abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:14:54 #1
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_109571172
Europa en VS gaan passagiergegevens uitwisselen
BRUSSEL - Europa en de Verenigde Staten gaan passagiersgegevens uitwisselen. De commissie van het Europees Parlement belast met dit dossier stemde dinsdag in met het nieuwe akkoord hierover.

In november al bereikten de Europese Commissie en de VS overeenstemming over de uitwisseling van informatie.

De inlichtingendiensten gebruiken de gegevens om tijdig potentiële criminelen en terroristen te weren. Luchtvaartmaatschappijen worden nu verplicht informatie over onder meer de geboortedatum en het creditcardnummer door te geven. Ook maaltijdvoorkeuren tijdens de vlucht zullen worden uitgewisseld.

De jastem is een zware domper voor Europarlementariër Sophie In 't Veld van D66, die als rapporteur haar mede-Europarlementariërs had voorgesteld tegen het akkoord te stemmen.

Teleurgesteld

Zij reageerde dan ook teleurgesteld op het besluit en sprak van een ''zware klap voor de burgerlijke vrijheden''. Volgens In 't Veld was er veel politieke druk om voor het akkoord te stemmen.

Er werd gedreigd met het laten vervallen van de visumprivileges voor Europeanen die naar de VS reizen. ''Veel collega's wilden dat offer niet maken.''

Volgens het nieuwe akkoord kunnen de VS ontvangen informatie tot 5 jaar in een actieve database bewaren. Daarna komt het in een database die veel moeilijker te raadplegen is. Er zijn meer regels opgesteld over welke gegevens hoelang gewaard mogen worden

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat moet je ervan zeggen, ik kan het niet in bepaalde woorden uitdrukken.

Walgelijk,belachelijk,eng,schandalig,etc,etc :(
Paardelul !!!
pi_109571330
ze lopen alles aan die amerikanen uit te delen tegenwoordig. stelletje dombo's
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_109571441
Dan maar via Canada/Mexico. :{w
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:22:08 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_109571482
Democratie is dood.

*O* Werelddictatuur *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_109571529
Nu van het land dat u al eerder schijndemocratie bracht:

Volledige dictatuur!

*excl. mishandeling
pi_109571628
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:23 schreef Franknfurter het volgende:
Nu van het land dat u al eerder schijndemocratie bracht:

Volledige dictatuur!

*excl. mishandeling
Briljant. _O-
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:25:44 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109571650
quote:
Ook maaltijdvoorkeuren tijdens de vlucht zullen worden uitgewisseld.
Als ze dat nou ook even uitwisselen met m'n zorgverzekeraar, dan krijg ik misschien korting op m'n premie omdat ik altijd gezond eten bestel :7
pi_109572239
Ik ga mijn naam veranderen naar Ali Mohammed Youssef Abdellah en alleen nog maar halal bestellen in het vliegtuig...

Ik begin, net als die moslims, onderhand net zo'n hekel te krijgen aan Amerika.... Wat een schurftland
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:45:44 #9
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_109572383
Bij mij rijden ze in het vliegtuig meestal gewoon langs met zo'n karretje en vragen ze of ik kip of vegetarisch wil. Gaan ze dat vanaf nu bijhouden en doorbellen?
pi_109575846
Weer een reden om niet naar Amerika te gaan. We worden steeds meer gezien als potentiele terroristen, ergo naar mijn geld kunnen ze fluiten. Ga nog liever 24 uur in het vliegtuig naar Australie. Overigens ze kunnen zich beter afvragen waarom ik (als blankman) halal bestel in het vliegtuig.. dat is om die standaard crap niet te hoeven eten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:28:51 #11
349538 Anno2012
pi_109575858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:45 schreef Hephaistos. het volgende:
Bij mij rijden ze in het vliegtuig meestal gewoon langs met zo'n karretje en vragen ze of ik kip of vegetarisch wil. Gaan ze dat vanaf nu bijhouden en doorbellen?
Ik denk als je couscous besteld of halall dat je meteen word getaserd als je aankomt in de land of the free.
Paardelul !!!
pi_109575888
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:28 schreef Anno2012 het volgende:

[..]

Ik denk als je couscous besteld of halall dat je meteen word getaserd als je aankomt in de land of the free.
na een; sir , please bend over..
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:29:47 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_109575907
Hoezo 'uitwisselen'? Volgens mij is het redelijk eenrichtingsverkeer...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_109576051
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoezo 'uitwisselen'? Volgens mij is het redelijk eenrichtingsverkeer...
America says jump.
Europe says: how high?
pi_109576209
In plaats van zomaar te doen wat Amerika vraagt zou Europa moeten opkomen voor de rechten van de Europeaan. Eigenlijk is Europa een verrader t.a.v. haar eigen burgers en toont hierdoor aan geen vertrouwen te hebben in de eigen burgers hetgeen m.i. eigenlijk zwaarder weegt dan wat Amerika van ons vraagt.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:39:32 #16
349538 Anno2012
pi_109576274
Er werd gedreigd met het laten vervallen van de visumprivileges voor Europeanen die naar de VS reizen. ''Veel collega's wilden dat offer niet maken.''

Als europa moet je dan zeggen: ''maar dan doen we dat ook bij jullie''.

Echter europa is bang.
Paardelul !!!
pi_109576359
Geen halal meer bestellen dus. Dan doe ik wel koosjer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_109578006
Niet daarheen gaan.

Of gewoon niet zeuren. Simpel toch?
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_109578366
Die yanks hebben mijn vingerafdrukken en irisscan al en ze weten dat ik niet heb meegedaan aan de joden vervolging omdat ik dat meerdere malen heb ingevuld op een formulier. In de rij voor de vingerafdrukken machine hadden we 5 keer het happy happy happy happy joy joy welkomst filmpje gezien. Zouden ze denken dat al dat wantrouwen en intimidatie goed gemaakt wordt door een blij filmpje over hoe gelukkig de middenklasse van de VS wel niet is? Vingerafdrukken scanner deed het niet kwam een grote homeland security negert van zijn stoel af om met beide handen zonder wat te zeggen mijn hand op dat ding te houden.

Al met al goed voor je economie als je buitenlanders met geld wegjaagt!
pi_109578510
Is er ook echt sprake van uitwisseling, dus een informatiestroom in twéé richtingen? Of moeten wij de info van "onze" en mógen de Amerikanen de info van hun passagiers verstrekken?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_109579498
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:14 schreef Anno2012 het volgende:
De jastem is een zware domper voor Europarlementariër Sophie In 't Veld van D66, die als rapporteur haar mede-Europarlementariërs had voorgesteld tegen het akkoord te stemmen.
Hypocriet hoor, als de meest eurofiele partij van het land, die dit allemaal mogelijk maakt, opeens tegen zijn als het wat minder uitkomt.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 19:58:32 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109579618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:35 schreef Ferdo het volgende:
Is er ook echt sprake van uitwisseling, dus een informatiestroom in twéé richtingen? Of moeten wij de info van "onze" en mógen de Amerikanen de info van hun passagiers verstrekken?
Dat lijkt me niet eens een vraag waard, is inmiddels zo'n beetje de norm :')
pi_109580586
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet eens een vraag waard, is inmiddels zo'n beetje de norm :')
Ik ga voor het voordeel van de twijfel. B-)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_109580992
Als je naar de VS gaat en je wordt daar opgepakt verdien je het ook. Had je maar niet op de Piratebay moeten rondsnuffelen, of een account bij Megaupload hebben.. Had je net een disneyfilmpje gedownload, hoppa, enkele reis Guantanamo..
pi_109581141
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:23 schreef kawotski het volgende:
Als je naar de VS gaat en je wordt daar opgepakt verdien je het ook. Had je maar niet op de Piratebay moeten rondsnuffelen, of een account bij Megaupload hebben.. Had je net een disneyfilmpje gedownload, hoppa, enkele reis Guantanamo..
Neenee, het gaat ook om het traceren van de wat minder staatsgevaarlijke figuren, dus ook de Osama'tjes, de Atta's, Breiviks, etc.

De categorie die jij opnoemt zou al meteen op het vliegveld standrechtelijk geëxecuteerd moeten worden, liefst volgens de tradities van Uday Hussein. Als het aan RIAA en dergelijke clubjes ligt dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')