quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan, als je wilt dat de plamuur van de muur af dondert dan moet je dat doen. Verf van de action is doorzichtig.
Verfbakjes kan je wel prima bij de action kopen.
Even als schroeven en schuurpapier en schuurblokken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan, als je wilt dat de plamuur van de muur af dondert dan moet je dat doen. Verf van de action is doorzichtig.
Verfbakjes kan je wel prima bij de action kopen.
Imabo is ook in eerste instantie voor prof`s bedoeld, ze doen alleen niet zo moeilijk met verkopen aan particulieren als bouwmaat.quote:
hé, nooit geweten dat Wavin ook winkels heeft, en ze zitten nog bij mij in de buurt ook nog.quote:PVC? Gewoon bij de Wavin binnenlopen. Goedkoper, en ja, daar mag je contant afrekenen zonder bedrijf te zijn.
Helaas...ook hier geldt dat de Wavin ongeveer de helft goedkoper is als de bouwmarkten. En hout bij de bouwmarkt is niet hetzelfde als bij Jongeneel, Pontmeijer, Bouwmaat, Imabo of de lokale houthandel.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een afvoerpijp is een afvoerpijp. Maakt niet uit waar je die koopt. Hout bij de praxis of karwei KAN krom zijn, hoeft niet. Je moet de goede eruit pakken.
Hornbach ken ik niet, die is hier niet net zoals die Imabo of Wavin winkel.
Klopt, maar tegenwoordig kun je als particulier ook gewoon bij Imabo kopen. Betere prijzen als de Gamma, en beter spul.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Imabo is ook in eerste instantie voor prof`s bedoeld, ze doen alleen niet zo moeilijk met verkopen aan particulieren als bouwmaat.
[..]
hé, nooit geweten dat Wavin ook winkels heeft, en ze zitten nog bij mij in de buurt ook nog.
Zijn ze goedkoper als Wildkamp ?
Dit dus.. Heeft mij honderden euro's gescheeld. Ooit een keer voor 240,- spullen gekocht en uiteindelijk 150,- neegelegd.. dat was elke keer zo met korting op korting.. op acties..quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:10 schreef fruityloop het volgende:
Goed op de folders letten, en ruim vooruit plannen. Zo hadden wij onze Flexa verf (met 50% korting gekocht, want nieuwe verpakking) 4 weken voor de overdracht al in de kelder van de flat staan. Idem voor dingen als spaanplaatschroeven etc. En ik zou me voor alle spaarprogramma's van de diverse bouwmarkten inschrijven. Een lokale Karwei hier had trouwens ook een leuke actie, daar kreeg je 2 maanden 10% korting oid op vertoon van je koopcontract
Als je goed leest dan zeg ik ook dan van de bouwmartken praxis, gamma en karwei, karwei voor het meerendeel van de produkten het goedkoopste is. Ik heb geen ervaring met Hornbach, die zit hier niet en Wavin winkels ken ik niet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:54 schreef Fender75 het volgende:
[..]
Helaas...ook hier geldt dat de Wavin ongeveer de helft goedkoper is als de bouwmarkten. En hout bij de bouwmarkt is niet hetzelfde als bij Jongeneel, Pontmeijer, Bouwmaat, Imabo of de lokale houthandel.
Blijf dat nou niet beweren, is gewoon niet waar.
Zo koop ik altijd mijn isolatie in januari of februari. Scheelt meestal meer dan 50%.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:29 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
Dit dus.. Heeft mij honderden euro's gescheeld. Ooit een keer voor 240,- spullen gekocht en uiteindelijk 150,- neegelegd.. dat was elke keer zo met korting op korting.. op acties..
Ik betwijfel of je met 15% korting goedkoepr uitbent dan met aanbieidingen bij bouwmarkten. Ik ken bv ook een verfwinkel hier en die is echt zonder gekheid 5x zo duur als bv de praxis, voor exact hetzelfde verfpotje.quote:Als je echt ruig gaat verbouwen kan een afspraak met een lokale ijzerwaren zaak de moeite waard zijn. Mijn zus en zwager hebben hun eerste jaren 30 woning helemaal gestript tot aan de dragende muren, en naar wens weer opgebouwd. Die hebben bij zo'n zaak (Auke Rauwerda in Leeuwarden) ~15% projectkorting bedongen, en kopen op rekening, waardoor ze gewoon alles 1xmaand konden betalen en indienen bij de hypotheekverstrekker voor het bouwdepot. Dan heb je A-merk spul, en een stukje service en flexibiliteit die je bij een grotere bouwmarkt nooit zal kunnen krijgen.
Of het al dan niet waar is blijft een wel/niet discussie. Kijk gewoon naar de toepassing en je ziet dat in 99% van de gevallen de kwaliteit van het hout niet maatgevend is voor het eindresultaat bij klussers...quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:54 schreef Fender75 het volgende:
[..]
En hout bij de bouwmarkt is niet hetzelfde als bij Jongeneel, Pontmeijer, Bouwmaat, Imabo of de lokale houthandel.
Blijf dat nou niet beweren, is gewoon niet waar.
Thanxs for the invite....maar ik denk dat ik daar echt geen tijd voor heb! Maar ik ga mijn best doen en misschien kan ik nog wat ervaringen tzt delen!quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Kijk ook heel goed naar wat webwinkels aan bieden, zeker op installatiematerialen (elektra en loodgietersmateriaal) kun je daar vaak veel goedkoper aanschaffen dan bij de gemiddelde bouwmarkt.
En het assortiment is vaak ook veel groter.
Ga je nog een project topic openen hier in FOK! K&W ? We zijn altijd nieuwsgierig naar jou verbouwing !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 100% gewijzigd door hans1985 op 27-11-2014 08:24:23 ]
quote:Op donderdag 27 november 2014 05:46 schreef hans1985 het volgende:
Dat gegeil op de bouwmaat
Lokale bouwmaterialen leveren vaak echt wel een particulieren. Op de een of andere manier denkt bijna iedereen dat je een KVK nummer nodig hebt of zo?
Ja den braven heeft goed spul. Hebben wij ook altijd de kitten van.quote:Op donderdag 27 november 2014 13:33 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]Eens, nog nooit bij een bouwmaat geweest omdat die niet bij mij in de buurt zitten.
Maar vaak genoeg bij de bouwmaterialenhandel, RaabKarcher, NVM-Ubbens etc, die leveren gewoon aan particulieren. Wel altijd even vragen om kortinganders zijn ze wel eens aan de prijs.
Kit is ook zoiets, iedereen haalt die Pattex of Bizon rommel bij de bouwmarkt weg waar ze tot wel ¤10 voor een koker vragen.
Maar bijvoorbeeld Den Braven kit is veel goedkoper (kijk maar eens bij webshops) en de vakman zoals schilders gebruiken dat ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |