abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 maart 2012 @ 17:01:13 #126
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_109495605
De problemen die veel mensen hebben met het einde is dat al jouw keuzes inclusief die in ME1 & 2 er helemaal niets toe doen. Bioware zei dat het geen traditionele einde zou zijn als keuze A, B en C. Wat wel het geval is en dat Bioware ons heeft voorgelogen. Ook geeft het geen afsluiting, het einde is 100% speculatie.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 25 maart 2012 @ 17:06:40 #127
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_109495772
Ja das wel minder ja. Soms leek het erop dat je een keuze mocht maken, en vervolgens kon dat niet...

Wat ik me trouwens nog steeds afvraag, vallen de reapers ook andere sterrenstelsels aan of alleen de onze? Want daar hoor je verder niks over in de game, behalve dat de reapers in de donkere zones zaten tussen de sterrenstelsels in. Je zou dan kunnen aannemen dat ze de hele lege ruimte tussen sterrenstelsels innemen. Want wat is het nut om alleen ons sterrenstelsel uit te roeien als leven in andere stelsels gewoon door kan gaan... En zou elk stelsel dan een eigen Citadel hebben?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 25 maart 2012 @ 17:51:55 #128
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_109497639
http://pastebin.com/znYraLnF

Spoilers over DLC / ME4. Niet 100% bevestigd.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_109498588
quote:
8s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:51 schreef 2Happy4U het volgende:
http://pastebin.com/znYraLnF

Spoilers over DLC / ME4. Niet 100% bevestigd.
Dafuq. Dan gaan ze dus uit van de letterlijkheid van het einde :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen referral hier.
pi_109498998
Dus het volgende speel gaat volgens die leaks

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heten... Hmm.. Wat ik heb gelezen denk ik dat ik het bij Mass Effect houd en het laat vallen zodra ze stoppen met ME3.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:43:02 #131
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109499628
Mijn zondagmiddag gebruikt om het spel uit te spelen. Wat een drama. :{ Ik snap dat de fans boos zijn, maar daarentegen is het einde ook wel een goede weerspiegeling van het spel zelf. Het is het allemaal net niet.

In dat geval bedoel ik niet 'net niet goed' maar 'net niet episch'. Terwijl het spel alles in zag had om dat wel te zijn maar het is allemaal net niet goed genoeg uitgewerkt. De basis staat en werkt als een trein, maar toen had men geen tijd, geld of zin meer om dat ook uit te werken. Die zie je meteen weer terug in het einde. Het geraamte staat er (3 keuzes, plotwending, potentieel filosofisch dilemma) en toen besloot men om daar niets meer mee te doen maar een filmpje in te monteren dat ze toevallig nog hadden liggen (waarschijnlijk van iets heel anders). Alsof men op papier uitgetekend had hoe men het had willen hebben, maar geen zin meer had om dat ook te verbeelden of mogelijkheid te maken in het spel zelf.

Ook het combatsysteem, de missies, het upgraden van wapens etc. zijn niet verder gekomen dan een krakkemikkige basis die wel potentie heeft. Daarna had men er geen zin meer in. Voor een spel met deze omvang (5 jaar, drie delen, gigantische fanbase) is dat natuurlijk dodelijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 25 maart 2012 @ 18:50:08 #132
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_109499868
quote:
8s.gif Op zondag 25 maart 2012 17:51 schreef 2Happy4U het volgende:
http://pastebin.com/znYraLnF

Spoilers over DLC / ME4. Niet 100% bevestigd.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Vooral dat over de Catalyst en Shepard... laat Shepard alsjeblieft met rust, denk ik dan. Sowieso, laat alle characters uit (deze periode van) Mass Effect met rust en bedenk nieuwe.

Maar hey, 2014 is nog wel een eindje weg. We zullen wel zien wat het wordt.

Edit
Dit vind ik dan wel weer grappig:

1Consideration: Possible backlash?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zondag 25 maart 2012 @ 18:53:05 #133
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_109499978
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2012 16:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In tegenstelling tot veel andere (geloof ik) vind ik het einde juist geweldig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met je eens; een happy ending had misstaan hier. Ze hadden alleen dat eindfilmpje beter moeten uitwerken, door per keuze verschillende gevolgen te laten zien. Dan was er vast wat minder ophef geweest.

quote:
Maar ik vond de game zelf wel wat 'hol' aanvoelen....de tertaire missies voegen werkelijk niks toe. Ja je krijg er wat geld voor, maar je hoort overal dat geld geen rol speelt bij het verslaan van de reapers, en jij krijgt als ultieme redder een paar duizend credits van de Alliance :')_!

Je zou toch denken dat je op z'n minst het beste van het beste qua wapens aangeboden krijgt. Maar nee, je moet zelf diep in de buidel tasten om een beetje een goede sniper te kunnen aanschaffen :')
Dan had je wat beter op moeten letten. Die tertiaire missies vullen de verschillende war assets aan, of laten ze juist afnemen. Afhankelijk wat je doet. En je zou toch denken dat in tijden van conflicten middelen schaars zijn, dus dat het niet raar is dat er niet met geld gesmeten wordt. Want zo blijft de balans wel aanwezig in 't spel, zodat je niet alles maar kunt kopen en echt moet kiezen welke wapens je upgradet of juist niet, welke uitrustingen je koopt e.d. Zo blijft 't nog een beetje interessant.
quote:
Maargoed :P Ze hadden al die sidemissies zoals ze nu zijn moeten schrappen en er 6 ofzo hele goede, lange extra missies van moeten maken.
Ik vind dat 't prima af te wisselen valt. De Priority-missies, met daarnaast de N7 missies + alle kleinere scan-object missies en alle meningsverschillen op de citadel. Zoals ik hierboven al zei, alle beetjes helpen. 't Is alleen dat je journal het niet echt overzichtelijk houdt voor je gevoel.

Daarbij had ik 't wel leuk gevonden om verschillende beelden te zien bij het eindgevecht van een aantal assets die je verzameld hebt. Zou me het gevoel geven dat ik 't ergens voor had gedaan. Nou komt het gewoon alleen neer op hóe hoog het totaal EMS is.

Maar even concluderend: totdat Bioware haar eigen visie op ME3 heeft uitgelegd, ga ik niet lopen speculeren over het eind. Voor mijn gevoel klopt alles, behalve de laatste cutscene. Maar over een paar weken/maanden valt er pas echt te oordelen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zondag 25 maart 2012 @ 21:21:10 #134
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_109507018
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 18:53 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Met je eens; een happy ending had misstaan hier. Ze hadden alleen dat eindfilmpje beter moeten uitwerken, door per keuze verschillende gevolgen te laten zien. Dan was er vast wat minder ophef geweest.

[..]

Dan had je wat beter op moeten letten. Die tertiaire missies vullen de verschillende war assets aan, of laten ze juist afnemen. Afhankelijk wat je doet. En je zou toch denken dat in tijden van conflicten middelen schaars zijn, dus dat het niet raar is dat er niet met geld gesmeten wordt. Want zo blijft de balans wel aanwezig in 't spel, zodat je niet alles maar kunt kopen en echt moet kiezen welke wapens je upgradet of juist niet, welke uitrustingen je koopt e.d. Zo blijft 't nog een beetje interessant.

Nja dat is het dus, die war assets maken geen reet uit. Of althans, ja je moet ze halen wil je de minste slachtoffers hebben. Maar dat had natuurlijk veel en veel beter uitgewerkt kunnen worden. Nu deed ik het alleen voor het geld maar zelfs dat is eigenlijk raar zoals ik al zei.

Wat ik eigenlijk nog het meest miste waren van die vette locaties zoals Omega. En ik had ook wel verwacht dat je nu eindelijk eens missies zou hebben die zich in de steden op de armen van de citadel zouden afspelen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 25 maart 2012 @ 21:27:49 #135
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_109507545
Over de indoctrination theory:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over de onduidelijkheid van de journal en de verschillende sidequests. Ik vind het moeilijk om te bepalen of het nu echt zo onduidelijk is of dat ik gewoon heel erg verwend ben door Skyrim, die elke scheet die je moet laten een marker op de map geeft.
Ok stelletje hokboeren
  zondag 25 maart 2012 @ 21:28:25 #136
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_109507590
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:27 schreef padlarf het volgende:
Over de indoctrination theory:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet inmiddels toch wel dat die theory niet klopt? Dat heeft Bioware zelf gezegd.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 25 maart 2012 @ 21:31:30 #137
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_109507874
quote:
8s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:28 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Je weet inmiddels toch wel dat die theory niet klopt? Dat heeft Bioware zelf gezegd.
Dat snap ik, maar ik kwam het net tegen en wilde het gelijk met jullie delen O+
Ok stelletje hokboeren
pi_109508123
Wat hierboven staat (substitute en de vulkaan); helemaal eens. Wat je hebt uitgevoerd in het spel komt totaal niet terug, behalve dan in 1 grote EMS berekening (dat ook nog eens generfed wordt door multiplayer). Dat is wat het einde slecht maakt; het gevoel dat het geen zak heeft uitgemaakt wat je hebt gedaan in je voorgaande 60 uur aan gameplay.
Er drijft ook een mooie quote rond van een ex-bioware werknemer uit de tijden van BG2 en het andere goede spul:

quote:
It is a game. Not a movie.

And more specifically, its a role-playing game. The players are *part* of the game. Part of the process of building and experiencing the game, much more so than with most other forms of entertainment.

Entitlement is really a right, for the gamer, because they have participated, actively, in the game itself.
[..]
I'd say a Role-Playing Video Game Trilogy Ending should (try to) do the following: Reward the player's choices throughout the series. The big stuff they did should be noted. They should *feel* like they had a unique impact on the world.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 25 maart 2012 @ 21:35:01 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_109508146
Ik zie nu pas dat je wel een aantal verschillende eindes hebt :')

Ik heb hem pas net uitgespeeld dus had geen idee. Ik had blijkbaar de 'synthesis' ending.

Edit: maar zo te lezen zijn die andere eindes idd maar marginaal anders.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_109508151
quote:
8s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:28 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Je weet inmiddels toch wel dat die theory niet klopt? Dat heeft Bioware zelf gezegd.
Echt?

Waar hebben ze dat gezegd?
Geen referral hier.
  zondag 25 maart 2012 @ 21:36:15 #141
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_109508241
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:35 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Echt?

Waar hebben ze dat gezegd?
Ik heb een linkje geplaatst een paar topics terug, te lui om het nu op te zoeken.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Moderator zondag 25 maart 2012 @ 21:51:36 #142
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_109509193
Ben erachter gekomen dat 2Happy van metal houdt _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 25 maart 2012 @ 21:55:32 #143
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_109509470
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ben erachter gekomen dat 2Happy van metal houdt _O_
*)
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zondag 25 maart 2012 @ 21:55:49 #144
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_109509482
En gewoon Happy voldoet.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Moderator zondag 25 maart 2012 @ 21:59:46 #145
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_109509749
Maar koop ME3 nou eens, kunnen we samen de MP heerschen \m/
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 25 maart 2012 @ 22:01:21 #146
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_109509897
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 21:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Maar koop ME3 nou eens, kunnen we samen de MP heerschen \m/
Maar dan steun ik dag 1 DLC :(
En Origin :@ :')

Maar ik moet zeggen, het is wel verleidelijk :')
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Moderator zondag 25 maart 2012 @ 22:04:31 #147
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_109510104
quote:
8s.gif Op zondag 25 maart 2012 22:01 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Maar dan steun ik dag 1 DLC :(
En Origin :@ :')

Maar ik moet zeggen, het is wel verleidelijk :')
:7
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_109511506
Pff, net gigantische moeite gedaan om een Brute, Harvester en talloze cannibals en Marauders te doden op Tuchanka op insanity, blijkt er achteraf zo'n reaper wapen te liggen. :(
Insanity is wel gaaf, geeft veel meer het apocalypse gevoel.

Verder fantastisch spel, ik ben unspoiled nog. Ik vind het alleen jammer dat ze out of the blue opeens zo'n wapen op Mars vinden dat de reapers zal kunnen doden. Ik hoop eigenlijk dat dat ding gewoon niet gaat werken. :')
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  zondag 25 maart 2012 @ 22:28:56 #149
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109511846
ik mis de collector straal ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator zondag 25 maart 2012 @ 22:29:32 #150
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_109511894
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 22:28 schreef Maanvis het volgende:
ik mis de collector straal ;(
Geth Pulse komt er nog een beetje bij in de buurt ;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')