Het scheelt dat bij de start voor mij 30/40 minuten hardlopen geen probleem was. Je moet daarna zoeken naar een bepaald tempo en je duurvermorgen vergroten. Op een gegeven moment kan je dan ""simpel"" 1u/1,5u hardlopen.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:26 schreef datisstom het volgende:
Dan moet je elke keer een km erbij lopen..
Goed bezigquote:Op maandag 26 maart 2012 21:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga dit jaar mooi een halve marathon lopen. Of 'dit jaar', gewoon lekker dit voorjaar nog. Volgend weekend loop ik 17,5 en dan een week of 3 later 21, denk ik.
Leeftijdslimiet?quote:Op maandag 26 maart 2012 21:29 schreef datisstom het volgende:
Misschien haal ik dit jaar de halve marathon nog.. Maar ik weet niet of dat gezond is met m'n 15-jarige beentjes.
Goed luisteren naar je lichaam en voldoende rust nemen na een training, dan kan je al ver komen.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:29 schreef datisstom het volgende:
Misschien haal ik dit jaar de halve marathon nog.. Maar ik weet niet of dat gezond is met m'n 15-jarige beentjes.
Je bent ook nog in de groei. Trainingen van 3-4 uur vreten alle energie die je nodig hebt.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:29 schreef datisstom het volgende:
ik denk dat je 15jarige beentjes het net zo zwaar hebben als die ouwe stokken van Liesje,Swets en mijzelf..quote:Op maandag 26 maart 2012 21:29 schreef datisstom het volgende:
Gewoon zelfquote:Op maandag 26 maart 2012 21:29 schreef Drassss het volgende:
[..]
Goed bezigGewoon een wedstrijd of zelf een rondje?
Nee, Amsterdam bv zegt : 16 jaar op de dag van het evenement. Ligt er dus aan wanneer je jarig bent...quote:
Ja, als ik het goed weet te combineren met andere sporten die ik doe moet het te doen zijn. Maar hoe heb jij het aangepakt dan? Gewoon zo ver mogelijk komen elke keer?quote:Op maandag 26 maart 2012 21:30 schreef Drassss het volgende:
[..]
Goed luisteren naar je lichaam en voldoende rust nemen na een training, dan kan je al ver komen.
Zeg zeg, een beetje respectquote:Op maandag 26 maart 2012 21:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat je 15jarige beentjes het net zo zwaar hebben als die ouwe stokken van Liesje,Swets en mijzelf..
HM Egmond 18 jaarquote:Op maandag 26 maart 2012 21:32 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Nee, Amsterdam bv zegt : 16 jaar op de dag van het evenement. Ligt er dus aan wanneer je jarig bent...
Daarom, en ik ben al redelijk klein van stuk..quote:Op maandag 26 maart 2012 21:31 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je bent ook nog in de groei. Trainingen van 3-4 uur vreten alle energie die je nodig hebt.
En ook niet onbelangrijk, je vergeet ook nog wel eens te luisteren naar je lichaam (of andere mensen).
Dan loop je jezelf kapot. Opbouwen is het toverwoord.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:33 schreef datisstom het volgende:
Gewoon zo ver mogelijk komen elke keer?
Des te meer reden om niet te hard van stapel te gaan.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:36 schreef datisstom het volgende:
Daarom, en ik ben al redelijk klein van stuk..
Ohnee sowieso niet zo ver mogelijk proberen. Gewoon een bepaalde tijd/afstand afspreken en die lopen. Ook niet 100% gaan, maar puur je loopsnelheid bereiken die je goed vol kan houden. Je moet alles rustig opbouwen en na verloop van tijd ga je wat "proefloopjes" houden van 10/15/20km. Dat doe je echt maar een paar keer, want na een middag van 20km heb je zeker 2/3 rustdagen nodig.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:33 schreef datisstom het volgende:
[..]
Ja, als ik het goed weet te combineren met andere sporten die ik doe moet het te doen zijn. Maar hoe heb jij het aangepakt dan? Gewoon zo ver mogelijk komen elke keer?
Helder. Ik denk dat ik het loopschema van Evy ook maar laat voor wat het is, dat gaat me wat sloom allemaal.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:42 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ohnee sowieso niet zo ver mogelijk proberen. Gewoon een bepaalde tijd/afstand afspreken en die lopen. Ook niet 100% gaan, maar puur je loopsnelheid bereiken die je goed vol kan houden. Je moet alles rustig opbouwen en na verloop van tijd ga je wat "proefloopjes" houden van 10/15/20km. Dat doe je echt maar een paar keer, want na een middag van 20km heb je zeker 2/3 rustdagen nodig.
Mhawww als ik jou was zou ik gewoon eens beginnen met 5/10km. Gaat dat na een aantal maanden lekker dan ga je langzaam richting de 15 etc... Wat ik ook doe is het combineren van andere sporten. Eigenlijk loop/fiets ik 50/50 dus je kan af en toe een hersteltraining toepassen met de fiets of iets andersquote:
Ik ben niet bekend met Evy etc dus daar heb ik geen mening over. Zelf loop ik op gevoel en luister ik naar mijn lichaam. Momenteel loop ik een rondje van 10km die ik steeds sneller wil lopen. Ergens in september ga ik dat rondje uitbreiden naar 15/20km denk ik.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:44 schreef datisstom het volgende:
[..]
Helder. Ik denk dat ik het loopschema van Evy ook maar laat voor wat het is, dat gaat me wat sloom allemaal.
mij ook, maar er niet voor niets een leeftijdgrens.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |