SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier![]()
![]()
Nieuwe workout, eat this.
Maandag Rug
Deadlift
Barbell bent over row
Pull ups
Seated rows
Chin ups
Dumbell bent over rows
Dinsdag Borst
Bench Press
Chest dips
Incline press (barbell/dumbell opt)
Pull overs
Peck Deck
Standing cable fly
Woensdag Benen
Squats
Leg press
Straight legs deadlift
Calf raises
Abs
Donderdag Schouders
Hang & clean press
Dumbell shoulder press
Rear delt row barbell
Standing lateral raises
Seated bent over dumbell laterals
Upright rows
Vrijdag Speeluurtje
Armen
Abs
Obliques![]()
![]()
Misschien dat je de oefeningen kunt koppelen door middel van supersets? Bijvoorbeeld eerst bench press waarna je overgaat op push press?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:46 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Geen idee, ga het proberen. Heb het ook aan wat vrienden van me gevraagd, en sommige zijn er razend enthousiast over en anderen raden het af, zoals jij."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Een superset zou borst rug zijn, niet borst schouders.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:42 schreef Push. het volgende:
[..]
Misschien dat je de oefeningen kunt koppelen door middel van supersets? Bijvoorbeeld eerst bench press waarna je overgaat op push press?![]()
Wat bedoel je precies?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Een superset zou borst rug zijn, niet borst schouders."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik lees dat je schouders en borst niet zou kunnen supersetten. Vroeg me af of je dit wel bedoelde, want ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen.quote:"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Dat bedoelde ik wel. Maar je hebt er verstand van? Waarom zou je borst en schouders supersetten volgens jouw? Wat zou het voordeel zijn om twee keer dezelfde spiergroep onder grote spanning in een superset te zetten?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:02 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik lees dat je schouders en borst niet zou kunnen supersetten. Vroeg me af of je dit wel bedoelde, want ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen.![]()
Ik zeg niet dat ik er 'verstand' van heb, maar ik probeer hem te helpen met wat ik ervan weet. Wat het voordeel is van twee keer dezelfde spiergroep onder grote spanning in een superset te belasten? Je kunt eerst een pre-exhaust doen van je voorste schouderkoppen met de bench press, waarna je overgaat op een tweede oefening, bijvoorbeeld de militairy press of de push press, zodat je schouders extra belast raken, en dus meer spiervezels worden aangesproken. Door de bench press worden je schouders ook belast, maar dankzij de superset kun je dus dieper gaan. Je kunt ook gewoon een schouder-borsttraining afwerken, maar ik vraag me af of dat een goede keus is.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik wel. Maar je hebt er verstand van? Waarom zou je borst en schouders supersetten volgens jouw? Wat zou het voordeel zijn om twee keer dezelfde spiergroep onder grote spanning in een superset te zetten?
Waarom denk je dat borst-schouder geen superset kan vormen?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Omdat als je borst doet/gedaan hebt, je nooit zoveel kracht meer kan zetten op je schouders omdat je die net tot het uiterste heb moeten gebruiken voor je borst. Je kan het wel doen natuurlijk, maar het zal zonde zijn van de energie die je er in steekt.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:12 schreef Push. het volgende:
[..]
Waarom denk je dat borst-schouder geen superset kan vormen?![]()
Altijd leuk om weer eens een beginnersschema te doen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:16 schreef DeRakker. het volgende:
Ik ga weer eens beginnen met een fullbody schema.![]()
![]()
mwah na 2 jaartjes split kan het wel leuk effect geven.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
Altijd leuk om weer eens een beginnersschema te doen.
Ipv. 1-2x per week train je dan 3x per week een spiergroep... wel eens goed voor variatie.![]()
Ja, de anterior deltoid en triceps worden dan 2x belast. Als je die wil supersetten dan kan dat, maar dan train je de rest van de spiergroepen niet optimaal - zwakste schakels ende zo.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Omdat als je borst doet/gedaan hebt, je nooit zoveel kracht meer kan zetten op je schouders omdat je die net tot het uiterste heb moeten gebruiken voor je borst. Je kan het wel doen natuurlijk, maar het zal zonde zijn van de energie die je er in steekt.Confidence through competence![]()
Het is juist de hele grap van supersets dat je dan door de synergisten nog wel genoeg kracht kan zetten om de reps uit te voeren, en dus meer spiervezels aan te spreken.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Omdat als je borst doet/gedaan hebt, je nooit zoveel kracht meer kan zetten op je schouders omdat je die net tot het uiterste heb moeten gebruiken voor je borst. Je kan het wel doen natuurlijk, maar het zal zonde zijn van de energie die je er in steekt."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
okee, succes ermee.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:32 schreef Push. het volgende:
[..]
Het is juist de hele grap van supersets dat je dan door de synergisten nog wel genoeg kracht kan zetten om de reps uit te voeren, en dus meer spiervezels aan te spreken.![]()
Welke synergisten ' kunnen dan nog genoeg kracht zetten om meer spiervezels aan te spreken' bij een shoulder press na een chest press?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:32 schreef Push. het volgende:
[..]
Het is juist de hele grap van supersets dat je dan door de synergisten nog wel genoeg kracht kan zetten om de reps uit te voeren, en dus meer spiervezels aan te spreken.Confidence through competence![]()
Barbell én dumbell bent-over rows? Waarom?quote:[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
IMO is Borst/schouders dom. En om dat te gaan supersetten is nog dommer. Als je wil gaan supersetten pak dan Borst/Rug ofzo.
En met dom bedoel ik, iets wat ik niet zou doen.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Omdat je er nooit genoeg van kan krijgen. Ik wilde er eigenlijk nog een T Bar in gooien, maar dat zou overdreven zijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:36 schreef Jajong het volgende:
[..]
Barbell én dumbell bent-over rows? Waarom?![]()
Fair enoughquote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Omdat je er nooit genoeg van kan krijgen. Ik wilde er eigenlijk nog een T Bar in gooien, maar dat zou overdreven zijn..
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Zou je er niet liever een goeie lat oefening ingooien tho? Ondanks dat je pull-ups én chins doet zou t niet verkeerd zijn om die ook te isoleren[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Wat voor lat oefening zou jij er in gooien dan?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:45 schreef Jajong het volgende:
Zou je er niet liever een goeie lat oefening ingooien tho? Ondanks dat je pull-ups én chins doet zou t niet verkeerd zijn om die ook te isoleren![]()
Pulldowns, en dan liefst close grip. Of met een V-bar.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
De hele reden dat ik pull ups en chins er in gooi en pulldowns er uit is omdat pulldowns niet werken voor me.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:53 schreef Jajong het volgende:
Pulldowns, en dan liefst close grip. Of met een V-bar.
Waarbij ik moet kanttekenen dat dit misschien ook niet voor me werkt en m´n form gewoon totaal kut is. Maar ik ga toch eerst de pull ups proberen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: