quote:Op vrijdag 30 maart 2012 01:36 schreef Warren het volgende:
[..]
Probeer eens door dit boek heen te komen http://wiskundeolympiade.nl/old/nwo-boek/
Als je dat met gemak aan kan, dan lijkt het mij aannemelijk dat je econometrie aan kan. Bij dat soort olympiade vraagstukken moet je creatief kunnen nadenken, iets wat naar mijn mening niet goed wordt getraind op het VWO. Die mensen die niet creatief kunnen denken, komen zichzelf op de uni tegen.
De opgave waar je naar verwijst vergt nogal wat werk.quote:Als je dat met gemak aan kan, dan lijkt het mij aannemelijk dat je econometrie aan kan. Bij dat soort olympiade vraagstukken moet je creatief kunnen nadenken, iets wat naar mijn mening niet goed wordt getraind op het VWO. Die mensen die niet creatief kunnen denken, komen zichzelf op de uni tegen.
of gewoon een recursieve vergelijking opstellen en ontdekken dat het de Fibonacci reeks isquote:Op vrijdag 30 maart 2012 20:20 schreef GlowMouse het volgende:
Dynamisch programmeren heet dat, met als state het aantal treden, en de kleur van de laatste trede.
En wat is het niveau van Civiele Techniek en werktuigbouwkunde? fietsenmaken+ ?quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:58 schreef Setting_Sun het volgende:
[..]![]()
Het niveau van ectrie is vergelijkbaar met dat van Civiele Techniek en werktuigbouwkunde. Je hoeft dus echt geen Olympiade topper te zijn om ectrie te kunnen doen
Ik verwees niet naar die opgave, maar meer naar het hele boek dat hier te vinden is ( http://wiskundeolympiade.(...)skunde_Olympiade.pdf ). Vooral die meetkundige vragan aan het begin vond ik best uitdagend.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De opgave waar je naar verwijst vergt nogal wat werk.
bazen hebben een hardcopyquote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:28 schreef Warren het volgende:
[..]
Ik verwees niet naar die opgave, maar meer naar het hele boek dat hier te vinden is ( http://wiskundeolympiade.(...)skunde_Olympiade.pdf ). Vooral die meetkundige vragan aan het begin vond ik best uitdagend.
Daar is niks vaags aanquote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:22 schreef v-eraax het volgende:
Als je wiskunde leuk vindt, maar je de studie wiskunde te vaag vindt
Dan kan dat ook met een studie wiskundequote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:58 schreef v-eraax het volgende:
[..]
Ik bedoel, als je het meer wilt toepassen
Straks ga je me nog vertellen dat wiskunde in het dagelijks leven wordt gebruikt.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:26 schreef thenxero het volgende:
[..]
Dan kan dat ook met een studie wiskunde
Dit is zeker sarcastisch bedoeld?quote:Straks ga je me nog vertellen dat wiskunde in het dagelijks leven wordt gebruikt.
Het is inderdaad allemaal tellen of meetkunde. Dat zijn van die onderwerpen waar je moeilijke vragen over kan maken die zonder voorkennis zijn op te lossen, puur door slim te zijn.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:42 schreef Fingon het volgende:
Ik ook niet zoveel, maar tellen is altijd mijn zwakte geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |