SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie.
Projecten per 25-02-2012!
Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Samurai S5000GX-K Wind, Momotaro X N&F, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz
Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX
BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Nudie Even Steven Dry Grey,
Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated
Bobr - ALD Prescott Broken Twill
Bokkepoot - , ALD Prescott Broken Twill, Samurai S5000GX-M Water, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge , Roy RS2 , Nudie Even Steven Dry Grey , Nudie Straight Sven Dry Black Selvage , Nudie Lab Neo , Diesel denim jacket.
Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.
Cpt. - A.P.C. New Standard
DeGrote - Denham Skin VJS, Indigofera Ryman Unwashed Shirt
don-diablo - Momotaro 0201, Nudie Average Joe Dry Red Selvage
DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's!
Ditty - Nudie Tight Long John denim stretch
Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.
Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.
M1stral - Momotaro 0201, 0701, 0702 en G007.
Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.
Nezhi - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.
Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated
SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.
Sinji - Samurai 710xx
T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim
ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage
Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.
xSanjay - Nudie Thin Finn Dry Liquid Indigo, Naked & Famous Natural Indigo.
RinkeNL - LVC 67 505, Samurai S710XX
• Denim archive
• Denim care by indigofan
• Denim terminology by styleforum
• Getting the vintage look
• Superdenim encyclopedia by superfuture
• The denim design lab kit
• What is the difference between a $5 and a $500 pair of denim jeans?
Jean and Top Designers.
Atta-boy (APC)
don-diablo (Momotaro)
Ditty (Nudie)
M1stral (Momotaro)
LSDreamer (ALD)
T_Fuff (Edwin)
BigSmurf (Momotaro)
Ali_Ilegali (Oldblue)
[ Bericht 0% gewijzigd door BigSmurf op 26-03-2012 22:16:53 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
quote:Op maandag 26 maart 2012 12:15 schreef bokkepoot het volgende:
Ik zal straks even een fatsoenlijke camera zoeken..
Krijg je nog veel meerSmurf heeft ook een betere camera nodigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je ziet wel wear
We fear that which we cannot see
We hebben wel een goede camera, maar die batterijen zijn altijd leeg of hij is in gebruik door een familielid ofzo. Zal even kijken of ik hem kan jatten deze week voor wat betere foto's.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:23 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Smurf heeft ook een betere camera nodigJe ziet wel wear
Ik heb al een tijdje een curve id.. betekent dat, dat ik onwetend ook een dry denim heb? hoe moet ik dat zien? Hij is wel heel donker blauw maar ik weet niet of dat wat zegtquote:Op maandag 26 maart 2012 12:28 schreef don-diablo het volgende:
Het aantal vrouwen met dry denim foto's gaat binnenkort misschien verdubbeld worden. M'n vriendin heeft een curve id in raw (of one wash?) gekocht afgelopen weekend.zal eens kijken of ze op de foto wil.
dan hebben we alledrie denk ik dezelfdequote:Op maandag 26 maart 2012 13:24 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje een curve id.. betekent dat, dat ik onwetend ook een dry denim heb? hoe moet ik dat zien? Hij is wel heel donker blauw maar ik weet niet of dat wat zegt
Ik heb deze:quote:Op maandag 26 maart 2012 13:27 schreef electronique het volgende:
[..]
dan hebben we alledrie denk ik dezelfde![]()
ik stond dit weekend trouwens met uitgaan ergens, en een jongen achter me zei tegen iemand die bij hem stond "kijk dat meisje heeft een Levi's bold curve aan! toevallig een van jullie?ik heb een slight curve trouwens, geen bold
Hahahaha trouwens wtf.. Met uitgaan.. Wat zei je: Wat kijk je naar mn bil?!quote:Op maandag 26 maart 2012 13:27 schreef electronique het volgende:
[..]
ik stond dit weekend trouwens met uitgaan ergens, en een jongen achter me zei tegen iemand die bij hem stond "kijk dat meisje heeft een Levi's bold curve aan! toevallig een van jullie?ik heb een slight curve trouwens, geen bold
Ik was het niet, beginnen over de jeans van de dame in kwestie is vaak een enorm slechte openingszin. Zeggen dat je hem tof vindt resulteert in "Keek je naar m'n billen ja?" en afkraken, nou ja, you got the point.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:27 schreef electronique het volgende:
[..]
Hahaha oh oepsquote:Op maandag 26 maart 2012 13:30 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik was het niet, beginnen over de jeans van de dame in kwestie is vaak een enorm slechte openingszin. Zeggen dat je hem tof vindt resulteert in "Keek je naar m'n billen ja?" en afkraken, nou ja, you got the point.
ja die kleur moet het zijn. ze hebben maar 1 kleur die er ongeveer zo uit zietquote:Op maandag 26 maart 2012 13:29 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Ik heb deze:
http://eu.levi.com/en_NL/(...)2.html?insearch=true
05803.0002 (0009)
512590 2410
staat er in het label (geen idee of dat iets nuttigs betekent hahahaha)
Volgende keer als iemand dit zegt eerst vragen of hij denim geek is. Zo niet, dan keek ie naar je billen. Indien wel, dan keek ie naar je billen, maar met een tweede insteek (billen én denim).quote:Op maandag 26 maart 2012 13:31 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Hahaha oh oeps(zie post boven) ik ben dus een stereotype
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel die wassing van de link die ik gaf.. Ik heb precies die (namelijk ook daar besteld)quote:Op maandag 26 maart 2012 13:30 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ben trouwens niet echt Levi curve kenner, maar volgens mij zijn ze niet allemaal dry. Dat je hetzelfde model hebt wil niet zeggen dat je ook dezelfde wassing hebt natuurlijk.
Haha die heb ik ookquote:Op maandag 26 maart 2012 13:33 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Ik heb wel die wassing van de link die ik gaf.. Ik heb precies die (namelijk ook daar besteld)
Hoe moet ik nou kijken of het een dry is?
maar er is maar 1 kleur levi's curve ID die eruit ziet alsof hij dry is, de rest is het zeker niet. die is er wel in 2 modellen (classic straight en modern skinny)quote:Op maandag 26 maart 2012 13:30 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik was het niet, beginnen over de jeans van de dame in kwestie is vaak een enorm slechte openingszin. Zeggen dat je hem tof vindt resulteert in "Keek je naar m'n billen ja?" en afkraken, nou ja, you got the point.
Ben trouwens niet echt Levi curve kenner, maar volgens mij zijn ze niet allemaal dry. Dat je hetzelfde model hebt wil niet zeggen dat je ook dezelfde wassing hebt natuurlijk.
Hihi dan heb jij ook mooie billenquote:Op maandag 26 maart 2012 13:35 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Haha die heb ik ook![]()
Geen idee of het een dry is. De broek zit iig lekker
Klopt ja..quote:Op maandag 26 maart 2012 13:32 schreef electronique het volgende:
[..]
ja die kleur moet het zijn. ze hebben maar 1 kleur die er ongeveer zo uit ziet
Ik zat niet goed te kijken, heb dus niet de bold. Maar gewoon de slight curve skinny.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:37 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Hihi dan heb jij ook mooie billen![]()
Ja hij zit echt perfect, maar er zit wel een beetje stretch in, volgens mij is dat bij dry niet toch?
Dat kan wel hoor. Nudie heeft genoeg dry's met stretch erin.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:37 schreef ChicaChula het volgende:
[..]
Hihi dan heb jij ook mooie billen![]()
Ja hij zit echt perfect, maar er zit wel een beetje stretch in, volgens mij is dat bij dry niet toch?
Ooohhh dat biedt perspectiefquote:Op maandag 26 maart 2012 13:42 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Dat kan wel hoor. Nudie heeft genoeg dry's met stretch erin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |