abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109621674
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Prima.... ook direct de HRA afschaffen, dan zal de WOZ waarde fors gaan dalen ^O^
Afschaffen :')

Je begrijpt wederom niet wat er staat
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:06:33 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109621751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Afschaffen :')

Je begrijpt wederom niet wat er staat
Afschaffen lijkt me niet maar de huurwaarde bijtelling zal wel flink stijgen tot 3% van de WOZ
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109623122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Afschaffen lijkt me niet maar de huurwaarde bijtelling zal wel flink stijgen tot 3% van de WOZ
3% :')

Moet natuurlijk minimaal 8% zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:50:39 #79
323876 michaelmoore
pi_109624448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

3% :')

Moet natuurlijk minimaal 8% zijn
ja dt ais wel zo maar de Hillen wet zal voorkomen dta dit ook werkelijk betaald moet worden
dus 3% is wel genoeg, dat is ongeveer gelijk aan de werkelijke huurwaarde, dus terecht
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_109624791
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja dt ais wel zo maar de Hillen wet zal voorkomen dta dit ook werkelijk betaald moet worden
dus 3% is wel genoeg, dat is ongeveer gelijk aan de werkelijke huurwaarde, dus terecht
Wat is de werkelijke huurwaarde?
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:29:14 #81
323876 michaelmoore
pi_109626869
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat is de werkelijke huurwaarde?
Dat hangt ervan af
Ik betaal 675 voor een eengezinswoning in de vrije sector
waarde is 200.000 dus 3% is 6000 euro of 500 euro per maand, dus bijtelling van 6000 euro tot Hillen grens
pi_109627173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af
Ik betaal 675 voor een eengezinswoning in de vrije sector
waarde is 200.000 dus 3% is 6000 euro of 500 euro per maand, dus bijtelling van 6000 euro tot Hillen grens
Waarom kan dat niet worden?

2013 = 709
2014 = 744
2015 = 781
2016 = 820
2017 = 861

Dan zit je over 5 jaar nog pas op 5%,
pi_109631193
Piet Piraat laat me toch niet los en ik ging maar eens kijken bij een willekeurig gekozen gemeente of daar huizen te huur staan voor 675

En dan kom ik tot 4 van 52

Denk dat Pietje in elk geval goed zijn duim weet te gebruiken

http://www.funda.nl/huur/ede-gld/sorteer-huurprijs-op/
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:30:22 #84
323876 michaelmoore
pi_109631590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet worden?

2013 = 709
2014 = 744
2015 = 781
2016 = 820
2017 = 861

Dan zit je over 5 jaar nog pas op 5%,
De maximale huurverhoging voor de periode tussen 1 juli 2011 en 1 juli 2012 is 1,3%. Van 1 juli 2012 tot 1 juli 2013 geldt een maximale huurverhoging van 2,3%. Deze bedragen zijn gelijk aan de jaarlijkse inflatie.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/huurverhoging
pi_109631772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook de maximale huurprijsnorm is 1,3% tot 1 juli 2012
Kut norm dan voor de vrije sector

Gewoon alles in de vrije sector pleuren en huren toestaan tot maximaal 8% van de WOZ en huurverhogingen van maximaal 5% toestaan. Als na 2 jaar blijkt dat weinig mensen doorstromen verhogen naar 7 of 8%
  woensdag 28 maart 2012 @ 23:17:33 #86
323876 michaelmoore
pi_109634631
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kut norm dan voor de vrije sector

Gewoon alles in de vrije sector pleuren en huren toestaan tot maximaal 8% van de WOZ en huurverhogingen van maximaal 5% toestaan. Als na 2 jaar blijkt dat weinig mensen doorstromen verhogen naar 7 of 8%
we hebben het over de vrije sector he

wat jij wil is de broodprijs verhogen naar 10 euro per brood en de benzine op 5 euro
pi_109635094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we hebben het over de vrije sector he

wat jij wil is de broodprijs verhogen naar 10 euro per brood en de benzine op 5 euro
Nee, je begrijpt het plan niet
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:13:14 #88
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109641291
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus de huurverhoging wordt gebaseerd op een voorlopige belastingaangave? Gebaseerd op een privacyschending, die weer gebaseerd is op een wet die nog niet is goedgekeurd.
Echt van de zotte wat ze uit de kast halen om prijzen maar hoog te houden... Bouw GVD eens wat huizen!

Ik zal Betty even citeren uit hetfilmpje "Betty de Boer (VVD) in topvorm (scheefhuren)":
"Het gaat hierbij om sociale woningbouw, he, dus, en dat is bedoeld voor mensen die een heel laag inkomen hebben of mensen die het niet kunnen betalen".
Hoeveel miljoen sociale huurwoningen hadden we ook alweer? 2.4 miljoen woningen omdat blijkbaar de helft van de bevolking anno 2012 te arm is voor een huis? En de andere helft krijgt z'n subsidie op andere wijze?
Je vergeet dat de ene "subsidie" alleen wordt verstrekt als er ook zelf inkomen wordt gegenereerd en tevens maximaal 30 jaar is? Die andere is oneindig en momenteel voor iedereen die toevallig zo'n huisje huurt.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_109642961
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het plan niet
Volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat je bedoelt en komen ze met tegenargumenten waarom het een heel erg dom voorstel is. Waarom zouden we de prijzen moeten verhogen naar 8% van de WOZ waarde? Waar baseer je zo'n getal dan op? De huidige vrije sector prijzen zijn toch op zijn minst marktconform? Dus zelfs als je de sociale huurwoningen zou liberaliseren waarom wil je dan alsnog een norm van 8% van de WOZ waarde hanteren?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109644192
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat je bedoelt en komen ze met tegenargumenten waarom het een heel erg dom voorstel is. Waarom zouden we de prijzen moeten verhogen naar 8% van de WOZ waarde? Waar baseer je zo'n getal dan op? De huidige vrije sector prijzen zijn toch op zijn minst marktconform? Dus zelfs als je de sociale huurwoningen zou liberaliseren waarom wil je dan alsnog een norm van 8% van de WOZ waarde hanteren?
Gewoon om misbruik tegen te gaan door de huurprijs te maximaliseren, minder mag natuurlijk altijd, maar als het een vrije markt was dan zou het wel rond die koers uitkomen, immers is het minder dan is er geen handel in bouwen en verhuren
pi_109644221
Bovendien geef je dan alleen subsidie aan mensen die het nodig hebben, niet wordt iedereen die scheef huurt gesubideerd, das dan afgelopen
pi_109644418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bovendien geef je dan alleen subsidie aan mensen die het nodig hebben, niet wordt iedereen die scheef huurt gesubideerd, das dan afgelopen
Even voor de duidelijkheid, scheefhuurders ontvangen geen huurtoeslag.
pi_109644479
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritie :|W
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_109645644
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In tegenstelling tot scheefkopers die wel allemaal minder belasting betalen. Maar daar hoor je de vuige profiteurs nooit over.... verblind door hun eigen hypocritie :|W
En hoe zijn die huurhuizen gefinancieerd? Wat doet de verhuurder fiscaal met de afschrijvingen en onderhoudskosten? Denk je dat dat belastingvoordeel niet ook ergens in je huurprijs zit? Ik denk dat je hypocrisie bedoelt, misschien dat je het herkent

maak jij er vast hypocrises van ;(
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:42:33 #95
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109645862
quote:

[..]

Nou, die wonen in een huis dat gebouwt is met subsidie.....
and made it rain upward
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:42:54 #96
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_109645878
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je vergeet mij, ik ben voor afschaf hra.
and made it rain upward
pi_109645910
quote:

[..]

Gelukkig hoef ik hier niet meer op te reageren :)
pi_109645944
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Je vergeet mij, ik ben voor afschaf hra.
Ik ook. Huurbescherming er ook af, niemand die nog een huis kan kopen, koop ik een straatje, stop ze in een BV (aftrek in het kwadraat) en dan lekker verhruen.

Ik denk dat het er een stuk beter op zal worden ;(
Ervaring: zie buitenland.
pi_109646019
Ik ook
pi_109646027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nou, die wonen in een huis dat gebouwt is met subsidie.....
Maar ze krijgen geen huurtoeslag, dat is feitelijk wel juist.
Het kan een pand zijn wat onder de kostprijs verhuurd wordt, doordat het met rijkssubsidie gebouwd is.

In de private sector zitten meestal ook niet zoveel scheefhuurders, maar da's dan ook een hele andere prijscategorie. Daar liggen de huren al snel op 4 tot 4,5% van de stichtingskosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')