Goh, wat een intelligent wezen ben jij toch.quote:
Jij geeft af op dingen die je niet kent. Dat spreekt ook niet voor je.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:17 schreef TJV het volgende:
[..]
Goh, wat een intelligent wezen ben jij toch.
Dat doe ik niet, ik zeg slechts dat ik het niet nodig acht. Ik heb zelf ook overwogen om bij een studentenvereniging te gaan, ben bij van alles langs geweest maar heb het niet gedaan. TS denkt dat hij alleen bij een studentenvereniging vrienden kan maken maar dat is niet zo.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:19 schreef Skv het volgende:
[..]
Jij geeft af op dingen die je niet kent. Dat spreekt ook niet voor je.
Hm.. Goed punt. Dat is inderdaad het voornaamste verschil. Het actieve studentenleven is supemooi maar wel iets waar je voor moet gaan. Lid ben je niet een avondje per week, maar gewoon 24/7 per dag zolang je actief bentquote:Op maandag 26 maart 2012 23:16 schreef ASR.N het volgende:
Er zijn ook voldoende kleinere studentenverenigingen (bijvoorbeeld: Nereus, Ascrum) waar je in het eerste jaar bij kan. Daarnaast heb je ook nog studieverenigingen, in jouw geval SEFA of FSA, waar je ook mensen leert kennen zonder ontgroening.
Als je "echt" voor het actieve studentenleven wilt kiezen dan is het inderdaad een optie om bij ASC of LANX lid te worden. De keuze tussen deze twee is een persoonlijke, waarbij mijn inziens je achtergrond de belangrijkste factor is. Bij ASC heb je in de zomervakantie twee weken ontgroening (kamp en sociëteit) en daarna nog dispuuts-ontgroening. De laatste duurt drie weken en is tijdens de collegeperiode, dus dat zal ten koste gaan van je studie. Het eerste jaar is sowieso een drukke periode als je lid bent geworden, maar met de juiste instelling en discipline moet je in staat zijn om je BSA te halen.
En het argument dat het een toevoeging aan je sociale leven is doe je af als 'totaal irrelevant'.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:22 schreef TJV het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik zeg slechts dat ik het niet nodig acht. Ik heb zelf ook overwogen om bij een studentenvereniging te gaan, ben bij van alles langs geweest maar heb het niet gedaan. TS denkt dat hij alleen bij een studentenvereniging vrienden kan maken maar dat is niet zo.
Precies, als je iets doet doe het dan goed. Daarbij word je gewoon meegenomen als je eenmaal lid bent van ASC/LANX, dus die keuze moet je op voorhand nemen. De sportverenigingen zijn inderdaad veel vrijblijvender, maar je leert er wel mensen kennen. Als je het tweede jaar dan alsnog lid wilt worden dan is dit altijd een optie.quote:Hm.. Goed punt. Dat is inderdaad het voornaamste verschil. Het actieve studentenleven is supemooi maar wel iets waar je voor moet gaan. Lid ben je niet een avondje per week, maar gewoon 24/7 per dag zolang je actief bent![]()
Als je het vrijblijvender wil kunnen de kleine en de (corporale) sportverenigingen wel uitkomst bieden, Maar mijn ervaring is - wat ik gezien heb bij mensen - dat veel daarvan het 'echte actieve' dispuuts en verenigingsleven dan heel erg gaan missen. Ze hebben er even aan mogen ruiken, maar nooit echt mogen meemaken. Toch best kut.
Mooi van een vereniging is wel dat je ook heel veel mensen leert kennen buiten je eigen studie om. Blijken ook veel toffe gasten geneeskunde of politicologie te studeren etc. Anders was je die wellicht nooit tegengekomen.
Natuurlijk kan je bij een vereniging gaan. Wat zal jou tegenhouden ?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:15 schreef Klonker het volgende:
Wat vinden jullie er eigenlijk van om in het master jaar nog op een studie/studentenvereniging te gaan?
Ik heb nooit op een studie of studentenvereniging gezeten en ik heb daar nu (3de jaar) eigenlijk toch wel spijt van. Is het normaal om tijdens het masterjaar nog op een vereniging te gaan?
+1quote:Op maandag 26 maart 2012 23:22 schreef Ryon het volgende:
Mooi van een vereniging is wel dat je ook heel veel mensen leert kennen buiten je eigen studie om. Blijken ook veel toffe gasten geneeskunde of politicologie te studeren etc. Anders was je die wellicht nooit tegengekomen.
Bij Augustinus heb je cordials, en je moet maar net de juiste vinden. Aardig wat cordials vallen na een paar jaar uit elkaar, best wel jammer als je daar dan in zit. In Leiden zou ik voor Quintus of Minerva gaan als ik jou was, er zijn genoeg mensen die dat redden met hun studie, en dan haal je toch wat meer uit je studentenleven. Maar het is natuurlijk ook een optie om bij Augustinus wél bij een gezelschap te gaanquote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:40 schreef v-eraax het volgende:
Ik zou juist niet voor een vereniging gaan met dispuutsstructuur, omdat je dan 2 avonden per week daar zit en dat lijkt me lastig te combineren met mijn studie. Is natuurlijk wel mogelijk, maar ik weet ook niet of ik zin heb om er 2 avonden per week in te steken, we beginnen gewoon bij 1.
Daarom denk ik dat ik volgend jaar bij Augustinus in Leiden ga, omdat het daar niet verplicht is (de meeste doen het ook niet) om bij een dispuut te gaan. Maar zoals ik lees heb je in Amsterdam vrij weinig keus (wat betreft de grote verenigingen).
Mijn vriend heeft in het eerste halfjaar zijn studie wel behoorlijk verwaarloosd doordat hij bij een vereniging is gegaan wat heel veel tijd heeft geroofd. Maar ik weet van mezelf dat ik veel discipline heb en ik denk dat het mij wel gaat lukken om mijn studie óók goed te doorlopen. Het ligt denk ik een beetje aan je karakter (:
Precies dit dus. Er zijn mensen die achteraf denken "was ik maar lid geworden", er zijn nauwelijks mensen die achteraf denken "was ik maar geen lid geworden". Je krijgt er geen spijt van!quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:44 schreef Knuck-les het volgende:
Als je twijfelt over bij een studentenvereniging gaan, gewoon doen! Zelf in het begin ook erg getwijfeld en uiteindelijk toch gedaan. Ik heb geen moment spijt gehad. Extreem veel mensen van (vooral) andere studies leren kennen, waar ik gezellig een à twee keer in de week mee aan het zuipen ben. Als ik het vergelijk met vrienden van vroeger die niet ergens lid van geworden heb ik een veel 'rijker', drukker en gezelliger studentenleven. Waar zij nog 'vast' zitten aan hun oude vrienden van de middelbare school en/of sportvereniging, leer ik vrijwel elke week weer nieuwe mensen kennen en heb ik een aantal legendarische avonden/weekenden meegemaakt.
Met de studie combineert het allemaal prima. Ik heb tot nu toe 30 van de 30 te behalen studiepunten, moet nog 1 vakje om m'n BSA binnen te koppen. Daarnaast ben ik ook redelijk actief bezig met een aantal commissies op m'n studentenvereniging waarin ik taken uitvoer die met m'n studie te maken hebben. Wat ook zeer leuk/leerzaam is. Uiteraard zijn er mensen die teveel aan het zuipen en fluimen zijn en hun eerste jaar zwaar verkloten, maar dat zijn enkelingen.
In Amsterdam zou ik denk ik bij LANX of wellicht ASC gaan. Dat komt vooral omdat de rest vooral veel 'net niet' verenigingen zijn. De groenperiode wordt bestempeld als 'redelijk zwaar' maar achteraf valt het allemaal mee en kan je er om lachen.
Mooi dit. Oude vrienden zitten 'vast' aan maten van vroeger. Hah. Jij niet. Jij hebt een prachtig leven. Jij maakt vrienden aan de lopende band, terwijl die sukkelige middelbareschoolse vriendepientjes die geen driehonderd euro dokken per maand nog steeds op elkaar zijn aangewezen. Wat een doetjes. Jij maakt tenminste machtige nachten mee. Met muziek, bier, gedans, gefeest, vrouwen en de daarbij horende handelingen. Je oude vrienden niet. Die zitten elke avond godsverloren in een willekeurige knorrentent. Meisjes zijn er niet, nieuwe maatjes ontbreken eveneens. Over een gebrek aan nieuwe maatjes heb jij gelukkig niet te klagen. Jij ziet je netwerk met de dag groter en groter worden. Meer mensen om op terug te vallen na je studie. Jij zal het later een stuk gemakkelijker hebben dan die gekkies die zo opzagen tegen een ontgroening en die te trots en te bang waren om wekenlang geplaagd te worden als eerstejaars.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 15:44 schreef Knuck-les het volgende:
Als je twijfelt over bij een studentenvereniging gaan, gewoon doen! Zelf in het begin ook erg getwijfeld en uiteindelijk toch gedaan. Ik heb geen moment spijt gehad. Extreem veel mensen van (vooral) andere studies leren kennen, waar ik gezellig een à twee keer in de week mee aan het zuipen ben. Als ik het vergelijk met vrienden van vroeger die niet ergens lid van geworden heb ik een veel 'rijker', drukker en gezelliger studentenleven. Waar zij nog 'vast' zitten aan hun oude vrienden van de middelbare school en/of sportvereniging, leer ik vrijwel elke week weer nieuwe mensen kennen en heb ik een aantal legendarische avonden/weekenden meegemaakt.
Zo. Je frustraties voor vandaag weer even uitgesproken, knulletje?quote:Op maandag 2 april 2012 16:55 schreef Het.Beest het volgende:
[..]
Mooi dit. Oude vrienden zitten 'vast' aan maten van vroeger. Hah. Jij niet. Jij hebt een prachtig leven. Jij maakt vrienden aan de lopende band, terwijl die sukkelige middelbareschoolse vriendepientjes die geen driehonderd euro dokken per maand nog steeds op elkaar zijn aangewezen. Wat een doetjes. Jij maakt tenminste machtige nachten mee. Met muziek, bier, gedans, gefeest, vrouwen en de daarbij horende handelingen. Je oude vrienden niet. Die zitten elke avond godsverloren in een willekeurige knorrentent. Meisjes zijn er niet, nieuwe maatjes ontbreken eveneens. Over een gebrek aan nieuwe maatjes heb jij gelukkig niet te klagen. Jij ziet je netwerk met de dag groter en groter worden. Meer mensen om op terug te vallen na je studie. Jij zal het later een stuk gemakkelijker hebben dan die gekkies die zo opzagen tegen een ontgroening en die te trots en te bang waren om wekenlang geplaagd te worden als eerstejaars.
De studentenvereniging, een voorrecht.
TS moet lekker zelf weten wat ie gaat doen, bekrompen vind ik het wel. Enfin, als je lekker een van de velen wilt zijn, een leven wilt leven dat al door velen geleefd is en de makkelijk bewandelbare paden wilt bewandelen, dan is dat je goed recht. Even wat centjes geven en je zal wel goed op je plaats komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |