Gripper | maandag 26 maart 2012 @ 14:40 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje Fietsen met Fokkers De 300 km van Ivo: Aanwezig: Ivo Kaasplankje Gripper Oksel No-P Misschien: Kanovinnie Yankee Kiekjesdief Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht. De route:
| |
Tommeke | maandag 26 maart 2012 @ 14:46 |
Die Trek is idd erg mooi. Maar zo'n CAAD-frame is ook echt super! | |
Tommeke | maandag 26 maart 2012 @ 14:46 |
Sepo! | |
Pablo88 | maandag 26 maart 2012 @ 14:56 |
Afgelopen winter ook een racefiets aangeschaft ![]() Afgelopen week ff goed getest. Van ouderlijk huis naar mn kamer gefietst en later in de week weer terug. Ritje van zo'n 66 km. 2 maal gefinisht in +/- 2:05 uur ![]() Mooie hobby ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 26 maart 2012 @ 16:27 |
Iemand ervaring met een klein en handig slotje voor de racefiets? Liefst iets wat gewoon in je achterzak past. Hoeft ook helemaal niet zo hufterproof te zien, als je er maar niet gelijk mee weg loopt. | |
Patroon | maandag 26 maart 2012 @ 17:39 |
Zo lastig om met dit weer een rustdag te nemen. Toch lijkt het me niet verstandig om minder dan 2 rustdagen per week te doen. Herstel is even belangrijk als inspanning! | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 18:15 |
Misschien is het iets om een staalkabel van 700 mm te nemen met aan 2 kanten een oog? Zo'n soort oog: ![]() Als je dat combineert met een kabel van 2/3 mm is hij en licht, klein en makkelijk je zadeltasje te doen. Waar wil je 'm specifiek voor gebruiken? Om echt altijd mee te nemen, of om soms mee te hebben? | |
Freddeh | maandag 26 maart 2012 @ 18:15 |
Chinese kortebroekenweer? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 26 maart 2012 @ 18:19 |
1x per week bij hebben en misschien af en toe bij een toertocht. | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 18:21 |
Ik denk dat zoiets dan wel handig is. Bij een toertocht kan je ook gewoon je wiel eruit halen. Dan nemen ze 'm ook niet meer mee ![]() | |
marcodej | maandag 26 maart 2012 @ 18:23 |
Hoe krijg je zo'n oog om je fiets heen? | |
Narcotical | maandag 26 maart 2012 @ 19:29 |
Je doet die kabel door je frame en wiel(en) heen en de ogen aan beiden kant maak je met een hangslotje aan elkaar vast gok ik zo..? | |
zlakto | maandag 26 maart 2012 @ 19:44 |
Weet iemand een site waar ze veel wielershirts verkopen van world tour en pro continental ploegen? | |
Yankee | maandag 26 maart 2012 @ 19:47 |
bv: http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=3971 | |
eentwee | maandag 26 maart 2012 @ 19:57 |
trikot express, bobshop. | |
the_critic | maandag 26 maart 2012 @ 20:02 |
samewood.com | |
cafca | maandag 26 maart 2012 @ 20:02 |
En bij die Hongkong chinees natuurlijk ![]() | |
Narcotical | maandag 26 maart 2012 @ 20:05 |
Bobshop ![]() | |
Yankee | maandag 26 maart 2012 @ 20:07 |
Is het eigenlijk mogelijk om de (geïntegreerde) nippels + spaken van een wielset ergens te laten vervangen? | |
sciter | maandag 26 maart 2012 @ 20:21 |
Ik ga morgenochtend weer op de fiets naar school, examen doen en daarna een rondje fietsen met de schoolfietsploeg. Ik liep gisteren mijn broertje te drukken op zijn quad die niet aansloeg, na 5 meter was ik buiten adem dus dat word nog wat ![]() | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 20:31 |
Wat voor wiel betreft het? En waarom moeten die vervangen? | |
kiekjesdief | maandag 26 maart 2012 @ 20:44 |
mijn schoonvader heeft een dun staaldraadje met een cijferslotje. Zoals wel voor bagage gebruikt. Net genoeg om de fiets niet zo mee te nemen. | |
sciter | maandag 26 maart 2012 @ 20:52 |
Zoeen die in het frame net onder het zadel zit? | |
Yankee | maandag 26 maart 2012 @ 20:56 |
Kwaliteit van de nippels schijnt te zijn aangetast doordat er water bijgekomen is, gaat geloof ik om een Mavic wiel. Weet niet precies welke, is namelijk niet van mij. | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 21:00 |
door je frame heensteken, kabel door het ene oog, dan kan je het andere oog om een paaltje oid doen en dan een slotje om de kabel en door het oog heen. Of zoals Narcotical zegt. | |
kiekjesdief | maandag 26 maart 2012 @ 21:04 |
nee eentje die gebruikt wordt bij plunjebalen ed. volgens mij voor een paar euro bij de ANWB | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 21:31 |
Dat kan wel, maar het is erg kostbaar als alle spaken vervangen moeten worden. Vraag is of je dan niet beter een nieuw wiel kan kopen. Ik heb die dilemma's ook steeds, mik ik die oude zooi weg of repareer ik het nog een keertje. | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 21:39 |
Ik heb al besloten dat als mijn crank naar zijn grootje is, hij aan de muur komt te hangen. Stel he, het draad van mijn crank is inderdaad verrot. Ik ga dan denk ik toch proberen om dat boutje er zo ver mogelijk in te krijgen en met loctite vast te lijmen. Goed idee? Of niet? | |
No-P | maandag 26 maart 2012 @ 21:44 |
Welk boutje? | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 21:46 |
Hep tie een vierkante as kano? | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 21:48 |
![]() Het boutje wat in de crank zit. Je hebt dus die 4 korte stukjes en dan de lange crank. De 4 boutjes in de korte stukjes zitten goed, maar die in de crank is slecht. Kweenie. Ik ga er een beetje vanuit dat het gewoon rond is? Heb mijn as nog nooit van de binnenkant gezien. | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 21:52 |
Jaja, je hebt dus een Campagnolo crank. Is het een oud type met een as waar je niet doorheen kijkt of die van je foto waar je wel zo doorheen kijkt? | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 21:52 |
Ik heb de 2011 versie, ik kan er zo doorheen kijken. | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 21:54 |
Waarschijnlijk is het dan niet goed gemonteerd, ik zou er als ik jou was een specialist naar laten kijken. Campy service center bij jou in de buurt. Als 't correct gemonteerd is mag het nimmer losgaan. | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 21:57 |
Ik heb 'm naar de fietsenmaker gebracht ja. Hij zat volgens mij al scheef gemonteerd toen ik 'm kocht. Toen met wax ging smeren ipv smeerolie heb ik mijn kettingbladen er afgehaald zodat ik alles goed schoon kon maken. Toen viel het pas op dat het echt fout zat. En er ook niet meer goed in ging. | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 22:01 |
Oké, ik vrees dan het ergste, ik zou op internet gaan struinen voor een aanbieding ergens. En laat m dan gewoon monteren door een FM die weet hoe 't moet. | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 22:03 |
Bedankt, nu voel ik me helemaal als een josti ![]() Dat idee had ik al ja, om het door een prof. te laten doen. Ik ga wel ff op inet kijken wat zoiets kost. Maar 't boutje met grof geweld vastdraaien gaat 'm zeker niet worden? http://fok.beslist.nl/products/r/campagnolo+centaur+crankstel/ Goedkoopste is dus 170 euro. Valt me eigenlijk best mee. Ik ging van 200-300 uit. Lagercups kunnen hergebruikt worden van de oude toch? | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 22:08 |
Nee, die 2 ashelften grijpen in elkaar met een soort vertanding. De bout sluit het zaakje op. De lagercups kan je nog gebruiken als ze nog goed zijn maar die zijn maar 25.- nieuw. Ik zag net bij Salden.nl dat een campy centaur 2012 crank 250.- kost en een veloce 119.- Dat kan je ook nog doen want die is ook mooi zwart. Je kan je oude kettingbladen ook bewaren als die nog goed zijn. | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 22:15 |
Die kettingbladen hebben nu 3000 km gelopen denk ik. Ik blijf denk ik sowieso bij centaur omdat hij daar compleet mee afgemonteerd is. En dan maakt 2011 tov 2012 mij niet zo heel veel uit. Al is het wel 140 gram verschil ![]() | |
Narcotical | maandag 26 maart 2012 @ 22:18 |
Ik kan zelf geen verschil ontdekken tussen de grijs/blauwe en zwart/rode Edge 500, alleen is de zwart/rode een stuk duurder.. ![]() | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 22:22 |
Als je met 50 aan het uur voorbij knalt ziet niemand het verschil hoor, scheelt je de helft. | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 22:24 |
Ik ga idd lekker voor 2012 cranks. Kan ik van het geld wat over is een garmin kopen. Of iig het batterijendekseltje. | |
