Afschaffenquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Prima.... ook direct de HRA afschaffen, dan zal de WOZ waarde fors gaan dalen
Afschaffen lijkt me niet maar de huurwaarde bijtelling zal wel flink stijgen tot 3% van de WOZquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Afschaffen
Je begrijpt wederom niet wat er staat
3%quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Afschaffen lijkt me niet maar de huurwaarde bijtelling zal wel flink stijgen tot 3% van de WOZ
ja dt ais wel zo maar de Hillen wet zal voorkomen dta dit ook werkelijk betaald moet wordenquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
3%
Moet natuurlijk minimaal 8% zijn
Wat is de werkelijke huurwaarde?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dt ais wel zo maar de Hillen wet zal voorkomen dta dit ook werkelijk betaald moet worden
dus 3% is wel genoeg, dat is ongeveer gelijk aan de werkelijke huurwaarde, dus terecht
Dat hangt ervan afquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat is de werkelijke huurwaarde?
Waarom kan dat niet worden?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af
Ik betaal 675 voor een eengezinswoning in de vrije sector
waarde is 200.000 dus 3% is 6000 euro of 500 euro per maand, dus bijtelling van 6000 euro tot Hillen grens
De maximale huurverhoging voor de periode tussen 1 juli 2011 en 1 juli 2012 is 1,3%. Van 1 juli 2012 tot 1 juli 2013 geldt een maximale huurverhoging van 2,3%. Deze bedragen zijn gelijk aan de jaarlijkse inflatie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom kan dat niet worden?
2013 = 709
2014 = 744
2015 = 781
2016 = 820
2017 = 861
Dan zit je over 5 jaar nog pas op 5%,
Kut norm dan voor de vrije sectorquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ook de maximale huurprijsnorm is 1,3% tot 1 juli 2012
we hebben het over de vrije sector hequote:Op woensdag 28 maart 2012 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kut norm dan voor de vrije sector
Gewoon alles in de vrije sector pleuren en huren toestaan tot maximaal 8% van de WOZ en huurverhogingen van maximaal 5% toestaan. Als na 2 jaar blijkt dat weinig mensen doorstromen verhogen naar 7 of 8%
Nee, je begrijpt het plan nietquote:Op woensdag 28 maart 2012 23:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we hebben het over de vrije sector he
wat jij wil is de broodprijs verhogen naar 10 euro per brood en de benzine op 5 euro
Je vergeet dat de ene "subsidie" alleen wordt verstrekt als er ook zelf inkomen wordt gegenereerd en tevens maximaal 30 jaar is? Die andere is oneindig en momenteel voor iedereen die toevallig zo'n huisje huurt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus de huurverhoging wordt gebaseerd op een voorlopige belastingaangave? Gebaseerd op een privacyschending, die weer gebaseerd is op een wet die nog niet is goedgekeurd.
Echt van de zotte wat ze uit de kast halen om prijzen maar hoog te houden... Bouw GVD eens wat huizen!
Ik zal Betty even citeren uit hetfilmpje "Betty de Boer (VVD) in topvorm (scheefhuren)":
"Het gaat hierbij om sociale woningbouw, he, dus, en dat is bedoeld voor mensen die een heel laag inkomen hebben of mensen die het niet kunnen betalen".
Hoeveel miljoen sociale huurwoningen hadden we ook alweer? 2.4 miljoen woningen omdat blijkbaar de helft van de bevolking anno 2012 te arm is voor een huis? En de andere helft krijgt z'n subsidie op andere wijze?
Volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat je bedoelt en komen ze met tegenargumenten waarom het een heel erg dom voorstel is. Waarom zouden we de prijzen moeten verhogen naar 8% van de WOZ waarde? Waar baseer je zo'n getal dan op? De huidige vrije sector prijzen zijn toch op zijn minst marktconform? Dus zelfs als je de sociale huurwoningen zou liberaliseren waarom wil je dan alsnog een norm van 8% van de WOZ waarde hanteren?quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het plan niet
Gewoon om misbruik tegen te gaan door de huurprijs te maximaliseren, minder mag natuurlijk altijd, maar als het een vrije markt was dan zou het wel rond die koers uitkomen, immers is het minder dan is er geen handel in bouwen en verhurenquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat je bedoelt en komen ze met tegenargumenten waarom het een heel erg dom voorstel is. Waarom zouden we de prijzen moeten verhogen naar 8% van de WOZ waarde? Waar baseer je zo'n getal dan op? De huidige vrije sector prijzen zijn toch op zijn minst marktconform? Dus zelfs als je de sociale huurwoningen zou liberaliseren waarom wil je dan alsnog een norm van 8% van de WOZ waarde hanteren?
Even voor de duidelijkheid, scheefhuurders ontvangen geen huurtoeslag.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bovendien geef je dan alleen subsidie aan mensen die het nodig hebben, niet wordt iedereen die scheef huurt gesubideerd, das dan afgelopen
In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritiequote:Op donderdag 29 maart 2012 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, scheefhuurders ontvangen geen huurtoeslag.
En hoe zijn die huurhuizen gefinancieerd? Wat doet de verhuurder fiscaal met de afschrijvingen en onderhoudskosten? Denk je dat dat belastingvoordeel niet ook ergens in je huurprijs zit? Ik denk dat je hypocrisie bedoelt, misschien dat je het herkentquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritie
Nou, die wonen in een huis dat gebouwt is met subsidie.....quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je vergeet mij, ik ben voor afschaf hra.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritie
Gelukkig hoef ik hier niet meer op te reagerenquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ook. Huurbescherming er ook af, niemand die nog een huis kan kopen, koop ik een straatje, stop ze in een BV (aftrek in het kwadraat) en dan lekker verhruen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je vergeet mij, ik ben voor afschaf hra.
Maar ze krijgen geen huurtoeslag, dat is feitelijk wel juist.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nou, die wonen in een huis dat gebouwt is met subsidie.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |