abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109888702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Het zal best zijn redenen hebben, maar het komt mij best oneerlijk over, eigenlijk.
tsja. er hier veel dieper op ingaan zal pas echt oneerlijk zijn. mij hier op aanspreken dat het op jou oneerlijk overkomt komt op mij dan weer oneerlijk over. ik kan geen kant op. als ik hier in detail inga op het probleem is het gezeik en nu ik het een beetje taktisch probeer ook. ^O^

ik zie hier dingen ontsporen en voel me compleet machteloos.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 11:54:05 #202
5428 crew  miss_sly
pi_109888755
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:52 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. er hier veel dieper op ingaan zal pas echt oneerlijk zijn. mij hier op aanspreken dat het op jou oneerlijk overkomt komt op mij dan weer oneerlijk over. ik kan geen kant op. als ik hier in detail inga op het probleem is het gezeik en nu ik het een beetje taktisch probeer ook. ^O^
Ik vind het niet oneerlijk als ik mijn mening geef. Dat kan namelijk op een openbaar discussieforum.

Verder moet je vooral doen zoals jullie het willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109888900
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het niet oneerlijk als ik mijn mening geef. Dat kan namelijk op een openbaar discussieforum.

Verder moet je vooral doen zoals jullie het willen.
je mening dat het oneerlijk is heb ik vrij weinig aan. persoonlijk vind ik het nog het oneerlijkst tav ravi. die heeft nl (score van de afgelopen 3 dagen): 4 blauwe bulten en 2 x tand door zn lip.

maar goed. klaar. ik kom hier niet om afgefakkeld te worden, maar om zinvol advies te krijgen :)
  Moderator woensdag 4 april 2012 @ 12:02:04 #204
5428 crew  miss_sly
pi_109889048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:58 schreef simmu het volgende:

[..]

je mening dat het oneerlijk is heb ik vrij weinig aan. persoonlijk vind ik het nog het oneerlijkst tav ravi. die heeft nl (score van de afgelopen 3 dagen): 4 blauwe bulten en 2 x tand door zn lip.

maar goed. klaar. ik kom hier niet om afgefakkeld te worden, maar om zinvol advies te krijgen :)
Als dit volgens jou afgefakkeld worden is, dan gebeurt dat op het forum nogal vaak :')

Maar goed, ik ben er weer klaar mee. Ik heb geen advies, sorry.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109889468
*rolt met ogen* vrouwen.... :{w :P

Free wat schattig dat hij zo lag te slapen!
Isabeau komt ook nooit uit bed, maar dat kan ze ook niet (of ze weet niet dat ze het kan :+ ) ze ligt nog in een ledikantje. Haar grote bed is bijna klaar, ik ben benieuwd of ze dan ook blijft liggen. Denk het eigenlijk wel, zo'n sukkeltje is 't wel O+
pi_109890283
Sorbootje lastig is dat he, als je zelf haast hebt en je kind schijnt s'ochtends de rust weg te hebben. Terwijl als je zelf dan je kind gaat haasten heeft het meestal het tegenovergestelde effect. Ik kan dan tegen Jair zeggen, dat iets vandaag niet kan, dat Mama moet werken/ een afspraak heeft of iets dergelijks. Dat kan nog weleens helpen, maar Isabeau is daar misschien nog iets te klein voor. En ik weet hoe moeilijk dat is in de "Ik wil zelf/ Ik kan het zelf"- fase. Dan moeten ze alles zelf doen en mag je niet helpen, ook als het ze nog niet lukt.

Freecell wat schattig dat je kind op zijn speelgoed in slaap viel. O+ Dat hebben wij hier nog nooit meegemaakt. Hoewel hij laatst ook nog aan het kletsen en spelen was, maar dan in bed en toen viel hij op een gegeven moment in slaap, gelukkig ook in bed.

Simmu kun je niet met je dochter rustig erover praten? Of heeft dat dan geen effect op de lange termijn? Heb zelf nog geen ervaring met 2 kinderen, dus misschien roep ik wel dingen, die je allang hebt gedaan. Misschien ook eens kijken naar hoe je haar het beste kunt bereiken en laten inzien, dat haar gedrag verkeerd is & als je straf geeft, kijken naar een straf, die verband houdt, die Selene begrijpt en die haar misschien ook later nog herinnert aan wat ze niet mocht doen. Dat is natuurlijk allemaal veel makkelijker gezegd, dan gedaan. Hoop dat ik je toch een beetje kon helpen. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_109890973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:36 schreef Tinuviel het volgende:
Sorbootje lastig is dat he, als je zelf haast hebt en je kind schijnt s'ochtends de rust weg te hebben. Terwijl als je zelf dan je kind gaat haasten heeft het meestal het tegenovergestelde effect. Ik kan dan tegen Jair zeggen, dat iets vandaag niet kan, dat Mama moet werken/ een afspraak heeft of iets dergelijks. Dat kan nog weleens helpen, maar Isabeau is daar misschien nog iets te klein voor. En ik weet hoe moeilijk dat is in de "Ik wil zelf/ Ik kan het zelf"- fase. Dan moeten ze alles zelf doen en mag je niet helpen, ook als het ze nog niet lukt.

Daar is ze inderdaad nog wat klein voor. Ze snapt heel veel (in de zin van betekenis van de woorden), maar ik kan die redelijkheid gewoon nog niet verwachten van een smurfje van bijna 2.5. Ach en weet je, het gaat 39 van de 40 ochtende prima. Ik mag niet klagen. Vanmorgen voelde het zo rot omdat Isabeau nóóit huilt als ik haar wegbreng. Het is gewoon onwennig.
  woensdag 4 april 2012 @ 13:39:58 #208
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_109892771
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 11:52 schreef simmu het volgende:

[..]

ik zie hier dingen ontsporen en voel me compleet machteloos.
Simmu, ik zie het eigenlijk nog niet als ontsporen, maar grenzen verkennen...
Niet helemaal vergelijkbaar maar Roy en zijn neefje zijn ook vrij vaak samen, ze schelen 9 maand.
En dat gaat de ene keer ontzettend goed, leuk samen spelen enzo, maar soms gaat het er ook hard aan toe... niet eens om dat ene stukje speelgoed, nee gewoon zomaar vanuit het niets.

Wat wij (zowel mijn schoonzus,schoonmoeder en ik) doen in dergelijke situaties is ze tijdelijk uit elkaar houden, wel aangeven dat dat niet mag en zijn we boos, maar wel gelijk de jongens uitelkaar zetten.
zodat ze "afkunnenkoelen" vaak gaat het daarna weer goed.

Roy op de kinderopvang durft nog wel eens aan meisjes hun haren te trekken om iets duidelijk te maken of voor de lol :') ja dan vind ik het niet gek dat dat meisje wel eens wat terug doet...
Roy kwam aantal weken terug met een blauwe wang thuis... meisje had hem terug gebeten 8-)

Het enige advies/raad wat ik geven kan, straf geven en ze uit elkaar houden, tot de bui over is.
Niet al te hoge eisen stellen, niet te heftige straffen geven want dat begrijpen ze toch nog niet helemaal. Ze zijn nog klein en verkennen nu eenmaal hun grenzen hoever kunnen en mogen we gaan.
Maar ontsporen neh ik vrees van niet :*

Roy heeft hier op de wc gepoept *)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_109895726
oooh, wat goed van roy *O* *O* *O*

de dingen die jullie noemen doe ik eigenlijk allemaal al wel. uit elkaar halen, bespreken, direct en proportioneel straffen (via time out). wat ook nog altijd goed werkt is het beleid "nooit bij de een wel ingrijpen en de ander niet". selene doet veel te fysiek ruw, maar ravi lokt het uit. daar heb ik al een paar keer op zitten kijken. dus dan krijgen ze bijvoorbeeld: "ravi! niet duwen. selene, jij ook niet! hup. klaar nu. jij gaat met de duplo en jij met het poppenhuisje" en dan tolereer ik (heel autoritair) geen tegenspraak en/of driftbuien. en dat accepteren ze
  woensdag 4 april 2012 @ 14:57:28 #210
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_109895854
Het heeft ook tijd nodig he Simmu, het komt vast goed met jou duo :*

Roy liep in de gang en trok de wcdeur open, ik geef aan nee Roy en zet hem eindje verder neer, Roy draait zich om en loopt terug naar de wcdeur doet hem open en wilt op de toiletpot klimmen.
Ik zeg tegen Roy Ow je wilt naar de wc, dan doe ik nu je broek en luier uit.
Dus ik doe dat en zet de verkleiner erop en zet Roy erop, vol trots keek hij naar me O+
En ineens plassen en poepen *) :7

[ Bericht 68% gewijzigd door _Bar_ op 04-04-2012 15:07:11 ]
pi_109896141
Simmu, t klinkt als een dynamische strijd/tijd, veel energie gewenst.
Jij schreef ooit ns iets over je eigen time-out: kopje thee/koffie sochtendsvroeg in de tuin oid, die tip heb ik in gebruik genomen, werkt hier prima, dus dank!

Lucas update: ff samenvattend: buitenkind, loopt graag "weg", giebelmonstertje, krijskampioentje, ipad-addict..
/verliefd *;
  woensdag 4 april 2012 @ 15:27:40 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109897149
Simmu, het klinkt wel heftig allemaal. Ik snap niet precies wat je bedoelt dat ze bij sandrak veel ruwer zijn.
Zit selene Mss iets heel anders dwars en uit ze het door haar broertje af te tuigen? Is ze Mss overdonderd door de zindelijkheid/ gestressd over school Binnenkort/ ik roep maar wat? (laat ik hè zo zeggen, als Eli hysterisch doet is er altijd iets anders aan de hand dan het "object van hysterie" (gooien, gillen, etc.). Ingrijpen op het negatieve gedrag heeft dan weinig zin op de lange termijn, want het is een symptoom van een ander probleem.)
Wij nemen Eli (mits ietwat gekalmeerd) op schoot, houden hem stevig vast (als in knuffelhouding) en vragen wat hem dwars zit. Wel gesloten vragen, uiteraard ;) "Eli, vind je het raar dat Aviva op haar hoofd staat?" Eli: " ja! Boehoe!" "ja Aviva hoort niet op haar hoofd te staan, hè? Ze moet op haar voeten staan. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar van slag van raakt." en casus "hysterische Eli" is weer opgelost. :)

Sorbo, i feel your pain. Die ochtenden klinken me iets te bekend in de oren. Gelukkig komt het niet vaak voor bij jullie.

Bar, wat goed dat Roy op het potje/wc heeft gepoept! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 4 april 2012 @ 15:32:35 #213
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_109897342
Ja nu dus echt maar opzoek naar een potje zeker :P
Nee er mee bezig zijn zijn we nog helemaal niet, dit was echt puur toeval.
En nu met de veranderingen die eraan zitten te komen doen we nog maar wat voorzichtig.
Maar als Roy er weer op klimt zal ik daar op in spelen.
  woensdag 4 april 2012 @ 15:37:25 #214
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109897577
Bar, ik zou persoonlijk een potje achterwege laten maar de wc stimuleren!
Dat is voor Roy duidelijk en dan hoeft hij straks niet om te schakelen van potje naar wc.
  woensdag 4 april 2012 @ 15:39:58 #215
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_109897689
owjaa dat is misschien wel net zo handig thx Asy.

Had ik trouwens ook al verteld dat als je nu aan Roy vraagt waar de ballon is, dat hij dan ook echt opzoek gaat naar zijn ballon?
gisteren kreeg hij bij de supermarkt een ballon en blij dat Roy daarmee was :D

Hij gaat echt hard ineens :') :o O+ *)
  woensdag 4 april 2012 @ 15:44:30 #216
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109897856
Bar wat gaaf! Ik vind het echt megastoer :Y
pi_109914733
Simmu :*

Bar wat goed!
pi_109930131
Bar hoppa! *O*

Ik heb onze mini even alleen gisteren en vandaag en hij vindt het echt heerlijk. Is veel knuffeliger en communiceert ook veel meer :)

Gezellig zo! :D

Echt een blij ei met veel haar! :D
pi_109932129
Bar wat goed!! O+

Lekker is dat hè Free, even 1 op 1 tijd, wordt hier ook altijd erg gewaardeerd.

Ik ben supertrots op mijn bikkel, hij heeft het gisteren heel goed gedaan, kreeg inderdaad eerst een pleister met verdovende zalf voor infuus werd gezet, kwam een hele lieve pedagoge van de speelkamer
hem afleiden met een boek over dino's, op het moment suprême hield ze dat precies voor z'n gezichtje, dus de naald naar binnen zien gaan heeft hij gemist. Was wel even schreeuwen want pijn deed het helaas wel.

In Amersfoort vond ik zelf het vreselijkste moment toen er uit een loden kistje een spuitje met loden behuizing werd gehaald en dat vervolgens in m'n kind werd gespoten. Gelukkig zit dat ziekenhuis vlakbij het dierenpark dus tijdens de 2 uur wachten zijn we even naar het dinobos geweest. Tijdens scintigram heeft hij 20 minuten keurig stil gelegen, knap hoor van mijn woelwater. O+
Nu is het wachten tot volgende week dinsdag 16:30 voor de uitslag... Ik haat wachten!!

Ryan is wel boos op me volgens mij, is heel erg baldadig en probeert me steeds te knijpen, hij is het flink aan het afreageren, heel begrijpelijk.
pi_109932203
Wat fijn Spewey.
Inderdaad begrijpelijk, het is niet niets. Ik krijg gewoon al kippenvel van het idee van die spuit. :{
pi_109932615
Ja erg hè, je weet dat er radioactieve zooi in zit en dat dat in de ader van je kind wordt gespoten, echt horror! ;(
pi_109933799
fijn dat het goed gegaan is spewey!
  donderdag 5 april 2012 @ 12:14:31 #223
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_109934288
Spewey :* stoere knul hoor!!!
pi_109935222
Spewey,vervelende onderzoeken zijn dat...Fijn dat het goed ging!
pi_109935868
Spewey ik heb gemist waar de onderzoeken voor zijn. Klinkt naar. Fijn dat hij zich zo goed hield.

Ik ben ziek, komt mijn ventje net aan mijn bed dat hij met papa naar zijn oom gaat. 'Maar ik kom straks wel weer even kijken hoor mama' O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')