Het is duidelijk een beschouwing, waarna je 2 opties overhoudt. Activerend is de tekst zeker niet, maar betogend is het ook niet duidelijk..quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:50 schreef WJE11 het volgende:
Ik heb net 2010-1 gemaakt en die ging bij tekstverklaring niet zo goed. Alleen bij vraag 16 snap ik de uitleg niet, je moet namelijk noemen wat de tekstsoort is (dus betoog, beschouwing, uiteenzetting etc.). Echter je moet 2 soorten noemen.
De tekst is sowieso een betoog (daar was ik zelf ook achter, ik had antwoord D), maar D (betoog + uiteenzetting) is niet goed, want de lezer wordt nergens opgeroepen om in actie te komen.
Daarom is het B (betoog + beschouwing), ik snap alleen die redenering van het antwoordmodel (examenbundel 2012) niet.
Iemand die mij hierbij kan helpen?
Thanks voor je reactie, ja ik kon dat zelf er moeilijk uithalen. Aangezien als je betoogt, je ook met feiten/bronnen moet komen (dus uiteenzetten).quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:42 schreef dramatic het volgende:
[..]
Het is duidelijk een beschouwing, waarna je 2 opties overhoudt. Activerend is de tekst zeker niet, maar betogend is het ook niet duidelijk..
edit: het lijkt inderdaad betogend :p maar de tekst is ook beschouwend omdat dat de schrijver beide kanten belicht.
moet je 2008-1 eens maken, dan krijg je pas zelfvertrouwen!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:03 schreef WJE11 het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie, ja ik kon dat zelf er moeilijk uithalen. Aangezien als je betoogt, je ook met feiten/bronnen moet komen (dus uiteenzetten).
Ik heb net 2009-2 gedaan en had daar 24/30 punten voor tekstverklaring, dus weer wat ik eerst hadKan natuurlijk ook zijn dat je de tekst je niet ligt, hoop dat we maandag geluk hebben haha.
Ja de meeste teksten heb ik al gehad op schoolexamens, volgens mij ging die ook wel lekker haha. Als ik maar over de 20 punten heen zit met tekstverklaren, dan heb je voor de samenvatting al een 4 (met een norm van 0,0).quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:16 schreef dramatic het volgende:
[..]
moet je 2008-1 eens maken, dan krijg je pas zelfvertrouwen!
Dat zijn 3 standaardvragen, die in elk Nederlands CE voorkomenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:13 schreef Lutte het volgende:
Als ze over kopjes beginnen haak ik af, dat kan ik gewoon écht niet
Jij hebt nog geen een examen gemaakt?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:15 schreef Paxcon het volgende:
Wat bedoel je? Dat je zelf kopjes moet gaan bedenken?
Oh ja.. maar dat waren tot nu toe volgens mij altijd meerkeuzevragenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jij hebt nog geen een examen gemaakt?
Vertellen bij welke alinea deel 2, 3 en/of 4 begint.
Dat ze een paar kopjes geven en je moet zeggen bij welke alinea het begintquote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:15 schreef Paxcon het volgende:
Wat bedoel je? Dat je zelf kopjes moet gaan bedenken?
Nope. Ook zelf invullen.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:17 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh ja.. maar dat waren tot nu toe volgens mij altijd meerkeuzevragen
De rest is de samenvattingquote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:19 schreef Paxcon het volgende:
Maar normaal zijn er toch altijd 18 vragen ipv 30?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |