abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109575104
De Slankreeks

Vorige topics: [Gezond Slank] #1847 - WOW

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 2% gewijzigd door Siral op 27-03-2012 18:40:39 ]
pi_109575133
Bah het moet 48 zijn ;(
pi_109575136
O, ik was al een topictitel "..met waar je een courgette zoal in kunt stoppen" aan het aanmaken, maar was te laat. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_109575141
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:02 schreef Siral het volgende:

[..]

Wat je gegeten heb is iniedergeval heel netjes, maar er mag zeker nog wel wat bij! Misschien wat zuivel ook, extra stuk fruit? En die rosti, why not!
oh, in m'n havermout zat banaan. En misschien inderdaad na het eten nog wat yoghurt, met wat granola ofzo.

Thanks! :)
pi_109575143
Ha, ik heb net de courgette op het aanrecht gelegd om te slachten, ging nog ff Fok bijlezen.
Koekjeeeesss :Y)

Ik ben alleen te lui om te raspen, dus ik ga 'm door het staafmixerhakding doen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_109575166
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Lijstje:

O: havermout
L: kikkererwten/wittebonen/canneloni/spercieboon/doperwt/tonijn salade op een bedje van rauwe spinazie
T: 150 gram broccoli, gekookt ei
T: appel
D: in ieder geval gebakken ei en nog wat van die salade bij L (is niet zoveel), en een gegrilde courgette. Ik zit te twijfelen of ik daar nog wat rosti bij zal bakken. M'n lijstje is niet zoveel van vandaag, denk ik. Wat denken jullie?
Heb je er zin in/honger? Dan doen :Y Je kan er ook wat nootjes bij doen!
Be someone that makes you happy
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:08:13 #8
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_109575182
Vandaag (tot nu toe):

T: sap + creatine + glutamine, glas water
O: 6x eiwit, 2x eigeel, 2x plak salami, 1 plakje casselrib, dotje ketchup en peper
T: koffie
L: 2 bth met pindakaas, peer
T: sap + glutamine
D: 170 g entrecote, 340g broccoli, 80g wortel, 130g ui, halve eetlepel sojasaus, 3 a 4 eetlepels olijfolie, 3 a 4 eetlepels runderbouillon, halve eetlepel stevia, eetlepel volkorenbloem

[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 27-03-2012 19:33:07 (taalfoutjes) ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_109575195
quote:
Chocolate zucchini muffins: a healthy on-the-go snack

really :P?
Worry is a misuse of imagination
pi_109575317
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:08 schreef Probability het volgende:

[..]

Chocolate zucchini muffins: a healthy on-the-go snack

really :P?
Er zit anders volkoren meel, karnemelk, cacao, kokosnoot, eieren, honing, olijfolie én dus courgette in, en daar haalt je lijf van alles aan nuttige stoffen uit! :)
pi_109575326
Twee hele topics in 1 dag :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:57 schreef Probability het volgende:
Hm. Conflict met mijn vader. Hij vertoond zulk ontwijkend gedrag :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gadver, wat vervelend. Ik heb ook zo'n rare pa en snap dat je voor een dilemma staat. Sterkte :*

Marmar: okay, verkeerd gezien. :P
pi_109575346
Oooo, daar hebben we de Asteroids Galaxy Tour weer op de radio. Even dansen. Toch alleen op kantoor. :)
pi_109575395
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Er zit anders volkoren meel, karnemelk, cacao, kokosnoot, eieren, honing, olijfolie én dus courgette in, en daar haalt je lijf van alles aan nuttige stoffen uit! :)
Ik wil iets met courgette dat een beetje vult, maar vind het moeilijk in te schatten wat nu echt voorgerechtjes zijn en wat echte maaltijden
pi_109575451
http://www.culinaryjourne(...)inem-plascku-in.html

deze leek mij lekker maar het recept is in het turks ;(

deze ook al :?!! Of nou ja kroatisch dan :P Ook goed

http://bite-my-cake.blogs(...)sosu-od-rajcica.html
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:17:15 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_109575501
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:12 schreef minilot het volgende:
Oooo, daar hebben we de Asteroids Galaxy Tour weer op de radio. Even dansen. Toch alleen op kantoor. :)
Djiez Louis!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_109575515
Billy, ik kan deze aanraden:

Pasta with zucchini sauce - Kayotic Kitchen

Ik maak 'm met spelt-, kamut- of farropasta maar met volkoren kan natuurlijk ook. Volkoren: betere carbs. Ik vind volkoren pasta alleen zelf niet zo lekker, dus dan kies ik liever gewoon voor een heel andere graansoort óf ik eet gewoon lekkere normale witte pasta, maar dan een wat kleinere hoeveelheid..

pi_109575554
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Djiez Louis!
Jaaaa.

Wat jammer toch dat ik niet de bouw heb voor zulke beentjes!
pi_109575571
Hoera; geen jarigen en geen bakjes paaseieren vandaag, dus mijn lijstje blijft:

O (07.30) magere kwark, druiven, muesli
T/L/T (08.30-17.00) 5 volkoren boterhammen met margarine, 2x kaas en tomaat, 2xhazelnoot/amandelspread, 1x bio sandwichspread
T (17.30) kiwi
B 2x30 minuten fietsen
D berg quinoa met erwtjes en twee paprika's, vegaschijf uit de oven
evT iets alcoholisch

ben tevreden :).
pi_109575606
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:17 schreef minilot het volgende:
Billy, ik kan deze aanraden:

Pasta with zucchini sauce - Kayotic Kitchen

Ik maak 'm met spelt-, kamut- of farropasta maar met volkoren kan natuurlijk ook. Volkoren: betere carbs. Ik vind volkoren pasta alleen zelf niet zo lekker, dus dan kies ik liever gewoon voor een heel andere graansoort óf ik eet gewoon lekkere normale witte pasta, maar dan een wat kleinere hoeveelheid..

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dik gedrukte heb ik niet in huis, en geeft de bacon echt veel smaak toevoeging? O en als ik pasta eet, eet ik volkoren penne.
pi_109575609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Jaaaa.

Wat jammer toch dat ik niet de bouw heb voor zulke beentjes!

al gezien? Na Jillian! :+
Ja doei.
pi_109575661
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:20 schreef Probability het volgende:

[..]

SPOILER
Dik gedrukte heb ik niet in huis, en geeft de bacon echt veel smaak toevoeging? O en als ik pasta eet, eet ik volkoren penne.
Ik denk dat t en zonder kaas en zonder bacon wel wat saai wordt. Heb je wel andere kaas?
Be someone that makes you happy
pi_109575663
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

al gezien? Na Jillian! :+
Haaa, ik durf niet!
pi_109575665
Dámn. Buren zijn zo te ruiken aan het O+ barbecueën O+ ;( en ik moet zo Jillian doen in die heerlijke lucht :') :@
Ja doei.
pi_109575666
quote:

[..]

SPOILER
vooral de parmezaan zou ik missen denk ik. Bacong eeft veel smaaktoevoeging, maar vaak kun je het ook prima weglaten...
pi_109575685
quote:

[..]

SPOILER
Bacon is mijns inziens wel belangrijk voor de smaak ja. :) Maar ik gebruik er maar de helft van!

Parmezaan moet je eigenlijk sowieso gewoon standaard in huis hebben voor een raspje heir en een raspje daar. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')