abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109506580
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:12 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dat haal ik er bij ja, omdat ik het nergens zag staan. Verder ben je in je goed recht als het gewoon een losloopgebied is, zo'n kind moet je dan ook gewoon in de gaten houden, niet enkel de hond.

[..]

Nogmaals: Staat er een bord?
Nee en dit is ook niet nodig aangezien losloopgebieden door de gemeente bepaald worden.
Dit valt niet onder gezag van de gemeente maar onder gezag van Rijkswaterstaat, snap je?

En nee, het losloopverbod is niet bij wet bepaald maar is een regelgeving door de gemeente(n).
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 21:15:26 #277
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109506600
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:09 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Rijkswaterstaat is de uitvoerende kracht achter het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

En die hebben zich aan de Nederlandse wetgeving te houden. Ergo: Je bent strafbaar.
Dat is iedereen die zijn kat los laat lopen ook. Of een jagende uil loslaten, dan ben je ook strafbaar. In de Flora- en Faunawet staat dat iedereen verplicht is te verhinderen dat een dier (dus ook alle honden) dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt (artikel 16, lid 3).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_109506717
Ik wou dat katten niet zo dom waren. Dan had ik een kat i.p.v niks.
We're slowly approaching inevitable death.
pi_109506903
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:15 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Nee en dit is ook niet nodig aangezien losloopgebieden door de gemeente bepaald worden.
Dit valt niet onder gezag van de gemeente maar onder gezag van Rijkswaterstaat, snap je?

En nee, het losloopverbod is niet bij wet bepaald maar is een regelgeving door de gemeente(n).
Desalniettemin is het feit dat een losloopgebied duidelijk aangegeven moet zijn, mits dit niet het geval is, ben jij strafbaar als jij je hond daar los laat lopen.
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat is iedereen die zijn kat los laat lopen ook. Of een jagende uil loslaten, dan ben je ook strafbaar. In de Flora- en Faunawet staat dat iedereen verplicht is te verhinderen dat een dier (dus ook alle honden) dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt (artikel 16, lid 3).
Enkel zijn loslopende katten en uilen zeker toegestaan, er is geen wetgeving die aangeeft dat het dier aangelijnd moet zijn.

De wetgeving die je aankaart heeft niets met het aanlijnen van een dier te maken.
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 21:21:51 #280
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109507073
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:12 schreef LompeHork het volgende:
Dat haal ik er bij ja, omdat ik het nergens zag staan. Verder ben je in je goed recht als het gewoon een losloopgebied is, zo'n kind moet je dan ook gewoon in de gaten houden, niet enkel de hond.
En dat gebeurt dus helemaal niet. Kinderen die, gewoon in het bijzijn van hun ouders, hard gaan staan blaffen als de hond, aangelijnd en wel, langskomt. Of nog erger, stampen naar de hond, klappen, doen alsof ze gaan slaan. Gelukkig zijn dit excessen, maar dit soort kinderen zou men eigenlijk ook moeten laten inslapen. Hond doet niets en is zeer strak opgevoed en die kinderen zijn niet opgevoed.
Toen ik klein was, had ik een vriendje die een tamme kraai had. Buurtkinderen gooiden steentjes naar hem, kraai prikte dus in voeten, benen en dergelijke en de kraai was "vals".

quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:19 schreef LompeHork het volgende:
Enkel zijn loslopende katten en uilen zeker toegestaan, er is geen wetgeving die aangeeft dat het dier aangelijnd moet zijn.

De wetgeving die je aankaart heeft niets met het aanlijnen van een dier te maken.
Nee, maar iedere kat die op vogels jaagt is dus verkeerd. En aangezien iedere kat achter vogels aan gaat, zul je deze ofwel moeten voorzien van belletje ofwel binnenhouden ofwel aan moeten lijnen om dit te verhinderen.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_109507182
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:21 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En dat gebeurt dus helemaal niet. Kinderen die, gewoon in het bijzijn van hun ouders, hard gaan staan blaffen als de hond, aangelijnd en wel, langskomt. Of nog erger, stampen naar de hond, klappen, doen alsof ze gaan slaan. Gelukkig zijn dit excessen, maar dit soort kinderen zou men eigenlijk ook moeten laten inslapen. Hond doet niets en is zeer strak opgevoed en die kinderen zijn niet opgevoed.
Toen ik klein was, had ik een vriendje die een tamme kraai had. Buurtkinderen gooiden steentjes naar hem, kraai prikte dus in voeten, benen en dergelijke en de kraai was "vals".
Zoals je aankaart is dat gelukkig een exces, echter zijn er meer dan genoeg hondenbezitters die het beest los laten lopen in bijvoorbeeld hun eigen straat.
quote:
[..]

Nee, maar iedere kat die op vogels jaagt is dus verkeerd. En aangezien iedere kat achter vogels aan gaat, zul je deze ofwel moeten voorzien van belletje ofwel binnenhouden ofwel aan moeten lijnen om dit te verhinderen.
Correct.

Overigens gaat niet iedere kat achter vogels aan. Dat terzijde.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2012 21:24:39 ]
pi_109507262
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:23 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Zoals je aankaart is dat gelukkig een exces, echter zijn er meer dan genoeg hondenbezitters die het beest los laten lopen in bijvoorbeeld hun eigen straat.

[..]

Correct.
En ook dát zijn excessen. Ik ken er geen enkele die zijn hond laat loslopen in de straat. De pot verwijt de ketel.
pi_109507328
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:24 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

En ook dát zijn excessen. Ik ken er geen enkele die zijn hond laat loslopen in de straat. De pot verwijt de ketel.
Jij toch? In een gebied waar het niet is aangegeven laat jij je hond los. Daarom is je klacht niet gegrond.
pi_109507356
is gvd nog wel zo'n lieve hond
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 21:26:26 #285
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109507439
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:23 schreef LompeHork het volgende:
Doe ik 's avonds of 's ochtends vroeg ook, maar wel "naast". En reken maar, dan wijkt ze geen moment van mijn zijde. En dat trouwens alleen als ik terug kom, heen gaat ze wel gewoon aan de lijn.
Verder loop ik opzettelijk zoveel mogelijk op tijden dat kinderen op school zitten of in bed liggen en anders rond etenstijd in de namiddag.
The summer is magic!

pi_109507507
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Doe ik 's avonds of 's ochtends vroeg ook, maar wel "naast". En reken maar, dan wijkt ze geen moment van mijn zijde. En dat trouwens alleen als ik terug kom, heen gaat ze wel gewoon aan de lijn.
Iemand die bang is voor honden zal niet blij met je zijn in dat geval.
pi_109507523
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:25 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Jij toch? In een gebied waar het niet is aangegeven laat jij je hond los. Daarom is je klacht niet gegrond.
Nee, ik laat 'm alleen los op de dijk. Op de openbare weg gaat 'ie gewoon aan de lijn ;)

quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:25 schreef hardcore-gabber het volgende:
is gvd nog wel zo'n lieve hond
Is 'ie zeker! O+
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 21:28:05 #288
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109507574
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:27 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Iemand die bang is voor honden zal niet blij met je zijn in dat geval.
Hoeveel mensen kom jij tegen op straat 's ochtends om 5 uur of 's avonds zo tegen de klok van 12? Ik geen. En als ik dan niet loop (vooral de ochtendronde vervalt wel eens en wordt later), dan loop ik op momenten dat kinderen op school zitten enzo, wel aangelijnd.
The summer is magic!

pi_109507664
kutherder
pi_109507677
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:27 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Nee, ik laat 'm alleen los op de dijk ;)
Precies, waar dat niet aangegeven staat, dus je bent gewoon strafbaar bezig en overigens ook nogal kinderachtig door je hond niet aan te lijnen als iemand aankaart er niet van gediend te zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Hoeveel mensen kom jij tegen op straat 's ochtends om 5 uur of 's avonds zo tegen de klok van 12? Ik geen.
Zo'n beetje 20, welke naar hun werk moeten. Overigens is het in mijn ogen "not done".
pi_109507782
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:29 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Precies, waar dat niet aangegeven staat, dus je bent gewoon strafbaar bezig en overigens ook nogal kinderachtig door je hond niet aan te lijnen als iemand aankaart er niet van gediend te zijn.

[..]

Zo'n beetje 20, welke naar hun werk moeten. Overigens is het in mijn ogen "not done".
Oké, moraalridder... het staat niet aangegeven maar mag wel degelijk. Wat ga je nu doen? :')
pi_109507949
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:30 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Oké, moraalridder... het staat niet aangegeven maar mag wel degelijk. Wat ga je nu doen? :')
Noem mij een moraalridder of gewoon humaan (maar dat moet jij toch weten? Volgens je profiel doe je "Humane Wetenschappen"). Als het niet staat aangegeven is het geen losloopgebied, dus mag het niet. Je bent strafbaar en nu probeer je wijsheid zelve uit te hangen door aan te kaarten dat jij wel weet hoe het zit terwijl de regelgeving duidelijk is? Met je emo.gif-edit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2012 21:32:50 ]
pi_109508055
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:01 schreef Nilscollection het volgende:

[..]

Ik zal het nog eens uitleggen:

Het betreft hier een losloopgebied waar men klaagt dat de hond losloopt. Terwijl dit het enige fatsoenlijke losloopgebied in de wijde omtrek is, kunnen de natuurliefhebbers die het niet zo op honden hebben naar zowat elk bos in de omgeving gaan omdat daar door de gemeente een losloopverbod is ingesteld.

Het gaat me er niet persé om dat ik de hond aan de lijn moet doen, geen probleem. Wél gaat het me erom dat die mensen gaan zeuren dat honden loslopen in een losloopgebied!

In je OP lees ik dat je mensen tegenkomt die bang zijn voor honden en vervolgens als een asociale flikker ze 'wel kunt uitlachen' :?
Ga weg
pi_109508094
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:32 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Noem mij een moraalridder of gewoon humaan (maar dat moet jij toch weten? Volgens je profiel doe je "Humane Wetenschappen"). Als het niet staat aangegeven is het geen losloopgebied, dus mag het niet. Je bent strafbaar en nu probeer je wijsheid zelve uit te hangen door aan te kaarten dat jij wel weet hoe het zit terwijl de regelgeving duidelijk is? Met je emo.gif-edit.
De regelgeving waar jij over praat wordt opgelegd door de gemeente, en de gemeente heeft geen zeggenschap over dit stuk gebied.

Heb je nu echt een plank voor je hoofd? |:(

quote:
15s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:33 schreef Nikmans het volgende:

[..]

In je OP lees ik dat je mensen tegenkomt die bang zijn voor honden en vervolgens als een asociale flikker ze 'wel kunt uitlachen' :?
Ouders van een kind van 1 jaar zeggen dat 't kind bang is. Hoe komt dat zo? Aangeleerd. Zelf schuld dus. Ga dan vooral niet ergens wandelen waar veel honden loslopen.
  FOK!fotograaf zondag 25 maart 2012 @ 21:34:40 #295
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109508116
quote:
7s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:32 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Is het niet juist zo dat alles dat niet expliciet verboden is, gewoon mag? En niet andersom?
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:34 schreef Nilscollection het volgende:
Nee joh, een heel oerwoud!
The summer is magic!

pi_109508217
quote:

[..]

De regelgeving waar jij over praat wordt opgelegd door de gemeente, en de gemeente heeft geen zeggenschap over dit stuk gebied.

[..]

Ouders van een kind van 1 jaar zeggen dat 't kind bang is. Hoe komt dat zo? Aangeleerd. Zelf schuld dus. Ga dan vooral niet ergens wandelen waar veel honden loslopen.
Dus om dat punt te maken pest je maar een baby van 1 dat er ook niks aan kan doen, lekker bedachtzaam weer
Ga weg
pi_109508273
quote:

[..]

Hoe kom je hierbij? De gemeente heeft daar weldegelijk zeggenschap over.
Overigens is ook Rijkswaterstaat gebonden aan de Nederlandse Wetgeving, of begrijp je dat niet?

Grappig dat je maar een deel van de post behandeld trouwens, zo typisch :')
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is het niet juist zo dat alles dat niet expliciet verboden is, gewoon mag? En niet andersom?
Nee, niet in dit geval, anders zouden honden gewoon los over straat mogen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2012 21:37:18 ]
pi_109508282
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:35 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Dus om dat punt te maken pest je maar een baby van 1 dat er ook niks aan kan doen, lekker bedachtzaam weer
Ik 'pest' niemand, ik bekritiseer enkel de ouders.
pi_109508341
quote:
10s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:36 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? De gemeente heeft daar weldegelijk zeggenschap over.
Overigens is ook Rijkswaterstaat gebonden aan de Nederlandse Wetgeving, of begrijp je dat niet?
En zoals ik ook al zei komt het losloopverbod niet vanuit de wet. Heb je dit topic überhaupt wel gelezen? }:|
pi_109508436
Als ik dit zo lees hoop ik dat je hond erg aardig voor je is TS, want veel menselijk gezelschap zul je wel niet hebben
Ga weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')