Patroon | maandag 26 maart 2012 @ 22:25 |
Hoe is de centaur groep tov Chorus en hoe verhoudt hij zich tot Shimano 105? | |
ultra_ivo | maandag 26 maart 2012 @ 22:26 |
Centaur en Chorus staan alltwee ver boven 105. Die zitten rond Ultegra niveau. Campa Mirage is vergelijkbaar met Shimano 105, Veloce, en Centaur rond Ultegra niveau. Chorus eigenlijk tussen Ultegra en Dura Ace. | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 22:27 |
Voor zover ik weet loopt het lijstje zo: 105-centaur-ultegra-chorus-durace. Zegmaar om en om. Maar volgens mij zit alles ook redelijk dicht bij elkaar. | |
No-P | maandag 26 maart 2012 @ 22:29 |
Ik geloof dat Mirage net onder 105 zat, Veloce daarboven en Centaur daarboven ongeveer gelijk met Ultegra. Dan Chorus, Dura Ace Record Super Record. Maar dat zal wel per jaar, per persoon verschillen. | |
Narcotical | maandag 26 maart 2012 @ 22:29 |
Nvm, al gevonden.. De zwart/rode is duurder om dat die geleverd wordt met een softstrap borstband en de andere met een harde.. | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 22:30 |
http://www.hopmansfietsgi(...)2711bc515/index.html Alu centaur cranks zijn maar 139.- @Patroon: wat Ivo zegt. | |
Patroon | maandag 26 maart 2012 @ 22:30 |
Ik wil mijn fiets straks uitrusten met een nieuwe groep. Twijfel tussen centaur en chorus. Heb nu 105. | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 22:31 |
Neem dan chorus, zeker met hoeveel jij fietst. | |
kanovinnie | maandag 26 maart 2012 @ 22:32 |
Maar ik wil carbon. Thanks voor het zoekwerk. Ik ga slapen. | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 22:33 |
Zou ik zelf ook doen denk ik. Wel balen van die cranks want dat is een duur grapje. Je kan 't nog wel proberen vast te zetten maar ik denk dat 't al te laat is. | |
ultra_ivo | maandag 26 maart 2012 @ 22:34 |
Ik rij zelf met combinaties van Centaur en Veloce. Dat vindt ik de beste middenweg, de topgroepen zijn vaak net iets teveel op bling bling en licht gewicht getrimd. De beste levensduur haal je in de middengroepen en natuurlijk bij onderdelen van kleine fabrikanten. | |
kaasplankje | maandag 26 maart 2012 @ 23:00 |
De campagnolo groepen evolueren ook mooi door, een centaur 2012 is misschien wel gelijk aan chorus 2009 | |
dop | dinsdag 27 maart 2012 @ 00:06 |
een vouwslot is niet al te groot , helaas niet heel goedkoop maar wel degelijk TRELOCK FS 300 | |
Patroon | dinsdag 27 maart 2012 @ 08:47 |
Vanochtend bij de huisarts geweest. Heb een vorm van slijtage (artrose) in mijn pols. Waarschijnlijk vroeger ontstaan door op jonge leeftijd in de groei veel, op de fiets zat. Daardoor zijn kleine oneffenheden ontstaan in het kraakbeen. pols voelt verder niet verkeerd zei de arts. Binnenkort laat ik foto's maken. | |
eentwee | dinsdag 27 maart 2012 @ 10:26 |
Je hebt het over 4 boutjes maar er zijn er 5 + de bout waarmee de crank vast zit. Hoe kan die nou scheef gemonteerd zijn? ![]() Dit is wel een beetje achterhaald. Mirage wordt namelijk al een tijdje niet meer gemaakt en Veloce is gedowngraded. Veloce is nu de instapgroep en kwalitatief minder dan 105. Ook Centaur is wat minder dan een paar jaar geleden (o.a. geen multishift) waardoor er ruimte is gekomen voor Athena tussen Centaur en Chorus. Centaur zou ik natuurlijk nog wel boven 105 plaatsen. Athena ongeveer gelijk aan Ultegra maar wel 11 speed, Chorus in de buurt van DA. | |
Piperidine | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:07 |
Heb net ook een rondje gereden, maar kreeg halverwege last van slapende tenen. Ik heb nog niet heel veel ervaring met klikpedalen, denk dat het komt omdat de plaatjes onder mijn schoen te ver naar voren staan. Had ook het gevoel dat ik niet genoeg druk kon zetten op de pedaal zelf, dus ik moet even sleutelen. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:10 |
Had ik dit weekend ook ineens last van. Niks veranderd aan plaatjes, pedalen of schoenen. Vreemd omdat ik er al een paar 1000 km mee heb rond gefietst.. Zal nog wel ff wennen aan het begin van het seizoen zijn. | |
Narcotical | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:16 |
Weet iemand toevallig of www.fietscomputerstore.nl een beetje betrouwbaar is? Wilde eigenlijk bij futurumshop bestellen maar die hebben pas weer voorraad over 3 weken | |
dop | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:28 |
onderdeel van coolblue bv geen enkel punt om daar te kopen, verwacht geen verstand van zaken , maar levering betaling betrouwbaarheid is prima je kunt ook afhalen in rotterdam groningen en eindhoven , als je het risico nog wat kleiner wil maken [ Bericht 3% gewijzigd door dop op 27-03-2012 16:41:06 ] | |
Narcotical | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:33 |
Ik doelde vooral op betrouwbaarheid qua betaling en levering etc ![]() | |
Freddeh | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:36 |
Mooi verhaal over corruptie en Eddy Merckx. Ben meteen een nieuwe fiets aan het uitzoeken ![]() | |
dop | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:37 |
dat zit zeker snor | |
Gripper | dinsdag 27 maart 2012 @ 16:50 |
Ik ben mezelf een beetje lekker aan het maken met nieuwe wieltjes, want er komt een bonus aan. ![]() Ben op zoek naar een lichtgewicht (liefst < 1300 ) klimsetje. Mn lichtste huidige wielset is een Ksyrium SL set, a 1550 gram. De keuze gaat dan in eerste instantie natuurlijk tussen fabriekswielen of handgespaakt. Als fabriekswiel zijn er een paar die hoge ogen gooien: Fulcrum racing zero (rode spaken ![]() Shimano dura-ace 7900 C54 American classic Sprint 350 Alle 3 wel iets zwaarder, allen dicht rond de 1400 gram. Dan heb je nog American classic magnesiums, superlicht, 1108 gram/paar! However, nergens te vinden op de Nederlandse markt... Voor een handgemaakt wiel heb ik al even gekeken op de sites van frieke bikeboosting en forcewheelz. Ryk van Force is een aardige kerel die na mijn info-aanvraag een hele mail wijdde aan de mogelijkheden, bijvoorbeeld een setje tune mig70-mag170 naven te combineren met een alpha notubes velg, spaken + nippels van mn keuze, en dan een setje van 1320 gram te bouwen. Heeft iemand anders nog tips waarop te letten? Licht is leuk, maar ik wil niet tot het uiterste gaan, en om de haverklap bij de fietsenmaker staan. Met mn 77 kg ben ik niet zwaar, maar ook nog lang geen echt vedergewichtje, en ik wil ook graag met stijve wielen kunnen afdalen. In eerste instantie mik ik wel op alu velgranden, maar een carbon wiel (met bijbehorende remblokjes) kan natuurlijk ook. De wielen zullen niet als dagelijkse wielen worden ingezet, ik reserveer ze voor klimritten ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:00 |
Op fiets forum staat nog een nieuwe Fulcrum R0 set voor een mooie prijs. Wel met zwarte spaken. Ik vind van genoemde wielen iig die zelfbouw set de mooiste optie. Carbon wielsets hoor je toch ook wel slechte verhalen over, ik zou er de alpen niet mee in durven. Waarschijnlijk ongegrond, maar dan zit je toch niet lekker op de fiets. | |
Blik | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:23 |
Pic van afgelopen zondag![]() [ Bericht 53% gewijzigd door Blik op 27-03-2012 17:28:56 ] | |
kanovinnie | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:30 |
Het gaat om 1 van de boutjes die mijn kettingbladen aan mijn wiel vasthoud. Daarvan zijn er inderdaad 5. 4 dezelfde in die uitsteeksels en dan 1 in de crank zelf. Als het schroefdraad kapot is heb ik dus een rechter crank nodig, bekeken vanaf de zitpositie. Ik heb een dubbel nodig, 172.5 uit mijn hoofd, maar dat moet ik nog even nameten. http://www.bike24.com/p223750.html gewicht 640 gram (2012) http://www.amazon.com/Cam(...)icycle/dp/B004WMP0M0 Gewicht 727 gram (2011) Tussen deze scheelt het dan 87 gram, eerder kwam ik op 2 sites uit met een verschil van 140 gram. | |
Ferdii | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:39 |
Heeft iemand een idee welke trek dit is? http://fietsen-brommers.m(...)PE%3D&fta_ind=8&fs=1 En is dit een leuke fiets voor een beginnend recreatief wielrenner? ![]() Is dit een beetje prijs/kwaliteit in verhouding? | |
kanovinnie | dinsdag 27 maart 2012 @ 17:48 |
Staat er in ![]() Edit: Je kan het denk ik beter hier vragen: Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #7 Hopen op beter weer! Speciaal topic hierover ![]() | |
