Zie hieronder... meteen zo ook zicht op de eiken balken bij de voordeur die weer terugkomen in het bijgebouw.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:09 schreef Boterbartje het volgende:
Prachtig huisje, echt heus.
Heb je toevallig nog foto's van het water/bruggetje aan de voorkant? Daar was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar
Ja, maar zonder die versieringen keert de verzekering niet uit...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:15 schreef densmee het volgende:
jammer van die alarm versieringen naast je voordeur, was me eerder niet opgevallen
Is toch makkelijk op te lossen door er rechts van de voordeur ook een te plaatsen. Hoef je verder niet aan te sluiten gewoon voor de symmetrie.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:37 schreef densmee het volgende:
Logisch natuurlijk dat het aanwezig moet zijn maar je verliest zo veel symmetrie
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zie hieronder... meteen zo ook zicht op de eiken balken bij de voordeur die weer terugkomen in het bijgebouw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het valt op de foto meer op dan irl...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:37 schreef densmee het volgende:
Logisch natuurlijk dat het aanwezig moet zijn maar je verliest zo veel symmetrie
Eis van de verzekering of een clausule waardoor je korting krijgt op voorwaarde dat je kunt aantonen dat je alarm aan stond?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar zonder die versieringen keert de verzekering niet uit...
Korting? Neuh... Tweejaarlijks moet de hele flikkerse bende bij ons worden getaxeerd, er zijn eisen op het gebied van beveiliging en meldkamer.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:08 schreef Coelho het volgende:
Eis van de verzekering of een clausule waardoor je korting krijgt op voorwaarde dat je kunt aantonen dat je alarm aan stond?
Tegen onze steen valt dat net zo goed op...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:16 schreef cvboer het volgende:
Die flitslamp zijn er ook in het wit, valt nog minder op dan oranje.
Ik vind dat ook niet gek. Gezien de waarde van bepaalde dingen, alleen het meubilair al moeten ze wel kritisch zijn.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Korting? Neuh... Tweejaarlijks moet de hele flikkerse bende bij ons worden getaxeerd, er zijn eisen op het gebied van beveiliging en meldkamer.
Het is net als met auto's. Boven een bepaald bedrag wordt de verzekering kritisch.
Dat denk ik ook wel. Moet wel zeggen dat ik het een erg mooie woning vind.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tegen onze steen valt dat net zo goed op...
Nee, er is een pad aan de huiskant van de greppel (te zien op de foto). De gemeente heeft nl. in het bestemmingsplan opgenomen dat er maar één overgang mag zijn per kavel en dat is dus voor de auto's.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 01:57 schreef tjoptjop het volgende:
Moet je nou door een greppel heen om je voordeur te bereiken?![]()
Is dat een trage gemeente die nog voor 'aansluiting' zorgen of wat?
Mooi hoor. Echter 1 vraag hoeveel m2 is je huis en heb je wel profijt van de warmtepomp?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:15 schreef DS4 het volgende:
Dank! Nu bezig met de hanglampen in elkaar te knutselen voor de tuinkamer op basis van (olie) stormlampen.
Het is ruim 2.000 kuub. En ik heb niet het idee dat wij 4x zoveel kwijt zijn als een normaal gezien. Volgens mij zijn wij aan gas en electra iets van 350 euro per maand kwijt en een normaal gezin lijkt mij wel ruim boven de 90 euro te zitten...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mooi hoor. Echter 1 vraag hoeveel m2 is je huis en heb je wel profijt van de warmtepomp?
Want je verstookt 4x zoveel als een normaal gezin.
Zo'n 500m2?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is ruim 2.000 kuub. En ik heb niet het idee dat wij 4x zoveel kwijt zijn als een normaal gezien. Volgens mij zijn wij aan gas en electra iets van 350 euro per maand kwijt en een normaal gezin lijkt mij wel ruim boven de 90 euro te zitten...
650 ongeveer.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zo'n 500m2?
Nee in euro's niet maar in electraverbruik wel. Ik wist dat die warmtepompen stroom slurpen maar zoveel.
Maakt elkaar niet zo heel veel. 1 kWh is goedkoper dan 1 m³, bij elektra zijn de netwerkkosten hoger als dat van gas. Ga je kijken naar de energetische waarde zit er meer energie in gas dan in elektra. 1 kWh is 36.00000 Joule tegen 316.50000 Joule voor 1 m3 gas. Beetje het geneuzel wat goedkoper is, waterkoker vs fluitketel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
650 ongeveer.
Maar we hebben wel wat verbruikers, niet alleen de warmtepomp, die ook koelt in de zomer overigens. Daarnaast hebben wij ons huis comfortabel op 21 graden.
En het verbruik is in het begin relatief hoog omdat er nog bouwvocht uit moet en de lekkage in de kelder heeft op dat punt niet geholpen...
Kwa kosten zitten we gewoon niet hoog. Gasverbruik en electriciteitsverbruik is verder lastig met elkaar te vergelijken, maar ik begreep altijd dat electriciteit relatief duur is tov gas, dus ergens moet het toch werken die pomp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |