abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2012 @ 23:33:27 #251
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_109553094
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

De ontlastende bewijsstukken kwamen een paar dagen te laat aan bij de juiste ambtenaren. Dus kon daar helaas voor meneer niets meer mee worden gedaan.
Ja, klinkt leuk, spannend, schrijnend. Maar dáár wil ik dus een bron van zien. Objectief graag.
pi_109553187
Er is iig geen bewijs van schuld, er is blijkbaar niets gevonden in 14 jaar onderzoek, anders hadden ze hem wel aangeklaagd .. maar toch wordt hij behandelt alsof hij schuldig is. Ronduit absurd dit.
pleased to meet you
pi_109553261
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:32 schreef Zelva het volgende:

[..]

Moet ik hieruit concluderen dat jij denkt dat al het bewijs dat een verdedigende partij aanlevert altijd juist is?
Dat hoeft niet perse, maar waarom bewijs aanleveren wat je totaal niet helpt?
pi_109553291
Thorbecke zou zich omdraaien in z'n graf.

Hopelijk komt er ooit eens een regering die de Christelijk-Joodse en Humanistische tradities van Nederland belangrijk vindt.
  maandag 26 maart 2012 @ 23:39:04 #255
39333 Zelva
pi_109553334
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:35 schreef moussie het volgende:
Er is iig geen bewijs van schuld, er is blijkbaar niets gevonden in 14 jaar onderzoek, anders hadden ze hem wel aangeklaagd .. maar toch wordt hij behandelt alsof hij schuldig is. Ronduit absurd dit.
Neig ik ook naar ja, maar goed, ik mis de objectiviteit in het verhaal. Ik hoor alleen maar verhalen van mensen die willen dat hij blijft, zonder dat voor hun schrijnende verhalen concrete aanwijzingen te vinden zijn, tenminste, ik heb het nog niet gezien. En het tegenverhaal van OM/IND is blijkbaar voor niemand interessant en dat vind ik wel.
  maandag 26 maart 2012 @ 23:40:03 #256
39333 Zelva
pi_109553371
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:37 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat hoeft niet perse, maar waarom bewijs aanleveren wat je totaal niet helpt?
Lijkt me nogal wiedes. Het mag toch duidelijk zijn dat de vader er alle belang bij heeft om te blijven, juist het belang dat voor iedereen reden is om hem hier te houden.
pi_109553448
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:40 schreef Zelva het volgende:

[..]

Lijkt me nogal wiedes. Het mag toch duidelijk zijn dat de vader er alle belang bij heeft om te blijven, juist het belang dat voor iedereen reden is om hem hier te houden.
Dat is nogal een vreemde redenatie die je hier heb, stel dat het bewijs zegt dat hij wel een oorlogsmisdadiger zou zijn waarom zou je het dan aanleveren? De logica ontgaat mij even.
pi_109553570
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Neig ik ook naar ja, maar goed, ik mis de objectiviteit in het verhaal. Ik hoor alleen maar verhalen van mensen die willen dat hij blijft, zonder dat voor hun schrijnende verhalen concrete aanwijzingen te vinden zijn. En het tegenverhaal van OM/IND is blijkbaar voor niemand interessant en dat vind ik wel.
Er zijn geen tegenargumenten. "Het staatsbelang weegt zwaarden dan het gezinsbelang" is tot nu toe het enige. Macca728 verteld daar graag meer over.

Ook kan niemand me vertellen hoe een ambtsbericht in 2000 kan verschijnen die deze mensen allemaal als schuldige wegzet terwijl er op dat moment er vier jaar een Taliban aan de macht is. Nederland erkende dat regime niet en had er dus geen banden mee. Waar komt die informatie over die mensen dan vandaan? Hoe heeft Nederland voor zoiets zwaars als oorlogsmisdaden onderzoek verricht? Was die informatie op dat moment actueel en verifieerbaar?
  maandag 26 maart 2012 @ 23:45:29 #259
39333 Zelva
pi_109553595
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:41 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dat is nogal een vreemde redenatie die je hier heb, stel dat het bewijs zegt dat hij wel een oorlogsmisdadiger zou zijn waarom zou je het dan aanleveren? De logica ontgaat mij even.
Dat bewijs kan toch ook nietszeggend zijn, of gefabriceerd of niet afdoende en wellicht daarom door het OM afgewezen.

Maar ik kan daar geen objectieve informatie over vinden, bijvoorbeeld bij een gerenommeerde krant, dat is mijn punt.
  maandag 26 maart 2012 @ 23:47:23 #260
39333 Zelva
pi_109553668
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Er zijn geen tegenargumenten. "Het staatsbelang weegt zwaarden dan het gezinsbelang" is tot nu toe het enige. Macca728 verteld daar graag meer over.

Ook kan niemand me vertellen hoe een ambtsbericht in 2000 kan verschijnen die deze mensen allemaal als schuldige wegzet terwijl er op dat moment er vier jaar een Taliban aan de macht is. Nederland erkende dat regime niet en had er dus geen banden mee. Waar komt die informatie over die mensen dan vandaan? Hoe heeft Nederland voor zoiets zwaars als oorlogsmisdaden onderzoek verricht? Was die informatie op dat moment actueel en verifieerbaar?
Ja sorry hoor, maar dit is onderbuikargumentatie, daar kan ik ook niets mee.
pi_109553669
quote:

[..]

Als alle pais en vree zou zijn in Afghanistan, en de boekhouding net zo nauwkeurig als hier, en de ambtenaren bereid om te helpen zonder dat je daar eerst vet voor moet betalen ..
pleased to meet you
pi_109553690
quote:

[..]

Leers belt Hamid Karzai. Zegt: Yo Hamid, we hebben hier de volgende mensen (lijstje met namen): Zoeken jullie ze wegens oorlogsmisdaden? Nee? Ok, bedankt.

Dit Kafkaeske circus is natuurlijk een aanfluiting.
  maandag 26 maart 2012 @ 23:49:47 #263
39333 Zelva
pi_109553754
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Leers belt Hamid Karzai. Zegt: Yo Hamid, we hebben hier de volgende mensen (lijstje met namen): Zoeken jullie ze wegens oorlogsmisdaden? Nee? Ok, bedankt.

Dit Kafkaeske circus is natuurlijk een aanfluiting.
Kan allemaal best zijn. Ik wil niets anders dan een objectieve bron dat de bewijzen zijn afgewezen omdat ze twee dagen te laat zijn ingediend.

Meer vraag ik eigenlijk niet, maar kennelijk is dat allemaal erg moeilijk
pi_109553763
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat bewijs kan toch ook nietszeggend zijn, of gefabriceerd of niet afdoende en wellicht daarom door het OM afgewezen.

En wat precies kan de overheid verleiden in je onschuld te geloven dan?
pi_109553773
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:47 schreef moussie het volgende:

[..]

Als alle pais en vree zou zijn in Afghanistan, en de boekhouding net zo nauwkeurig als hier, en de ambtenaren bereid om te helpen zonder dat je daar eerst vet voor moet betalen ..
Nou blijkbaar was het toch gelukt alleen 2 dagen te laat. Gek dat het wel kan he met al die wantoestanden en corruptie.
  maandag 26 maart 2012 @ 23:52:40 #266
39333 Zelva
pi_109553870
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

En wat precies kan de overheid verleiden in je onschuld te geloven dan?
Sluitend, overtuigend bewijs?

Maar we weten niet of dat het was, want we lezen alleen van 'Hij moet blijven'-sites dat het bewijs vanwege iets te laat is afgewezen. Wellicht is het heel anders en was het bewijs totaal niet overtuigend. Dat lijkt me een essentieel gegeven om deze zaak goed te kunnen beoordelen.
pi_109553894
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:47 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar dit is onderbuikargumentatie, daar kan ik ook niets mee.
Leg dat eens uit. Wat is er mis met de punten die ik aankaart?
pi_109553934
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou blijkbaar was het toch gelukt alleen 2 dagen te laat. Gek dat het wel kan he met al die wantoestanden en corruptie.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er word gestelt dat hij een oorlogsmisdadiger is omdat hij ehm.. tja. Hij zat in het leger. Dus zal wel tuig zijn. Oprotten. Zo lust ik er wel meer. Komt uit Reserve-België dus zal wel PVV stemmen, hier niet welkom.

Volledig terecht dat de burgermeester hier tussen gaat staan en de minister hier terugfluit want dit is gewoon een rechtstaat onwaardig.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_109554164
Niet geheel ingelezen maar dit lijkt me echt debiel van de burgemeester.
pi_109554169
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Sluitend, overtuigend bewijs?
De reden dat men in beschaafde landen mensen niet verplicht hun onchuld te bewijzen is dat het bewijzen van je onschuld nooit sluitend kan zijn.

Als ik beweer dat jij een crimineel bent en dat jij moet zorgen dat je je onschuld maar bewijst gaat dat je namelijk nooit lukken.
pi_109554286
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 00:00 schreef opgebaarde het volgende:
Vooral omdat hij als argument gebruikt dat als deze man wordt uitgezet de openbare orde in het hele dorp in gevaar komt.

In de eerste plaats dan door hem, maar ik denk dat veel mensen gewoon verder gaan met hun eigen leven hoor.
pi_109554633
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 23:50 schreef macca728 het volgende:
Goh, na jaren wachten is het eindelijk gelukt maar helaas, net twee dagen te laat .. en dan komt macca even vertellen 'niet zeuren hoor, je ziet toch dat het kan'.

Maar heb je ondertussen al opgezocht hoe dat ook alweer zat in Afghanistan .. dat iemand die met de Russen heeft gewerkt weinig hulp te verwachten had van de Taliban of de daarop volgende Amerikanen?
pleased to meet you
pi_109554656
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 00:00 schreef opgebaarde het volgende:
Maar dat is het niet. Het is volkomen terecht dat de burgemeester dat doet. Maar dat lees je nog wel.
pi_109555154
Overigens, de beschuldigingen aan de Khad dateren uit de mid-tachtiger jaren, zo rond 1985 lees ik her en der. Toen was deze nu 44 jarige man 17 jaar oud en denkelijk nog geen onderofficier.
pleased to meet you
pi_109555361
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 00:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar dat is het niet. Het is volkomen terecht dat de burgemeester dat doet. Maar dat lees je nog wel.
Mag een burgemeester zelf op de stoel gaan zitten en conclusies trekken?

Is dit hetzelfde als de politie commissaris die even mededeelde dat hij het hoofddoekjesverbod niet ging handhaven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')