Jaa siet er raar uit braaaahquote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:28 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ik ben een leek op het gebied afvoeren e.d. maar ik vind het raar
eruit zien dat er een stuk afvoer naar beneden gaat en daarna een soort
zwanenhals die loodrecht omhoog gaat.. ?!
En als dit niet werkt - zwanenhalsje(s) losmonteren en de troep eruit halen.quote:Op zondag 25 maart 2012 00:11 schreef bas-beest het volgende:
Eerst paar scheppen soda erin, dan kokend water erop... ff laten staan en evt. herhalen.
Dus de delen uit elkaar gehaald en inwendig vuil verwijderd???quote:Op zaterdag 24 maart 2012 23:23 schreef Nam112 het volgende:
Hij heeft probleem met de "air-flow" denk ik want ik heb de spullen alles schoongemaak.
Overigens wat veel mensen bovendien vergeten is om te controleren of het gedeelte met het zeefje wat aan je wasbak zit toevallig ook niet verstopt is, hier komen zeer veel verstoppingen voor, denk je dat de sifon inwendig schoon is, zit de verstopping gewoon veel hoger.quote:Op zondag 25 maart 2012 10:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus de delen uit elkaar gehaald en inwendig vuil verwijderd???
Dan moet je dat pijpje wat naar het bovenste deel van je wasbak gaat schoonmaken.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:14 schreef Mederiacvm het volgende:
[Mogelijk domme vraag modus]
Laten we nu even aannemen dat het echt geen verstopping is maar toch te maken heeft met de air-flow; hoe kan het probleem dan het beste worden opgelost?
[/mdvm]
Dan moet de beluchting en ontluchting in orde worden gemaakt.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:14 schreef Mederiacvm het volgende:
Laten we nu even aannemen dat het echt geen verstopping is maar toch te maken heeft met de air-flow; hoe kan het probleem dan het beste worden opgelost?
is hier niet van toepassing, bij een dubbele sifon achter elkaar zou het mogelijk zijn, op deze sifon is echter niets anders aangesloten dan alleen de wasbak, een vacuüm is dan ook uitgesloten, ook al zal de beluchter die vast aanwezig is op de sifon vast zou zittenquote:Op zondag 25 maart 2012 12:14 schreef Mederiacvm het volgende:
[Mogelijk domme vraag modus]
[/mdvm]
Aan de foto te zien wel, deze zijn namelijk standaard dicht en moet bijvoorbeeld mbv een zaag geopend worden.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan moet de beluchting en ontluchting in orde worden gemaakt.
Overigens vraag ik mij 2 dingen af:
1. Dat piefje voor de VW-aansluiting, is dat afgedopt?
Dat is inderdaad een beluchter.quote:2. Verder naa achteren steekt ook iets verticaal omhoog; is dat een beluchter? Zo ja, dan kan er alleen nog een ontluchtingsprobleem zijn; ook vaak door een gedeeltelijke verstopping, verderop stroomafwaarts.
Nou, nou, rustig maar.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:56 schreef hbc het volgende:
Wat voor prutser heeft die sifon aangesloten?
Dat pijpje wat omhoog komt moet afgedopt worden. Deze sifon is geschikt voor een vw aansluiting. Die moet nu afgedopt worden.
Ga naar de warmteservice ofzo en koop een nieuwe mc-alpine universele sifon. In deze set zit een blauwe blinddop. Deze moet er in gedraaid worden. Als dat te duur is plak het dan af met duck-tape en draai de ring er overheen
Zodra dat is gebeurd zet je de ontluchter open die er op zit. Dat is dat ronde geval op de bocht die naar beneden gaat.
Suc6!
Wat voor "beluchting" verwacht jij op een rioolafvoer? Er gaat water in, er komt geen lucht uit o.i.d.!quote:Op maandag 26 maart 2012 11:02 schreef Nam112 het volgende:
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb alles net gekeken en er zitten geen troep in, verstopping problem is het net dus. Ze zijn idd uit elkaar geweest in de weekend om alles schoon te maken. Ik denk nu dat ik heb problem met de beluchting maar ik weet niet hoe ik nu moet doen.
Waarschijnlijk kon het systeem door de bagger, z'n lucht niet meer kwijt.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:29 schreef jerney het volgende:
Ik heb hier totaal geen verstand van verder, maar heb ooit hetzelfde probleem gehad en toen bleek de oplossing erin te zitten een putje waarin die pijp in de tuin uitkwam uit te baggeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |