abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110224847
Cathmar :o gewoon 2 kloppende hartjes O+ zo bijzonder O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_110224899
Hoe vind je het zelf een tweeling? ik ben echt ernstig jaloers! ;)
een tweeling gewoon O+ O+
pi_110225373
We hebben er de afgelopen weken veel grapjes over gemaakt. Zo van: zul je altijd zien... :D
Vooralsnog geen paniekaanvallen. Meer wat praktische zaken maar dat zal wel loslopen. Mijn man is enorm relaxed erover. Dan hebben we er straks gewoon 4. Altijd gewild maar gewoon nooit gedacht dat het voor ons weggelegd was.
Over twee weken terug om te kijken of ze allebei mooi doorgroeien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
pi_110225419
O+ mooie echo O+

hoeveel weken ben je nu?
  donderdag 12 april 2012 @ 12:48:49 #230
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110225438
Wow! Wat gaaf! Gefeliciteerd Cathmar *O*

Mooi om te zien, zo'n tweeling echo :)
pi_110225532
Nu zeven weken drie dagen.
Mijn man zag het meteen op de echo. Ik pas toen de gyn het zei. Rechts is 11mm en links 10mm. Mooi op schema. Ik zit op een grote wolk dames. Dachten we altijd dat het bij 1 zou blijven, die kwam na een heel iui traject, toen kwam onze mini na jaaaaaaaren adoptie wachten. En nu... O+
Met een meidenkwartet
pi_110225637
vind het echt helemaal super voor jullie! Hoop op een hele fijne zwangerschap :*
  donderdag 12 april 2012 @ 12:56:58 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110225770
Wauw Cathmar O+ O+
  donderdag 12 april 2012 @ 13:08:28 #234
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_110226234
Cathmar *O* *O* *O* *O* *O*
pi_110226304
Cathmar, gewoon twee knippertjes! :o
Geniet ervan! O+
pi_110226718
Cathmar, wat bijzonder O+. Gefeliciteerd *O*!

Kolonia, wat een rotnieuws. Hopelijk mogen jullie toch nog verder :*.

LB, ook voor jou een knuffel, kan me voorstellen dat het idee van 'iets' in je baarmoeder niet echt rustgevend is :{.

Verder een :* voor iedereen hier, ik lees vaak mee maar weet nooit zo goed wat ik moet zeggen...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 april 2012 @ 13:26:26 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110227081
Cathmar, wat geweldig zeg! *O* Dubbel gefeliciteerd! *O* O+
pi_110228292
Cathmar; *O* *O* Wat een ontzettend mooie echo, en gewoon 2 knipperende hartjes, straks ben je mama van 4!

Ik kan me de spanning voor de eerste echo ook nog herinneren, zien we een knipperend hartje en zijn het er 1 of 2. Wij hadden bewust gekozen om 2 terug te laten plaatsen. De grootste reden was dat we maar 2 embryo's hadden en we het zonde vonden als 1tje de prullenbak in moest, daarnaast was een tweeling ontzettend welkom hier. Terugkijkend op de zwangerschap en alle complicaties ben ik heel blij dat het er "maar" 1 was. Volgende poging(en) wordt hier dus ook maar 1 terug geplaatst. Tegenwoordig mag je ook niet meer zelf kiezen hoeveel je er terug laat plaatsen, het is er 1 en in speciale gevallen 2, zoals leeftijd of 3e poging.
pi_110229402
Wauw Catmar!! 2! Van harte!! *O*

Andere dames :* en een dikke knuffel.. ik lees en leef nog altijd mee...... :*
  donderdag 12 april 2012 @ 14:28:39 #240
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_110229773
Kahlie :* jeetje, wat heftig.. Zowel van je zus als van jou mop :* als wij nu weer in verwachting raken mag ik wel ascal (aspirine) en we gaan navragen of een verhoogde dosis foliumzuur en vitamine B12 ook mag worden toegevoegd aan mijn zwikkie pillen.. Als dat allemaal miet zou helpen overwegen wij ook uit te wijken naar Gent voor Prednison.

Cathmar!! *O* O+ wat ontroerend O+ ik vind het prachtig, heel veel geluk meisje :*
3!
  donderdag 12 april 2012 @ 14:32:35 #241
95408 Incantrix
pi_110229919
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:01 schreef Kolonia het volgende:
Vorige week maandag hadden we een gesprek met de gyn waarin ze vertelde dat het ziekenhuis geen heil zag in een derde ivf vanwege dat ik slecht te stimuleren ben en er geen reden is om aan te nemen dat een spontane zwangerschap uitgesloten is.

Vrijdag kreeg ik een telefoontje dat mijn amh in een jaar tijd gekelderd is en dat het toedienen van hormonen geen zin heeft. De gyn wilde nog wel een echo doen en nogmaals amh laten prikken om het zeker te weten. Wij ervaarden dat als een aanbod van rouwverwerking.

Vandaag heb ik een echo gehad voor de telling van antale follikels.
Tot grote verrassing zag dat er goed uit!
Als mijn amh niet tot onder de 1 is gezakt (weten we over drie weken) gaat ze nogmaals met het team overleggen of een derde ivf misschien toch zin heeft.
Klein kansje dus nog!
Anders mogen we terug naar iui zonder hormoonstimulatie (dit ivm met vijandig slijm).
Kansen voor ons zijn dus klein maar (nog) niet nihiel.
En jij, meisje, bent in mijn gedachten :* alle meiden hier natuurlijk, zonder meer, maar ik hoop dat ik een beetje éxtra positive vibee naar jou kan sturen en dat dat helpt.. Ik hoop zo op die derde poging.. :*!
3!
  donderdag 12 april 2012 @ 14:35:01 #242
95408 Incantrix
pi_110230032
Kahlie, mag ik nog iets vragen? Waarom krijgt je zus nu ivf? De bevruchting is in haar geval geen probleem, maar het nestelen wel.. Toch? Dacht ik? :@
3!
pi_110230569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:35 schreef Incantrix het volgende:
Kahlie, mag ik nog iets vragen? Waarom krijgt je zus nu ivf? De bevruchting is in haar geval geen probleem, maar het nestelen wel.. Toch? Dacht ik? :@
De theorie is als volgt: ze kan wel zwanger raken, maar het gaat elke keer mis tussen de 4-8 weken. 1x zwanger voor de eerste operatie, 4x zwanger na de eerste operatie. Aangezien ze ook endometriose heeft, moet ze, in een natuurlijke cyclus dan ongeveer elk jaar onder het mes, want de endometriose groeit heel hard terug elke keer bij een natuurlijke menstruatie. Ze is nu al 2x geopereerd.

Nu met IVF heeft ze 'meer kansen', omdat er dan zeker een bevruchting is ipv een kans op bevruchting. Daarnaast kunnen ze haar plat leggen zodat ze niet of nauwelijks menstrueert, zodat de endometriose rustig blijft. Daarnaast hopen ze nu, te kunnen zien hoe sterk de embryo's zijn, zodat de kans op een miskraam kleiner is.

De praktijk is nu dat ze natuurlijk niet meer zwanger is geweest (ook omdat ze stil gelegd wordt is de kans daarop minimaal) en ze zit nu in de wachtweken na de TP, morgen labformulier halen, maandag laten prikken.

Bij IVF Poging 1, 3 embryo's uit 5 eicellen. Weinig eicellen vanwege een verlaagd AMH, dus dat verwachtten ze al. 1 embryo teruggeplaatst, 1 cryo in die niet goed ontdooide en 1 die niet goed gedeeld is na dag 6 ofzo (degeneratie).

Bij IVF Poging 2, 5 eicellen, 5 embryo's. 1 TP, 1 embryo die meerkernig was (dus die is weggegooid) en 3 die uiteindelijk niet goed genoeg zijn geweest om in te vriezen (1 7-cellig, 2 5-cellig).

Je zou dus evt. wel kunnen zeggen dat de bevruchting idd heel goed gaat, zeker 5 uit 5 is uitzonderlijk, maar dat de embryo's dus niet echt van goede kwaliteit zijn. Die zouden dus waarschijnlijk vroege miskramen zijn geweest, als ze daar natuurlijk zwanger van zou zijn geweest. Van die 3 die niet goed genoeg zijn geweest van IVF 2 weet ze nog niet wat er is gebeurd (degeneratie of evt. ook meerkernigheid).

Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd. Bedankt ook voor je lieve woorden Inca :*
pi_110230678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:52 schreef Poezebeest het volgende:
Cathmar; *O* *O* Wat een ontzettend mooie echo, en gewoon 2 knipperende hartjes, straks ben je mama van 4!

Ik kan me de spanning voor de eerste echo ook nog herinneren, zien we een knipperend hartje en zijn het er 1 of 2. Wij hadden bewust gekozen om 2 terug te laten plaatsen. De grootste reden was dat we maar 2 embryo's hadden en we het zonde vonden als 1tje de prullenbak in moest, daarnaast was een tweeling ontzettend welkom hier. Terugkijkend op de zwangerschap en alle complicaties ben ik heel blij dat het er "maar" 1 was. Volgende poging(en) wordt hier dus ook maar 1 terug geplaatst. Tegenwoordig mag je ook niet meer zelf kiezen hoeveel je er terug laat plaatsen, het is er 1 en in speciale gevallen 2, zoals leeftijd of 3e poging.
Wij hebben op het formulier mogen aangeven of er in een poging 2 terug gezet mochten worden. En toen het allemaal begon zijn er bij ons 2 terug gezet. Dit wisten we pas bij de eerste echo. Er was ons ook niet verteld waarom ze er 2 hadden terug geplaatst. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_110230855
Stel dat wij er nog een keer voor gaan, ooit, dan mogen we er bij onze kliniek nog maar 1 max terug (nou wil ik er ook niet meer.. zul je net zien dat die dan wel allebei blijven plakken... maar dat was echter bij muppet en bij dit babietje nog wel anders, toen wilden we er ook echt 2 terug..) maar het verschilt echt heel erg per kliniek of ziekenhuis hoe het beleid is...

Bij mijn kliniek in elk geval plaatsen ze er geen 2 meer terug, tenzij echt de allerlaatste poging, dan willen ze het overwegen... Maar kleine kans... Sommige klinieken/ziekenhuizen baseren het op kwaliteit of ze er 1 of 2 terugplaatsen... andere zeggen weer: ook een 'slecht gecatagoriseerd' embryo heeft goede slagingskans, dus om daar op te baseren om 1 of 2 terug te plaatsen is ook een slechte...

Bij jullie zkh dus ook Poezebeest!
  donderdag 12 april 2012 @ 15:07:07 #246
95408 Incantrix
pi_110231514
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef kahlie het volgende:

[..]

De theorie is als volgt: ze kan wel zwanger raken, maar het gaat elke keer mis tussen de 4-8 weken. 1x zwanger voor de eerste operatie, 4x zwanger na de eerste operatie. Aangezien ze ook endometriose heeft, moet ze, in een natuurlijke cyclus dan ongeveer elk jaar onder het mes, want de endometriose groeit heel hard terug elke keer bij een natuurlijke menstruatie. Ze is nu al 2x geopereerd.

Nu met IVF heeft ze 'meer kansen', omdat er dan zeker een bevruchting is ipv een kans op bevruchting. Daarnaast kunnen ze haar plat leggen zodat ze niet of nauwelijks menstrueert, zodat de endometriose rustig blijft. Daarnaast hopen ze nu, te kunnen zien hoe sterk de embryo's zijn, zodat de kans op een miskraam kleiner is.

De praktijk is nu dat ze natuurlijk niet meer zwanger is geweest (ook omdat ze stil gelegd wordt is de kans daarop minimaal) en ze zit nu in de wachtweken na de TP, morgen labformulier halen, maandag laten prikken.

Bij IVF Poging 1, 3 embryo's uit 5 eicellen. Weinig eicellen vanwege een verlaagd AMH, dus dat verwachtten ze al. 1 embryo teruggeplaatst, 1 cryo in die niet goed ontdooide en 1 die niet goed gedeeld is na dag 6 ofzo (degeneratie).

Bij IVF Poging 2, 5 eicellen, 5 embryo's. 1 TP, 1 embryo die meerkernig was (dus die is weggegooid) en 3 die uiteindelijk niet goed genoeg zijn geweest om in te vriezen (1 7-cellig, 2 5-cellig).

Je zou dus evt. wel kunnen zeggen dat de bevruchting idd heel goed gaat, zeker 5 uit 5 is uitzonderlijk, maar dat de embryo's dus niet echt van goede kwaliteit zijn. Die zouden dus waarschijnlijk vroege miskramen zijn geweest, als ze daar natuurlijk zwanger van zou zijn geweest. Van die 3 die niet goed genoeg zijn geweest van IVF 2 weet ze nog niet wat er is gebeurd (degeneratie of evt. ook meerkernigheid).

Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd. Bedankt ook voor je lieve woorden Inca :*
Oohhh, juist! Dat klinkt wel heel logisch allemaal, ik had nooit bij de kwaliteit van de vrucht stilgestaan, en dat voor haar idd een zekere bevruchting heel belangrijk is. Ik ga gewoon verder met duimen voor haar :* en voor jou ook, dat je volgend jaar betere waarden hebt :* of je nu al zou willen of niet, het lijkt me sowieso een enorm verschil maken of je überhaupt een keuze hebt. Tenminste, dat weet ik wel zeker :)
3!
  donderdag 12 april 2012 @ 15:14:01 #247
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110231784
Cathmar wauw een tweeling *O* *O* gefeliciteerd O+
Be happy with the little things in life
  donderdag 12 april 2012 @ 15:16:17 #248
95408 Incantrix
pi_110231871
Weet je,ik doe gewoon nog even een extra *O*voor Cathmar :) of nee, nog 1, want er moet hier in duo's gedacht worden heh? :7

*O* *O*
3!
pi_110231883
Tally; Jullie hadden wel aangegeven dat jullie er 2 terrugeplaatst wilden hebben?
Vorig jaar mochten wij nog zelf kiezen, er werd wel aangeraden om er maar 1 terug te laten plaatsen ivm alle risico's die bij een meerlingzwangerschap komen kijken. Nu is het beleid dus helemaal omgegooid en wordt er standaard maar 1 teruggeplaatst. Dit om meerlingzwangerschappen te voorkomen en op die manier geld te besparen binnen de gezondheidszorg, hoewel ik met mijn eenling zwangerschap mijn zorgverzekering ook goed heb benut vorig jaar :+ Ik geloof dat men dat oa doet om er voor te zorgen dat het kabinet niet gaat bezuinigen op vruchtbaarheidsbehandelingen.
pi_110232347
Ik denk dat ik het bij een volgende poging ook niet zal krijgen aangezien er de eerste poging beide bleven plakken tot 11 weken.
Veel verdriet en ongemakken van gehad. Men was bang dat de goede embryo er door de ander uit zou worde gewerk. Mee naar buiten gesleurd zou worden tijdens een bloeding, gelukkig niet gebeurd. Maar wel elke week een echo voor controle. Dat maakte me de rest van de zwangerschap onzeker omdat ik het niet meer wekelijks kon volgen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')