abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110386628
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 10:12 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Naar de ander toe wel :)

Maar het gaat mij erom dat je niet te makkelijk moet zijn met jezelf vrijpleiten als het gebeurt.
Sowieso niet naar m'n partner toe nee, die zal weinig begrip kunnen opbrengen voor mijn vergissing. Maar naar jezelf toe; och. Ligt aan de omstandigheden, nogmaals.
  maandag 16 april 2012 @ 10:30:20 #152
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_110387021
Soms vraag ik me niet af, of het beter is om wat meer ontspannen met relaties om te springen. Iedereen vindt een lange relatie zo ongeveer het grootste goed, terwijl mijn langste relatie eigenlijk hartstikke doodgebloed is.

Ik ben tot de conclusie gekomen, dat een korte relatie net zo goed voor je ontwikkeling kan zijn als een lange relatie. En als mensen wat meer ontspannen in relaties zouden staan, dan was een scheiding niet automatisch een mislukking, maar gewoon iets van "de vonk is verdwenen, maar even goede vrienden, we gaan verder met iemand anders".

Een beetje waar Erodome aan refereerde.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_110387028
De omstandigheden maken dat je vatbaarder bent toe te geven aan driften en je principes/trouw aan de,kant te zetten. Die maken dat je geen zin hebt om ze,te weerstaan er niet voor wil knokken zeg maar.

Maar voor mij maken die de daad niet minder afkeurend.

Kom zelf uit een lange relatie, die achteraf te lang heeft geduurt misschien, waar genegenheid en seks amper tot niet meer aanwezig waren. En geloof me verleidingen gehad en onder omstandigheden die voor menigeen meer dan een acceptabel excuus zouden zijn geweest. Dus ik weet waar je,dan staat.

Voor mij heeft het alleen maar bevestigddat het een kwestie is van willens en wetens verder gaan dan je zou moeten.

Als ik voor mezelf zo'n drang zou voelen. Zou ik serieus kijken wat ik mis in mijn relatie. Het voorval plus wat ik denk te missen met mijn partner bespreken. En ook hoe nu verder.
Een relatie,zou een toevoeging/verrijking moeten zijn geen rem op je eigen ik/ontwikkeling

[ Bericht 8% gewijzigd door Partingglass op 16-04-2012 10:39:48 ]
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
  maandag 16 april 2012 @ 10:30:53 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_110387038
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:08 schreef Prins_Eerlijk het volgende:
Er kan vanalles, ook dat. Maar mensen die zich op voorhand al vrijpleiten... Hoe oud ben je nou?
Ben al ruim in de 30 en heb genoeg gezien om te weten dat het ideaalbeeld wat mensen van zichzelf en anderen hebben vaak helemaal niet zo goed klopt.
Ben oud genoeg om te weten dat mensen fouten maken, dat dat lang niet altijf gebeurd met slechte intentie's, dat dat niet eens betekend dat iemand zwak is, of een naarling is.

Het is niet een op voorhand vrijpleiten, het is realistisch tegen het leven aankijken.
Was ik monogaam geweest dat had ik een keer struikelen pijnlijk gevonden, maar overkomelijk, iemand die een affaire heeft zou ik dan anders inschatten, net als iemand die bewust opzoek gaat naar vreemdgaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_110387334
Ik zou het mijn partner eerder en veel makkelijker vergeven dan mezelf.
  maandag 16 april 2012 @ 10:40:23 #156
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110387338
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Sowieso niet naar m'n partner toe nee, die zal weinig begrip kunnen opbrengen voor mijn vergissing. Maar naar jezelf toe; och. Ligt aan de omstandigheden, nogmaals.
Ik was verbaasd hoe weinig ik er mee zat destijds :P

maar ik ging dan ook vreemd met mijn nieuwe vriendin.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110387475
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 10:40 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Ik was verbaasd hoe weinig ik er mee zat destijds :P

maar ik ging dan ook vreemd met mijn nieuwe vriendin.
Ik heb er nooit mee gezeten.
  maandag 16 april 2012 @ 10:47:05 #158
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110387526
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:30 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben al ruim in de 30 en heb genoeg gezien om te weten dat het ideaalbeeld wat mensen van zichzelf en anderen hebben vaak helemaal niet zo goed klopt.
Ben oud genoeg om te weten dat mensen fouten maken, dat dat lang niet altijf gebeurd met slechte intentie's, dat dat niet eens betekend dat iemand zwak is, of een naarling is.

Het is niet een op voorhand vrijpleiten, het is realistisch tegen het leven aankijken.
Was ik monogaam geweest dat had ik een keer struikelen pijnlijk gevonden, maar overkomelijk, iemand die een affaire heeft zou ik dan anders inschatten, net als iemand die bewust opzoek gaat naar vreemdgaan.
De grootste fout die veel mensen maken is een relatie aangaan met iemand die niet is wat ze zoeken. En dat is begrijpelijk, maar wel hoe het is.
[/quote]
  maandag 16 april 2012 @ 10:49:21 #159
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_110387602
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik heb er nooit mee gezeten.
Dat is heel fok al een tijdje duidelijk als ik me niet vergis.

Ik kan er niet mee zitten :)
  maandag 16 april 2012 @ 10:52:22 #160
37769 erodome
Zweefteef
pi_110387687
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 10:47 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

De grootste fout die veel mensen maken is een relatie aangaan met iemand die niet is wat ze zoeken. En dat is begrijpelijk, maar wel hoe het is.
Misschien, maar toch, van de paar die ik ken die gestruikeld zijn zijn er toch nog een paar bij elkaar en naar mijn idee prima gelukkig met elkaar.

Het is simpelweg niet zo dat als de relatie goed is struikelen niet voorkomt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_110387931
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Misschien, maar toch, van de paar die ik ken die gestruikeld zijn zijn er toch nog een paar bij elkaar en naar mijn idee prima gelukkig met elkaar.

Het is simpelweg niet zo dat als de relatie goed is struikelen niet voorkomt.
Of is het zo dat struikelen bij die mensen een aanleiding is geweest om te werken aan de relatie? En is het bij hun daardoor weer goed/dan wel beter geworden?

Sommige mensen zijn bijzonder slecht/incapabel om eigen gevoelens,onder ogen te zoen of ze te vertellen tegen hun partner. Een keer struikelen kan dan soms heel veel duidelijk maken aan hun zelf maar ook hun partner.

En niet bij uitzondering leid dat dan naar een solidere relatie.
  maandag 16 april 2012 @ 11:07:52 #162
37769 erodome
Zweefteef
pi_110388193
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 10:59 schreef Partingglass het volgende:

[..]

Of is het zo dat struikelen bij die mensen een aanleiding is geweest om te werken aan de relatie? En is het bij hun daardoor weer goed/dan wel beter geworden?

Sommige mensen zijn bijzonder slecht/incapabel om eigen gevoelens,onder ogen te zoen of ze te vertellen tegen hun partner. Een keer struikelen kan dan soms heel veel duidelijk maken aan hun zelf maar ook hun partner.

En niet bij uitzondering leid dat dan naar een solidere relatie.
Dat weet ik niet zo goed, de meeste mensen hangen niet al hun vuile was zomaar even buiten.
Van 1 stel weet ik wat meer, die ken ik erg goed, daar was wel achteraf wat aan de hand met degene die vreemdging, maar niet met de relatie. Die is wel goed op zichzelf gewezen door dat vreemdgaan en heeft toen aan zichzelf gewerkt, met succes.
pi_110388425
Dat heb ik in mijn sociale kring ook een paar keet zien gebeuren. Daar is het vreemdgaan van een van de twee aanleiding geweest voor beide om goed na te denken maar vooral ook om eerlijk en open naar elkaar te zijn.

Een paar keer geresulteerd in een breuk maar ook tot een verzoening en een nu in ieder geval als buitenstaander ogenschijnlijk veel betere relatie.

Dan is hoewel het vreemdgaan niet goed is de uitkomst wel goed. In beide gevallen.
pi_110563073
quote:

[..]

Het is onbegrijpelijk voor mij om een relatie aan te gaan met personen die je niet ziet zitten. Waar is de logica? :')
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 17:52:44 #165
5428 crew  miss_sly
pi_110563604
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 april 2012 17:38 schreef Cher- het volgende:

[..]

Het is onbegrijpelijk voor mij om een relatie aan te gaan met personen die je niet ziet zitten. Waar is de logica? :')
Je kunt op een bepaald moment open staan voor een bepaald type mens door waar je op dat moment staat in het leven, terwijl je op een ander moment die persoon inderdaad niet zou zien zitten.

Een relatie die gedoemd is uiteindelijk te mislukken, maar dat wil niet zeggen dat de relatie op dat moment prima in een behoefte kan voorzien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 17:58:02 #166
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_110563830
quote:

[..]

Yep...true

Maar dat betekent niet dat het geen goede relatie kan worden.
  vrijdag 20 april 2012 @ 20:59:59 #167
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110571622
quote:

[..]

En hoe komt men over het algemeen erachter of een relatie met iemand hetgeen is iemand zoekt?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')