abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147074853
Psst niet doorvertellen, maar dat is voor hun eigen klusjes.
Altijd leuk bouwmaterialen kopen met de aannemerskorting van de baas. o|O
  vrijdag 28 november 2014 @ 07:03:36 #77
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147078090
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:58 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Laatst met de vertegenwoordiger van Grohe over gehad.
In de bouwmarkten heb je een aantal modellen die ze simpelweg niet verkopen in de vakhandel. Maar de Grohtherm van de bouwmarkt is exact gelijk aan de Grohtherm uit de vakhandel.
En ik heb weer gehoord van een vertegenwoordiger dat bij de Gamma en consorten geen keramische schijven in zitten.

quote:
En Bouwmaat is sowieso met alles duurder dan de hornbach (tenzij je aannemers korting hebt maar die heb ik niet). Dus kom er weinig.
Geen idee, Ik heb hier de catalogus liggen en heb regelmatig gekocht bij de bouwmaat, korting is nihil tenzij je in bulk koopt. Lijkt me ook logisch.
pi_147078137
De Bouwmaat heeft een ruim, kwalitatief goed assortiment, maar is aan de dure kant. Prijsniveau ligt voor veel spullen op het niveau van GPK. Geen aannemerskorting, wel spaarplan (zegeltjes) en bulkkorting. Helaas alleen met pas, alhoewel mijn familie er ook komt en dan alleen even mijn bedrijfsnaam doorgeeft.

Pontmeyer kan je als particulier ook kopen en is fijn voor hout (vooral de MDF Prime) Wel aannemerskorting, dus als particulier betaal je te veel.

Warmteservice voor installatiemateriaal en kranen e.d. Ondanks dat ze voor particulieren wel kortingen op de site hebben staan is er voor bedrijven op sommige producten nog extra korting.

En een hele lijst aan webshops voor verf, sanitair, isolatie, etc.
pi_147079145
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Bouwmaat kom ik niet, te duur en rete irritant dat er geen prijzen bij staan.
Bij mij staan er gewoon prijzen bij in bouwmaat hoor. Zowel online als in de winkel.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 22:06 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Hout kwam ik vroeger nog vaak bij pontmeyer (kom je als particulier niet binnen, maar kom daar al sinds me 6de, vroeger altijd met pa mee)
Is niet meer zo, kan je tegenwoordig als particulier ook een pas voor krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:16 schreef hans1985 het volgende:
Maar de keren dat ik er ben geweest zie je geen "grote" aannemers er staan.
Vermoedelijk laten deze "grote" aannemers de goederen gewoon afleveren.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:01:44 #80
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147086511
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:11 schreef usernaamvergeten het volgende:
Bij mij staan er gewoon prijzen bij in bouwmaat hoor. Zowel online als in de winkel.
Welicht in verwarring met Bouwcenter, maar desalnietemin is Bouwmaat met vrijwel alles net even duurder. Kom er dus vaak alleen als ze ergens anders iets niet hebben.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:11 schreef usernaamvergeten het volgende:
Is niet meer zo, kan je tegenwoordig als particulier ook een pas voor krijgen.
Kun je nagaan hoelang ik er niet meer kom.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:11 schreef usernaamvergeten het volgende:

Vermoedelijk laten deze "grote" aannemers de goederen gewoon afleveren.
Grote aannemers laten zover ik weet ook gewoon leveren, kost minder dan een mannetje laten rijden. Maar of die bij bouwmaat bestellen betwijfel ik.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:29:55 #81
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147087440
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:01 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Welicht in verwarring met Bouwcenter, maar desalnietemin is Bouwmaat met vrijwel alles net even duurder. Kom er dus vaak alleen als ze ergens anders iets niet hebben.
Wel zo prettig dat de stucplaten etc. etc. lekker droog liggen. Snijdt veel makkelijker en ze zijn na ik de catalogus heb gelezen ook nog eens goedkoper met de stucplaten dan de bouwhandel hier om de hoek. MDF met lakdraagfolie is dan weer hier goedkoper met korting.
Destil geeft wel weer hoge kortingen maar de brutoprijs is dan wel weer wat hoger maar de kortingen geven het voordeel toch tegenover de bouwmaat.
Eens een keer gaan praten bij Bouwmaat kijken of er nog iets te regelen valt. :s)
pi_147088209
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 14:01 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
maar desalnietemin is Bouwmaat met vrijwel alles net even duurder
Neem ik graag voor lief, kwaliteit kost wat. Die meerprijs verdien ik dubbel en dwars terug door niet naar tien winkels te moeten rijden omdat ze niet hebben wat ik nodig heb en door niet alle foldertjes uit te pluizen om een dubbeltje te besparen. Tijd kost immers ook geld.
  vrijdag 28 november 2014 @ 15:45:56 #83
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147089474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:11 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Bij mij staan er gewoon prijzen bij in bouwmaat hoor. Zowel online als in de winkel.

[..]

Is niet meer zo, kan je tegenwoordig als particulier ook een pas voor krijgen.

[..]

Vermoedelijk laten deze "grote" aannemers de goederen gewoon afleveren.
Vreemd, hun website vermeld iets anders:

Klant worden?

Geïnteresseerd geraakt in onze groothandel? Vraag dan vandaag nog uw Bouwmaatpas aan en u kunt direct online een bestelling maken.
Bouwmaat is alleen toegankelijk voor bedrijven. Vraag uw hier uw pas aan.

Na inschrijving ontvangt u na een week een Bouwmaatpas waarmee u profiteert van de vele voordelen. Om de inschrijving formeel te maken, ontvangen wij graag de kopieën van een recente KvK-inschrijving en een geldig legitimatiebewijs, gelijk aan de gegevens zoals u die heeft ingevuld op de inschrijving.
Share your talent, move the world.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:01:49 #84
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147093593
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:45 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Vreemd, hun website vermeld iets anders:

Klant worden?

Geïnteresseerd geraakt in onze groothandel? Vraag dan vandaag nog uw Bouwmaatpas aan en u kunt direct online een bestelling maken.
Bouwmaat is alleen toegankelijk voor bedrijven. Vraag uw hier uw pas aan.

Na inschrijving ontvangt u na een week een Bouwmaatpas waarmee u profiteert van de vele voordelen. Om de inschrijving formeel te maken, ontvangen wij graag de kopieën van een recente KvK-inschrijving en een geldig legitimatiebewijs, gelijk aan de gegevens zoals u die heeft ingevuld op de inschrijving.
Je moet inloggen.



:P
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:35:35 #85
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147094560
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:01 schreef betyar het volgende:

[..]

Je moet inloggen.

[ afbeelding ]

:P
Ah, dat is je bedrijfsnaam dus.
Share your talent, move the world.
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:37:08 #86
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147094594
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:35 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ah, dat is je bedrijfsnaam dus.
Correct, zie signature en kopje homepage. :D
  vrijdag 28 november 2014 @ 18:42:08 #87
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147094717
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Correct, zie signature en kopje homepage. :D
Staan mooie dingen tussen ^O^ , een aantal wil ik hier ook wel hebben.
Share your talent, move the world.
pi_147094760
Hornbach heeft een groot assortiment.
Bouwmaat is handig voor spullen die bij een reguliere bouwmarkt niet te vinden is. Waarschijnlijk geldt dat ook voor de IMABO e.d. Daarnaast zijn spullen zoals acrylaatkitten van DenBraven en PUR schuim toch aardig goedkoop daar. Ook voor tegellijm en beton vond ik bouwmaat niet slecht.

Voor loodgieters installatiewerk zou ik bij een lokale specialist vragen of je daar op rekening kan kopen of in ieder geval regelen dat je alles wat je over hebt gemakkelijk kan terugbrengen..
Juist met dat koperspul wordt het duur omdat je altijd wat dingen overhoud na een project. En het is ook zeer frustrerend als je net iets te weinig hebt gekocht van iets. Als je geen zorgen hebt dat je dingen niet kan terugbrengen neem je veel sneller even "iets meer" koppelingetjes mee.
pi_147097240
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:45 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Vreemd, hun website vermeld iets anders:

Klant worden?

Geïnteresseerd geraakt in onze groothandel? Vraag dan vandaag nog uw Bouwmaatpas aan en u kunt direct online een bestelling maken.
Bouwmaat is alleen toegankelijk voor bedrijven. Vraag uw hier uw pas aan.

Na inschrijving ontvangt u na een week een Bouwmaatpas waarmee u profiteert van de vele voordelen. Om de inschrijving formeel te maken, ontvangen wij graag de kopieën van een recente KvK-inschrijving en een geldig legitimatiebewijs, gelijk aan de gegevens zoals u die heeft ingevuld op de inschrijving.
Lezen is ook een kunst. Had het toch duidelijk over de Pontmeyer, niet over de Bouwmaat. Bij de Bouwmaat heb je inderdaad een pas nodig en een KVK inschrijving. Bij Pontmeyer niet (meer).
  vrijdag 28 november 2014 @ 20:30:14 #90
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147098112
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 01:17 schreef vuurvliegje5258 het volgende:
Ben eigenlijk benieuwd naar de prijzen van muurverfen bij Action, kan er niks over vinden en verkopen ze ook kleuren? Ik lees wel gunstige reacties erover, zou bij Akzo vandaan komen..
Is vrij goedkoop spul bij de Action.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 23:27 schreef hans1985 het volgende:
trouwens is isolatie zo duur of verschilt duitse rockwood van de nederlandse?
http://www.rockwool.de/produkte/u/1616/innenausbau/sonorock
hiervoor betaal ik voor 100mm 3,50 per m2 ex.
en in NL voor de 100mm vario 210 plaat ik dacht 5,40 per m2 ex
Is PIR geen optie?
pi_147100213
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:30 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is vrij goedkoop spul bij de Action.

[..]

Is PIR geen optie?
Nop, moet enigzins "zachte" platen zijn. ga iig voor 100 mm. heb maar 700m2 nodig :p
pi_147106315
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 20:30 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Is vrij goedkoop spul bij de Action.

Gisteren gehaald 10.99 :) Al geverfd, goed dekkend, zakje Recket blauw ingedaan voor een helder effect...Vanmorgen zag het er supermooi uit, nu maar op lange termijn kijken wat het doet
pi_147118369
Bouwcenter zaken zijn redelijk geprijsd, als particulier met grote waffel kun jer er aardige kortingen krijgen.
schonox tlx lijm, 6 emmers, kreeg ik incl btw voor de ex btw prijs mee. acceptabel dus :)
deze prijs lag ook nog eens 35% lager dan bij de tegelhandel

korting krijg je niet, daar vraag je om !
pi_147118784
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 23:40 schreef vuurvliegje5258 het volgende:

[..]

Gisteren gehaald 10.99 :) Al geverfd, goed dekkend, zakje Recket blauw ingedaan voor een helder effect...Vanmorgen zag het er supermooi uit, nu maar op lange termijn kijken wat het doet
Heb wel eens dat "oke" muurverf van de gamma gehad.
De eerste dag was het oke...daarna niet meer.
Ik heb een gruwelijke hekel aan verven. Ik koop dan ook gewoon sickens/sigma/caparol/wp (jonas/elf) dan weet ik zeker dat ik de eerste tijd niet meer hoef.

Action verf voor de schuur gebruikt, dan is het wel oke, maar je merkt het verschil wel. Duurdere verven vloeien beter en hebben een egalere structuur op eind.
pi_147118807
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:17 schreef hans1985 het volgende:
heb maar 700m2 nodig :p
Kun je voor zulke hoeveelheden niet beter bij wat handelaren informeren ?
http://www.isolatiemateriaal.nl/
http://www.isolatiehandel.nl/
http://www.isolatiediscounter.nl/
Is 2e keus materiaal geen optie, valt ook flink wat mee te besparen ?
pi_147118862
http://www.isolatiemateri(...)rd285-5plpak-360-m2/

betaal je 7 euro de m2 met korting.
Ik betaal in dld 3,50 euro...
pi_147119659
Laat een offerte maken voor al je materiaal bij een installateur en een bouwbedrijf. Dat kan enorm schelen tov de bouwmarkt.
pi_147121083
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:45 schreef hans1985 het volgende:
Ik betaal in dld 3,50 euro...
Waar in dld ?
pi_147125555
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 15:42 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Heb wel eens dat "oke" muurverf van de gamma gehad.
De eerste dag was het oke...daarna niet meer.
Ik heb een gruwelijke hekel aan verven. Ik koop dan ook gewoon sickens/sigma/caparol/wp (jonas/elf) dan weet ik zeker dat ik de eerste tijd niet meer hoef.

Action verf voor de schuur gebruikt, dan is het wel oke, maar je merkt het verschil wel. Duurdere verven vloeien beter en hebben een egalere structuur op eind.
Ik vond het lekker roeren en goed te smeren, las dat deze verf ook van Akzo Nobel is, net zoals Sikkens. Ik dacht ik waag het erop. Droogde goed en mijn vader was schilder en deed altijd blauw door de witte verf, zodat het langer helder blijft. Op lange termijn moet ik nog zien natuurlijk. Het ziet er ook vandaag nog fris, helder en goed gedekt uit :) Ben best blij, want ik moet drie verdiepingen schilderen en behangen, was bij Action voor 40 euro klaar (+bakjes, rollers, kwast, plastic, afplakband en 2 rollen behang, om over te schilderen) Is voor niks toch? Al is het misschien voor een jaar, want ik doe beneden elk jaar wel een nieuw laagje...
  zaterdag 29 november 2014 @ 21:09:44 #100
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147128715
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 18:42 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Staan mooie dingen tussen ^O^ , een aantal wil ik hier ook wel hebben.
Dat kan, :P
  zaterdag 29 november 2014 @ 21:18:54 #101
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147129069
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 november 2014 21:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat kan, :P
Denk alleen dat mijn bankrekening dat niet toelaat. :(
Share your talent, move the world.
pi_147133031
Wat ik mij afvraag is, bij de bouwmarkt is een plaat okoume multiplex van 18mm dik 49 euro, bij de Boo & Raab Karcher vragen ze 80 euro per plaat.
Ik snap dat er kwaliteitsverschil is, maar is het ook echt om en nabij prijsverdubbeling kwaliteitsverschil?

Het is bedoeld om een buitenkeuken (onder afdak) van op te bouwen, dus het geheel komt niet in de stromende regen en hoeft ook niet bijzonder constructief stevig te zijn. Ter afwerking komt er eiken fineer overheen/ wordt er overheen getegeld, dus ook dat hoeft niet hoogstaand te zijn.
pi_147133230
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:55 schreef vuurvliegje5258 het volgende:

[..]

Ik vond het lekker roeren en goed te smeren, las dat deze verf ook van Akzo Nobel is, net zoals Sikkens. Ik dacht ik waag het erop. Droogde goed en mijn vader was schilder en deed altijd blauw door de witte verf, zodat het langer helder blijft. Op lange termijn moet ik nog zien natuurlijk. Het ziet er ook vandaag nog fris, helder en goed gedekt uit :) Ben best blij, want ik moet drie verdiepingen schilderen en behangen, was bij Action voor 40 euro klaar (+bakjes, rollers, kwast, plastic, afplakband en 2 rollen behang, om over te schilderen) Is voor niks toch? Al is het misschien voor een jaar, want ik doe beneden elk jaar wel een nieuw laagje...
Haalde ook schuurpapier rollers kwasten en tape daar. Maar heb afgelopen jaar dus stuk of 30 deuren en kozijnen geschilderd en wel 1200 m2 aan muren.
Werd gek van die kut tape die niet goed plakte. Ik betaal dus liever 5 euro voor goede tape en paar tientjes voor goede kwasten dan mij mateloos erAan irriteren. En heb ook maar een wagner pro 119 gekocht. Ik spuit een woning van 300 m2 oppervlakte in nog geen dag. Ben langer beZig met afplakken dan met spuiten😀 en gespoten muren zijn super strak ivm met roller.
pi_147136308
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:47 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik mij afvraag is, bij de bouwmarkt is een plaat okoume multiplex van 18mm dik 49 euro, bij de Boo & Raab Karcher vragen ze 80 euro per plaat.
Dat bij Raab Karcher enzo zijn bruto prijzen, er is meestal niemand die dat werkelijk betaalt.
Voor een aannemer gaat daar zo 40% (of iets in die geest) korting vanaf.
Altijd vragen om korting bij dat soort zaken, als ik wat bouwmaterialen nodig heb, dan bel ik gewoon een paar zaken af, even kijken wie de goedkoopste is.

Ik kan via mijn werk kopen bij Technische Unie, ik kan ook inloggen op de site.
Op de brutoprijzen zit soms tot wel 58% korting.
Maar bij veel internetshops voor sanitair en installatiematerialen zit je vaak ook al aardig in de buurt van de prijzen met korting van TU.
pi_147136486
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waar in dld ?
http://www.grueppen.de/#
in nordhorn. Maar is wel de prijs zonder btw.
En wij hebben daar afgelopen 2 jaar voor denk 200 a 250k afgenomen dus wij krijgen scherpe prijzen.
pi_147136580
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 00:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat bij Raab Karcher enzo zijn bruto prijzen, er is meestal niemand die dat werkelijk betaalt.
Voor een aannemer gaat daar zo 40% (of iets in die geest) korting vanaf.
Altijd vragen om korting bij dat soort zaken, als ik wat bouwmaterialen nodig heb, dan bel ik gewoon een paar zaken af, even kijken wie de goedkoopste is.

Ik kan via mijn werk kopen bij Technische Unie, ik kan ook inloggen op de site.
Op de brutoprijzen zit soms tot wel 58% korting.
Maar bij veel internetshops voor sanitair en installatiematerialen zit je vaak ook al aardig in de buurt van de prijzen met korting van TU.
TU is ook altijd duurder dan bijvoorbeeld rensa of vredenburg.
Als ik dan weer voor type ketel kijk bij warmteservice betaal ik 730. bij rensa 750. Dan snap ik rensa niet dat ze er dan niet bijvoorbeeld 725 van maken. Bizar dat een publieke verkoper goedkoper is dan een afgeschermde groothandel.
pi_147136704
Ik kom wel eens bij Grueppen in Emlichheim, maar zo goedkoop vind ik ze niet altijd met bouwmaterialen.
Dat is natuurlijk net als in Nederland afhankelijk van de volumes die je afneemt.
Ik informeerde daar vorig jaar voor underlaymentplaten, toen ik de prijs hoorde ben ik maar snel vertrokken en de grens weer overgescheurd (en 2 minuten later was ik thuis)
pi_147137235
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 00:40 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik kom wel eens bij Grueppen in Emlichheim, maar zo goedkoop vind ik ze niet altijd met bouwmaterialen.
Dat is natuurlijk net als in Nederland afhankelijk van de volumes die je afneemt.
Ik informeerde daar vorig jaar voor underlaymentplaten, toen ik de prijs hoorde ben ik maar snel vertrokken en de grens weer overgescheurd (en 2 minuten later was ik thuis)
Wij zeiken altijd over de prijs en nemen grote hoeveelheden af. Dan scheelt het wel. Ik vergelijk grueppen met terweij (altijd te duur) en twee lokale bouwzaken.
DLD is meestal goedkoper maar NL heeft bijvoorbeeld andere houtmaten dan dld en dat ongeschaafde duitse hout is kut.
En voor gewone afname vallen we in een bepaalde "conditie" klasse. dan heb je een bepaalde kortingspercentage.

En voordeel van dld is dat ze skonto hebben. Als je binnen 2 weken betaald mag je 3% korting in mindering brengen. Dat tikt behoorlijk aan bij grote hoeveelheden.
pi_147145083
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 00:35 schreef hans1985 het volgende:

[..]

TU is ook altijd duurder dan bijvoorbeeld rensa of vredenburg.
Als ik dan weer voor type ketel kijk bij warmteservice betaal ik 730. bij rensa 750. Dan snap ik rensa niet dat ze er dan niet bijvoorbeeld 725 van maken. Bizar dat een publieke verkoper goedkoper is dan een afgeschermde groothandel.
Dat ligt puur aan de omzetten bij desbetreffende groothandel en welke afspraken de inkoopafdeling van jouw werkgever met die groothandel maakt.

Geloof me maar, als je 10 miljoen omzet bij de TU aan sanitair en verwarming, dan koop je je ketel het goedkoopst bij de TU.
pi_147154204
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 00:25 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat bij Raab Karcher enzo zijn bruto prijzen, er is meestal niemand die dat werkelijk betaalt.
Voor een aannemer gaat daar zo 40% (of iets in die geest) korting vanaf.
Altijd vragen om korting bij dat soort zaken, als ik wat bouwmaterialen nodig heb, dan bel ik gewoon een paar zaken af, even kijken wie de goedkoopste is.

Ik kan via mijn werk kopen bij Technische Unie, ik kan ook inloggen op de site.
Op de brutoprijzen zit soms tot wel 58% korting.
Maar bij veel internetshops voor sanitair en installatiematerialen zit je vaak ook al aardig in de buurt van de prijzen met korting van TU.
Mja, okee, maar als particulier bestel ik bij dat soort toko's als ik een order heb van 400 tot 1000 euro. Dat is natuurlijk peanuts voor die toko's. De Boo vond het zelfs te veel moeite om een vrachtwagen 2 pallets bakstenen af te laten leveren terwijl die zaak hier letterlijk 100m verderop zit :') . Overigens kom je via hun webwinkels (timo.nl zit bijv. gekoppeld aan de Boo) al een stukje goedkoper uit en komen ze het afleveren vanaf 350 euro. Snap ik ook niet.
En het is dan op zoon site nog altijd duurder dan gewoon de Praxis.
pi_147536928
Had laatst een hele rits aan meteriaal gehaald, gaat op factuur.
Nou toen ik de factuur kreeg klapperde ik ff met mijn oren.
veel prijzen ivm met duitsland bijna 2x zo duur, 30% in ieder geval.

Maar ik had ook fisher nagelplug N 8x100Z afgenomen.
De prijs bij de NL bouwhandel 23,94 (doos 50 stuks).
Ik dacht al wtf, maar op inet lagen die prijzen in die buurt.
Gisteren naar onze lokale DLD zaak.
Zelfde merk, pak afmetingen.... 8,10 euro ex...
wtf, bijna 3x zo duur.
ik haal de extra dozen wel in DLD en retourneer die meuk in NL, laat mij niet oplichten :r
pi_147720803
Hier ook flink aan het afbouwen van het eigen huis. Eerst eens even een groot aantal groothandels aangeschreven om te kijken of er particulier binnen te komen viel. Dat gaat bij een aantal zoals ViHaMij prima. Bij ijzerwarengroothandel projectkorting bedongen.
Voor Bouwmaat een KVK ingezet van een eigen bedrijf (wat niet alleen te boek staat als bouw of klusbedrijf, maar ach).

Elektra installatiemateriaal -> ViHaMij voor de grote bulk.
Bouwmaterialen -> veelal Bouwmaat. Boven 450,- ex BTW schuiven ze het de volgende dag gratis zo voor je voordeur. Kwaliteitverschil is er wel degelijk, Bison polymax wel eens geprobeerd mét en zonder het 'profi' label?
Elektrisch gereedschap -> Gereedschapcentrum.nl, handig, balie zit in Tilburg (voor mij), maar ook telefonisch super geholpen.
Elektra afbouw (WCD's, schakelaars, groepenkast, rijgklemmen) -> Duitse webshops. Veelal een webshop van lokale aannemers. Vaak bizar lage prijzen t.o.v. nederland.

Gewoon beetje rondneuzen en je vind alles zo bij elkaar voor prima prijzen. Bouwmaat blijft wat prijzig, maar ook die hebben wel eens acties. Zoals de 25% korting op Nexans VD draad, waarmee ze ineens de goedkoopste van NL zijn voor kwaliteits VD draad.
pi_147790422
In het zuiden van het land heb je Van Cranenbroek waar je -als je tenminste oplet- goedkoop gereedschap kunt scoren. Het komt op mij wel over als een zaak van en voor cowboys, dus mijn advies is nogmaals om goed op te letten.

Het concept Formido loopt m.i. op zijn laatste benen.

Boerenbond is prima voor de tuin. Ook fijn als je een groot stuk plastic zoekt om je meubels af te dekken bij het schilderen.

Bij Hornbach wil ik ook nog wel eens slagen.

Maar voor de gemiddelde consument is de vraag natuurlijk: Gamma of Praxis. Welnu, voor verlichting is Praxis beter maar als klusser wordt ik gelukkiger van Gamma. Bij Praxis kost iedere service geld, ook als je die bij Gamma gewoon krijgt. Zo kon ik bij Praxis een bus huren om gipsplaten (via een zeer ingewikkeld tijdrovend procede via Herz) terwijl ik bij Gamma gewoon een aanhangwagen meekreeg. Bij Gamma kreeg ik gratis spatels bij mijn verf. En ik kreeg bij Gamma gratis dopjes voor mijn bus siliconenkit.
pi_147791451
Kwam er onlangs weer achter dat de nl bouwmarkt mij een poot uit draaide. Eigenlijk moet je elk item online zoeken en vaak vind je overal en nergens wel de goedkoopste. Als om kleine verschillen gaat dan liever lokaal. Maar laatst 20 dozen schroeven online gekocht wat mij zeker 80 euro scheelde. Makkelijk verdiend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')