eentwee | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:01 |
Ga er maar vanuit dat er geen gewichtsverschil is. Er is namelijk technisch niets veranderd. Verschil tussen bovenstaande gewichtsopgaves is trouwens te verklaren uit het al dan niet meewegen van de cups. ![]() Ik zou de boutjes gewoon met loctite vastzetten en zien of het houdt. Met 4 boutjes kun je ook wel rijden, genoeg mensen brengen dat in de praktijk want die krengen van Campa lopen makkelijk los ![]() | |
Narcotical | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:07 |
Zojuist Edge 500 bestelt, komt als het goed is morgen binnen ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:13 |
Het enige wat mij daar nog een beetje van tegenstaat is dat het boutje wat in de crank zit ipv de 4 andere voor mijn gevoel de meeste kracht opneemt. Maar ik heb er al een paar honderd km erop zitten met deze manier. So far, so good. | |
dop | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:37 |
budget fiets, moeilijk te zeggen , maar ben persoonlijk niet erg te spreken over trek en zeker niet over de frames uit deze prijsklasse. maar heb hier nooit op gereden en mijn ervaring met trek is uit en veel verder verleden. http://link.marktplaats.nl/544730885 deze is wel beter afgemonteerd | |
Ferdii | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:57 |
die had ik ook gezien ja, lastige is alleen dat deze een goeie 100 km bij mij vandaan staat ![]() | |
Ferdii | dinsdag 27 maart 2012 @ 18:57 |
Is het niet zo dat de Trek SLR nog verschillende types heeft? Ik dacht altijd dat dat SLR enkel stond voor aluminium frame ![]() topic had ik nog niet gezien, thanks hiervoor ![]() | |
eentwee | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:04 |
Is een Trek 1400 of 1500, inderdaad rond 2006. Deze frames hebben een heel sportieve geometrie (lange bovenbuis t.o.v. balhoofdbuis), je ziet ze dan ook bijna altijd met veel spacers en/of omgekeerde stuurpen. Ze werden geleverd met lowbudget wielen van Bontrager (Select) of Shimano. Als die er nog steeds onder zitten zal er in elk geval niet heel veel mee gereden zijn ![]() | |
Ferdii | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:06 |
Persoon vraagt er 400 euro voor en beweerd dat hij in erg goede staat is, ga er donderdag kijken, dus ben benieuwd, iig bedankt voor de info ![]() ![]() | |
eentwee | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:15 |
Die zijn er later onder gezet, RS-10 is een nieuwer type. In die tijd had je de WHR500 en -550. RS10 zijn iets minder slecht maar heel veel scheelt het niet. 400¤ is niet spotgoedkoop maar ook niet onrealistisch. | |
Ferdii | dinsdag 27 maart 2012 @ 19:18 |
haha oke ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:06 |
| |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:08 |
Eentwee, de fietsende encyclopedie ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:10 |
Handgespaakte wielen zijn in principe beter dan fabriekswielen. Een goede wielenbouwer kan veel meer aandacht besteden aan zijn materiaal. Maar alles valt of staat met de vakkennis van de wielenvlechter. | |
kaasplankje | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:12 |
Ik heb voor een van de jongens een setje Campy vento wielen gekocht voor 145.- compleet. Ga daar maar eens zelf voor vlechten. Handgemaakte wielen zijn mss beter maar niet goedkoper. | |
Yankee | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:17 |
held ![]() | |
eentwee | dinsdag 27 maart 2012 @ 20:56 |
Ik weet dat toevallig omdat ik destijds bijna een 1400 kocht ![]() Inderdaad, qua value for money scoren die wielen gewoon uitstekend en hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de duurdere types. Mijn setje Khamsins kostte 85¤. Daar zet Ernie Frieke misschien net 1 wiel voor in elkaar. | |
Tommeke | woensdag 28 maart 2012 @ 08:01 |
M'n broertje heeft een Trek 1200. Idd een goed afgewerkt frame. Fietst ook best prima ondanks de Tiagra groep en cheapass wielen. Maar inderdaad een erg sportieve geometrie. Verder wel een goede instapfiets. Ik vind de kwaliteit van die frames prima. | |
Gripper | woensdag 28 maart 2012 @ 09:28 |
Ik zit sowieso alijd met een semi-stijve op de fiets. Altijd voor vertrek even goed oppoetsen, en tijdens de rit regelmatig even liefdevol aaien. Soigné betekent ook: een goedgevulde broek! | |
Gripper | woensdag 28 maart 2012 @ 09:30 |
Maak daar maar 1/10 wiel van. Onder de 800 ¤ heeft ie weinig interessants... Ik blijf natuurlijk ook marktplaats en het fiets-forum in de gaten houden, je kunt altijd een keer geluk hebben. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 09:30 |
Die fulcrum 3 zijn ook aardige wielen toch? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 28 maart 2012 @ 09:30 |
Nee, die zijn echt bagger. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 28 maart 2012 @ 09:31 |
Wat wil je dan eigenlijk maximaal uitgeven? En welke vind je zelf het mooiste? Ik heb altijd het idee dat er natuurlijk wel wat verschillen zijn in kwaliteit, maar als je 800 ¤ uit geeft aan een wielset ieder merk goede wielen verkoopt. Kun je beter gewoon de mooiste wielen kiezen. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 09:34 |
Verklaar je nader: onder de wedstrijd renners wordt het gezien als de beste allround wielen. Was onlangs een poll op het fiets.forum | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 28 maart 2012 @ 09:35 |
Waarom vraag je het dan? Fulcrum 3 wordt al 400 topics lang getipt als een goede allround wielset en iedere google hit is ook positief. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 09:36 |
Er zit zoveel verschil tussen wielen. Ook in de 800 klasse. De ene zwabberd tegen je remmen aan bij hard aanzetten. De ander is zo stijf dat je geen bocht doorkomt. | |
eentwee | woensdag 28 maart 2012 @ 09:38 |
Ja ik bedoelde de arbeid van het in elkaar zetten ![]() | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 09:38 |
Ik wilde graag van eentwee / kaasplankje etc hun mening omdat die een goede kijk op de zaak hebben. Niet van een pannekoek zoals jij. | |
Tommeke | woensdag 28 maart 2012 @ 09:38 |
Ja, die R3's zijn inderdaad erg goed van wat je overal hoort. Mooi zijn ze alleen niet. Ik vond nog een fotootje van zondag: Ik ben de rechter. Beenstukken aan en armstukken uit kan natuurlijk niet volgens de soigneerrichtlijnen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 28 maart 2012 @ 09:39 |
![]() Waarom ga je er dan op in josti. | |
Tommeke | woensdag 28 maart 2012 @ 09:40 |
Jezus, zijn jullie weer ongesteld ofzo? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 28 maart 2012 @ 09:40 |
Denk dat patroon zn zadel weer 2 mm te ver in zn reet steekt. | |
Yankee | woensdag 28 maart 2012 @ 09:40 |
![]() R3's zijn goed | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 09:41 |
Mooie foto! Jagende peloton op de achtergrond. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 09:42 |
Haha | |
Freddeh | woensdag 28 maart 2012 @ 09:48 |
Gezellig weer hier. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 09:50 |
Haha wel leuk hier ja. ![]() | |
Blik | woensdag 28 maart 2012 @ 09:51 |
Ieder topic is het wel een keer raak ![]() | |
Freddeh | woensdag 28 maart 2012 @ 09:53 |
Ik ga maar weer aan het werk dan ![]() Ohja, gisteravond nog 80 afgetikt. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 09:53 |
Knut moet gewoon eens minder lukken en meer fietsen. Als ik zijn strava mag geloven weet hij niet eens meer hoe zijn fiets eruit ziet. Haha | |
SuperWeber | woensdag 28 maart 2012 @ 09:53 |
Wat een stelletje zeiksnollen zijn jullie zeg. Ik heb gisteravond tenminste niet lopen zeiken en gewoon brute arbeid verricht (op mijn fiets wel te verstaan)... Zouden jullie ook moeten doen in plaats van hier te lopen zeiken over zadels in elkaars reet, rode vloeistof wat langs de benen loopt, of andere lichamelijke ongemakken... | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 09:54 |
Netjes Freddeh, je hebt de smaak weer te pakken. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 09:55 |
Zit momenteel 15uren per week op de fiets. En gisteren 2uren zware interval gedaan. Wordt genoeg gewerkt dus. Maar goed bezig! | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 28 maart 2012 @ 09:58 |
