SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besparing op gas is aanzienlijk alleen elektra verbruik gaat wel omhoog met 1200kw![]()
Ideaal dus als je ook zonnepanelen hebt met een evt overcapaciteit![]()
Bespaar hier al op een etage woning 450m3 gas per jaar
Maar kan nergens prijzen vinden van die pomp![]()
Kun je mij een indicatie geven wat zo een ding kostExcl en of incl installatie
![]()
Apart ik heb ook altijd begrepen dat je waar nodig nooit moet verwarmen met electra omdat dat veel duurder is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:22 schreef cvboer het volgende:
[..]
Maakt elkaar niet zo heel veel. 1 kWh is goedkoper dan 1 m³, bij elektra zijn de netwerkkosten hoger als dat van gas. Ga je kijken naar de energetische waarde zit er meer energie in gas dan in elektra. 1 kWh is 36.00000 Joule tegen 316.50000 Joule voor 1 m3 gas. Beetje het geneuzel wat goedkoper is, waterkoker vs fluitketel.
Dat is het ook. Voor de prijs van 3kWh kun je ook 1m3 gas krijgen (waar ruim 9kWh aan energie inzit)quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Apart ik heb ook altijd begrepen dat je waar nodig nooit moet verwarmen met electra omdat dat veel duurder is.
Ligt aan het benodigde vermogen, je huis verwarmen met gas zal goedkoper zijn dan verwarmen met elektra.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Apart ik heb ook altijd begrepen dat je waar nodig nooit moet verwarmen met electra omdat dat veel duurder is.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is het ook. Voor de prijs van 3kWh kun je ook 1m3 gas krijgen (waar ruim 9kWh aan energie inzit)
Gebruik je echter een warmtepomp die voor elke kWh aan elektrisch verbruik zo'n 3 kWh aan warmte afgeeft, dan ontloopt het elkaar niet echt.
Wel een misser van de gemeente, als ik de foto's zo zie. Dat platte dak maakt het er helaas niet mooier op.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:59 schreef DS4 het volgende:
Rechterdeel (garage) is plat dak. Dat hadden we graag anders gezien, maar de gemeente wilde daar niet in toegeven.
Dan ga je ook flink de hoogte in he?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Waarom is het dak van de garage half platdak en half puntdak ?
Mocht een geheel puntdak niet van de gemeente, of was dit je eigen keuze ?
Wij hebben ze van Simonswerk. Die zijn in ieder geval goed, want we hebben er loeizware eiken voordeuren aan hangen...quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:59 schreef ueberduitser het volgende:
Zeg TS, ik zag in het het andere bouwtopic dat je je onzichtbare scharnieren noemde, zijn dat toevallig de Invisidoor van Argenta?
Zo ja, hoe bevallen die? Qua kwaliteit dan he?
Lastige keuze. Het is een bijgebouw en die hebben we bewust wat meer als schuur opgezet vanuit de gedachte dat we een moderne versie van een langgevelboerderij wilden maken. In die zin past die achterwand wel bij het gebouw.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:05 schreef bleiblei het volgende:
Mooi hoor.
Ga je nog wel iets met die multiplex achterwand doen? Of blijft dat zo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |