn buik liggen :+

Dan maar een smoothie met spinazie, ananas en banaan, dat gaat er wel in w/ Laat lunchen is geen probleem vandaag want D wordt ook een latertje. Al zie ik net dat het al 4uur is, da's wellicht wat extreem :')
pi_109611471
Even voor mijn beeldvorming: wat vinden jullie een 'normale' portie gekookte pasta (wit)? Hoeveel gram dus..
pi_109611528
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Even voor mijn beeldvorming: wat vinden jullie een 'normale' portie gekookte pasta (wit)? Hoeveel gram dus..
Volgens mij is standaard iets van 75 gr ongekookt?
pi_109611555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:14 schreef Perruche het volgende:

[..]

Volgens mij is standaard iets van 75 gr ongekookt?
Ja maar ik ben juist benieuwd naar gekookt en wat júllie vinden ;)
pi_109611633
150 tot 200 gram gekookt vind ik wel normaal denk ik! Hoewel ik soms vast wel een grotere portie eet :P
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_109611659
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Pasta: 150-200 gram gekookt
rijst: 125 gram gekookt
Gekookte aardappelen 150 gram

Maar dan neem ik heel veel groente en af en toe ook vlees erbij!
pi_109611719
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:35 schreef creepycookie het volgende:

[..]

lol
KLB
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_109611726
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:17 schreef An24 het volgende:

[..]

Ah dat lijkt idd op wat ik meestal neem, al zit ik met pasta nooit veel hoger dan 150 en aardappeltjes soms wat minder (gekookt) omdat ik het vaak saai vind en liever meer groente en vlees eet. :)
Was benieuwd of ik nu uitzonderlijk veel of weinig at, geen idee van eigenlijk :@
pi_109611790
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:19 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ah dat lijkt idd op wat ik meestal neem, al zit ik met pasta nooit veel hoger dan 150 en aardappeltjes soms wat minder (gekookt) omdat ik het vaak saai vind en liever meer groente en vlees eet. :)
Dacht je dat je te veel at dan?
pi_109611821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Dacht je dat je te veel at dan?
Ik wist het niet zo goed..
pi_109611855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:22 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik wist het niet zo goed..
Volgens mij gewoon lekker zo houden :)
pi_109611928
Ik wil nog ff over shakes komen mouwen haha :D

Heb net een nieuwe pot whey besteld, NUTELLA SMAAK, oh my gawd :D Ben benieuwd.
pi_109612029
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:22 schreef An24 het volgende:

[..]

Volgens mij gewoon lekker zo houden :)
Als ik meer ga eten is het iig gedaan met mijn huidige lijn ben ik bang :') ;)
pi_109612040
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dan kan ik maar beter mijn biezen pakken :+

Achja, meer dan je best kun je sowieso niet doen!

Dat gezegd hebbende waren de winkelruiten net niet zo vriendelijk voor mijn zijaanzicht :') Blowfish met bolle kop momenteel, yay.
Ik moest hier hardop op lachen in de kantine, niet omdat ik je uitlach uiteraard maar omdat ik het herken. Zijaanzichten zijn stom!
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:33:05 #42
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_109612257
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:27 schreef creepycookie het volgende:

[..]

Ik moest hier hardop op lachen in de kantine, niet omdat ik je uitlach uiteraard maar omdat ik het herken. Zijaanzichten zijn stom!
*;

Op naar tevredenheid-met-zijaanzichten, Cookieface O+
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:37:01 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109612397
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:17 schreef An24 het volgende:

[..]

voor 1 persoon :o. Hier 50 gram ongekookte rijst en 75-100 gram pasta.
Niet meer actief op Fok!
pi_109612419
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

gekookt weegt het ook wel iets meer
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:37:42 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109612423
Oh en gisteren makreel gehad. Lekker! :9
Niet meer actief op Fok!
pi_109612470
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan eten we dus ongeveer hetzelfde ;)
pi_109612738
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 15:18 schreef uniekhoorn het volgende:

ik ontbijt al een tijdje met special K (verschillende varianten) en milde yoghurt. Weet wel dat er suiker in de special K zit maar meestal ga ik 's ochtends hardlopen, leek me idd niet zo heel slecht dan? maar goed, weet er weinig van hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkElf op 28-03-2012 16:51:24 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109612773
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:15 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja maar ik ben juist benieuwd naar gekookt en wat júllie vinden ;)
Ik weeg dat niet, maar 2 aardappelopscheplepels ongeveer aan hoeveelheid.
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:47:59 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_109612866
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:38 schreef An24 het volgende:

[..]

Dan eten we dus ongeveer hetzelfde ;)
het zal wel, geen idee hoeveel gram gekookte pasta is, eigenlijk :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_109612878
Rijst en pasta 1 of anderhalf handje rauw. Aardappels een stuk meer, 200 gram ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')