![]() Ik hoor je nog wel eens als je op je 34ste eindelijk je studie hebt afgerond. | |
Tommeke | woensdag 28 maart 2012 @ 10:01 |
Thnx! ![]() Helaas haalden ze me in ![]() | |
Tommeke | woensdag 28 maart 2012 @ 10:02 |
Wil iedereen in dit topic onderstaand in gedachten houden? ![]() ![]() | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 10:02 |
Haha studie gaat prima. Lig perfect op schema en studeer af binnen de gestelde 4 jaren. Nog 1 jaar te gaan. | |
Freddeh | woensdag 28 maart 2012 @ 10:03 |
Hahahaha ![]() ![]() | |
No-P | woensdag 28 maart 2012 @ 10:03 |
Pas iets van de laatste tijd. Maargoed ik mag morgen weer, gister ging het wel lekker. | |
Oksel | woensdag 28 maart 2012 @ 10:17 |
Gisteravond eerste officiele trainingsrit van 't seizoen gehad. Snelle groep, 9 man. Ik was de zwakste volgens mij. Weinig kopwerk gedaan, veel in 't wiel gezeten. Continue in 't oranje gefietst, af en toe in 't rood bij de klimmetjes. Kwamen terug na 53km, met een gemiddelde van 35,3km/h inclusief in/uit rijden. Kortom; het was weer achterlijk. Wel leuk. | |
Blik | woensdag 28 maart 2012 @ 10:24 |
En morgen ga je voor een rondje in D1/D2 neem ik aan? | |
Pritt | woensdag 28 maart 2012 @ 10:24 |
Ik heb R3's. Topwielen! Ben de afgelopen dagen bezig geweest met mijn benen. Nu is 1 been gesoigneerd en de andere nog niet. Ziet er apart uit. | |
Oksel | woensdag 28 maart 2012 @ 10:27 |
Misschien vanmiddag nog even een rondje. | |
kaasplankje | woensdag 28 maart 2012 @ 10:33 |
Pics or didn't happen | |
Tommeke | woensdag 28 maart 2012 @ 10:35 |
Kicken! Ik wil wel eens mee! ![]() | |
Oksel | woensdag 28 maart 2012 @ 11:11 |
Dinsdagavond, 18:30, Almelo ![]() Inclusief minimaal 2 bijna-dood-ervaringen. | |
DeLoet | woensdag 28 maart 2012 @ 11:53 |
Binken, Ik heb een klein defect aan mij schakelsysteem op het stuur. De achterderailleur schakelt prima een tandwiel groter, maar als ik op een kleiner blad achter wil rijden moet ik de remhendel tegenhouden om vervolgens het kleine schakelaartje te kunnen gebruiken, anders beweegt de hele hendel mee. Is het verstandig om hier zelf mee te gaan klooien, of ga ik beter even naar de FM? Ik vermoed dat er een veertje oid niet meer goed werkt ofzo. De groeten | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 12:00 |
Als je kleiner wilt rijden moet je ook je hele hendel gebruiken. Of bedoel je als je zwaarder wilt gaan trappen? De groeten | |
Gripper | woensdag 28 maart 2012 @ 12:05 |
Het zou leuk zijn om onder de 800 ¤ te blijven, moet ook wel lukken denk ik. Het mooiste? Ik zag op forcewheelz.nl een voorbeeldsetje staan, pure wielenporno: ![]() Token accura naven, stan's notubes alpha velg, spaken CN Mac aero, 1285 gram voor 585 ¤ Ik heb er al met hem over gemaild, die Token naven waren toen een goedkoop partijtje, hij heeft ze nu niet meer, en zou de (veel duurdere) Tune naven gebruiken. Dan komt het setje ergens rond de 750 ¤ uit. @ Eentwee: heb je meer info over die wielenbouwers in onze buurt? Ik kan ook mn vaste fietsenmannetje nog vragen natuurlijk. | |
Oksel | woensdag 28 maart 2012 @ 12:13 |
Hey Gripper, Heb jij nog ruimte in die tipi van je? Wij gaan ws. niet met de camper, dat is niet praktisch zegmaar. | |
DeLoet | woensdag 28 maart 2012 @ 12:15 |
Ja, kleiner tandwiel, zwaarder trappen, kleine shifter. Ik moet dan de grote hendel met mijn vinger tegenhouden, anders wordt ie meegetrokken met de kleine shifter en gebeurt er helemaal niets. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 28 maart 2012 @ 12:17 |
Witte spaken ![]() Wel een mooie set, zeker met die tune naven ![]() | |
kanovinnie | woensdag 28 maart 2012 @ 12:18 |
Fulcrum racing 3, als je dat onder je frame hebt hangen moet je wel een kerel zijn! | |
Narcotical | woensdag 28 maart 2012 @ 12:25 |
Kerel, Ik denk dat er een dingetje (palletje, veertje of wat daar dan ook in zit) dat je remhendel tegen moet houden kapot is. Zou even bij een goede FM navraag doen, als het niks bijzonders is dan heb je vaak kans dat ze het voor weinig even snel maken. Groetjes ![]() | |
Gripper | woensdag 28 maart 2012 @ 12:37 |
Voor de zaterdagavond dus he, 7 april? Plekzat, er kan 7 man in, en ik had volgens mij alleen Kaas en No-P als gegadigden tot nu toe. Afgelopen weekend tijdens een BBQ met het werk van mn meisje hebben we de kachel in de tipi opgestookt, en zaten we 's avonds met 14 man knus in de huiskamer ![]() maar.... Voor een zeer schappelijk bedragje slaap je direct bij het startpunt, in de Stay okay Maastricht. Als je met een paar man een 4 of 6 persoons kamer neemt, ben je ergens rond de 20-25 ¤ kwijt. Als we kamperen moeten we alsnog ergens buiten Maastricht staan, en 's morgens vroeg die tipi afbreken etc. Logistiek is de stay okay dus wel het makkelijkst. Zondagavond rij ik wel naar huis na de fietserij, want er is een leuk paasvuur bij ons langs de Lek wat ik niet wil missen. Zuipfestijn en dronken ouwe hippies gegarandeerd. | |
ultra_ivo | woensdag 28 maart 2012 @ 12:45 |
Moet je wel op tijd reserveren, het is pasen en dan is de Stay Okay snel vol. | |
eentwee | woensdag 28 maart 2012 @ 13:00 |
Zou wel iets beters willen dan die Token naven. Hoewel, als je ze als klimwielen gebruikt maakt het gebrek aan duurzaamheid ook minder uit. Die notubes velgen zijn wel noodles, met jouw gewicht gaat het net maar dan zou ik wel aan minimaal 24v/28a spaken denken. Precisiewerkje ook om te maken, als je er banden om legt met 9 bar heb je kans dat je ze opnieuw moet richten ![]() ![]() Ideetje: XR200 20h voor, XR270 24h achter, naven van bikehubstore.com: superlight wide (78g), achter SL 211g 16:8 radial/2x met (witte) CNC mac en alu nippels, kom je op grofweg 1340g als ik het ff snel invul in de calculator van DT. Met materiaalkosten van <300¤ en zeer stijf door de geometrie van de naven en de 16 spaken aan de aandrijfzijde (zelfde principe als Fulcrum wielen). Een van de bouwers heb ik zelf ervaring mee, kan ik je email en tel nr. van geven. De andere is Storoni op de Koningsweg, waarvan ik het bestaan tot vorige week niet eens wist terwijl ik daar wekelijks langsrijd.. ![]() | |
Narcotical | woensdag 28 maart 2012 @ 13:13 |
Edge 500 gister rond 18.00 besteld en nu al geleverd ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 28 maart 2012 @ 14:18 |
Heb je nou met of zonder die zachte borstband besteld? En hoeveel betaald? ![]() | |
Gripper | woensdag 28 maart 2012 @ 14:28 |
![]()
![]() Wat ben je toch een held! Genoeg stof om na te denken weer. | |
Narcotical | woensdag 28 maart 2012 @ 15:10 |
Met, heb 269 betaald voor de rood/zwarte bundel | |
Blik | woensdag 28 maart 2012 @ 15:22 |
MIsschien moeten we een apart topic maken: "Technische wielrenvragen, vraag het eentwee" | |
Bismarck | woensdag 28 maart 2012 @ 15:29 |
Iemand ervaring met de pasvorm en de kwaliteit van Northwave schoenen? Ik heb mijn oog laten vallen op de Northwave Evolution SBS 2012. ![]() Vind de DMT Radials ook mooi, maar daar zit geen kliksluiting op, alleen drie klittenbandsluitingen. Ik weet niet of het veel uitmaakt maar een kliksluiting lijkt me beter. ![]() | |
Yankee | woensdag 28 maart 2012 @ 16:12 |
Ik heb schoenen van northwave: kwaliteit is prima, ze zijn wel redelijk breed | |
mytec | woensdag 28 maart 2012 @ 16:21 |
mijn extreem duur pakje is nu eindelijk aangekomen of ik nog wel even 80 euro invoerrechten wou lappen... Volgens velen zal dit pakje niet kunnen, maar ik vind het wel gesoigneerd staan.![]() | |
eentwee | woensdag 28 maart 2012 @ 16:22 |
Bedankt vor die blommen. ![]() Ik heb sinds kort ook NW (Aer lite SBS), alleen nog niet gebruikt. De afwerking valt me een beetje tegen, ze zijn wat ruw aan de binnenkant en zitten daardoor niet als sloffen, zijn ook niet zo breed als ik had verwacht op basis van gebruikerservaringen. De Evolutions vallen smaller en zijn dus sowieso vrij normaal qua pasvorm. Welke maat heb je nodig, bismarck? | |
Gripper | woensdag 28 maart 2012 @ 16:41 |
Zit dat niet bloedsomloop afknellend strak, zo'n livestrong polsbandje om je bovenbeen? ![]() Mooi pakkie hoor. Wel een beetje warm in volle zomer denk ik. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 28 maart 2012 @ 17:22 |
Mooi schoentje wel die 2e. Jammer dat ze niet een wat meer neutrale kleur hebben. | |
mytec | woensdag 28 maart 2012 @ 17:25 |
haha nee viel mee de broek zit perfect, shirt had mss een maatje kleiner gekund maar dan wordt het krap dit is ook goed. armstukken zitten ook prima. ja in de volle zomer kan het flink warm zijn idd. maar ik heb ook nog wel een witshirt ;-) | |
ultra_ivo | woensdag 28 maart 2012 @ 17:47 |
Ter voorbereiding op de 300, wat foto's van mijn parcousverkenning: http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/300mt2012 Eerdere edities vindt je hier: http://fotoalbum.dds.nl/ivo_m/ernmt | |
kanovinnie | woensdag 28 maart 2012 @ 17:56 |
Belletje van de fietsenwinkel. Ze zouden bellen als ik een nieuwe crank nodig had..... Wat blijkt, er zitten universele bladen van griphard (oid) op. Doordat dat ene boutje blijkbaar net ietsjes groter is dan de ander 4 (dat het een ander boutje was had ik al gezien) paste hij niet goed en trok daardoor scheef, dat is blijkbaar met de orginele eerste keer monteren ook zo gedaan. Nu schijnen 2 nieuwe campa bladen zo'n 60 euro p/s te kosten. Ik ga nu ff zoeken, nog tips? [ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 28-03-2012 18:05:09 ] | |
Bismarck | woensdag 28 maart 2012 @ 18:11 |
Ik heb momenteel de Shimano SH-R214's in maat 43. Die bevallen goed maar zijn inmiddels ruim 5 jaar oud. Her en der zijn de slijtagesporen te zien. Mijn normale schoenmaat is 41,5 / 42 en volgens mij moet je wielerschoenen altijd een maat groter nemen, dus ik denk dat ik weer voor 43 ga. Maar goed, ieder merk is anders en daarom vind ik het wel belangrijk om te passen. *** Knut, die DMT Radials zijn ook in andere kleuren beschikbaar maar dat felgroen vind ik juist leuk omdat het zo er uit springt. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 18:36 |
De eerste 4 uren zonnestralen op mijn benen zijn een feit! [ Bericht 10% gewijzigd door Patroon op 28-03-2012 20:11:37 ] | |
Freddeh | woensdag 28 maart 2012 @ 18:43 |
Campa sokken en je rijdt met 105? ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 28 maart 2012 @ 18:50 |
TA of als je wat minder geld wil uitgeven Stronglight. Net zo goed of zelfs beter dan Campa. (En veel beter dan de Shimano-peperkoek). | |
kiekjesdief | woensdag 28 maart 2012 @ 18:50 |
ik heb de Northwave aerlite en dat gaat goed terwijl ik bij gewone schoenen speciale bredere moet hebben van Bommel | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 18:58 |
Gekregen paarden mag je niet in de bek kijken Freddeh ![]() | |
Freddeh | woensdag 28 maart 2012 @ 19:06 |
Feit... Maar dat koerspetje van de RVV draag ik toch echt niet ![]() | |
Oksel | woensdag 28 maart 2012 @ 19:08 |
Goed, Stayokay dan? Kaas? | |
Oksel | woensdag 28 maart 2012 @ 19:10 |
Tering, wat een smalle pootjes. Passen mijn benen 2x in. Verklaart ook meteen waarom ik 88kg weeg. | |
Freddeh | woensdag 28 maart 2012 @ 19:18 |
Maar niet waarom ik 105 weeg. Hoewel ook ik dikkere poten heb dan Expecto Patronum. | |
marcodej | woensdag 28 maart 2012 @ 19:25 |
Dat mag zeker wel. | |
Narcotical | woensdag 28 maart 2012 @ 20:00 |
Edge 500 werd net gebracht voordat ik wegmoest dus kon nu de doos pas open maken.. Begrijp ik het goed dat dit dingetje op de achtervork moet en 1 magneetje aan de crank en 1 magneetje aan de spaken van het achterwiel? ![]() ![]() | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 20:05 |
Dat klopt! Wij schelen dan ook 20kg en die 20kg extra zal niet alleen op je buik zitten, neem ik aan ![]() Maar het klopt, ik heb nog genoeg te winnen aan spiermassa op de benen. Maar goed ook, dan is er nog ruimte voor verbetering ![]() Maar je wilde afvallen toch? Als je gewicht voornamelijk spiermassa is, is dat helemaal niet nodig. Wat is je vet percentage eigenlijk? Vet pootjes ja ![]() ![]() | |
Narcotical | woensdag 28 maart 2012 @ 20:07 |
Thanks. Fijn om te weten dat ik toch geen complete idioot ben ![]() | |
Freddeh | woensdag 28 maart 2012 @ 20:17 |
![]() | |
mytec | woensdag 28 maart 2012 @ 20:27 |
mijn benen op de foto bedoel je ;-)? ze lijken veel smaller dan ze zijn hoor ik weeg 74-78kg en mijn benen zijn juist redelijk stevig vind ik. Wel heel droog bij de kuit. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 20:29 |
Nee ging over mijn kleine kippenpootjes ![]() ![]() | |
Oksel | woensdag 28 maart 2012 @ 20:30 |
Uhm. Lemme see. Gewicht: 88,6kg Vet 20,9% (18,52kg) Water 54,3% (48,11kg) Spier 41,4% (36,68kg) Bot 13,8% (12,23kg) [ Bericht 0% gewijzigd door Oksel op 28-03-2012 20:44:29 ] | |
mytec | woensdag 28 maart 2012 @ 20:30 |
haha ok ik zag verder geen foto ;-) gewoon zoveel mogelijk vet eraf trainen toch ![]() | |
Narcotical | woensdag 28 maart 2012 @ 20:43 |
Je lichaam bestaat uit 2 soorten water? ![]() | |
Oksel | woensdag 28 maart 2012 @ 20:44 |
Gewoon veel neuken. Net als mijn grote held, Hank Moody, uit Californication ![]() ![]() ![]() -weg- Mijn grote voorbeeld. Als je deze serie niet kent, zit je onder de plak bij je wijf. Dan weet je dat. [ Bericht 9% gewijzigd door kanovinnie op 28-03-2012 21:11:22 ] | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 20:44 |
Oke. Mag inderdaad wel wat vetjes af ![]() Mijn laatste meting was ik 69.7kg (nu 68.8kg) Vet: 14.7kg Vet vrije massa: 59.5kg (alles, water, spier, botten, behalve vet) Vet massa: 10.2kg Water totaal: 58,4% (40,7kg) Bone massa ![]() Snap niks van die uitdraai, als ik vet vrije massa min water doe kom ik op 18,8kg spier. Dat kan niet kloppen ![]() | |
Oksel | woensdag 28 maart 2012 @ 20:45 |
Vreemde meting. | |
Narcotical | woensdag 28 maart 2012 @ 20:55 |
Bone massa is botten neem ik aan? Dan vind ik 3kg ook wel een beetje weinig ![]() | |
JohnDDD | woensdag 28 maart 2012 @ 21:02 |
Samen ongeveer 130 procent of 102 kg?? Klopt iets niet aan! | |
JohnDDD | woensdag 28 maart 2012 @ 21:02 |
Vorig jaar had ik geloof ik 69% water, 13% vet en 14% spiermassa, was ik erg tevreden mee maar of het klopte? | |
Narcotical | woensdag 28 maart 2012 @ 21:13 |
In Rusland kan dat ook prima ![]() Ik heb vorig jaar een meting gedaan bij een dingetje van lifeclinic in Corpus (soort museum over je lichaam) en daar kwam uit dat ik 23% vet had van ongeveer 98 kg toen dus daar kan ook prima nog wat vanaf.. | |
Narcotical | woensdag 28 maart 2012 @ 21:26 |
Kort vraag aan de kenners: Welke merken fietsen hebben een relatief korte bovenbuis? | |
kanovinnie | woensdag 28 maart 2012 @ 21:31 |
http://www.stronglight.co(...)amille=plateauxRoute Zoiets? Waar staan die prijzen ergens? | |
kanovinnie | woensdag 28 maart 2012 @ 21:35 |
Bianchi volgens mij. Nederlandse merken sowieso niet, amerikaanse volgens mij ook niet. Italiaanse wel. Maar ik kan het ook fout hebben ![]() | |
cafca | woensdag 28 maart 2012 @ 21:41 |
Bianchi inderdaad. Koga heeft over het algemeen ook een relatief korte bovenbuis volgens mij | |
Luck | woensdag 28 maart 2012 @ 21:51 |
Canyon, Scott en Pinarello ook. | |
kaasplankje | woensdag 28 maart 2012 @ 21:59 |
Probeer eerst eens nieuwe binnen- buiten STI kabels vanaf de remschakelgreep tot de derries aan toe. Als dat niet werkt kan je altijd nog je ergopowers laten reviseren als je campy rijdt anders worden het nieuwe en die zijn duur. @Oksel: Stay okay lijkt mij okay. Ik ben de dag ervoor in Eindhoven dus al in de buurt, ik slaap het liefst in Maastricht ivm met het vroege start uur. Moet iedereen maar zelf reserveren in de hostel? | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 22:02 |
Ja idd.. die weegschalen die meten met straling etc zijn uiterst onbetrouwbaar. Zie hier het resultaat. Als je veel water hebt gedronken vlak voor de meting komt er weer heel iets anders uit. | |
Gripper | woensdag 28 maart 2012 @ 22:12 |
http://www.stayokay.com/?pageID=3207&hostelID=356047 Zit net op de site van Stay okay te kijken, en het lijkt erop dat -hoeveel personen je ook invoert- je alleen maar minimaal 2 nachten kan blijven als je op zaterdagavond aankomt. Misschien i.v.m. pasen? Dat betekent dan wel minstens 38 ¤ pppn, en dat 2x. Wordt mij een beetje te gortig... Alternatief is dan toch camping, er zit er 1 vlakbij Maastricht http://camping.oosterdriessen.nl/info/. Dan moet je misschien wel om 6 uur op en de tent afbreken, maar t is nog altijd beter dan om 4 uur thuis wegrijden (of voor Oksel: nog eerder?) | |
No-P | woensdag 28 maart 2012 @ 22:14 |
Oksel, heb je plekje in de auto? | |
kanovinnie | woensdag 28 maart 2012 @ 22:17 |
Ik ben echt sjaak afhaak. Volgend jaar misschien. Sowieso eerst maar eens zien dat die fiets 't weer doet ![]() | |
No-P | woensdag 28 maart 2012 @ 22:23 |
Hoe zijn de Michelin Pro race 3 als wedstrijdbandjes voor de tijdrit? Hebben wel een lage rolweerstand en zijn redelijk betaalbaar. Of ga ik geen verschil merken met de 4000s die ik nu ook voor normale ritten gebruik. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 22:30 |
Koga is juist relatief lang. Net als Trek ook lang is. Cube is relatief kort. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 22:32 |
Ik denk dat je zulke verschillen pas merkt waar iedereen vrij dicht bij elkaar ligt zoals bij de profs. Denk dat je meer voordeel haalt uit nog beter trainen en eten. | |
Gripper | woensdag 28 maart 2012 @ 22:38 |
Of mijn wielen lenen. Je weet hoe lekker ze rollen No-P ![]() | |
No-P | woensdag 28 maart 2012 @ 22:45 |
Continue zat ik bij te trappen, vlak en na beneden. Ik denk dat ik de Khamsins meeneem met Pasen. Kijken hoe die lopen. Tuurlijk, maar ik moet extra wedstrijdbandjes hebben en als ik daarmee een seconde of wat kan pakken is dat mooi meegenomen. edit: Ah, tussen de twee zit weinig verschil bron Michelin Pro 3 Race (25)/Mich Latex Tube (22/23) 26 0.00283 0.00001 13.9 2 1 New Tire Continental GP 4000S (23)/Michelin Latex (22/23) 23 0.00284 XXXX 14.0 1 1 Used Tire ~ 1000 miles [ Bericht 11% gewijzigd door No-P op 28-03-2012 22:53:13 ] | |
ultra_ivo | woensdag 28 maart 2012 @ 22:54 |
2 nachten is ook geen slecht idee, ook als je kampeert. Je zult niet echt vroeg binnenkomen, het parcours is wat zwaarder dan dat van de 200. Denk aan iets in de trand van 2x het heuvelstuk en 1x het vlakke stuk. | |
Patroon | woensdag 28 maart 2012 @ 23:23 |
Oke, ik zie ook de groep Athene. Hoe verhoudt deze groep tov Chorus en Centaur. Waar in het rijtje met Shimano en Campa kan ik die plaatsen? Athena kost bij hopmans 675 voor Carbon versie. Chorus is 865 en Centaur 565. Centaur is alleen 10 speed. Is 11 speed wel een must als ik nieuw koop? | |
marcodej | woensdag 28 maart 2012 @ 23:29 |
Je geeft het antwoord zelf al. | |
marcodej | woensdag 28 maart 2012 @ 23:44 |
Vanmiddag bijna op mijn bek gegaan doordat mn ketting oversloeg terwijl ik op de pedalen stond. ![]() Tijd dus om cassette en ketting te vervangen (wel vrij vroeg vind ik, vorig jaar juni al vervangen). Cassette wordt weer een Ultegra 10speed 12-25. Wil echter een keer een KMC-ketting proberen. Zie allemaal verschillende types, welke kan ik het beste nemen? | |
Patroon | donderdag 29 maart 2012 @ 08:23 |
Bij extraparts.nl en dan de kmc x10L gouden versie is 24,90 de zilveren is 27,90. Dus met die groepen is hoe duurder hoe beter? | |
ultra_ivo | donderdag 29 maart 2012 @ 08:53 |
Je kunt sowieso beter de ketting na de winter vervangen. Dan krijgt ie toch meer op z'n donder vanwege slecht weer. Normaal houdt een ketting iets van 5000km. 2 kettingen per jaar is dus heus niet gek. | |
eentwee | donderdag 29 maart 2012 @ 09:46 |
Overslaan en niet zo lekker schakelen kan ook een kwestie zijn van fijnafstelling. Heb je wel een kettingslijtagemeter? Tenzij je te lang met de ketting door hebt gereden hoef je de cassette normaal gesproken niet te vervangen. Van KMC zou ik inderdaad maximaal de X10L nemen, voor de prijs van de SL heb je al ongeveer een Record ketting, schijnt nog weer wat stiller en duurzamer te zijn. Ja anders zouden ze natuurlijk niet allemaal bestaansrecht hebben.. ![]() Maar als je ketting in de winter gewoon versleten is zou ik hem toch vervangen. Anders rijd je te lang door en ben je ook aan de beurt met de cassette en zelfs voorblad(en). | |
dop | donderdag 29 maart 2012 @ 09:58 |
hoe duurder hoe beter kun je soms een beetje je vraagtekens bij zetten , soms is het echt rommelen in de marge , en het komt ook meer dan eens voor dat bij bepaalde onderdelen het enige verschil het stikkertje | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 10:45 |
Klopt, de verschillen zijn klein maar ze zijn er wel. op de site van Campagnolo kan je in principe redelijk zien wat de verschillen zijn. De duurdere groepen zijn vooral mooier afgewerkt, lichter van gewicht en schakelen iets fijner. http://www.campagnolo.com/jsp/en/groupsetcat/worlds_1.jsp http://www.r11.campagnolo(...)em_groupsets-11s.jsp | |
Patroon | donderdag 29 maart 2012 @ 11:08 |
Is de 90 euro verschil tussen Chorus en Athena het waard? | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 11:13 |
Ik zou zelf zeggen van wel. Maar voor jou kan ik dat niet bepalen. Als je graag een blanke alu groep wilt ivm de looks, of best buy for the buck is Athena je keuze. Wil je gewoon de mooiste neem dan Chorus. Stel dat je groep 4 jaar meegaat wat is dan 90 Euro? ![]() Maar nogmaals ik kan niet in jouw portemonnee kijken. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 29 maart 2012 @ 11:17 |
Verschil is toch 190 euro als ik bij Hopmans kijk? Chorus en Athena wel duur om te onderhouden, als je naar de prijzen van bijvoorbeeld een 11 speed cassette en ketting kijkt.. | |
Patroon | donderdag 29 maart 2012 @ 11:25 |
De Athena groep is er ook in Carbon a 675 De Chorus versie is 875. Qua looks maakt het dus niet zoveel uit. Je hebt gelijk, heb me verrekend. Verschil is idd 190 euro. Omdat Athena ook in Carbon te verkrijgen is, vind ik de 190 euro wel om over na te denken. | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 11:34 |
Voor 190 Euro kan je bijv. nog banden en een zadel aanschaffen. Toen ik mijn groep kocht was Athena nog alleen verkrijgbaar met blanke alu remhoeven. Nu hebben ze ook zwarte optioneel. Ik had op mijn vorige fiets ook al Chorus en daar was ik dik tevreden over. Mij maakt die paar honderd Euro niet uit. Alleen op is op dus Record of Super Record werd me teveel voor de beurs. | |
eentwee | donderdag 29 maart 2012 @ 11:37 |
11 speed is inderdaad wel duurder. Ketting gaat op zich nog wel (35¤? KMC inmiddels ook beschikbaar). Maar cassettes zijn minimaal Chorus niveau en dus erg aan de prijs. 90¤ per cassette word je niet vrolijk van. Maar misschien is volgend jaar Centaur ook 11s en komt er dan een goedkoper alternatief. Ik vind Chorus trouwens wel mooier dan Athena carbon, vooral omdat alle onderdelen nu zwart zijn. Chorus zou bovenaan mijn lijst staan als ik nu een nieuwe fiets/groep zou kopen. Als je niet kickt op mooi materiaal is het overkill, voor functionaliteit en duurzaamheid is het helemaal niet nodig. | |
Patroon | donderdag 29 maart 2012 @ 11:49 |
Ja precies. Maar Athena zal qua kwaliteit beter zijn dan Ultegra neem ik aan. Zal wel tegen Dura Ace aanzitten? Als het alleen in alu was te verkrijgen zou ik het ook niet willen hebben. 9 jaar terug heb ik eeen fiets gehad met Record. Wat een prachtige groep en de remgrepen zitten veel fijner dan de Shimano. Ja ik hou er ook van. Ik zat even te kijken, een setje nieuwe wielen bij ForceWheelz a 590 + 865 voor Chorus = 1265 euro. Wanneer een Canyon koop met 300 euro korting ivm Licentie betaal ik: 999 voor frame, 865 voor groep en 590 voor wielen - de opbrengst van mijn verkochte fiets is +/-600 euro = 1664 euro. Scheelt het maar 400 euro voor een compleet nieuwe fiets. Dan spaar ik liever even door! [ Bericht 19% gewijzigd door Patroon op 29-03-2012 12:11:52 ] | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 12:18 |
Heeft iemand hier nog wat aan toe voegen? (Kaas?) | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 12:33 |
Net gebeld met de FM, 200 euro voor 2 nieuwe centaur kettingbladen voor. 120 voor een 53 en 80 euro voor een 39 WTF ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 29 maart 2012 @ 12:39 |
Koop dan ff zelf die kettingbladen ergens online. | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 12:42 |
Heb al zitten zoeken, maar ik kon niets vinden Ik denk dat ik ff ga kijken of ik zelf ruimte kan maken voor dat boutje met een dremel. Want dat ene gat is net te klein en de fietsenmaker durft het niet aan om het uit te boren. Ook zei hij dat er 2008 derailleurs op zitten terwijl ik de fiets als compleet 2011 gekocht heb ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 29 maart 2012 @ 12:50 |
Heb je zulke zeldzame kettingbladen dan? | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 12:51 |
Lijkt me niet, centaur 10 speed. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 29 maart 2012 @ 12:54 |
Binnen 10 seconden al deze gevonden ![]() Zijn er vast nog wel meer en goedkoper toch? | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 13:01 |
Ik heb volgens mij steek 110 nodig ![]() | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 13:18 |
Heb je compact? Dan wel anders is 't 135. Bladen van TA specialités zijn ook in zwart en alu met campy steek te krijgen en kosten 32.95 voor de kleine en 52.95 voor die grote. ![]() | |
Luck | donderdag 29 maart 2012 @ 13:19 |
Nu we het toch over onderdelen hebben.. Mijn FM durft gewoon 370 euro te vragen voor een Ultegra compact crankstel (de 6750). Plus arbeidsloon voor het monteren. ![]() Die gasten prijzen zichzelf echt keihard de markt uit. | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 13:24 |
Nee, maar zit er wel over te twijfelen om over te stappen. Ik hou dan toch wel ongeveer dezelfde verzetten? Die TA kon ik niet echt vinden. Ga vanovond wel ff zoeken. | |
eentwee | donderdag 29 maart 2012 @ 13:29 |
Dat merk is Gebhardt. Waarom moet je nieuwe bladen, die zijn toch helemaal niet versleten? Volgens mij moet je of 1 nieuw boutje of een nieuwe crank? Bladen idd van TA of Stronglight kopen, gewoon heel goed en redelijk betaalbaar. | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 13:31 |
Ik snap er eigenlijk ook de ballen van wat kanovinnie nou bedoelt. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 13:31 |
Ja, dat klopt! Ik moet nieuwe bladen omdat mijn huidige bladen dus blijkbaar een gat hebben die op de verkeerde plek zit/te klein is. Daardoor paste het boutje er wel in, maar scheef. | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 13:32 |
Aha, je hebt dus bladen met de verkeerde steek. Koop geoon nieuwe en ga niet zitten klooien met een dremel/drevel. | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 13:35 |
De steek is goed, maar gat is niet ovaal zoals 't wel schijnt te horen bij campa. Ik ga vanavond iig ff langs bij die zaak. | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 13:41 |
Over welk gat heb je het nou? Dit bedoel ik dus hé? ![]() | |
eentwee | donderdag 29 maart 2012 @ 13:49 |
Kano heb je nu een compact of een dubbel? Want als je een compact heb snap ik het denk ik.. compacts hebben een steek van 110mm (Shimano, SRAM, FSA), maar Campa carbon compacts hebben een steek van 110mm voor de 4 zichtbare boutjes en één boutje dat buiten de cirkel ligt. De BCD voor dat boutje is eigenlijk 113mm. Vandaar dat kettingbladen voor Shimano compacts niet passen op een Campa compact. TA en Stronglight maken speciale bladen voor Campa compacts met de goede BCD-configuratie. Misschien heb je nu kettingbladen die eigenlijk voor een Shimano-type zijn bedoeld. | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 13:51 |
Ik heb een compact met een 39+53 blad. Zou dus kunnen dat ik bladen voor een shimano heb Wat een gezeik weer. Kutfiets ![]() | |
eentwee | donderdag 29 maart 2012 @ 13:51 |
Welke pannenkoek heeft die bladen er dan opgezet? ![]() | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 13:53 |
Jeremy Clarkson ofzo. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 13:56 |
Heb ik een nieuwe cassette nodig om compact te gaan rijden? Excuus voor de korte posts, zit op mijn werk. | |
Narcotical | donderdag 29 maart 2012 @ 13:58 |
Als je een compact crankstel heb dan kan je toch gewoon een 34 en 50 monteren? Heeft je cassette niks mee te maken | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 14:01 |
Voor 't verzet wel? | |
Narcotical | donderdag 29 maart 2012 @ 14:01 |
Wat voor cassette heb je nu dan? Als je gewoon een 12-25 ofzo hebt dan kan dat volgens mij prima met een 34/50 voor | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 14:03 |
Kweenie, zal wel ff kijken. Dit verklaart wel het 1 en ander van mijn frame. Die is namelijk aangepast om ruimte voor het binnenblad te maken. | |
Narcotical | donderdag 29 maart 2012 @ 14:06 |
Huh? Hoe bedoel je aangepast? | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 14:07 |
Ik maak er wel een foto van alssie terug is ![]() | |
Narcotical | donderdag 29 maart 2012 @ 14:07 |
Lijkt me een goed plan ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 29 maart 2012 @ 14:14 |
Wat voor fiets heb jij gekocht man? ![]() | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 14:19 |
Ik dacht een goede ![]() | |
Patroon | donderdag 29 maart 2012 @ 14:20 |
Misschien wel het gat waar mijn zadel 2 mm te ver in zit ![]() | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 15:05 |
Geen oude koeien uit je gat gaan halen hé Patroon? Jij oude relnicht. ![]() | |
Freddeh | donderdag 29 maart 2012 @ 15:06 |
Ik vermoed iets van een ingedeukte buis ofzo. Bij sommige fietsen is ook de liggende achtervork op een bepaald punt ingedeukt voor de crank bijvoorbeeld. | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 15:08 |
Ja, maar bij mij is dat "custom" gedaan ![]() | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 15:08 |
Ja natuurlijk | |
Freddeh | donderdag 29 maart 2012 @ 15:09 |
Maar wel de buizen heet gemaakt voor die tijd hoop ik. Zou anders ten koste van de soliditeit kunnen gaan (haarscheurtjes) | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 15:11 |
Ik heb 200 gaten in mijn frame geboord om gewicht te besparen. | |
Freddeh | donderdag 29 maart 2012 @ 15:15 |
Scheelt al bijna net zoveel als rijden zonder zadel. Vraag maar aan Patroon ![]() | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 15:19 |
Ik heb bij een Armeense website een fiets besteld van jawel: Nul gram! Hij was onzettend duur en ik moest vooruit betalen want de levertijd was heel lang en zulks. Ik zit al iedere dag uit te zien naar de postbode. Ik heb ze nog gemaild maar ik kreeg een foutmelding terug. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 29 maart 2012 @ 15:20 |
Ik in m'n bidon, bespaart meer gewicht dan je zou denken! | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 15:22 |
Ik heb laatst mijn benen erafgehakt. Dat scheelt pas gewicht! | |
Freddeh | donderdag 29 maart 2012 @ 15:25 |
Ik heb m'n frame nu laten zandstralen. Alle lak en stickers eraf, scheelt me ook al veel. Ik heb nog gevraagd of ze m'n buik er ook af konden zandstralen, maar ik werd doorverwezen naar een of andere dr. Schumacher. | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 15:32 |
Trouwens: Vraagje, ik rijd nu met een 53 voorblad en ik wil graag terug naar 52. Kan ik er dan gewoon een tand afvijlen? | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 15:33 |
Heet wassen werkt beter. Dan krimpt ie. | |
Gripper | donderdag 29 maart 2012 @ 15:33 |
Ziet ie er ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SuperWeber | donderdag 29 maart 2012 @ 15:33 |
In principe wel, je hebt dan een voorblad met 52 tanden, of het bevorderlijk is voor je fietsprestaties valt te bezien... | |
eentwee | donderdag 29 maart 2012 @ 15:36 |
Ja, maar dan moet je wel een andere cassette monteren. ![]() Campagnolo doet er trouwens alles aan om je te verneuken met die eindeloze variaties. Vanaf 2011 hebben de kettingbladen schroefdraad op alles vanaf Chorus waardoor je ook weer andere boutjes nodig hebt (andere vorm en zonder moertje) en veel aftermarket kettingbladen niet werken icm een Campa-blad. En Centaur schijnt dan weer dunnere kettingbladen te hebben waardoor veel dingen niet compatible zijn. | |
Yankee | donderdag 29 maart 2012 @ 15:39 |
![]() | |
Freddeh | donderdag 29 maart 2012 @ 15:41 |
Je zou in principe wel direct terug kunnen naar een 26,5 tands voorblad, hoe je je ketting ook niet te vervangen. En achter kun je natuurlijk ook de kransjes die je niet gebruikt eraf halen. Hoeven ook geen spacers tussen dan, die dingen kosten namelijk weer gewicht... | |
marcodej | donderdag 29 maart 2012 @ 15:42 |
Dank. Die had ik al gezien ja. Ben ook bezig met een cassette op marktplaats, ben ik voor 60,- klaar. Het schakelt het lastigst en het loop het matigst op de meest gebruikte kransjes (in het midden), denk dus dat er ook wel slijtage van de cassette bij zit. | |
#ANONIEM | donderdag 29 maart 2012 @ 15:47 |
![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2012 15:48:52 ] | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 15:49 |
wtf is dat? ![]() | |
Pritt | donderdag 29 maart 2012 @ 15:50 |
Bah, Evans heeft hetzelfde. Zo smerig. | |
Tommeke | donderdag 29 maart 2012 @ 15:53 |
Oksel is geband ![]() ![]() | |
Tommeke | donderdag 29 maart 2012 @ 15:55 |
Zei hij op Facebook. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 29 maart 2012 @ 15:55 |
Spam? | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 15:55 |
Ja, lekker rustig | |
Tommeke | donderdag 29 maart 2012 @ 15:59 |
Vast vanwege Bianchi-spam! | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 29 maart 2012 @ 16:01 |
Vanwege z'n zonnepanelen topic ![]() | |
Gripper | donderdag 29 maart 2012 @ 16:03 |
Omdat ie de (lekkere) tieten van die chick uit Californication postte. Van mij mogen die bans veel langer dan 48 uur duren, lekker rustig zo, geen opschepperij over 35,5 km/u met de snelle groep, ging weer hard, belachelijk, etc. ![]() | |
Freddeh | donderdag 29 maart 2012 @ 16:05 |
Je wil niet weten hoe hard ik ging vanochtend. | |
Tommeke | donderdag 29 maart 2012 @ 16:07 |
Tieten idd. ![]() ![]() Ik mis 'm wel, die olijke snaak! | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 16:07 |
Op de plee zeker ![]() | |
Freddeh | donderdag 29 maart 2012 @ 16:09 |
Dat was vanmiddag ![]() | |
JohnDDD | donderdag 29 maart 2012 @ 16:35 |
Pff, dacht dat ik goed ging met 32 km/u met wind tegen.... na 50 km besef ik opeens dat ik eigenlijk wind mee had, omdat ik hem toen pas écht tegen had. Kreeg er nog een zware hongerklop overheen en reed op een gegeven moment nog 16 in het uur....even 2 broodjes gezond gegeten en vervolgens echt zwaar oververmoeid de 80 km volgemaakt ... een mooi rondje maar ik maak nog steeds dezelfde fout: 's ochtends zwaar enthousiast na een bordje muesli op de fiets stappen met 2 bananen in je achterzak, onderweg denken "ach ik doe wel het lange rondje van 80" en dan na 50 opeens stuk zitten van de honger... zit nu in bed een beetje uit te rusten ![]() | |
Patroon | donderdag 29 maart 2012 @ 16:45 |
Haha wel belangrijk om met voldoende voeding te vertrekken ![]() Ik at voorheen veel meer dan ik nu doe. Eerst at ik onderweg wel 2 broodjes met appesltroop + bananen tijdens een rit van 4uren. Tegenwoordig is dat 1 banaan en 1 broodje. Je lichaam leert dus om andere energie bronnen (vetten) aan te spreken. Gisteren ging ik ook eerst 50km voor de wind. Constant 30-35 gefietst. Terug moest ik wel weer 50km tegenwind. Ook wel eens leuk om te doen. | |
JohnDDD | donderdag 29 maart 2012 @ 16:54 |
Mah, niet veel 1 banaan en 1 broodje. Ik krijg vooral problemen als ik 's ochtends vertrek na het ontbijt; want dan ben ik rond het middaguur niet alleen hongerig van het fietsen maar ook omdat het lunchtijd is. Eigenlijk vertrek ik liever na de lunch, om een uurtje of 1, dan heb ik veel minder last van honger. | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 16:55 |
ik vind dat eigenlijk veel lekkerder, eerst meewind en terug tegen. | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 16:58 |
Is wel slim, maarja geen nieuwe truc. Dat doen zoveel fabrikanten. | |
marcodej | donderdag 29 maart 2012 @ 16:58 |
Het is toch 4 uur, en niet 4 uren? | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 16:59 |
Het is al 5 uur hoor | |
Freddeh | donderdag 29 maart 2012 @ 17:01 |
Uren is nog steeds het meervoud. Dus is het 4 uren. Maar Kaas heeft ook gelijk. Ga naar huis en zit niet zo te spammen op je werk. | |
eentwee | donderdag 29 maart 2012 @ 17:15 |
Klopt ja. | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 17:54 |
Nou, na het eten maar eens kijken wat ik kan doen. Fiets staat weer hier, FM heeft het draad opgeknapt, hoefde niets te betalen. ![]() | |
Narcotical | donderdag 29 maart 2012 @ 18:05 |
Ondertussen zit m'n Garmin op de fiets en de sensors doen het allemaal ![]() ![]() | |
eentwee | donderdag 29 maart 2012 @ 18:20 |
Als je de cadansmagneet maar niet gebruikt. Dit ftw:![]() | |
Narcotical | donderdag 29 maart 2012 @ 18:35 |
Waarom zou je die niet gebruiken? | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 19:10 |
Dat ene gat zit inderdaad wat versprongen. Dus even een dremel kopen en sleufgat van toveren. | |
Tommeke | donderdag 29 maart 2012 @ 20:32 |
Net trainingskoersje gehad. Zowaar tweede in de pelotonssprint ![]() Helaas was er een mannetje of 10 weg waar ik net niet meer bij kwam omdat een of andere papzak me in de weg reed ![]() | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 20:36 |
Wie heet er hier Vincent en woont in Groningen? Daarnaast heb ik het heugelijke nieuws dat mijn fiets het weer als vanouds doet. Ik moet alleen even wat loctite op het boutje doen wat in mijn crank gaat, want dat schroefdraad doet het toch niet zo lekker meer. | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 20:59 |
Laat 't nou maar lekker zitten. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 21:03 |
Wat laten zitten? Het boutje erin? Hij zit nu niet strak genoeg vast. Heb trouwens maar een paar mm hoeven weghalen, eigenlijk alleen het verdiepte randje. | |
no1uknow | donderdag 29 maart 2012 @ 22:07 |
Ook hier maar even stiekem: Een kort vraagje: Ik heb een tijdje geleden tweedehands een oudere Giant racefiets op de kop getikt (student he), inclusief retro kleuren. Ik heb er twee simpele Schwalbe buitenbandjes onder gedaan, de vorige banden waren helemaal op. Maar nu heb ik in een paar maanden tijd al 4/5 binnenbandjes moeten vervangen. Na de 3e / 4e kapotte binnenband heb ik er dus nieuwe buitenbanden omheen gedaan, maar nu toch weer een lekke band, scheurtje bij het ventiel. De velg is voor zover ik kan ontdekken nog in orde, geen scherpe randjes oid. Ik heb het idee dat het vooral komt door teveel druk tijdens het fietsen bij randjes/tegel bestrating enz, de zogeheten snake bite? Ik gebruik de fiets vooral voor stadsverkeer, door Den Haag heen, niet helemaal waar een racefiets voor is bedoelt maar oke. Ik heb er tot nu toe ook standaard Schwalbe binnenbandjes in gedaan, maar ik heb het idee dat deze vooral bij het ventiel toch wat zwak zijn. Dit is namelijk al de tweede met een scheurtje/gaatje bij het ventiel, waarbij de oorzaak dus niet bij een spijker oid ligt. Ik heb op internet gekeken en o.a. de Michelin Latex Aircomp gezien, maar kan dit nou echt zoveel verschil maken? En is de buitenband ook erg bepalend voor de druk op de binnenband? Alvast bedankt voor een antwoord op deze toch vrij lange vraag ![]() | |
marcodej | donderdag 29 maart 2012 @ 22:09 |
Harder oppompen? | |
Pritt | donderdag 29 maart 2012 @ 22:10 |
Terug van een training met de wedstrijdrijders, 42 het uur gemiddeld, kramp stond mij nabij. ![]() Gaan er nog mensen Ronde van Noord Holland (160) fietsen volgende maand? Wel leuk om stuk samen te rijden. | |
kaasplankje | donderdag 29 maart 2012 @ 22:11 |
Ik rijd de hele dag met 5 bar druk door de stad op 23mm banden. Het zou niet uit moeten maken, wel je kont optillen bij de tramrails. | |
no1uknow | donderdag 29 maart 2012 @ 22:12 |
Zat ongeveer tegen de 6 bar aan, voldoende dus. | |
no1uknow | donderdag 29 maart 2012 @ 22:14 |
Haha ja dat doe ik uiteraard, heb ik dan niet gewoon heel veel pech? Of is het toch wel verstandiger om 'goede' buitenbanden te kopen? | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 22:14 |
Ik. Als je een groep gasten ziet rijden die hun kont afvegen met het woord soigne en veel geluid produceren, dat zijn wij. Hang gerust in het wiel, maar pas op. We kunnen er niets van. Oja, als er 1 dikkertje achter aan hangt die zich kapot zweet en niet meer kan praten van vermoeidheid, dat is degene die de 160 wel even zou doen ![]() Ben benieuwd hoe hij zich voelt als hij de 160 gedaan heeft..... en er achter komt dat er nog 20 km's onderweg zijn naar huis ![]() | |
kanovinnie | donderdag 29 maart 2012 @ 22:17 |
Wel raar trouwens dat je band steeds lek is bij het ventiel. Misschien eens langs bij de FM? | |
no1uknow | donderdag 29 maart 2012 @ 22:18 |
Ja ik heb dat dus even goed bekeken maar daar niks raars gezien of gevoeld, heb juist het idee dat die std Schwable binnenbandjes wat zwak zijn bij het ventiel maar dat kan ik me eigenlijk ook weer niet voorstellen eigenlijk. Ik word er gewoon een beetje moe van dat ik elke 2 weken een nieuwe band erin moet doen. | |
mytec | donderdag 29 maart 2012 @ 22:25 |
ikke ;-) runkeeper he jij wou laatst mijn runkeeper zien dus had je toegevoegd. |