#ANONIEM | dinsdag 27 maart 2012 @ 06:19 |
Woensdag 16 mei, van 13:30 tot 16:30 buigen vast velen met mij zich over opgaven goniometrie, integraal- en differentiaalrekening, logaritmen en bewijzen in de meetkunde. Vergeet vooral je: Passer Pen Potloden Gum Geodriehoek GR met programma's ![]() Goede zin niet ![]() CE 1e tijdvak is geweest: Voor de liefhebbers: OPGAVEN http://www.havovwo.nl/vwo/vwb/bestanden/vwb12iopg.pdf UITWERKBIJLAGE http://www.havovwo.nl/vwo/vwb/bestanden/vwb12ibl.pdf OMZETTINGSTABEL: http://www.havovwo.nl/vwo/vwb/bestanden/vwb12itab.pdf CORRECTIEMODEL: http://www.havovwo.nl/vwo/vwb/bestanden/vwb12iant.pdf [ Bericht 40% gewijzigd door motorbloempje op 17-05-2012 14:18:28 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 27 maart 2012 @ 06:23 |
Staatsexamen, dus ik heb niks aan mijn gemiddelde van een 9,0 ![]() Ik doe trouwens mijn mondeling over de Voortgezette Integraalrekening! Vandaag het laatste proefwerk maken, en dan verder met Wiskunde D ofzo. | |
TBakkert | dinsdag 27 maart 2012 @ 07:22 |
MOOI! ik moet profiel kiezen dit jaar en ik ga het gewoon op wiskunde A houden, denk ik :p | |
#ANONIEM | dinsdag 27 maart 2012 @ 07:48 |
![]() | |
Polyfemos | dinsdag 27 maart 2012 @ 07:59 |
Wiskunde A makkelijker! | |
kwiwi | dinsdag 27 maart 2012 @ 08:01 |
Dat wel, maar als je altijd voor makkelijk in plaats van leuk gaat in je leven.... ![]() Succes TS ![]() | |
Lookbehind | dinsdag 27 maart 2012 @ 09:13 |
Hoeft niet, dat ligt totaal aan de persoon. De ene persoon kan beter abstract denken dan de andere en heeft daardoor weinig moeite met wiskunde B. Wiskunde A vereist weer andere inzichten. | |
simmu | dinsdag 27 maart 2012 @ 09:14 |
tof! en toch vind ik het nog altijd belachelijk dat je er een programmeerbare rekenmachine bij mag houden. hou er rekening mee dat je dat bij een vervolgopleiding die iets waard is, niet mag ![]() | |
kwiwi | dinsdag 27 maart 2012 @ 09:19 |
Dat snap ik inderdaad ook niet... | |
#ANONIEM | dinsdag 27 maart 2012 @ 09:38 |
Mijn algebra is prima. Voor het plotten van functies is hij heel handig. Controle. Uiteindelijk dien je de shit toch algebraïsch uit te werken! ANW proefwerk zit er nu op, zodirect Engels, dan Scheikunde en dan Wiskunde. 4 proefwerken vandaag. | |
Lutte | dinsdag 27 maart 2012 @ 15:39 |
Hier kijk ik het minst tegenop. Ik heb al twee jaar echt een fantastische docente en de structuur van de lessen is heel fijn, vanaf het begin af aan ook veel herhaling. We oefenen vaak ook op iets hoger niveau zodat het uiteindelijk 'meevalt'. Moet wel goedkomen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:31 |
Ik kijk er juist naar uit. ![]() | |
ikhouvannoodles | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:49 |
Rekenmachine lobby bij de overheid. Lekker de prijzen opschroeven, omdat iedere scholier er één moet. | |
stefanhaan | woensdag 28 maart 2012 @ 14:07 |
Mensen die iets willen verbieden waardoor je alle theorie in je rekenmachine kan zetten. ![]() ![]() ![]() | |
Borizzz | vrijdag 30 maart 2012 @ 20:18 |
Check. Goed topic; wie weet kan ik weer helpen. | |
Natrium | zaterdag 31 maart 2012 @ 14:31 |
Wiskunde B ![]() ![]() | |
-J-D- | zondag 1 april 2012 @ 09:19 |
Wiskunde ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 5 april 2012 @ 06:28 |
| |
dramatic | donderdag 5 april 2012 @ 16:35 |
Leukste vak, helaas nooit echt iets voor gedaan en dus nooit goed gesnapt (met een 5 of 6 overgaan enzo) ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 7 april 2012 @ 12:43 |
Alle stof afgerond nu. Nog een maandje en wat dagen tot dit koningsexamen. ![]() | |
onderjas | zaterdag 7 april 2012 @ 21:17 |
Sinds wanneer is wiskunde zo populair? | |
Manu. | dinsdag 10 april 2012 @ 18:03 |
Tot mijn grote verbazing vielen de cijfers voor juist dit vak mee dit jaar. Hopen op een 8 gemiddeld uiteindelijk. | |
Vincent. | woensdag 11 april 2012 @ 22:28 |
Ik heb hetzelfde, afgelopen jaren geen flikker er voor gedaan, altijd slechte cijfers halen. Maar nu begin ik het echt goed door te krijgen en begin ik er ook lol in te krijgen. ![]() | |
Unsub | maandag 30 april 2012 @ 10:57 |
één vraag van 8 punten, en 2 van 6 punten. Bewijzen/tekenen? Ik kijk trouwens ook wel naar het examen uit ![]() Ik sta nu een 8.2, en wil in ieder geval een 9 afgerond komen te staan. Hoop dat ik ongeveer hetzelfde kan halen als met de oefentoetsen, dan komt dat zeker goed. | |
Lutte | maandag 30 april 2012 @ 11:11 |
Acht punten voor tekenen/bewijzen? Oh alsjeblieft niet zeg ![]() Liever voor een uitgebreide vraag met e en ln ofzo ![]() Knap van je gemiddelde wel Unsub, negen gemiddeld moet idd wel te halen zijn als je goed examens oefent! | |
Unsub | zondag 6 mei 2012 @ 21:34 |
![]() | |
dramatic | woensdag 9 mei 2012 @ 11:33 |
Nog een week ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 mei 2012 @ 20:37 |
Vandaag 4 uir proefexamen gehad. Nog hard oefenen op bewijzen... Ik zit nu een oefenexamen ( VWO 2010 TV2), en dan lukt het wel vlot. kenserdedjenser | |
Borizzz | vrijdag 11 mei 2012 @ 23:19 |
Ben benieuwd woensdag! | |
#ANONIEM | zaterdag 12 mei 2012 @ 06:26 |
Gvd zin in ![]() Een dikke 9 gemiddeld voor WisB. Ik wil proberen een 10 te scoren! Genoeg >9,5 cijfers gescoord dit jaar. 9,6 voortgezette integraalrekening, 9,5 voor gonio... maar... een 4,8 voor Bewijs in de vlakke meetkunde. Alhoewel dat wel een heel zwaar proefwerk was. Had m'n wiskundedocent zelf gemaakt.. Die op de proefexamens waren veel simpeler! Sterkste punt is hier toch wel echt de integraalrekening! | |
dramatic | zaterdag 12 mei 2012 @ 08:02 |
Bewijzen zijn dan ook niet te doen. Die hebben er bij ons elk tentamen ingezeten voor 1/6 van de punten of meer, waardoor het dus onmogelijk was 9.5 te scoren. De grap is dat die vragen ook echt 10 punten waren itt die 4punten vragen op het examen. Ofwel, veel meer stappen nodig wat ze nog moeilijker maken. | |
Borizzz | zaterdag 12 mei 2012 @ 09:21 |
Het wiskunde B examen van vorig jaar. Beide tijdvakken & de uitwerkingen. | |
Unsub | zaterdag 12 mei 2012 @ 09:47 |
Jup, en die van de 10 jaar ervoor zijn er ook te vinden.. Dus? | |
#ANONIEM | zaterdag 12 mei 2012 @ 12:02 |
Al gemaakt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2012 12:03:07 ] | |
fixatoman | zaterdag 12 mei 2012 @ 15:57 |
Kennen jullie de Riemanssom ook? | |
Unsub | zaterdag 12 mei 2012 @ 16:00 |
Als in: "jullie kunnen integreren?" bedoel je? | |
fixatoman | zaterdag 12 mei 2012 @ 16:02 |
Nee als in: Specificatie De kandidaat kan: 11.1 bij daarvoor geëigende toepassingen een bepaalde integraal opstellen. 11.2 met behulp van de grafische rekenmachine een Riemannsom berekenen als benadering van een integraal | |
Lutte | zaterdag 12 mei 2012 @ 16:06 |
Riemannsom zelf niet, maar de kans dat ze dat vragen is zo klein. Gewoon integreren et cetera wel natuurlijk ![]() | |
dramatic | zaterdag 12 mei 2012 @ 19:00 |
Je kan de riemannsom als reeks invoeren maar ik weet niet uit mn hoofd hoe.. Zal er maandag eens naar kijken, ik leer de examens gewoon op volgorde. | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 11:09 |
Die klote Riemannsommen kwamen even voor het integreren. Hoofdstuk 10 van Getal en Ruimte meende ik. Inderdaad even opzoeken hoe dat moet! Thanks | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 11:13 |
Sum(Seq([functie]*[stapgrootte],X,[ondergrens],[bovengrens],[stapgrootte])) Die somfunctie inderdaad ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 11:22 |
Komop jongens, help me even verder. Ik gebruik mathprint instellingen, stel dat ik de grootte van de Riemannsom van het interval tussen x=2 en x=23 wil weten, hoe ziet mijn somfunctie er dan uit? Van de functie 3^x - 9x - 6lnx [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2012 11:27:02 ] | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 11:51 |
Je kan de mathprint ook uitzetten in mode als het niet lukt, ikzelf vind het somteken ook vaag ermee, maar ik zal het even proberen | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 11:56 |
Ik was er ook mee aan het klooien. Als ik dan als referentiemateriaal de integraal nam kwam ik vrij goed uit met x=.5 onderaan..? | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 11:59 |
Ik snap er geen fuck van. ![]() En ik heb m'n WisB deel 3 hier ook niet liggen he. ![]() | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:04 |
Ik kwam net ook vrij goed uit, maar hoe doe je nu een linker of rechter grens.. ik neem nu aan dat onderin de stapgrootte staat, maar in dat geval kan je dus bovenin alleen zeggen tot waar, en niet vanaf welke waarde je de som neemt? edit: zo werkt het dus niet ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 12:11 |
Dadelijk zit zo'n klotevraag erin, dan staan we daar ehhhmaghetookmeteenintegraal ![]() | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:11 |
http://www.math.cmu.edu/~(...)2_f08_rhandout3a.pdf pagina 5 ![]() dit ziet er echt uit als veel werk ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 12:20 |
Mwah, het is wel te doen. Aantal rechthoeken -1 bovenaan. onderaan x=0 formule invoeren a = Xondergrens neem voor x a+stapgrootte*x heel de functie vermenigvuldigen met de stapgrootte | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:20 |
ik heb bijna een screen, het lukte net | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:23 |
![]() Dit is dus linkergrens met N is 40 rechtergrens moet je dus gewoon N nemen ipv N-1 en onderin met X=1 beginnen midden moet je dus gewoon N-.5 nemen en onderin met X=0.5 beginnen | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 12:25 |
Ik was bezig met een andere functie, maar dat kwam niet uit. Ik heb maandag nog 2 uur Wiskunde, eens even tegen John zeggen dat hij Riemannsommen uit moet leggen voor de GR. | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:26 |
Ik ga nu er nu eentje uit het boek proberen hiermee | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 12:27 |
Ik heb alleen VWOB boek4 hier ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 12:32 |
Nou goed, functie: 3^x - 9x interval -2 -> 2 stapgrootte: 0,05 dus n = 80-1 = 79 a = -2 het verschil met de integraal is 0,7...? | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:32 |
eens proberen, maar ik heb het idee dat ik gewoon die sum(seq( ga gebruiken ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 12:37 |
Leg dat eens uit dan? | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:38 |
maar wat is het antwoord volgens de integraal? | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:39 |
scheelt bijna niks | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 12:40 |
Wat is bijna niks? | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:41 |
Het blijft een een slechte benadering zo een reeks toch een screenshot: ![]() dat lijkt me bijna geen verschil | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 12:42 |
Waarom doe jij nu -.5 en x=.5? | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 12:43 |
Ik kon me ook zoiets herinneren wel | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:43 |
Dat is dus het idee van ondergrens/bovengrens/middengrens. 3 verschillende manieren van de riemannsum waarbij de laatste het meest precies is. of hoe heet dat ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 12:47 |
Ik zoek het morgen sowieso wel uit op skool. Ik had trouwens het hele jaar shit in m'n GR gezet en nu gisteren sloot ik hem aan op de computer: RAM RESET toen hij vastliep ja kut ![]() Nu dat notefolio maar gebruikt voor m'n goniometrische formules ![]() | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 12:48 |
okee naja,![]() en bij midden pak je dus 0,5 en -0,5. En midden is dus preciezer dan die andere 2 toch vandaag geleerd die functie te gebruiken ![]() ![]() | |
PG18 | zondag 13 mei 2012 @ 13:12 |
Bij die Lissajous-grafieken, nadat je die formules in de rekenmachine ingevoerd hebt (nadat je bij mode 'func' veranderd hebt in 'par'), wat moet je bij je venster-instellingen (window) voor Tstep invoeren? | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 13:13 |
1/48pi of zoiets. Echt kleine rotzooi | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 13:18 |
of 1/12 pi Klein. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2012 13:18:08 ] | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 13:23 |
Wiskunde is peanuts. Hoop dat die Riemannsommen niet terugkomen, maar ik vraag het morgen nog gewoon eventjes na. a.s. dinsdag Informatica op het VWO, woensdag Wiskunde B! Informatica nog eventjes leren. ![]() | |
PG18 | zondag 13 mei 2012 @ 13:25 |
School examen? | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 13:32 |
Staatsexamen, dus gewoon Centraal Examen of hoe je het ook noemt. | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 13:43 |
? Ik heb Informatica met een 8 afgesloten en heb geen CE ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 13:50 |
Ik doe geen regulier examen, maar staatsexamen. Van het Wiskundetopique. Mijn held. | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 13:54 |
het blijft vaag met mathprint [ Bericht 5% gewijzigd door dramatic op 13-05-2012 14:21:10 ] | |
metanite | zondag 13 mei 2012 @ 15:42 |
Ok jongens ik help de mensen met een TI even uit de brand wat betreft de Riemannsom hij is erg eenvoudig: sum(seq((y1)*breedte interval,x,linkergrens +half breedte interval, rechtergrens - half breedte interval, breedte interval) Voer hem zo in op je rekenmachine y1 staat uiteraard voor de functie die je wil primitiveren. sum= 2nd stat (=list) MATH nr 5 seq=2nd stat(=list) OPS nr 5 | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 15:46 |
Klopt zo kan het ook idd! Maar we proberen die nieuwe functie onder de knie te krijgen ![]() | |
metanite | zondag 13 mei 2012 @ 15:50 |
Ok, maar jongens dit examen moet toch gewoon goed komen, enige vak naar mijn idee dat ze je niet voor idioot grote verassingen kunnen zetten. Ik schijt hem nu al voor Spaans, dat word gewoon multiplegok, zit je daar vrijdagmiddag als iedereen al zijn examens al heeft gehad nog in zo een lege zaal (kleine klas leerlingen > grote examenzaal ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 15:52 |
Ik ben eruit maatje. k=0, onderaan, altijd Neem even het interval Ax=12 tot Bx=15 stapgrootte: 0,1 Y1(xk)*stapgrootte staat er tussen de haken, oke? Xk = a+0,5*stapgrootte + stapgrootte*k b bereken je als volgt: Doe de eindwaarde - 0,5stapgrootte, in dit geval dus 15-0,05 = 14,95 Je laat k lopen van 0 tot een getal. Dit getal is als volgt 14,95 = Xk * k Die waarde van k heb je nodig. | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 15:53 |
Ik wil een 10 scoren voor dit examen. ik heb me het hele jaar de pleuris ingezet voor Wiskunde, en wil dat godverdomme nu belonen. Met een staatsexamen nu, dus ik heb nog geen gemiddelde, als m'n cijfers tellen niet mee. Laat dit lukken. | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 16:07 |
Dit dikgedrukte volg ik niet helaas. Kan je dat nog eens toelichten? | |
#ANONIEM | zondag 13 mei 2012 @ 16:21 |
Dat kan ik. Je hebt die vierkantjes getekend: ![]() Met n vierkantjes. Het laatste vierkantje ligt op x= Xb-.5stapgrootte Dus wil je k laten lopen van 0 tot een waarde waarvoor f(Xk) gelijk is aan die laatste stapgrootte. dus Xk * *diekwaarde | |
zoodan | zondag 13 mei 2012 @ 19:23 |
Riemanssom is de afgelopen 20 jaar niet op het examen gekomen ![]() | |
dramatic | zondag 13 mei 2012 @ 19:36 |
Daar zat toch juist die Riemannsum vraag in? iig een plaatje ervan ![]() | |
Zamorak | zondag 13 mei 2012 @ 21:14 |
Nope, kans is ook heel klein dat je dat krijgt. We hebben er zelf ook heel weinig aandacht aan besteed tijdens de lessen. Het is meestal gewoon integreren. | |
zoodan | maandag 14 mei 2012 @ 11:05 |
Ik kijk ook erg op tegen bewijzen, ik ken alle regels wel ect. maar ik mis dat inzicht om tot het antwoord te komen, iemand een tip? | |
Lookbehind | maandag 14 mei 2012 @ 12:31 |
Terug werken vanuit het antwoord: Wat heb je nodig om die laatste stap te zetten om je bewijs te voltooien? Wat heb je dan nodig om dat weer te bewijzen, en dit net zo lang herhalen totdat je op iets uitkomt dat gegeven is of dat al bewezen is. Vervolgens kun je dan het bewijs in de juiste volgorde uitwerken. | |
Borizzz | maandag 14 mei 2012 @ 13:53 |
Terugwerken inderdaad, en heel goed kijken naar datgene dat is te bewijzen. Gebruik die uitdrukking, daarmee kun je vaak een sleutel tot de oplossing/goede redenatie vinden. | |
PG18 | maandag 14 mei 2012 @ 21:24 |
Iemand die me deze stap kan uitleggen? (2011-1 vraag 9)![]() De bedoeling is om de afgeleide gelijk te stellen aan 0 en x daarmee uit te rekenen. Dit heb ik met de GR gedaan, maar het moest algebraïsch ![]() Alleen ik snap niet hoe je die breuk om moet schrijven om tot die onderste te komen... | |
Borizzz | maandag 14 mei 2012 @ 21:46 |
Vermenigvuldig deze breuk eens met de breuk wortel (x) / wortel (x) (dus met 1) en vereenvoudig zover mogelijk. | |
PG18 | maandag 14 mei 2012 @ 22:03 |
Held! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 mei 2012 @ 12:13 |
Morgen is de dag heren en dames. HAVO Economie & VWO Wiskunde B. Ik heb g v d zin in dit koningsexamen. ![]() Wiskunde B ![]() Net VWO Informatica (College-examen) erop zitten, wel geslaagd denk ik, maar wat zaten daar k*tvragen in zeg. | |
.Paul | dinsdag 15 mei 2012 @ 13:42 |
Weet iemand hoe je de riemannsom invult op een TI-Nspire? | |
zoodan | dinsdag 15 mei 2012 @ 13:44 |
Weet iemand of het waarschijnlijk is dat lijn en/of puntsymmetrie komt op het examen? | |
Spiritsoul | dinsdag 15 mei 2012 @ 13:48 |
Riemannsom krijgen we echt niet, de kans is zó klein. | |
.Paul | dinsdag 15 mei 2012 @ 13:51 |
Natuurlijk, de kans is klein,, maar het is maar een kleinigheidje, puur een kwestie van de formule intikken op je GRM, maar ik weet niet meer hoe. En het zou toch zonde zijn als je daar dan geen punten voor weet te behalen. Iemand trouwens nog een handige link/document over hoe je bewijzen het beste aan kan pakken? Dat is mijn enige zwakke punt. | |
PG18 | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:17 |
Waar is dat pdf bestandje te vinden waarin staat hoeveel punten we per vraag krijgen? | |
Reimerrr | dinsdag 15 mei 2012 @ 14:50 |
http://www2.cito.nl/vo/ce(...)lder.htm?opening.htm Daar, en dan op het groene S'je klikken. | |
Prulez | dinsdag 15 mei 2012 @ 15:53 |
Nog een kleine tip, op IEDER examen komt volgensmij voor dat je de lengte van een lijn van een grafiek moet berekenen. Was iets met een integraal en een wortel uit mijn hoofd, weet niet meer exact wat de formule was. ![]() | |
dramatic | dinsdag 15 mei 2012 @ 16:01 |
tjah ff in mn GR kijken, owja, BOOGLENGTE Grenzen x=a en x=b, y1=functie' y2=wortel(1+y1^2) fnint(y2,x,a,b) | |
.Paul | dinsdag 15 mei 2012 @ 16:27 |
de integraal van de wortel van 1+ de afgeleide van de functie in het kwadraat volgens mij dus. Wel handig om nog even zo te checken, bedankt voor de tip. Dat is makkelijk punten binnenhalen. | |
Nutkicker22 | dinsdag 15 mei 2012 @ 17:50 |
Ik heb ff een vraagje. Ik snap niet wat ik dan moet doen bij het integreren van ingewikkelde functies (e, log enz.). Bijvoorbeeld geef de primitieve van e^(2x^2) In samengevat staat: f(x)= e^x => F(x)= e^x Hier word ik niet veel wijzer op. | |
RavagerXLL | dinsdag 15 mei 2012 @ 18:08 |
Bij de meeste gevallen helpt het om te kijken wat er gebeurt als je f differentieert. Bv. f '(x)= 4x e^(2x²), dus weet je dat je voor de primitieve met 4x moet corrigeren. Dan is F(x)=(1/4x) e^(2x²) Maar wacht, klopt dit wel? Want met het differentiëren hiervan heb je toch weer te maken met de productregel? ![]() ![]() | |
Nutkicker22 | dinsdag 15 mei 2012 @ 18:18 |
Ik denk dat je met zowel de kettingregel als de productregel moet werken als je (1/4x) e^(2x²) wilt differentiëren. | |
dramatic | dinsdag 15 mei 2012 @ 18:19 |
die kan niet/kunnen wij niet. | |
PG18 | dinsdag 15 mei 2012 @ 18:46 |
Primitieve hiervan is toch e^(2x^2) * 1/(4x) ? (afgeleide van wat er in de macht staat, en dan 1 daardoor delen en dat vermeningvuldigen met die e dingetje)? Edit: zal wel niet, hier wordt er bij 'Indefinite integral' heel wat anders gezegd: http://www.wolframalpha.com/input/?i=e^%282x^2%29 | |
dramatic | dinsdag 15 mei 2012 @ 18:50 |
primitiveren is lang niet zo simpel als afgeleides maken. | |
RavagerXLL | dinsdag 15 mei 2012 @ 19:01 |
Ja, die primitieve bestaat volgens de site dus niet. Niets aan de hand, primitiveren aan de hand van corrigeren zal morgen prima werken. | |
Spiritsoul | dinsdag 15 mei 2012 @ 19:03 |
Waar staat die 'sum(' in je GR? En denken jullie dat er misschien een opgave erin voorkomt dat we die moeten gebruiken? | |
Reimerrr | dinsdag 15 mei 2012 @ 19:05 |
Dit is echt een bazenexamen ![]() ![]() | |
Borizzz | dinsdag 15 mei 2012 @ 19:33 |
Die kan wel, maar dan met partieël integreren; maar dat valt (helaas) al een hele tijd buiten de examenstof. | |
RavagerXLL | dinsdag 15 mei 2012 @ 19:36 |
Aha ok, nee volgens mij is die site daar dan niet op gebouwd. Met WiB hebben we wel hoofdstuk K met het partitiëel integreren behandeld, maar daar heb ik nu dus ff geen zin in ![]() | |
Borizzz | dinsdag 15 mei 2012 @ 19:40 |
Die site kan dat wel hoor! | |
zoodan | dinsdag 15 mei 2012 @ 20:02 |
Hoe reken je graden om naar radialen? (Zou je dat nodig hebben?) Want ik weet dat 2pi = 360 graden maar je kun toch niet zomaar met de verhouding werken of wel? | |
dvdsrk | dinsdag 15 mei 2012 @ 20:08 |
jawel, pi=180 gr., 0,5pi=90 gr. enz. dus: aantal graden/180 geeft rad (in pi) | |
RavagerXLL | dinsdag 15 mei 2012 @ 20:36 |
Bovenstaande link geeft als primitieve van die funtie 0.5 maal wortel (pi/2) erfi (x maal wortel 2)+C, waarbij staat dat erfi(x) de imaginaire error functie is... | |
zoodan | dinsdag 15 mei 2012 @ 20:54 |
Waarom zet iedereen samenvattingen wiskunde in de GRM, die tijd heb je volgens mij echt niet? Ik zou hooguit de primitieves en differentiaties van standaard formules erin typen en wat gonio regels? Die bewijs regels ect krijg je op een formule blad en het lijkt me nou niet echt handig dat je ter plekke nog moet opzoeken wat een regel betekent? | |
Unsub | dinsdag 15 mei 2012 @ 22:14 |
Wij hebben WisApp, een koningsprogramma geschreven door een ex-leerling met te veel tijd ![]() Staan alle gonio-, differentieer- en primitiveerregels in, incl. wat extra info. Alles wat je voor een wisB nodig zou kunnen hebben. | |
dvdsrk | dinsdag 15 mei 2012 @ 22:16 |
is die ook online te downloaden? | |
Zamorak | dinsdag 15 mei 2012 @ 23:28 |
Hier kom je niet mee weg zonder hem te uploaden. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 mei 2012 @ 23:55 |
Nu. | |
zoodan | woensdag 16 mei 2012 @ 09:09 |
Hoe typ je y1 of y2 in dan? Kun je niet beter gewoon meteen de afgeleide in 1 formule invullen op je grm dan als deze verwijzing? | |
dramatic | woensdag 16 mei 2012 @ 09:22 |
gewoon bij functies. en met VARS kan je dan Y1 en Y2 gebruiken in berekeningen y1 is de afgeleide | |
PG18 | woensdag 16 mei 2012 @ 09:43 |
Kan iemand dit verifiëren? Afgeleide berekenen met GR - nderiv(functie, x, x-coordinaat) Primitieve berekenen met GR - fnint(functie, x, ondergrens, bovengrens) | |
Reimerrr | woensdag 16 mei 2012 @ 09:57 |
Klopt hoor ![]() Althans, met fnInt bereken je het oppervlakte onder de grafiek, niet de primitieve. Met nDerive krijg je de helling cq. de richtingscoëfficiënt van de raaklijn in dat punt. | |
PG18 | woensdag 16 mei 2012 @ 10:08 |
Ja oke, dat bedoelde ik. Zodat je even kunt controleren of je antwoord klopt als er gevraagd wordt bereken de helling of bereken de oppervlakte ofzo iets. Maar bedankt! ![]() | |
dramatic | woensdag 16 mei 2012 @ 10:11 |
Dit niet hebben ![]() ![]() | |
PG18 | woensdag 16 mei 2012 @ 10:15 |
Staat dat standaard erop of moet je dat zelf erop zetten? | |
dramatic | woensdag 16 mei 2012 @ 10:16 |
Je kan je rekenmachine software updaten ![]() | |
Unsub | woensdag 16 mei 2012 @ 10:24 |
En dat is zoo chill! Zeker met wortels, breuken en integralen. Eindelijk overzichtelijk dingen invoeren, in plaats van 30 haakjes. | |
zoodan | woensdag 16 mei 2012 @ 10:55 |
Ik meen me te herinneren dat er een opgave was uit het examen ofzo waarbij je de raaklijn aan 2 krommes moest bepalen, hoe moet dat? (het waren niet de toppen, je moest een punt vinden met hetzelfde hellingsetal oid..) | |
Debableful | woensdag 16 mei 2012 @ 11:10 |
afgeleides aan elkaar gelijk stellen? | |
dvdsrk | woensdag 16 mei 2012 @ 11:24 |
volgens mij heb ik niet zo'n zin in vanmiddag... | |
Spiritsoul | woensdag 16 mei 2012 @ 16:58 |
Ik vond het hem niet zo makkelijk als de voorgaande jaren ![]() | |
Debableful | woensdag 16 mei 2012 @ 17:00 |
Ik vond het een tering examen... | |
Lutte | woensdag 16 mei 2012 @ 17:06 |
Dat dus ![]() Ook een heerlijk gevoel als je je twee beste vriendinnen (die normaal slechter zijn in wiskunde dan ik) hoort zeggen dat het wel te doen was. Ja doeg ![]() Die 'een w' was om te huilen, evenals het opstellen van die formules. Abracadabra, echt waar. | |
Spiritsoul | woensdag 16 mei 2012 @ 17:09 |
Je zou maar op die formule moeten komen van y = −0,002⋅ (x −87,5)2 + 32,5 ) ![]() | |
metanite | woensdag 16 mei 2012 @ 17:12 |
Wat een tyfus kut pleuris examen, ik dacht echt: dit gaat hem worden, maar nee hoor. | |
Lutte | woensdag 16 mei 2012 @ 17:12 |
Antwoorden bekeken, sommige vragen die ik fout dacht te hebben goed en andersom. Denk/hoop/vermoed dat die 6,3 wel gelukt is ![]() | |
metanite | woensdag 16 mei 2012 @ 17:12 |
Die had ik dan toevallig weer wel ![]() | |
SuperTinus | woensdag 16 mei 2012 @ 17:45 |
40 a 42 punten, wat een rampenplan. Eerste 10 vragen waren te doen, tot en met de 4 rechthoeken. Een W, dat kunstwerk, om te janken. Niet eens genoeg tijd voor de makkelijke bewijsvragen... | |
zponz | woensdag 16 mei 2012 @ 17:49 |
Vergeleken met de examens uit 2010 en 2011 (zowel tijdvak I als II), was hij idd een stuk moeilijker. Maar ik denk dat hij gewoon goed te doen was als je de stof goed beheerst. Vb. bij vraag 13 en 14 moest je twee formules aantonen. Die vraag komt best vaak voor in andere examens, maar dan met best wel simpele formules die aangetoond moeten worden. Of vraag 5, waar je echt met vervelende getallen oppervlakte moest uitdrukken in een variabele. En vervolgens die variabele met de GR oplossen. Zo ingewikkeld was ik het bij examens oefenen niet tegengekomen... | |
jopiede | woensdag 16 mei 2012 @ 17:56 |
50 punten, hopen op een 6,6 --> 7 afgerond :-) | |
Debableful | woensdag 16 mei 2012 @ 17:57 |
Ook 50 punten, hopen dat dat een 6,8 is, want dan sta ik ook afgerond een 7 ;P | |
ActionWaction | woensdag 16 mei 2012 @ 17:59 |
tussen 40 en 50 punten, moet een 6 halen :$ | |
jopiede | woensdag 16 mei 2012 @ 18:00 |
Ik zie dat de N-term de laatste jaren altijd 1,1 of hoger is geweest. Laten we uitgaan van n-term 1 --> dan hebben we een 6,8 | |
Senui | woensdag 16 mei 2012 @ 18:08 |
Het niveau van dit examen lag hoger dan voorgaande jaren. Waarschijnlijk ligt de normering ook wel een paar tiende hoger, zoals ik het hoor van de rest van mijn klas die het niet al te best gemaakt hebben. Denk dat ik ongeveer 70-71 punten te pakken heb ![]() | |
Debableful | woensdag 16 mei 2012 @ 18:09 |
Laten we het hopen ![]() | |
meneer_valk | woensdag 16 mei 2012 @ 18:16 |
61/78 ![]() | |
Unsub | woensdag 16 mei 2012 @ 18:26 |
70/71 v.d. 78, zeer tevreden. Ben wel benieuwd wat Amoeba met z'n staatsexamen en hoog gemiddelde heeft voor dit CE ![]() | |
Vincent. | woensdag 16 mei 2012 @ 18:57 |
Ik denk dat ik 8 punten heb ofzo ![]() | |
Zamorak | woensdag 16 mei 2012 @ 18:59 |
71 punten heujjj ![]() | |
PG18 | woensdag 16 mei 2012 @ 19:00 |
Gvd wat een kut examen. ![]() In voorgaande jaren zaten er volgens mij veel meer vragen als vraag 1 tussen. En dat is te zien aan de puntenverdeling, nergens een vraag die 2 punten oplevert. En maar 2 vragen van 3 punten. En dan zit er opeens dit jaar zo'n parameterkromme grafiek in (die W-vraag). Lange verhaaltjes waar je (te lang) over na moet denken (kunstwerk vraag). Vragen waar je met lange/niet exacte getallen moet werken (wijnglas vraag). Die vierkanten vraag, waar de kans groot is dat je bij de formule opstellen een fout maakt. En die bewijzen waren dit jaar ook niet zo vanzelfsprekend. Als ik het zo kijk heb ik niet meer dan 15 punten. ![]() | |
Vincent. | woensdag 16 mei 2012 @ 19:02 |
http://i.imgur.com/0VIgQ.png | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 19:06 |
59/61 v.d. 78, redelijk tevreden. Het hangt er natuurlijk van af hoeveel punten de correctoren mij toekennen, maar volgens mij heb ik wel dat aantal punten. Mijn cijfer is dan iets als (59/78)*9 + n, stiekem hoop ik dat ik 61 punten heb en dat de n-term 1,3 is, want dan sta ik een (6.7+8.3)/2 = 7.5 ![]() Hoe groot is die kans denken jullie? | |
m4urit5 | woensdag 16 mei 2012 @ 19:15 |
Best grote kans denk ik hoor, ik denk zelfs dat de n-term nog wel een stukje hoger gaat uitvallen dus dan zit je ook al met je 59 punten goed. Vorig jaar was de n volgens mij al iets van 1.3 dus het mag dit jaar wel minstens iets als 1.6/1.7 zijn als je het mij vraagt. | |
rubensanti | woensdag 16 mei 2012 @ 19:23 |
Mijn leraar zei nog: Grote kans dat er dit jaar weer een lissajous inzit. Ik dacht het zal wel... Ik had beter moeten luisteren ![]() | |
Nutkicker22 | woensdag 16 mei 2012 @ 19:27 |
Ik had rond de 40 punten. 35-42 punten ofzo. Beetje dom dat ik bij een opgave een goede denkstap heb doorgekrast | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:27 |
Nou, die 2 bewijsvragen van kuthoek is zoveel * kuthoek kwam ik niet helemaal uit. Maar kijk eens naar dat correctievoorschrift, het aantal seconden dat P onder y=x zit, dat was toch 7 seconden? ik snap er geen kut van wat ze daar nou beweren. Verder uhm, die functie opstellen: Ik had de functie voor OE opgesteld, maar verder niet voor CD... CD = OE weliswaar. Daar gaan dan ook vast wat puntjes vanaf. Die vierhoeken in dat rechthoekje heb ik volgens mij ook een klein foutje inzitten.. 65-70 punten ofzo, geen idee. | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:28 |
Bij die 2 bewijsvragen wel al mn gedachtekronkels opgeschreven. Ieder punt is meegenomen. ![]() | |
Nutkicker22 | woensdag 16 mei 2012 @ 19:28 |
Ik had de functie y=x gelijk gesteld. Vervolgens heb ik er niks mee gedaan. balen | |
.Paul | woensdag 16 mei 2012 @ 19:28 |
Na Nederlands weer een examen dat aanzienlijk pittiger is dan in voorgaande jaren.. Wow, als dit zo doorgaat gaan er ongelofelijk veel mensen zakken door die 5.5-regeling. Wij zijn nog een betrekkelijk grote generatie (93/94 veel mensen geboren). Ik zie zomaar rellen komen door dit soort grapjes. Er ging van de 74 man hier NIEMAND eerder weg. Dat is toch niet normaal? Zelfs de grootste bolleboos met wiskunde was niet eerder klaar, en dat is echt een hele slimme gozer. | |
Lilliesleaf | woensdag 16 mei 2012 @ 19:29 |
Bij die ene opdracht over dat je P moest vinden bij een inhoud van 50 mL. Ik heb - domdomdom - die 50 mL verkeerd omgerekend naar mm3, maar verder de hele berekening wel goed, met dus de verkeerde waarde achter de =. Hoeveel van de 5 krijg ik dan? Want het is geen vereenvoudiging van de berekening door die andere waarde en een fout mag niet dubbel aangerekend worden. | |
Nutkicker22 | woensdag 16 mei 2012 @ 19:31 |
Je moest ergens volume uitrekenen. Ik voerde de primitieve in GR. Probeerde uit te rekenen en kreeg te zien ''OVERFLOW'' ..... Uiteindelijk had ik de moed opgegeven bij die ene vraag ![]() | |
m4urit5 | woensdag 16 mei 2012 @ 19:31 |
Ik ben zelfs helemaal vergeten om die omrekening te maken, ben op zich ook wel benieuwd hoeveel punten ik daardoor nu misloop. | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 19:32 |
Ik heb in het heetst van de strijd dus die integraal gelijkgesteld aan 50 ipv 50.000 ![]() Maar in het correctiemodel staat dus bij het eerste punt dat dit 1 punt waard is, maar het goede antwoord is ook 1 punt waard. Echter, als ik gwn 50.000 ipv 50 had neergezet, had ik dus wel eerste + laatste punten goed. Gaan er nou 1 of 2 punten af denk je? | |
rubensanti | woensdag 16 mei 2012 @ 19:32 |
Ik had het gelijkgesteld aan =50 i.p.v =50000 ![]() | |
m4urit5 | woensdag 16 mei 2012 @ 19:33 |
Precies dat vraag ik me dus ook af. Zou wel een beetje triest zijn om er dan 2 punten af te halen. | |
rubensanti | woensdag 16 mei 2012 @ 19:33 |
Jij hebt dus hetzelfde gedaan als mij ![]() Ik hoop dat het maar 1 puntje scheelt en ze het zien als een doorrekenfout. | |
Lilliesleaf | woensdag 16 mei 2012 @ 19:36 |
Ik denk dat er twee af gaan. Sowieso 1, want dat is die 50 ml = 50 000 mm3 (1) en dat eindantwoord x = 81 ofzo (1) Wel stom, want zo'n fout wordt je dus wel dubbel aangerekend als dit het geval is. | |
m4urit5 | woensdag 16 mei 2012 @ 19:37 |
Het is trouwens ook wel een beetje flauw om naar zo'n omrekening te vragen. Kom op zeg, het is wiskunde B dan gaan we toch niet zulke trieste instinkertjes bedenken maar gewoon echte wiskundevragen stellen. | |
rubensanti | woensdag 16 mei 2012 @ 19:37 |
Ik heb =50 , maar verder correct beschreven hoe je op het antwoord komt. Ik hoop echt op 1 punt aftrek ![]() | |
.Paul | woensdag 16 mei 2012 @ 19:38 |
51-55 punten hier zo, bleh. Ik moet een 7.4 halen voor een 8 als eindcijfer, maar dat zit er niet meer in zo. | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 19:38 |
Ja ik vond die x=52 ofzo al te dicht bij de linkergrens liggen, maar ik had geen zin om de hele opgave opnieuw te bekijken, want er was al meer dan genoeg te doen... | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:38 |
Haha, die had ik wel goed. Eerst van mL naar L, dan naar dm3, en dan terug naar mm3 Maaruhm, ik had in de laatste 5 minuten van mijn 3,5 uur nog vraag 12 (die parametervoorstelling differentiaalopgave) nog gemaakt. Ook niet eerder weggegaan hier. Maargoed, 2 personen hier gaven het wel eerder op. Met een 5 ofzo ![]() | |
rubensanti | woensdag 16 mei 2012 @ 19:40 |
Ik zag ook pas de laatste 5 minuten dat ik opgave 16 en 17 nog niet had gemaakt ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:40 |
maximumscore 5 • P passeert de lijn met vergelijking y x = als ( ) ( ) 4 15 15 cos cos t t π π ⋅ = ⋅ 1 • Beschrijven hoe de oplossingen van deze vergelijking op het interval [0, 15] gevonden kunnen worden 1 • Deze oplossingen zijn t = 0 , t = 6 , t =10 en t =12 2 • P bevindt zich onder de lijn gedurende de tijdsintervallen 〈0, 6〉 en 〈10, 12〉, dus het antwoord is 8 (seconden) 1 Over die W functie. | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:41 |
Maar ik gok op een norm van 1,8 ofzo. Dit was echt kankerhard ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:41 |
En over die functie van CD, ik had hem ook niet getransleerd. Dus dat kost me ook weer een puntje. | |
rubensanti | woensdag 16 mei 2012 @ 19:41 |
Laten we het hopen dat de norm zo hoog ligt, voel me alsof ik door een paard in mijn aars ben geneukt ![]() | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 19:42 |
Wat vond jij dan het moeilijkst? Op zich vond ik het niet overdreven moeilijk, heb wel eens ergere SE's gehad ![]() | |
Lilliesleaf | woensdag 16 mei 2012 @ 19:42 |
Ik heb het voorgevoel dat de norm heel erg tegen gaat vallen.. juist 0,8/0,9 ofzo | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:44 |
Uhm. Vraag 13 over die functie aantonen. Wel goed overigens. 15. Zal ik wel punten hebben laten liggen. Ik de haast heb ik volgens mij p = 27wortel5 opgeschreven ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2012 19:45:30 ] | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 19:47 |
Ik heb altijd het gevoel dat als ik maar een uur meer heb, ik een 10 heb ![]() | |
Vincent. | woensdag 16 mei 2012 @ 19:48 |
Ik heb dyslectietijd (3,5 uur) en kwam alsnog in extreme tijdsnood ![]() | |
Lutte | woensdag 16 mei 2012 @ 19:48 |
Dan ga ik een stervende zwaan na doen. En film het. En post het hier. Beloofd.
| |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 19:49 |
Dyslectietijd bij wiskunde ![]() Maar het was dus niet echt geweldig, 3 uur voor dit. Vooral de laatste twee uren gingen razendsnel voorbij in mijn beleving. | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:50 |
r3645 = r9*r405 =3r405 = 3r9r45 =9r45 = 9*r9*r5 = 27r5 Klopt toch? | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:51 |
Oh kanker, ik nam 1255 ipv 1225 ![]() ![]() | |
Lutte | woensdag 16 mei 2012 @ 19:51 |
Nou er stond aardig wat tekst, bijvoorbeeld dat gezever bij dat wijnglas en dat verdomde kunstwerk. Anderhalf A4'tje doorgeploegd en ik lees over de enige belangrijke zin, maak gebruik van congruentie, heen. Alleen dat opschrijven was al een punt!!!! ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:52 |
Nee, gelijkvormigheid. Niet congruentie. Ik had hem wel, na een half kladA4tje. Maar als je die rotzooi al punten oplevert, dat sla ik meestal over. ![]() | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 19:53 |
Met het lezen van dat verhaal over dat kunstwerk ben ik na de helft maar gestopt, wat een gezeik. Schema's for life ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:53 |
• Driehoek POA is gelijkvormig met driehoek PQ'Q (; hh) 1 NIET OPGESCHREVEN ![]() Dat wijnglas was peanuts mensen. | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 19:55 |
Moest je nou hh opschrijven als reden voor gelijkvormigheid? Of is dit optioneel? Ik dacht dat dit niet hoefde, omdat ze het zelf al over de gelijkvormigheid hadden. | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:55 |
Ik heb het niet eens opgeschreven. Nam het ter kennisgeving aan. Er stond toch: Maak gebruik van de gelijkvormigheid van driehoeken, dus dat heb ik gedaan. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:56 |
En bij bewijsvoering is dit volgens mij wel verplicht ja. | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 19:57 |
Ik heb zo'n gevoel dat ik de 8.3 niet ga halen, en dat ik dalijk dus een 7.4 op mn eind sta :p | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 19:58 |
Ik zie m'n punten ook als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar een 9 is ook goed. Dus minimaal een 9 halen en dan proberen te compenseren met mondeling. Staatsexamen is toch verdomd nuttig. Keuzehoofdstuk: voortgezette integraalrekening (9,6 voor het proefwerk) Opgaven, nouja ): | |
m4urit5 | woensdag 16 mei 2012 @ 19:59 |
Red je echt wel! Er komt straks gewoon echt een absurd hoge norm uit, let maar op ;')! | |
rubensanti | woensdag 16 mei 2012 @ 20:01 |
Toch maar een klachtje ingestuurd ![]() | |
fixatoman | woensdag 16 mei 2012 @ 20:01 |
Ik moet een 7.1 halen voor een 8 gemiddeld-.- Als ik een 7 heb word ik zo boos:p | |
Lilliesleaf | woensdag 16 mei 2012 @ 20:02 |
die (; hh) tussen haakjes hoeft niet per se. | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 20:02 |
En heb je al naar het antwoordenmodel gekeken? | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:02 |
Toevoeging OP Toevoeging:
| |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:03 |
Waarover? | |
PG18 | woensdag 16 mei 2012 @ 20:07 |
Welke vraag/vragen? Hoe meer dezelfde klachten er binnen komen, hoe groter de kans dat er wat mee gedaan wordt (lijkt mij). | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:07 |
![]() Maar serieus, kan iemand verifieren of dit waar is? Ik geloof er geen ene KUT van. | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:08 |
Oh, punt A ligt rechts laat maar. Ik dacht dat punt A links lag. ![]() | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 20:08 |
Ja klopt toch, je komt inderdaad voor die waarden van t op de snijpunten, en a.d.h.v. kun je afleiden hoeveel seconden P onder y=x zit. | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:09 |
Dus ik heb het precies andersom gedaan. Kost me een miezerig puntje, want de rest had ik wel haha. | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 20:09 |
Ow zo, ja das wel balen ja ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:10 |
Jezus christus, je moet wel echt alle kutshit uitleggen die al gegeven is. ![]() | |
MrBaas | woensdag 16 mei 2012 @ 20:11 |
Wow :| Ik doe nu VWO4 en als ik die opgaven van dat examen zie word ik nu al zenuwachtig! Ik begrijp er werkelijk niets van ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:11 |
Het was een vrij pittig examen, maargoed. | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 20:12 |
Maar als je de tijdstippen van snijden hebt, kun je toch gwn verwijzen naar de grafiek? Je hoeft niet altijd de dingen uit te leggen. | |
Lilliesleaf | woensdag 16 mei 2012 @ 20:12 |
Maar hoezo, alle kutshit uitleggen die al gegeven is? Dat is alleen het eerste puntje en dat is al 20 jaar zo. De tekst omzetten in een wiskundig iets = 1 pt | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:13 |
Dat werd me nooit uitgelegd, noch behandeld in de les. Ik ging direct over op Wiskunde. | |
Lilliesleaf | woensdag 16 mei 2012 @ 20:14 |
Ik mag toch werkelijk hopen dat je geoefend hebt met oude examens en je antwoorden vergeleken hebt met het CV. Dan was je dat al heel vaak tegengekomen lijkt mij. | |
Lutte | woensdag 16 mei 2012 @ 20:16 |
Geen paniek! De stof van de vragen van vandaag (omwentelen, lissajousfiguur, e) wordt pas in de (vijfde en) zesde behandeld. De vaardigheden die je nu leert heb je natuurlijk wel nodig, maar de rest dat komt wel. | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:16 |
Niet zo nauwkeurig. Wel veel bewijsopgaven gemaakt (en gelukt), daar scoorde ik een 4,8 voor. En nu op het examen weer een 5 ofzo. Had er maar 2 van de 4 volledig uitgeschreven. Maargoed, nog steeds een dikke 8. | |
rubensanti | woensdag 16 mei 2012 @ 20:18 |
Over de puntenverdeling en de lengte van het examen, niet over een vraag specifiek. | |
marsPlanets | woensdag 16 mei 2012 @ 20:18 |
ben zo fucking dom dat ik die vraag met 8 punten helemaal niet zag he, Nu ik erover nadenk was de gedachte wel even langsgeflitst dat die vierkantjes dezelfde zijden hadden, maar daarna vergeten en me hoofd over gebroken en op niks uitgekomen ![]() FUCK | |
rubensanti | woensdag 16 mei 2012 @ 20:27 |
Ik ben ook stom geweest bij de 8 punter, ik heb het onderste figuur gebruikt i.p.v die erboven ![]() ![]() | |
Lutte | woensdag 16 mei 2012 @ 20:27 |
Vinden jullie het ook zo'n vreemd idee dat na vandaag je waarschijnlijk nooit meer wordt gevraagd een formule te differentiëren of te bewijzen dat hoek dingetje 3 keer hoek ander dingetje is? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:29 |
Nee. Mondeling examen komt er nog aan. | |
PG18 | woensdag 16 mei 2012 @ 20:29 |
Waarschijnlijk krijg ik dat nog terug bij de herkansing ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:29 |
Plus ik ga Wiskunde studeren, dus dat zal nog wel eens terugkomen. | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:31 |
Eerst even dik gaan gamen, dan vanavond lekker lezen, en morgen voor ANW en Scheikunde gaan leren. Wat een kutzooi is het toch ook. | |
#ANONIEM | woensdag 16 mei 2012 @ 20:33 |
2 weken pauze tot de volgende 2 examens. ![]() | |
Nutkicker22 | woensdag 16 mei 2012 @ 21:35 |
Lekker toch ? Geniet ervan zou ik zeggen maar met mate ![]() | |
fixatoman | woensdag 16 mei 2012 @ 22:15 |
Ja en denk wel dat het gaat lukken. Als ik (+/- zeer) streng nakijk heb ik echt minimaal al 55 punten | |
RavagerXLL | woensdag 16 mei 2012 @ 23:18 |
Nah, ik ga Natuur- en Sterrenkunde studeren (na 1 jaar kies ik) dus ik zal nog wel ff aan de wiskunde zitten ![]() ![]() ![]() ![]() | |
dramatic | woensdag 16 mei 2012 @ 23:55 |
ben jij mij? sta een 6,4 en had 50punten ong. [ Bericht 4% gewijzigd door dramatic op 17-05-2012 00:07:54 ] | |
dramatic | donderdag 17 mei 2012 @ 00:10 |
![]() | |
jopiede | donderdag 17 mei 2012 @ 00:14 |
Haha ik heb precies het zelfde! | |
jopiede | donderdag 17 mei 2012 @ 00:15 |
MONDELING wiskunde?? | |
dvdsrk | donderdag 17 mei 2012 @ 00:51 |
Na twee examens (Nederlands & M&O) die ik lastiger vond als de oefenexamens die ik daarvoor gemaakt had, had ik de stille hoop dat wiskunde mee zou vallen dit jaar... Heel lastig vond ik hem ook niet, maar wel heel lang, bij ons was er 1 van de 40 klaar. Zelfs leerlingen die normaal altijd boven de 9,5 halen, hadden hem niet af en vonden hem ook lastig. De bewijsopgaven vielen, naar mijn idee, wel mee, maar ik vond het wel raar dat er twee keer naar de buitenhoek gevraagd werd. Wat mij het meest is tegengevallen is de grote hoeveelheid verhaaltjes en blabla er omheen. | |
rubensanti | donderdag 17 mei 2012 @ 01:44 |
Ik heb al 3 jaar lang geen voldoende voor wiskunde gehaald ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 17 mei 2012 @ 02:39 |
Boeiend. Wel veel klachten op het LAKS. Zo erg was het nu toch ook weer niet. ![]() | |
dramatic | donderdag 17 mei 2012 @ 11:42 |
moeilijk? er zaten veel makkelijk vragen in hoor. lissajous icm snelheid staat overigens niet eens in onze methode en kregen we een week voor het examen van de docent gemaild. en dan raar vinden dat ik er niet uit kom.. bewijzen was ik uitgekomen als ik er meer dan 10 sec naar gekeken had. verder had ik dat differentieren fout ![]() ![]() ![]() ![]() | |
zponz | donderdag 17 mei 2012 @ 17:35 |
In de vijfde krijg je echt veel nuttige dingen erbij. Ik kon het examen van vorig jaar heel goed maken toen ik nog in de vijfde zat (vorig jaar dus). Enkel bewijzen lukte me niet ![]() | |
meneer_valk | donderdag 17 mei 2012 @ 18:56 |
Lissajous icm met snelheid hebben wij inderdaad ook als losse stof gekregen, stond ook niet in onze methode (oude druk van Getal en Ruimte). | |
dramatic | donderdag 17 mei 2012 @ 19:56 |
same | |
#ANONIEM | vrijdag 18 mei 2012 @ 07:06 |
Lissajous wel gehad, die snelheid niet. Maar komop, zo moeilijk was het toch niet om even enkel die x-coördinaat te differentieren en t=7,5 in te vullen. | |
Unsub | vrijdag 18 mei 2012 @ 09:19 |
Hier hetzelfde, lissajous wel, snelheid niet. Uiteindelijk los erbij gekregen als v(t)=Sqrt(x'(t)2+y'(t)2). Kwam dus ook gewoon het juiste antwoord uit. | |
dramatic | vrijdag 18 mei 2012 @ 09:29 |
same maar daarmee kwam ik er niet uit. ik heb wel de 2 afgeleides uitgerekend en die formule opgeschreven en ingevuld. een punt? | |
Unsub | vrijdag 18 mei 2012 @ 09:35 |
Geen idee.. maar bij mij kwam er uit de y'(7.5)2 0, dus hield ik enkel nog de wortel van x'(7.5)2 over. | |
dramatic | vrijdag 18 mei 2012 @ 09:40 |
hoe ooit.. | |
RavagerXLL | vrijdag 18 mei 2012 @ 09:41 |
Ja had ook zoiets, en uiteindelijk heb ik gezegd dat de snelheid van de ene component 0 was, dus dat andere was dan de gevraagde snelheid. Overigens was het wel iets van 1/15e ofzo eh. | |
Unsub | vrijdag 18 mei 2012 @ 10:03 |
x= sin(pi/15*t) y = sin(4pi/15*t) was het toch? Hieruit volgt x'(t) = pi/15 * cos(pi/15*t) en zodoende y'(t) = 4pi/15*cos(4pi/15*t) t= 7,5 geeft x'(7.5) = pi/15*cos(0.5pi) ---> verduidelijking: ((7.5/15)*pi) x'(7.5) = pi/15 y'(7.5)= 4pi/15 * cos(4pi/15*7.5) y'(7.5)= 4pi/15 * cos(2pi) y'(7.5) = 0. verder uitwerken geeft v=pi/15 m/s | |
dramatic | vrijdag 18 mei 2012 @ 10:23 |
ik snap dus niet hoe je op die 7,5 komt.. o wacht ik zie het nu.. ![]() | |
Unsub | vrijdag 18 mei 2012 @ 10:39 |
Ja, nouja, ik had dus berekend wanneer punt p de y-as passeert, alhoewel ik wel al zag dat het 7.5 s moest zijn. Uit het antwoordmodel bleek echter dat je dit niet hoefde te berekenen.. ![]() | |
peterpaling | vrijdag 18 mei 2012 @ 19:07 |
Ik maak net me tas open waar ik me wiskunde examen heb inzitten (die mag je natuurlijk gewoon meenemen na het examen). Ook heb ik de uitwerkingbijlage in me tas zitten. Deze heb ik per ongeluk meegenomen. Stom natuurlijk, maar opzich maakt het niet uit want iedere aantekening op de uitwerkbijlage heb ik ook beschreven op me antwoordblad zelf. Zal het een probleem kunnen geven dat de uitwerkingsbijlage niet aanwezig is bij mijn examen en dus mijn examen niet volledig is? | |
MrBaas | vrijdag 18 mei 2012 @ 19:10 |
Jij zal je echt kapot hebben geschrokken, nietwaar? | |
Lutte | vrijdag 18 mei 2012 @ 19:14 |
Zal niet uitmaken.. Onze docente zegt altijd dat ze er bij tekenen alleen een blik opwerpen om te kijken of er niks vreemds staat, de rest van je uitleg. En het was alleen bewijzen. Hoe hoog schat je je hartslag toen je het zag? ![]() | |
peterpaling | vrijdag 18 mei 2012 @ 19:15 |
Haha maakte me er eigenlijk niet zo druk om, aangezien dat examen niet al te best ging.. Was een kwartier bezig toen ik erachter kwam dat mn rekenmachine nog in mn tas zat... ![]() Vervolgens ook nog een aantal keer gedifferentieerd waar geprimitiveerd moest worden.. stom stom | |
Unsub | zaterdag 19 mei 2012 @ 13:29 |
Ik heb niks met mijn uitwerkbijlage gedaan, leeg ingeleverd.. Wat was de bedoeling dat je ermee deed? | |
v-eraax | dinsdag 22 mei 2012 @ 14:33 |
Nou, ik moet wel zeggen dat mijn lerares weleens heeft verteld dat ze de uitwerkbijlage van een leerling kwijt was. Uiteindelijk was alles goed beschreven op het antwoordenblad inderdaad maar ze voelde zich wel heel schuldig tegenover de desbetreffende leerling. Dus als ik jou was zou ik je docent wel even mailen, anders bezorg je die uren zoekwerk naar jouw uitwerkbijlage ![]() ![]() |