Zal ik in het vervolg ook maar gaan doen!quote:Op zondag 25 maart 2012 14:24 schreef ondeugend het volgende:
Ik kreeg zelfs eens de vraag in een officieel uitrengebied door een vrouw met een grote aangelijnde hond die kennelijk bang was voor mijn twee kleine honden.
Of ik ze aan wilde lijnen.
Dat heb ik uiteraard dan maar even gedaan maar niet na de vermelding dat ze dan niet met haar hond in een uitrengebied moest gaan wandelen.
Dat is de ellende van een jachthond. Die van ons doen dat ook (drentsche patrijshonden). En uiteraard het eten-verhaal, dan luisteren ze opeens geweldig.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wij hebben een Beagle, ook alles mee geprobeerd maar die honden kunnen niet echt los gelaten worden, hoe goed je ze ook traint, zodra ze iets ruiken gaat er een knop om en is die weg.
Ziet eruit dat er gewoon fiets/brom/en motor verkeer kan komen.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:20 schreef Nilscollection het volgende:
Nu een kaart met de in/uitgangen:
[ afbeelding ]
Maar kan je de bak ook weghalen zonder dat ze link worden?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:26 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Dat is de ellende van een jachthond. Die van ons doen dat ook (drentsche patrijshonden). En uiteraard het eten-verhaal, dan luisteren ze opeens geweldig.
Neehoor. Hier ook diverse losloopgebieden, geen hekjes ofzo. Her en der een heggetje en nu wil men met een burger iniatief de grootste laten voorzien van schelpenpad en dichte zijkanten. WTF, je loopt toch gewoon op het voetpad terwijl je hond lekker in het gras aan de andere kant van de lage heg aan het banjeren is?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:27 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ziet eruit dat er gewoon fiets/brom/en motor verkeer kan komen.
Dan zou het loslaat beleid er anders uitzien
als bij een afgesloten gebied buiten de bebouwde kom.
Maar dat is afhankelijk van de gemeente waar je in woont.
Bij onze beagle kun je de brokjes als het ware uit z'n mond halen, heb hem nog niet zien of horen grommen, maar dat verschilt natuurlijk ook per hond.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar kan je de bak ook weghalen zonder dat ze link worden?
Dat is een goed teken.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bij onze beagle kun je de brokjes als het ware uit z'n mond halen, heb hem nog niet zien of horen grommen, maar dat verschilt natuurlijk ook per hond.
Rare honden eigenlijk.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wij hebben een Beagle, ook alles mee geprobeerd maar die honden kunnen niet echt los gelaten worden, hoe goed je ze ook traint, zodra ze iets ruiken gaat er een knop om en is die weg.
Haha dat is zielig.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ook al een goeie schop geprobeerd?
Naar mijn mening is jouw mening correctquote:Op zondag 25 maart 2012 14:30 schreef snakelady het volgende:
Als de hond los mag lopen op die plek dan is het TS zijn goed recht om hem los te laten lopen.
Dat sommige mensen dat vervelend vinden is vervelend voor hun maar naar mijn mening niet iets waar hij rekening mee hoeft te houden als zijn hond niet vals is.
Maar dat is mijn mening.
Oorspronkelijk niet, nee, maar aangezien Rijkswaterstaat het loslopen niet verbiedt is het gewoon toegestaan op de dijk.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je zegt het losloop gebieden met schelpenpad... die zijn extra aangelegd
een dijk is dat oorspronkelijk niet
Hoe meer vrijheid je een hond geeft, hoe meer hij gewend wordt. Hoever wil je gaan? Blijkbaar vind je het nu al ergerlijk om andermans mening te begrijpen.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:22 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de beweging die hij/zij krijgt, maar ook om het sociale contact met andere honden.
Ik begrijp hun mening, maat zij moeten ook begrijpen dat er tig andere plaatsen zijn waar je ongestoord kunt wandelen. Honden kunnen niet overal ongestoord vrij rondlopen...quote:Op zondag 25 maart 2012 14:32 schreef Loppe het volgende:
[..]
Hoe meer vrijheid je een hond geeft, hoe meer hij gewend wordt. Hoever wil je gaan? Blijkbaar vind je het nu al ergerlijk om andermans mening te begrijpen.
Leuke vraag, ik kan het rustig doen en m'n vrouw ook, de kinderen wordt wel getolereerd, tenzij het erg lekker is wat ie krijgt. Kleine kinderen of vreemden moeten met hun handen van de bak wegblijven anders gromt ie.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar kan je de bak ook weghalen zonder dat ze link worden?
Ik weet... ik zit namelijk bij de dijkwacht (vrijwilliger)quote:Op zondag 25 maart 2012 14:32 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Oorspronkelijk niet, nee, maar aangezien Rijkswaterstaat het loslopen niet verbiedt is het gewoon toegestaan op de dijk.
Ik zal anders dadelijk eens wat foto's maken, goed?
Niets zieligs aan. Ik kreeg vroeger ook een mep als ik vervelend was en een hond een keer (niet stelselmatig!) een ferme tik geven zet hem wel op zijn plaats. Net als een pup een keer vanaf 1 of 2 treden hoog naar beneden duwen werkt om hem nooit meer trap te laten lopen.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:30 schreef Cher- het volgende:
Haha dat is zielig.Ik moet maar accepteren dat ik een rare hond heb.
Waar maak jij ervan dat ik zeg dat het speciaal aangelegde losloop gebieden zijn? Ze willen nu zo'n losloop gebied afsluiten en van schelpenpad voorzien omdat er een aantal honden zijn die niet luisteren en de baasjes dus ook in het gras moeten lopen daar. 't Zijn normale wandelpaden met een groenstrook ernaast, gescheiden door een heg die een gatenkaas is, paaltjes met losloop gebied erbij en dat is het.quote:Op zondag 25 maart 2012 14:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Je zegt het losloop gebieden met schelpenpad... die zijn extra aangelegd
een dijk is dat oorspronkelijk niet
Dus zij moeten oprotten omdat ze schrik hebben van honden?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:33 schreef Nilscollection het volgende:
[..]
Ik begrijp hun mening, maat zij moeten ook begrijpen dat er tig andere plaatsen zijn waar je ongestoord kunt wandelen. Honden kunnen niet overal ongestoord vrij rondlopen...
Ik heb al ge-editquote:Op zondag 25 maart 2012 14:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niets zieligs aan. Ik kreeg vroeger ook een mep als ik vervelend was en een hond een keer (niet stelselmatig!) een ferme tik geven zet hem wel op zijn plaats.
[..]
Waar maak jij ervan dat ik zeg dat het speciaal aangelegde losloop gebieden zijn? Ze willen nu zo'n losloop gebied afsluiten en van schelpenpad voorzien omdat er een aantal honden zijn die niet luisteren en de baasjes dus ook in het gras moeten lopen daar. 't Zijn normale wandelpaden met een groenstrook ernaast, gescheiden door een heg die een gatenkaas is, paaltjes met losloop gebied erbij en dat is het.
Ik heb het over mijn thuis he
Ja. Als jij in een rookruimte komt en schrik hebt van rokers, moet je toch ook oprotten?quote:Op zondag 25 maart 2012 14:34 schreef Loppe het volgende:
[..]
Dus zij moeten oprotten omdat ze schrik hebben van honden?
Ohw, okee, prima!quote:
Ga zometeen ook weer de dijk op met me ratquote:Op zondag 25 maart 2012 14:36 schreef _joepie_ het volgende:
* _joepie_ gaat de hond uitlaten, het is mooi weer...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |