abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 17:01:13 #251
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_109572953
Nou ... nieuws uit het ziekenhuis:

M'n vrouw is voor hoge bloeddruk naar het ziekenhuis moeten gaan. Bloedprikken, urine controleren, een half uur de bloeddruk en hartslag van mijn vrouw én de hartslag van de baby gecontroleerd. Conclusie: bloed en urine prima, bloeddruk van mijn vrouw varieert tussen 135/92 en 97/66, bovendien reageert de hartslag van de baby behoorlijk op harde buiken.

Uiteindelijk is besloten, omdat ze nu toch al 39 weken en 2 dagen zwanger is, om te beginnen met de inleiding. Eerste stap: met een ballon de baarmoedermond zachter maken. Geen idee wie dat gaat opblazen. :D

Het kan blijkbaar nog een dag of 3 duren voordat daadwerkelijk de kleine er uit is. :D
F.K.A. SuperwormJim
pi_109572971
Ik kan nog gewoon aardig op mijn buik liggen :o echt bizar... bij muppet kon ik vanaf 16 weken alleen maar in stabiele zijligging liggen zowat :') gaat nu allemaal nog prima en mag van mij nog wel even zo door duren ;) ik lig nu niet meer helemaal plat op mijn buik, maar zo half half op mijn zij en op mijn buik...

Qua eetlust is het ook zo anders deze keer! Ik heb zin in van alles, maar eet uiteindelijk nagenoeg niks :') ik geloof dat ik bij muppet zo'n 2 avocado's :9 per dag opvroot (op een vers pistoletje met kaas en bosui en lekker veel peper en wat zout :9) cruesli, chocola, gewoon ALLES!

Dit keer moet ik er echt op letten in elk geval 3 keer per dag te eten :') anders eet ik gewoon amper :? gek hè, hoe dat zo kan verschillen...
  dinsdag 27 maart 2012 @ 17:02:37 #253
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109573020
Spannend SWJ! Heel veel succes!

Hier waren vooral de raketjes niet aan te slepen.
pi_109573031
Nu heb ik dus zin in aardappelkroketjes }:|
pi_109573072
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Ieuw beter lees ik over dat flauwvalgedeelte heen tijdens de zwangerschap want ik heb een paniekstoornis en flauw vallen is wel zo'n beetje mijn grootste angst :')

Als ik ook al lees dat je liters bloed verliest als je placenta niet vaneigens los komt en dat soort grapjes. Ben niet eens bang voor de pijn die bij een bevalling komt kijken maar meer dat ik niet dood ga door andere dingen :')

Lach er nu wel een klein beetje om maar is wel een serieus probleem voor mij. Maar goed .. volgende week bij de VK stort ik mijn hart volledig uit O+ .. Alles voor het boontje!
Ik lees net jouw stukje ver die placenta en dat bloedverlies. Dat is dus wat hier is gebeurd. Ik kan je angst niet wegnemen, maar in het zkh ben je in goeie handen. Ik wil m'n bevalligsverhaal nog in het topic zetten ergens de komende weken, maar Uhh ja. Ik riep ook toen ik uit narcose kwam "whoaaa ik leef nog " en barstte toen in tranen uit. Je gevoel is dus heel herkenbaar. Schaam je er niet voor en uit het naar de mensen die er dan zijn. Denk ik. :@

Verder las ik iets van SEJ. Succes!! Uh en verder weet ik het effe biet. We krijgen extra kraam hier ivm m'n gezondheid. Heel fijn!

Dikke knuf voor een ieder die hem nodig heeft :*.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_109573087
*wandelt naar Oma Hein (aldus mijn dochter) voor aardappelkroketjes*
pi_109573108
SWJ succes! ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:01 schreef Gerberaatje het volgende:
ik geloof dat ik bij muppet zo'n 2 avocado's :9 per dag opvroot (op een vers pistoletje met kaas en bosui en lekker veel peper en wat zout :9)
Dat wil ik ook! :9

Maar geen avocado in huis natuurlijk -O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:03 schreef Sorbootje het volgende:
Die eten wij absurd vaak de afgelopen tijd :D
pi_109573121
Ik heb zin in biefstuk }:| met écht bier....

Helaas pindakaas ;(
pi_109573136
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:04 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ik lees net jouw stukje ver die placenta en dat bloedverlies. Dat is dus wat hier is gebeurd. Ik kan je angst niet wegnemen, maar in het zkh ben je in goeie handen. Ik wil m'n bevalligsverhaal nog in het topic zetten ergens de komende weken, maar Uhh ja. Ik riep ook toen ik uit narcose kwam "whoaaa ik leef nog " en barstte toen in tranen uit. Je gevoel is dus heel herkenbaar. Schaam je er niet voor en uit het naar de mensen die er dan zijn. Denk ik. :@

Verder las ik iets van SEJ. Succes!! Uh en verder weet ik het effe biet. We krijgen extra kraam hier ivm m'n gezondheid. Heel fijn!

Dikke knuf voor een ieder die hem nodig heeft :*.
Ik heb doordat ik draagmoeder ben een verhoogd risico op een vastzittende placenta. Ik ga er maar vanuit dat ze dat in het ziekenhuis prima voor me kunnen oplossen.
pi_109573263
Sorbo, niet het leukste onderwerp maar: Zijn er nog andere risico's aan een draagmoederzwangerschap?
pi_109573282
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:03 schreef Sorbootje het volgende:
}:|
ik ook, maar m'n lief lust t niet
Heb nogsteeds zin in patat enz. Net als gister vandaag ook weer aardappelen enz klaargezet. Neem er wel heeeel veel vissticks bij haha.

Kuukske :*
pi_109573330
That's it. Ik ga morgen een frituurpan kopen en aardappelkroketten eten. :Y)
pi_109573453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:12 schreef Regenboogjes het volgende:
Haha morgen aardappelkrokettendag!
pi_109573466
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:12 schreef Regenboogjes het volgende:
Ik gooi ze altijd in de oven ;)
pi_109573508
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:05 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb zin in biefstuk }:| met écht bier....

Helaas pindakaas ;(
Ik zal maar niet zeggen welk vlees hier wordt genuttigd momenteel
pi_109573563
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:05 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik heb doordat ik draagmoeder ben een verhoogd risico op een vastzittende placenta. Ik ga er maar vanuit dat ze dat in het ziekenhuis prima voor me kunnen oplossen.
Mog een bijkomend 'voordeel' van manueel verwijderen is minder vloeien. Ze zorgen echt wel goed voor je :)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 17:21:40 #267
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109573635
Ik had voor de bevalling dit boek gelezen:

Hier staan ook hoofdstukken in over placenta's die niet loslaten, bloedverlies, kunstverlossing, inleiden etc. Inclusief praktijkverhalen. Ik vond het heel fijn dat ik precies wist wat er ging gebeuren toen de vaccuumpomp er aan te pas kwam, de placenta niet losliet en ik 2x keer zoveel bloed had verloren als normaal is.

En Kuuks, het opschrijven kan heel goed helpen voor de verwerking. Ik heb ook wel even een paar weken nodig gehad om het allemaal een plekje te geven.
pi_109573648
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:16 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik gooi ze altijd in de oven ;)
Dat heb ik niet gelezen. :{w
pi_109573669
Als het nu net zo gaat als bij mijn eerste zwangerschap, dan val ik de komende maanden weer een boel af. Ik had toen echt geen eetlust.
Nu trouwens ook niet. Ben niet super misselijk, maar er sluimerd wat op de achtergrond.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:08:31 #270
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109575200
SWJ, wat spannend zeg!

Ik lust in principe alles nog wat ik anders ook lust. Eet alleen sinds jaren weer pindakaas op mijn boterham en ik wil er eigenlijk veul smeerworst op. Maar goed, ik heb ook als ik niet zwanger ben van die periodes dat ik veel van hetzelfde eet op mijn brood ;)
Ik heb wel meer trek in ongezond, maar daar komen we niet zo vaak aan tegemoet.

Regenboogjes, Harry had een shirtje aan met een vliegtuig op en daaronder de tekst 'grote broer'
Ik dacht ook dat het wel even zou duren voordat iemand het zou zien, maar iedereen had het zo geschoten! :D
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:11:55 #271
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_109575329
Sonnetje: Ja precies :P gewoon wat foto's maar niet teveel en alleen wat je zelf wilt :P

SupremeEvil: ja idd.. daar zitten wij ook aan te denken. :) Handiger te controleren, met een wachtwoord :)

Flugel: ja idd, dat is het natuurlijk ook.. logisch dat je dat wilt uitdragen op facebook :)
Ik denk ook wel dat ik foto's ga plaatsen maar niet altijd zichtbaar, bijv. alleen handjes of voetjes in het begin ofzo...

Marjolijn: whaha ja idd :D Wel discreet idd! :+

En over dat met de echoscopiste; die van mij vertelde gewoon dat de uitgerekende datum 1 dag opgeschoven was... en vertelde alles wat ze kon zien :) Was echt een heel tof wijf, vertelde zelfs nog dingen die ik niet wist (en ik ben nogal medisch onderlegd :')).

Ze kon btw ook zien dat de navelstreng 3 aders had, supergaaf :D Dus ik weet ook al dat dat iig goed zit O+

Nijnepijn welkom en gefeliciteerd nog! :* *G*

Skoapje toch :* wat vervelend dat je sacherijnig bent zeg! Nouja, vooral voor je omgeving magoed :')
Komt dat het door het HCG btw?? Ik ben echt nog totaal niet sacherijnig geweest, eerder van moeheid denk ik dan. Ben enorm nuchter en vooral heel eerlijk en eigenwijs merk ik :') :@
Bevalt me eik wel. >:)

Mja, wat niet is kan nog komen :+

Ik las in mn boek (Bevallen en Opstaan) dat je gewoon probleemloos op je buik kan slapen de hele zwangerschap, als je dat lekker vind :) Beeb wordt beschermd door vliezen + water :)

Thanks allemaal nog voor de lieve reacties op mn echo! :* O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_109575561
Hmm ik ben normaal al niet zo'n eter en nu moet ik mezelf echt dwingen. Ben vandaag niet mega misselijk geweest gelukkig.

Fruit gaat er wel in en zuivel ook. En melk inderdaad, LITERSSS .. heerlijk :9

Hmm dat boek over eerlijk bevallen is misschien nog niet zo'n slecht idee. Ik heb het nodig dat ik mezelf van tevoren goed inlicht wat ik kan verwachten, dat geeft mij meer rust dan dat ik weet dat er 200 opties zijjn, maar ik niet weet hoe het dan in zijn werk zou kunnen gaan.

Hmm... ik wilde nog wat zeggen maar nu weet ik niet meer wat.

Ow ja ik weet het weer.. ik had toen ik net wist dat ik zwanger was kaartjes gekocht voor de theatervoorstelling van: 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt'. Wat vanavond dus is ..

Wist ik veel dat ik zo beroerd en moe kon zijn van een zwangerschap :{w ... Dus ik heb tegen mijn mannie gezegd dat we er onder voorbehoud heen zouden gaan.

Maar ik voel me best goed (moet zo wel even wat gaan eten).. Dus ik wil het er gewoon aan wagen.
En als het niet gaat ... Sorry meneer Bastiaan, dan ga ik helaas eerder op huus aan.

En ik heb nog een klein issue met onze pleeghond ... En ik heb mijn besluit al genomen. Alleen weet mijn man dat nog niet. Gaat nog leuk worden ... Maar vertel het hem vanavond maar niet, dat verpest alles ben ik bang :X
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:20:34 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109575592
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:11 schreef Enfermera het volgende:

Ik las in mn boek (Bevallen en Opstaan) dat je gewoon probleemloos op je buik kan slapen de hele zwangerschap, als je dat lekker vind :) Beeb wordt beschermd door vliezen + water :)

Het kán ook wel, maar het ligt gewoon echt niet lekker meer als je een grote buik hebt. Dan lig je met een kromme rug en een beeb die zich afzet op het matras ;)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 18:30:13 #274
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_109575934
21w+d en de tijd glijdt door m'n vingers als zand op t strand op een zonnige dag :o voor mijn gevoel nog onwijs veel te doen (en ik weet, als we onze schouders er onder zetten is het 1 weekje werk voor t grotere werk, en nog wat avondjes met de naaimachine voor al t andere...) Maar wil alles gewoon klaar hebben en t liefst gisteren... (zeker de grote dingen)
Ben n echt hormonster ook... val tegen alles en iedereen uit, gelukkig kan ik me tijdens het werk met clienten beheersen maar collega's die (domme) fouten maken krijgen m'n volledige hormoonbui over hen heen _O- Gelukkig accepteren ze het en kunnen er best om lachen als ik later besef hoe lelijk ik eigenlijk gedaan heb :@ O+ lieve schatten zijn't ook.

Rare etens-gerelateerde dingen sinds zwangerschap : slagers en visboeren maken misselijk :r bloemenwinkels idem.
Wat ik dan wel weer kan weg schrokken (vers) broodje gerookte makreel :@
Chocola :r maar Chocolade melk :9
Kortom ben n gek mens _O-
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_109576520
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:01 schreef Gerberaatje het volgende:
Qua eetlust is het ook zo anders deze keer! Ik heb zin in van alles, maar eet uiteindelijk nagenoeg niks :') ik geloof dat ik bij muppet zo'n 2 avocado's :9 per dag opvroot (op een vers pistoletje met kaas en bosui en lekker veel peper en wat zout :9) cruesli, chocola, gewoon ALLES!
Nu heb ik zo'n zin in guacamole!! Met tortilla-chips!! :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')