Mee eensquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:44 schreef NanKing het volgende:
Monogamie is dan ook iets waar je voor kiest, niet iets wat altijd natuurlijk zal gaan.
Dit.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:44 schreef NanKing het volgende:
Monogamie is dan ook iets waar je voor kiest, niet iets wat altijd natuurlijk zal gaan.
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:44 schreef NanKing het volgende:
Neen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:37 schreef Cher- het volgende:
Naar aanleiding van mijn succesvolle topic die niet helemaal serieus was maar ik meende het wel: Hypocriete vreemdgangers.
Hier een serieuze discussie!![]()
Noem mij maar verbitterd maar in mijn ogen is het de waarheid.Mensen kunnen niet monogaam zijn. Nee! En waarom niet? Dat ga ik nu uitleggen. Je kunt nog zo'n mooie relatie hebben met de liefde van je leven (tevens houdt dat gevoel ook wel een keer op - iedereen wordt saai op den duur
) máár - als - er iemand (ontzettend aantrekkelijk, sexy, lekker, heerlijk) van het andere geslacht jou probeert te verleiden, ga je, dan val je. Sowieso. En dat is menselijk. En vooral de mannen. Mannen zijn op dat gebied zwak. Worden erg makkelijk verleid. Ja, dames, echt. En, nee, ik ben geen verzuurde mannen-hater. Ik heb dit enkel geconstateerd en dit is mijn mening.
Misschien zit ik fout, misschien heeft het te maken met mijn leeftijd maar op dit moment is dit wat ik geloof. Nu: meningen, ervaringen!
Niemandquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:43 schreef AldoTheApache het volgende:
ik ben monogaam![]()
als ik een relatie heb ga ik nooit vreemd. Net uit een relatie van 4 jaar gekomen, niet vreemdgegaan zelfs niet aan andere meiden gedacht![]()
wie wil mij aanraken?
Ik zie vreemdgaan als iets waar je voor kiest.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:44 schreef NanKing het volgende:
Ha, een hele goede idd.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:54 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ik zie vreemdgaan als iets waar je voor kiest.
QFTquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:43 schreef Rekkie het volgende:
Ervaring: Ik kan dat prima weerstaan.
Ervaring: Ik weet wat het is om te zijn gekwetst, die ervaring neem ik mee en zorg er voor dat ik niet 'die' lul word, die een ander kwetst.
Dat is het ook. Maar niet iets waar je altijd bewust voor kiest. En dat zeg ik niet om het goed te praten.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:54 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ben het hier niet mee eens, monogamie is een keuze, net als niet monogaam zijn. Het kan dus altijd wel in princiepe.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:37 schreef Cher- het volgende:
Naar aanleiding van mijn succesvolle topic die niet helemaal serieus was maar ik meende het wel: Hypocriete vreemdgangers.
Hier een serieuze discussie!![]()
Noem mij maar verbitterd maar in mijn ogen is het de waarheid.Mensen kunnen niet monogaam zijn. Nee! En waarom niet? Dat ga ik nu uitleggen. Je kunt nog zo'n mooie relatie hebben met de liefde van je leven (tevens houdt dat gevoel ook wel een keer op - iedereen wordt saai op den duur
) máár - als - er iemand (ontzettend aantrekkelijk, sexy, lekker, heerlijk) van het andere geslacht jou probeert te verleiden, ga je, dan val je. Sowieso. En dat is menselijk. En vooral de mannen. Mannen zijn op dat gebied zwak. Worden erg makkelijk verleid. Ja, dames, echt. En, nee, ik ben geen verzuurde mannen-hater. Ik heb dit enkel geconstateerd en dit is mijn mening.
Misschien zit ik fout, misschien heeft het te maken met mijn leeftijd maar op dit moment is dit wat ik geloof. Nu: meningen, ervaringen!
Ben ik het toch niet mee eens.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:04 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar niet iets waar je altijd bewust voor kiest. En dat zeg ik niet om het goed te praten.
Dat eerste sluit dit toch ook niet uit?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:54 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Nee, valt volgens mij ook niet te realiseren. Ik denk dat in iedere relatie op den duur iemand wel gaat verlangen naar een keer iets anders.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:39 schreef Sjeen het volgende:
Ik hecht vrij weinig waarde aan seksuele monogamie...
Monogaam zijn is wel de standaard ja, dat is er blijkbaar zo ingeslopen. En dat mag wat mij betreft ook nog wel zo blijven.Ik snap de TS best, want ook in een goede relatie komen af en toe best mensen langs die je even helemaal geweldig vindt. Het is dan alleen, zoals gezegd, een persoonlijke keuze of je dan de verleiding weerstaat, of niet. En er zijn zat mensen die dat kunnen/doen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:05 schreef erodome het volgende:
Ben het hier niet mee eens, monogamie is een keuze, net als niet monogaam zijn. Het kan dus altijd wel in princiepe.
Het is alleen soms jammer dat de norm zo zwaar op monogamie ligt, waardoor vele mensen die niet monogaam willen zijn wel net doen alsof ze dat zijn.
Er zijn zat mensen die gewoon keurig monogaam blijven, zowel mannen als vrouwen, die niet anders willen dan lichamelijk trouw zijn in een relatie.
Mjah in principe is alles wat de mens doet een keuze. Ik ben er alleen achtergekomen dat het hele feit vreemd gaan niet zo zwart wit is als dat ik (en vele anderen) gedacht heb.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik het toch niet mee eens.
Op het moment dat je in de situatie komt dat je vreemd kunt gaan, kun je nog steeds een stapje terug doen, de huidige relatie verbreken en dan pas verder gaan met de ander.
Je kunt niet bewust kiezen wanneer je in de situatie terecht komt, maar wel hoe je ermee omgaat.
Maar wanneer je weet dat het verlangen een ander verschrikkelijk veel pijn kunt doen, is het geen hele moeilijke keuze om er niet op in te gaan? Er zijn wel meer verlangens in het leven die je moet weerstaan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:11 schreef Cher- het volgende:
Nee, valt volgens mij ook niet te realiseren. Ik denk dat in iedere relatie op den duur iemand wel gaat verlangen naar een keer iets anders.
Eerlijk gezegd vind ik van wel. Ik heb nog nooit niet bewust besloten om een meid te zoenen of seks met haar te hebben. Het is niet zo dat je ineens met je lul in een doos valt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:04 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat is het ook. Maar niet iets waar je altijd bewust voor kiest. En dat zeg ik niet om het goed te praten.
Maar dan hoef je er niks mee te doen he...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:11 schreef Cher- het volgende:
[..]
Nee, valt volgens mij ook niet te realiseren. Ik denk dat in iedere relatie op den duur iemand wel gaat verlangen naar een keer iets anders.
Ja maar dan blijft dat gevoel toch ook lijkt me.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:15 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Maar dan hoef je er niks mee te doen he...
Ik verlang ook weleens naar een grote patat oorlog, maar dan haal ik m niet...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:11 schreef Cher- het volgende:
[..]
Zo klinkt het niet alleen, het IS een lam excuus.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:14 schreef NanKing het volgende:
Soms overkomen dingen je en sta je bijna vanaf de zijlijn te kijken en kun je niet ingrijpen. Klinkt als een lam excuus, dat zou ik een aantal jaar geleden ook hebben gezegd.
Dit. Maar dan vanaf mijn 17e. Daarvoor boeide het me niet zo veel.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:43 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik ben nog nooit vreemdgegaan en ik denk ook niet dat ik dat ooit ga doen.
Als je naar een ander blijft verlangen, lijkt me er iets niet oke in je relatie. Daar kun je dan aan gaan werken en lukt dat echt niet, dan hoor je ms toch niet bij elkaar.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:16 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja maar dan blijft dat gevoel toch ook lijkt me.
Leuk gevalletje victim blaming ditquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:16 schreef cerror het volgende:
Misschien moeten die zure meiden hier eens wat minder douchebags daten.
Ja maar die patat oorlog krijg je in de toekomst ooit nog wel een keer, dan is de honger gestild. Snap je? Ik denk dat het gevoel blijft..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik verlang ook weleens naar een grote patat oorlog, maar dan haal ik m niet...
Nou idd.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:17 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zo klinkt het niet alleen, het IS een lam excuus.
Is het niet normaal dat je in een relatie van een aantal jaren soms verlangt naar een ander op bijvoorbeeld seksueel gebied? Ik weet het niet maar volgens mij best wel.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:17 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Als je naar een ander blijft verlangen, lijkt me er iets niet oke in je relatie. Daar kun je dan aan gaan werken en lukt dat echt niet, dan hoor je ms toch niet bij elkaar.
Ik zie nog steeds geen 'reden' om vreemd te gaan hoor.
Ik denk niet dat vreemdgaan zwart-wit is, zoals ik denk dat er maar weinig zwart-wit is.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:14 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mjah in principe is alles wat de mens doet een keuze. Ik ben er alleen achtergekomen dat het hele feit vreemd gaan niet zo zwart wit is als dat ik (en vele anderen) gedacht heb.
Soms overkomen dingen je en sta je bijna vanaf de zijlijn te kijken en kun je niet ingrijpen. Klinkt als een lam excuus, dat zou ik een aantal jaar geleden ook hebben gezegd.
Mag je vindenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:17 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Zo klinkt het niet alleen, het IS een lam excuus.
TS zegt: alle mannen. Ook erg leuk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:17 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Leuk gevalletje victim blaming dit
Nee hoor, als je het onderwerp van de verleiding een tijdje vermijdt, verdwijnt dat gevoel. En vaak als je die persoon dan later nog eens tegenkomt, kun je je niet eens meer voorstellen dat het ooit zo'n verleiding was, ook al is de persoon nog steeds leuk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:16 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja maar dan blijft dat gevoel toch ook lijkt me.
Nu kan ik natuurlijk alleen vanuit mezelf spreken, maar nee. En al heb je dat wel, dan kies je er zelf voor om er wel of niet iets mee te doen. En als je dat wel hebt en het 'gaat niet weg', dan is je partner ms niet de juiste voor je.. Maar nogmaals, dit is mijn mening.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:19 schreef Cher- het volgende:
[..]
Is het niet normaal dat je in een relatie van een aantal jaren soms verlangt naar een ander op bijvoorbeeld seksueel gebied? Ik weet het niet maar volgens mij best wel.
Pure lust bijvoorbeeld? Met je partner heb je een liefdesrelatie, dat kan iets compleet anders zijn dan lust die je voelt bij iemand die je gewoon ontzettend geil vindt.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:17 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Als je naar een ander blijft verlangen, lijkt me er iets niet oke in je relatie. Daar kun je dan aan gaan werken en lukt dat echt niet, dan hoor je ms toch niet bij elkaar.
Ik zie nog steeds geen 'reden' om vreemd te gaan hoor.
Er zullen vast wel uitzonderingen zijn maar dat zijn volgens mij vaak saaie mannen die alleen maar belangstelling hebben bij voetbal ofzo. Ik zie wel eens oude mannen, vriendinnen van vaders die dan zo uitgezakt op de bank zitten met een dikke buik en voetbal kijkend. Die bedoel ik. Die zullen vast niet vreemdgaan maar zijn wel saai.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |