abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109646053
Wanneer komt dit pareltje nou eens uit? :(

Ow kom nu dit topic tegen :@

pi_109646410
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_109648260
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:33 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik weet nog heel goed het moment dat Zatox Rawstyle uitbracht en iedereen riep: "Nee we hebben geen verschillende soorten Hardstyle, geen hard of nu.... het is gewoon hardstyle.PUNT"
Volgens mij was Sethje een van de mensen die dat zei hier op het forum.

En kijk nu. Feestjes richten zich volledig op deze veranderingen van Hardstyle. (zoals Loudness of de thema avonden van XXlerator)
Hardstyle gaat nu allerlei kanten op. En eigenlijk is geen een de goeie kant in mijn ogen.
Naar mijn mening zijn de thema-avonden die vaak gericht zijn op een bepaalde stroming binnen hardstyle of een bepaald label een goede ontwikkeling. Feesten moeten juist zo divers mogelijk zijn anders gaan feesten snel vervelen onder het fanatieke publiek.

Ik vind dat The Matrix dit juist uitstekend doet, ze organiseren diverse feesten en er komen naast de gewaardeerde artiesten ook minder bekende "talenten".

Loudness is hier ook een goed voorbeeld van, dat zich vooral richt op de hardere stroming binnen het genre. Je ziet dat er veel animo voor is binnen een bepaalde groep liefhebbers.

En voor de grotere binnenfeesten...daar komt iedere hardstyleliefhebber toch wel. Maar de "kleinere" feesten zijn juist goed het niet eentonig maken van het genre.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:45:03 #80
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_109648359
quote:
14s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:04 schreef eQuaL het volgende:

[..]

_O-

[..]

Ach ik had het er laatst ook al over met mijn 'hardstyle-maatje'. Wat je nu ziet is een proces wat al jaren aan de gang is en wat je in elke muziekstijl ziet: het ontstaan van subgenres die zich langzaam maar zeker afzetten van de andere subgenres.

Blijft natuurlijk subjectief, maar ik zou dan bijvoorbeeld Crypsis - Strike, of Degos & Re-Done - Outside the Box in een ander subgenre stoppen dan deze laatste track van Headhunterz, of Rage (Frontliner remix). Een Geck-O - It's What We Are past dan weer bij geen van beiden, en zou dus alweer een nieuw subgenre kunnen vormen, of een mix van 2 (of meer) bestaande subgenres. En wie maakt dan nog 'echte' hardstyle vraag je? Echte hardstyle is in mijn ogen early hardstyle. Alles wat daarna kwam kan je makkelijk in verschillende hokjes zetten.

Er wordt/werd overigens vaak afgezeken op 'hokjesdenkers' door artiesten, want ze maken 'gewoon' hardstyle. Dat is hetzelfde als dat Metalbands gaan roepen dat ze 'gewoon' hardrock maken. Accepteer gewoon dat mensen een bepaalde stijl lekker vinden, en een andere stijl (waarbij de artiest nog zo hard kan roepen dat het 'ook hardstyle' is) helemaal niets vinden. Overigens deel ik artiesten bewust niet in hokjes, daarvoor zijn ze te variabel. Die laatste track van Headhunterz is bijvoorbeeld niet te vergelijken met Headshot... En Crypsis heeft met The Attack toch ook een totaal ander soort nummer gemaakt dan met Strike.

Helemaal niets mis met hokjes, het maakt het een stuk makkelijker voor fanatieke luisteraars zoals ons. Ik voorzie ook echt wel dat je over een tijdje hier geen Hardstyle topic meer vindt, maar een Happy Hardstyle/Housestyle topic, en een topic voor alle andere substijlen... Het 1e topic zal vooral bevolkt gaan worden door mensen die er dan net in komen rollen via 538 of andere kanalen. Het grootste deel van de mensen hier zal zich waarschijnlijk niet in het 1e topic vertonen, en vooral te vinden zijn in het 2e topic. Geen dagelijks geklaag meer over hoe slecht de hardstyle tegenwoordig is, want waarom zou je over een andere muziekstijl gaan praten? 8-)

Maar dit is allemaal maar speculatie natuurlijk :P
Ik vind 't best een plausibel verhaal. Beetje vergelijkbaar met wat er met de hardcore is gebeurd; early scheidde zich in happy en rave en wat later kwam de mainstream. Happy is bijna dood, mainstream is voor 't 538 volk en early is nu 'underground'. Dus de liefhebbers van de early hebben nu hun fijne underground sfeervolle feestjes terug en 't patatvolk kan stoer doen op de grote feesten. En inmiddels heb je natuurlijk ook nieuwe stromingen als industrial die nu gelukkig nog onder de oppervlakte blijven.
Just close your eyes...Forget your name...Forget the world...Now go insaneee
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:52:50 #81
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_109648668
Industrial is niet bepaald een nieuwe stroming
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:53:31 #82
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_109648705
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:52 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Industrial is niet bepaald een nieuwe stroming
Was dat er al in de '90?
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:55:54 #83
238230 em-dee-em-aa
pi_109648806
Gasten als Manu le Malin waren er toen al mee bezig ja, eind jaren 90
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:07:26 #84
238230 em-dee-em-aa
pi_109649283
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:13:13 #85
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_109649554
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:55 schreef em-dee-em-aa het volgende:
quote:
Verrek! :o Weer wat geleerd vandaag :Y Tnx :*
pi_109650607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:13 schreef Krulliewullie het volgende:

[..]

[..]

Weer wat geleerd vandaag :Y Tnx :*
Dit.
pi_109650723
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:45 schreef Krulliewullie het volgende:
early is nu 'underground'.
:') :') :') :') :') :') :')
Dr zijn volgens mij maar 2 echte underground Early feesten en dat zijn Pandemonium en 1 waarvan ik nu niet op de naam kom. Verder zijn er op diverse festivals genoeg Early Hardcore stages waar het vol staat met patatvolk en ook zat commerciele early feesten.

Dus Early is net zo underground als Hardstyle eigenlijk ;)

Edit: is dus niet gemeen bedoeld :)

[ Bericht 4% gewijzigd door T-Force op 29-03-2012 13:49:34 ]
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:42:17 #88
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_109650797
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:55 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Die gast is dan ook een uber dikke eindbaas!
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_109651085
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:40 schreef T-Force het volgende:

[..]

Dr zijn volgens mij maar 2 echte underground Early feesten en dat zijn Pandemonium en 1 waarvan ik nu niet op de naam kom. Verder zijn er op diverse festivals genoeg Early Hardcore stages waar het vol staat met patatvolk en ook zat commerciele early feesten.
sjezus, wat kun jij gemeen doen.
pi_109651154
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:48 schreef 16meter het volgende:
sjezus, wat kun jij gemeen doen.
Sorry Krullie :*
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:50:35 #91
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_109651222
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:40 schreef T-Force het volgende:

[..]

Dr zijn volgens mij maar 2 echte underground Early feesten en dat zijn Pandemonium en 1 waarvan ik nu niet op de naam kom.
Jeetje :{ , beter kijken, een kleine greep uit de feestjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:49 schreef T-Force het volgende:

[..]

o|O
pi_109651272
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:49 schreef T-Force het volgende:

[..]

:Y)
pi_109651338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:50 schreef Krulliewullie het volgende:
Jeetje :{ , beter kijken, een kleine greep uit de feestjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

o|O
Ahja, Ouwe stijl is botergeil was die naam die ik vergeten was. De rest staat vol met popie-jopienamen dus niet underground naar mijn mening :) Niet alles waar een Cenobite artiest staat is underground he. Leviathan is zelf ook niet underground als je ziet hoeveel die draait :)
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:55:55 #94
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_109651467
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:53 schreef T-Force het volgende:

[..]

Ahja, Ouwe stijl is botergeil was die naam die ik vergeten was. De rest staat vol met popie-jopienamen dus niet underground naar mijn mening :) Niet alles waar een Cenobite artiest staat is underground he. Leviathan is zelf ook niet underground als je ziet hoeveel die draait :)
Dan zijn we het gewoon niet eens over de betekenis 'underground'. Ik kijk niet naar de dj's die er staan maar 't volk wat er opaf komt en ik zie op deze feestjes liefhebbers en geen 538 volk staan dus wat mij betreft underground.
pi_109651535
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:55 schreef Krulliewullie het volgende:
Dan zijn we het gewoon niet eens over de betekenis 'underground'. Ik kijk niet naar de dj's die er staan maar 't volk wat er opaf komt en ik zie op deze feestjes liefhebbers en geen 538 volk staan dus wat mij betreft underground.
Jij kent de gappies die op die feesten komen :P ?
Nouja, maakt ook niet uit verder :)
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:58:48 #96
285940 Krulliewullie
Come on, dance with me!
pi_109651608
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:57 schreef T-Force het volgende:

[..]

Jij kent de gappies die op die feesten komen :P ?

Allemaal, dat zijn mijn gabbermatties!
pi_109652061
Ik verveelde me _O-

Headhunterz & Wildstylez vs. Noisecontrollers - Tonight (Beta Mash-up) by Frankiee88

Nog best geslaagd voor knip- en plakwerk in Wavelab, al zeg ik het zelf :P
  donderdag 29 maart 2012 @ 14:10:04 #98
238230 em-dee-em-aa
pi_109652121
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:42 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

Die gast is dan ook een uber dikke eindbaas!
Eensch

Nog steeds een van mn favo livesets, heerlijke opbouw:

Manu le Malin @ Club R_aw 2005:
01. Archigram - Padre
02. Manufactura – Sacred Sin
03. Manu le Malin & Lenny Dee - Green Bison
04. Terence Fixmer - Danse Avec Les Ombres (Olivier Kaiser aka OK Rocks Remix)
05. Terrorfakt – Warlord
06. Floorkiller Project – Nosferatu
07. Terrorfakt - Punishment
08. Manu le Malin - On The Way Home
09. The Outside Agency – Acid Track #2
10. Enzyme X – G-Strike
11. Terrorfakt – Achtung
12. Project Omeaga – Valium Attack
13. The Outside Agency & Mindustries – Schermutselingen
14. Moleculez - Morning Has Broken
15. Stormtrooper - For CW
16. Synapse – Crispy Kick
17. ID
18. Moleculez - Wave Collapse
19. Stormtrooper – Todesvogel
20. ID
21. Stormtrooper – Headline Deadline
22. Ophidian – Predator & Prey
23. Stormtrooper - Unbehagen
24. Jack Lucifer & Phil Plegm – Black Ecstasy
25. The Outside Agency – Black Lectroid
26. Jack Lucifer & Phil Plegm – Black Ecstasy
pi_109652644
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:53 schreef T-Force het volgende:

[..]

Niks is underground en alles is commercieel. Als dat namelijk niet zo was, hadden die feesies ook niet bestaan :Y)
  donderdag 29 maart 2012 @ 15:37:13 #100
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_109655820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 14:22 schreef Mind.Illusion het volgende:

[..]

Niks is underground en alles is commercieel. Als dat namelijk niet zo was, hadden die feesies ook niet bestaan :Y)
Er zijn ook feesten zonder winstoogmerk, maarja die zijn dan vaak weer illegaal. :P

En heel vroeger waren alle feesten gewoon om het feesten niet om mee te verdienen. Het ging om het ontsnappen aan de sleur/zorgen/etc, niets betalen ervoor, geen radio-uitzendingen/dvd's/livesets, maar gewoon ergens in een loods, geen lasers en een bewegende boom als podium, gewoon boxen , een paar dj's (die niet alleen aan schaamteloze zelfpromotie doen zoals vaak tegenwoordig het geval is) en dan uit je dak, that's it.

Wat had ik die tijd graag meegemaakt :Y
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')