IsLam loopt dan ook 400 jaar achter op het Christelijke geloof, ga eens na hoe gewelddadig wij toen waren. Geen excuus, maar het is inherent aan het geloof.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kleine jongetjes seksueel misbruiken is ook niet katholiek. Je punt is?
Lees: ik heb een broertje dood aan mensen die steeds weer komen benadrukken hoe vreedzaam de islam is en dat geweld niet bij de islam hoort. De praktijk wijst dagelijks heel wat anders uit. Geen religie is zo gewelddadig. En de verdediging "dat zijn geen moslims" is me te zwak.
Er is zeker een verband, maar als je geweld aan de islam linkt, krijg je altijd weer opmerkingen als: het is gedrag van mensen, de islam keurt dit niet goed.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
IsLam loopt dan ook 400 jaar achter op het Christelijke geloof, ga eens na hoe gewelddadig wij toen waren. Geen excuus, maar het is inherent aan het geloof.
Het Christelijke geloof predikt ook verdraagzaamheid en hoeveel mensen zijn er uiteindelijk omgebracht uit naam van god, koning en vaderland?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is zeker een verband, maar als je geweld aan de islam linkt, krijg je altijd weer opmerkingen als: het is gedrag van mensen, de islam keurt dit niet goed.
Een dekmantel weet ik niet. het meeste gebeurt vrij open. Geloof is, naast vaderlandsliefde, wel een prima argument om de massa te mobiliseren om op die manier macht geld, vul maar iets in, te vergaren voor de mensen aan de top van de pyramide.quote:Per saldo is religie een dekmantel om fout gedrag mee te vergoeilijken, waarbij het verschil 'm hooguit zit in hoe extreem dat foute gedrag is...
Je had het over "islamitisch geweld". Geweld kan niet islamitisch zijn. Die mensen die geweld "in naam van de islam" gebruiken zijn compleet de weg kwijt en weten zelf niet eens wat de islam inhoudt. Het zijn gewoon personen die iets fout doen, daar hoeft de islam niet bij gehaald te worden. En je zegt dat geen religie zo gewelddadig is als de islam. Dat klopt dus absoluut niet. Als bepaalde moslims iets fout doen wordt daar gewoon altijd de religie bij gehaald, i.p.v. dat mensen naar de personen kijken die iets fout hebben gedaan. Het wordt uitvergroot dat ze moslims zijn, terwijl dat er gewoon niet toe doet. Als je de islam goed kent, weet je dat deze religie alles behalve gewelddadig is. En ik zal niet zeggen dat dat geen moslims zijn. Ik zeg wel dat dat moslims zijn die compleet gestoord zijn en die niet snappen wat de islam inhoudt. En dat het feit dat ze moslims zijn er niet bij gehaald hoeft worden. Het zijn personen die iets fout doen. Dit noem je toch ook geen ongelovigengeweld?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kleine jongetjes seksueel misbruiken is ook niet katholiek. Je punt is?
Lees: ik heb een broertje dood aan mensen die steeds weer komen benadrukken hoe vreedzaam de islam is en dat geweld niet bij de islam hoort. De praktijk wijst dagelijks heel wat anders uit. Geen religie is zo gewelddadig. En de verdediging "dat zijn geen moslims" is me te zwak.
Kijk, ik word gewoon op m'n wenken bediend:quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
Er is zeker een verband, maar als je geweld aan de islam linkt, krijg je altijd weer opmerkingen als: het is gedrag van mensen, de islam keurt dit niet goed.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:05 schreef Waterkan het volgende:
En dat het feit dat ze moslims zijn er niet bij gehaald hoeft worden. Het zijn personen die iets fout doen.
Dat sommige mensen 400 jaar achter lopen, betekent niet dat het geloof dat zij aanhangen ook 400 jaar achterloopt. Genoeg christenen lopen ook achter. Er zijn ook genoeg gewelddadige mensen die de islam niet aanhangen en waarschijnlijk veel meer gewelddadige niet-moslims dan gewelddadige moslims. Dus dat sommige (heel weinig) mensen die de islam aanhangen gewelddadig zijn betekent niet dat een hele religie die door honderden miljoenen mensen aangehangen wordt achterloopt. Ga je alsjeblieft verdiepen in de islam.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
IsLam loopt dan ook 400 jaar achter op het Christelijke geloof, ga eens na hoe gewelddadig wij toen waren. Geen excuus, maar het is inherent aan het geloof.
schouderklopje voor deze meneer, huldequote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kijk, ik word gewoon op m'n wenken bediend:
[..]
Hmmm kom op zo'n actie is gewoon reuzetriest. Er is totaal niet bekend wat er aan de hand is en PLOP men gaat een middeleeuws religieuze onderdrukkingsactie goedpraten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kan me best indenken dat zo'n actie op gang komt na zo'n gruwelijke moord, die vijf kinderen zonder moeder achterlaat. Dat de vork nu heel anders in de steel lijkt te zitten, doet daar niks aan af.
Het blijft hoe dan ook in-triest dat iemand op z'n manier wordt afgeslacht.
Nee, sommige mensen die deze religie niet snappen gebruiken het als dekmantel. Juist omdat ze weten dat veel mensen zich niet verdiept hebben in de islam en als kip zonder kop achter de media aan lopen. Als je de islam kent, weet je dat die op geen manier als dekmantel te gebruiken is voor geweld. Dat weet iedereen die de islam kent.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Per saldo is religie een dekmantel om fout gedrag mee te vergoeilijken, waarbij het verschil 'm hooguit zit in hoe extreem dat foute gedrag is...
Er is vaak een directe link tussen het geweld en de bijbehorende religieuze opvattingen. Zo wordt er in de islam bepaald niet soepel gedacht over overspelige vrouwen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:05 schreef Waterkan het volgende:
Je had het over "islamitisch geweld". Geweld kan niet islamitisch zijn. Die mensen die geweld "in naam van de islam" gebruiken zijn compleet de weg kwijt en weten zelf niet eens wat de islam inhoudt. Het zijn gewoon personen die iets fout doen, daar hoeft de islam niet bij gehaald te worden.
De islam verspreidt zich op gewelddadige wijze. Plegers van geweld rechtvaardigen hun daden op basis van religieuze teksten. Regelmatig bestaat daarvoor een breed draagvlak. Kijk anders maar hoe straffen in islamitische landen ten uitvoer worden gebracht, nota bene op basis van Sharia: islamitische wetgeving.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:05 schreef Waterkan het volgende:
En je zegt dat geen religie zo gewelddadig is als de islam. Dat klopt dus absoluut niet. Als bepaalde moslims iets fout doen wordt daar gewoon altijd de religie bij gehaald, i.p.v. dat mensen naar de personen kijken die iets fout hebben gedaan. Het wordt uitvergroot dat ze moslims zijn, terwijl dat er gewoon niet toe doet.
Om misverstanden te voorkomen: ergens een broertje dood aan hebben is een uitdrukking. Het betekent dus niet letterlijk dat mijn broer dood is. Ter geruststelling: hij maakt het prima, was gisterenavond nog bij me op de koffie.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:05 schreef Waterkan het volgende:
Wat betreft je broertje: sterkte. Kun je, omdat je je broertje hebt gebruikt in je argument, ook vertellen wat er dan precies met hem gebeurd is?
Wordt dat gedaan dan? Dat leidde ik niet af uit die Facebook-pagina. Als de daad inderdaad wordt goedgepraat, neem ik daar vanzelfsprekend afstand van.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hmmm kom op zo'n actie is gewoon reuzetriest. Er is totaal niet bekend wat er aan de hand is en PLOP men gaat een middeleeuws religieuze onderdrukkingsactie goedpraten.
Onzin, geweld en religie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden omdat beide mensenwerk is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:05 schreef Waterkan het volgende:
[..]
Je had het over "islamitisch geweld". Geweld kan niet islamitisch zijn. Die mensen die geweld "in naam van de islam" gebruiken zijn compleet de weg kwijt en weten zelf niet eens wat de islam inhoudt. Het zijn gewoon personen die iets fout doen, daar hoeft de islam niet bij gehaald te worden. En je zegt dat geen religie zo gewelddadig is als de islam. Dat klopt dus absoluut niet. Als bepaalde moslims iets fout doen wordt daar gewoon altijd de religie bij gehaald, i.p.v. dat mensen naar de personen kijken die iets fout hebben gedaan. Het wordt uitvergroot dat ze moslims zijn, terwijl dat er gewoon niet toe doet. Als je de islam goed kent, weet je dat deze religie alles behalve gewelddadig is. En ik zal niet zeggen dat dat geen moslims zijn. Ik zeg wel dat dat moslims zijn die compleet gestoord zijn en die niet snappen wat de islam inhoudt. En dat het feit dat ze moslims zijn er niet bij gehaald hoeft worden. Het zijn personen die iets fout doen. Dit noem je toch ook geen ongelovigengeweld?
Daarom is het ook de bedoeling dat mensen zich gaan verdiepen in religie, i.p.v. als een kip zonder kop achter een groepje mensen aan te lopen. Vroeger kon het volk nog niet lezen, tegenwoordig kunnen we dat gelukkig wel en hebben we veel meer mogelijkheid om ons te verdiepen in religie.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het Christelijke geloof predikt ook verdraagzaamheid en hoeveel mensen zijn er uiteindelijk omgebracht uit naam van god, koning en vaderland?
[..]
Een dekmantel weet ik niet. het meeste gebeurt vrij open. Geloof is, naast vaderlandsliefde, wel een prima argument om de massa te mobiliseren om op die manier macht geld, vul maar iets in, te vergaren voor de mensen aan de top van de pyramide.
Nee ik bedoel dat men op die FB pagina mensen opriep een hoofddoek om te doen uit een soort piėteit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wordt dat gedaan dan? Dat leidde ik niet af uit die Facebook-pagina. Als de daad inderdaad wordt goedgepraat, neem ik daar vanzelfsprekend afstand van.
1-0 voor de islamofoob.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Irakese moslima doodgeslagen in California door islamofoob
jij misschien, maar de meeste mensen in moslimlanden zijn nog steeds analfabeet en kennen de koran alleen door wat ze verteld wordt. Die zijn dus lekker makkelijk te beļnvloeden. Hoe dommer de mensen gehouden kunnen worden hoe beter het is voor de machthebbers die daar aan de macht zijnquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:16 schreef Waterkan het volgende:
[..]
Daarom is het ook de bedoeling dat mensen zich gaan verdiepen in religie, i.p.v. als een kip zonder kop achter een groepje mensen aan te lopen. Vroeger kon het volk nog niet lezen, tegenwoordig kunnen we dat gelukkig wel en hebben we veel meer mogelijkheid om ons te verdiepen in religie.
maar is dit nu een gevalletje islamitisch geweld of gewoon doodslag/moord, ik heb ook wel eens een atheist voor een moord veroordeeld zien worden (inclusief moteif wraak voor vreemdgaan of oneens zijn met ouderlijke besissing)quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, geweld en religie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden omdat beide mensenwerk is.
Zeggen dat islam gewelddadiger is als het christendom vind ik lood om oud ijzer. Beide zijn als het ze uitkomt gewelddadig. Meestal is dat geweld gedirigeerd door mensen die andere belangen hebben dan religieuze. Maar zeggen dat religies allemaal vredelievend zijn is reinste kolder. Religie is gewoon een prima manier om het gepeupel te mobiliseren en je zin te krijgen. Hoe meer volgelingen hoe meer macht.
OK, maar vind je dat zo extreem dan? Het is gedaan vanuit de (achteraf bezien foute) veronderstelling dat de vrouw slachtoffer was geworden van islamofoob geweld. Vergelijk het maar met mensen die met lieveheersbeestjes gingen rondlopen omdat iemand slachtoffer was geworden van zinloos geweld.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat men op die FB pagina mensen opriep een hoofddoek om te doen uit een soort piėteit.
Waarschijnlijk dus haar eigen man (of dochter)quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:17 schreef Aladeen het volgende:
Triest, wie vermoordt er nauw gevluchte Irakezen? Dat zijn de mensen die gevlucht zijn met een goede reden en vervolgens in het buitenland gaan werken en proberen een normaal leven te leiden. Irakezen zijn niet zoals Marokkanen of Antilianen of Roma’s.
LOL. Jij zegt dat je het niet eens bent met mensen die zeggen dat geweld niet aan de islam te linken valt en dat je mensen als personen moet zien die iets fout kunnen doen. Je wordt niet op je wenken bediend, ik geef gewoon mijn mening en jij hebt eerder laten gepost dat er mensen bestaan die mijn mening delen. Niks bediening.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kijk, ik word gewoon op m'n wenken bediend:
[..]
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:05 schreef Waterkan het volgende:
Je had het over "islamitisch geweld". Geweld kan niet islamitisch zijn. Die mensen die geweld "in naam van de islam" gebruiken zijn compleet de weg kwijt en weten zelf niet eens wat de islam inhoudt.
Dit is een gevalletje eer moord die veroorzaakt wordt door culturele en religieuze achtergronden die wat verweven met elkaar zijn. Waardoor het moeilijk is het een van het ander te scheiden.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:18 schreef Re het volgende:
[..]
maar is dit nu een gevalletje islamitisch geweld of gewoon doodslag/moord, ik heb ook wel eens een atheist voor een moord veroordeeld zien worden (inclusief moteif wraak voor vreemdgaan of oneens zijn met ouderlijke besissing)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |