SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
En jij, meisje, bent in mijn gedachtenquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:01 schreef Kolonia het volgende:
Vorige week maandag hadden we een gesprek met de gyn waarin ze vertelde dat het ziekenhuis geen heil zag in een derde ivf vanwege dat ik slecht te stimuleren ben en er geen reden is om aan te nemen dat een spontane zwangerschap uitgesloten is.
Vrijdag kreeg ik een telefoontje dat mijn amh in een jaar tijd gekelderd is en dat het toedienen van hormonen geen zin heeft. De gyn wilde nog wel een echo doen en nogmaals amh laten prikken om het zeker te weten. Wij ervaarden dat als een aanbod van rouwverwerking.
Vandaag heb ik een echo gehad voor de telling van antale follikels.
Tot grote verrassing zag dat er goed uit!
Als mijn amh niet tot onder de 1 is gezakt (weten we over drie weken) gaat ze nogmaals met het team overleggen of een derde ivf misschien toch zin heeft.
Klein kansje dus nog!
Anders mogen we terug naar iui zonder hormoonstimulatie (dit ivm met vijandig slijm).
Kansen voor ons zijn dus klein maar (nog) niet nihiel.
De theorie is als volgt: ze kan wel zwanger raken, maar het gaat elke keer mis tussen de 4-8 weken. 1x zwanger voor de eerste operatie, 4x zwanger na de eerste operatie. Aangezien ze ook endometriose heeft, moet ze, in een natuurlijke cyclus dan ongeveer elk jaar onder het mes, want de endometriose groeit heel hard terug elke keer bij een natuurlijke menstruatie. Ze is nu al 2x geopereerd.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:35 schreef Incantrix het volgende:
Kahlie, mag ik nog iets vragen? Waarom krijgt je zus nu ivf? De bevruchting is in haar geval geen probleem, maar het nestelen wel.. Toch? Dacht ik?
Wij hebben op het formulier mogen aangeven of er in een poging 2 terug gezet mochten worden. En toen het allemaal begon zijn er bij ons 2 terug gezet. Dit wisten we pas bij de eerste echo. Er was ons ook niet verteld waarom ze er 2 hadden terug geplaatst.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:52 schreef Poezebeest het volgende:
Cathmar;![]()
Wat een ontzettend mooie echo, en gewoon 2 knipperende hartjes, straks ben je mama van 4!
Ik kan me de spanning voor de eerste echo ook nog herinneren, zien we een knipperend hartje en zijn het er 1 of 2. Wij hadden bewust gekozen om 2 terug te laten plaatsen. De grootste reden was dat we maar 2 embryo's hadden en we het zonde vonden als 1tje de prullenbak in moest, daarnaast was een tweeling ontzettend welkom hier. Terugkijkend op de zwangerschap en alle complicaties ben ik heel blij dat het er "maar" 1 was. Volgende poging(en) wordt hier dus ook maar 1 terug geplaatst. Tegenwoordig mag je ook niet meer zelf kiezen hoeveel je er terug laat plaatsen, het is er 1 en in speciale gevallen 2, zoals leeftijd of 3e poging.
Oohhh, juist! Dat klinkt wel heel logisch allemaal, ik had nooit bij de kwaliteit van de vrucht stilgestaan, en dat voor haar idd een zekere bevruchting heel belangrijk is. Ik ga gewoon verder met duimen voor haarquote:Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef kahlie het volgende:
[..]
De theorie is als volgt: ze kan wel zwanger raken, maar het gaat elke keer mis tussen de 4-8 weken. 1x zwanger voor de eerste operatie, 4x zwanger na de eerste operatie. Aangezien ze ook endometriose heeft, moet ze, in een natuurlijke cyclus dan ongeveer elk jaar onder het mes, want de endometriose groeit heel hard terug elke keer bij een natuurlijke menstruatie. Ze is nu al 2x geopereerd.
Nu met IVF heeft ze 'meer kansen', omdat er dan zeker een bevruchting is ipv een kans op bevruchting. Daarnaast kunnen ze haar plat leggen zodat ze niet of nauwelijks menstrueert, zodat de endometriose rustig blijft. Daarnaast hopen ze nu, te kunnen zien hoe sterk de embryo's zijn, zodat de kans op een miskraam kleiner is.
De praktijk is nu dat ze natuurlijk niet meer zwanger is geweest (ook omdat ze stil gelegd wordt is de kans daarop minimaal) en ze zit nu in de wachtweken na de TP, morgen labformulier halen, maandag laten prikken.
Bij IVF Poging 1, 3 embryo's uit 5 eicellen. Weinig eicellen vanwege een verlaagd AMH, dus dat verwachtten ze al. 1 embryo teruggeplaatst, 1 cryo in die niet goed ontdooide en 1 die niet goed gedeeld is na dag 6 ofzo (degeneratie).
Bij IVF Poging 2, 5 eicellen, 5 embryo's. 1 TP, 1 embryo die meerkernig was (dus die is weggegooid) en 3 die uiteindelijk niet goed genoeg zijn geweest om in te vriezen (1 7-cellig, 2 5-cellig).
Je zou dus evt. wel kunnen zeggen dat de bevruchting idd heel goed gaat, zeker 5 uit 5 is uitzonderlijk, maar dat de embryo's dus niet echt van goede kwaliteit zijn. Die zouden dus waarschijnlijk vroege miskramen zijn geweest, als ze daar natuurlijk zwanger van zou zijn geweest. Van die 3 die niet goed genoeg zijn geweest van IVF 2 weet ze nog niet wat er is gebeurd (degeneratie of evt. ook meerkernigheid).
Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd. Bedankt ook voor je lieve woorden Inca
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |