blauwe zones, en vooral straten waar je niet mag parkerenquote:
20 meter, pfffff, da's wel HEEL verquote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:59 schreef BrandX het volgende:
[..]
blauwe zones, en vooral straten waar je niet mag parkeren.
En daar waar je wel mag parkeren moet je minimaal 20m lopen.
Ik begrijp hem heel goed eerlijk gezegd. Ik heb zelf ook een schijthekel aan betaald parkeren en zoek dus meestal alternatieven, en dan maar een stukje lopen...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Mensen als TS begrijp ik echt niet. Sorry.
Waarom moet altijd alles maar gratis zijn? De parkeerplaats moet ook onderhouden worden en als je er niet moest betalen ging iedereen er staan en konden de bezoekers van het park er niet meer staan.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:10 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik begrijp hem heel goed eerlijk gezegd. Ik heb zelf ook een schijthekel aan betaald parkeren en zoek dus meestal alternatieven, en dan maar een stukje lopen...
Ik vind eerlijk gezegd dat parkeren gewoon gratis hoort te zijn in de meeste gevallen: je bent toch klant/bezoeker/gast!?
Net zoiets als extra betalen voor saus bij je eten...Typisch nederlandse hebberigheid. 50 ct. voor een kloddertje mayonaise ofzo
Om nog maar te zwijgen over het betalen om ergens naar de WC te mogen gaan![]()
![]()
In de meeste andere landen vallen deze zaken gewoon onder service en klantvriendelijkheid. Ga in HK vertellen dat je hier in NL 50ct moet betalen om even naar de WC te gaan, en ze lachen zich scheel over de diepe triestheid hier...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:22 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Waarom moet altijd alles maar gratis zijn? De parkeerplaats moet ook onderhouden worden en als je er niet moest betalen ging iedereen er staan en konden de bezoekers van het park er niet meer staan.
Saus kost geld en dus mag je er voor betalen. Anders zou het standaard in de prijs moeten zitten en als je dan geen saus neemt voel je je pas echt genaaid.
WC's moeten worden schoon gemaakt en daar moet iemand voor komen die geld kost. Is het dan vreemd dat daar een vergoeding tegenover mag staan?
En toch zal het uit de lengte of uit de breedte moeten komen. Je kan nog zoveel gratis aanbieden maar winst moet er toch gemaakt worden anders bestaan ook die bedrijven in HK niet lang.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In de meeste andere landen vallen deze zaken gewoon onder service en klantvriendelijkheid. Ga in HK vertellen dat je hier in NL 50ct moet betalen om even naar de WC te gaan, en ze lachen zich scheel over de diepe triestheid hier...
50ct om even naar de WC te mogen is echter geen reeele prijs t.o.v. de kosten. 50ct. voor een kloddertje mayonaise is ook geen reeele prijs.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:36 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
En toch zal het uit de lengte of uit de breedte moeten komen. Je kan nog zoveel gratis aanbieden maar winst moet er toch gemaakt worden anders bestaan ook die bedrijven in HK niet lang.
Of je betaald wanneer je gebruikt of je betaald het omdat het standaard in de prijs zit.
HK is ook een stuk kleiner dan Nederland en heeft een veel hogere bevolkingsdichtheid. Dan kan je met minder belasting p.p. veel meer ophalenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
50ct om even naar de WC te mogen is echter geen reeele prijs t.o.v. de kosten. 50ct. voor een kloddertje mayonaise is ook geen reeele prijs.
Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die ergens NIET gaan eten wanneer je 50ct extra moet betalen voor een beetje mayonaise. Ik ben er 1 van. En als het iedere keer 50ct kost om even naar de WC te gaan, dan blijf ik korter in de stad, en dus consumeer ik ook minder.
In Hong Kong is het trouwens gewoon verplicht voor horeca om gratis schone toiletten aan te bieden aan iedereen. En daarnaast neemt de overheid ook zelf de verantwoordelijkheid om overal gratis schone openbare toiletten neer te zetten. Dat doen ze trouwens met veel lagere belastingen, en bijvoorbeeld geen sales-tax (btw). Blijkbaar kan het daar dus wel gewoon allemaal.
En wat betreft het parkeren kost het daar wel geld, maar zodra je dan iets koopt of gaat eten, krijg je vaak (gedeeltelijk) je geld terug.
Salarissen zijn ook veel lager, en qua infrastructuur zou het wel eens duurder kunnen zijn dan hier.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:14 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
HK is ook een stuk kleiner dan Nederland en heeft een veel hogere bevolkingsdichtheid. Dan kan je met minder belasting p.p. veel meer ophalen
Ik heb toch echt liever gewoon gratis toiletten.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:22 schreef BrandX het volgende:
Wat benzinestations in Duitsland hebben (en wat je steeds vaker in NL ziet) is het systeem dat wanneer je naar het toilet gaat je een tegoedbon van de waarde van het toiletbezoek krijgt die je korting verschaft bij aanschaf van iets te eten/drinken van de shop. Dat is op zich wel een chique systeem. Goed er zijn zat mensen die niet altijd wat nemen in zo'n shop, maar zo'n bon is doorgaans een maand geldig oid. Anyways, redelijk ok systeem wel
Is bij de BP ook. Ideaal als je ook koffie wilt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:22 schreef BrandX het volgende:
Wat benzinestations in Duitsland hebben (en wat je steeds vaker in NL ziet) is het systeem dat wanneer je naar het toilet gaat je een tegoedbon van de waarde van het toiletbezoek krijgt die je korting verschaft bij aanschaf van iets te eten/drinken van de shop. Dat is op zich wel een chique systeem. Goed er zijn zat mensen die niet altijd wat nemen in zo'n shop, maar zo'n bon is doorgaans een maand geldig oid. Anyways, redelijk ok systeem wel
En dan zeggen ze dat Nederlanders gierig zijnquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb toch echt liever gewoon gratis toiletten.
Als ik van Tankstation A weet dat ik daar moet betalen om even naar het toilet te gaan, en bij Tankstation B is het gratis, dan ga ik tanken bij Tankstation B. Heel simpel.
Tegenwoordig moet je bij sommige tankstations zelfs al betalen als je even wat lucht in je banden wilt pompen...![]()
Het is je eigen keuze om met de auto daarheen te komen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:10 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik begrijp hem heel goed eerlijk gezegd. Ik heb zelf ook een schijthekel aan betaald parkeren en zoek dus meestal alternatieven, en dan maar een stukje lopen...
Ik vind eerlijk gezegd dat parkeren gewoon gratis hoort te zijn in de meeste gevallen: je bent toch klant/bezoeker/gast!?
Net zoiets als extra betalen voor saus bij je eten...Typisch nederlandse hebberigheid. 50 ct. voor een kloddertje mayonaise ofzo
Om nog maar te zwijgen over het betalen om ergens naar de WC te mogen gaan![]()
![]()
Ik BEN Nederlander.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:29 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat Nederlanders gierig zijn
Dan gebruik je het toch niet? Je gebruikt een machine die stroom en onderhoud nodig heeft. Daar moet voor betaald worden. Want die goedkope tankstatonnetjes hebben dat niet. Raad eens waarom? Juist, omdat het geld kost.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je bij sommige tankstations zelfs al betalen als je even wat lucht in je banden wilt pompen...![]()
Het is tientallen jaren 'gratis' geweest. Als ze 1 Snicker verkopen hebben ze de kosten van zo'n apparaat er alweer voor 2 uur uit.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan gebruik je het toch niet? Je gebruikt een machine die stroom en onderhoud nodig heeft. Daar moet voor betaald worden. Want die goedkope tankstatonnetjes hebben dat niet. Raad eens waarom? Juist, omdat het geld kost.
In Nederland zijn ze dat ook verplicht, simpele.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
50ct om even naar de WC te mogen is echter geen reeele prijs t.o.v. de kosten. 50ct. voor een kloddertje mayonaise is ook geen reeele prijs.
Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die ergens NIET gaan eten wanneer je 50ct extra moet betalen voor een beetje mayonaise. Ik ben er 1 van. En als het iedere keer 50ct kost om even naar de WC te gaan, dan blijf ik korter in de stad, en dus consumeer ik ook minder.
In Hong Kong is het trouwens gewoon verplicht voor horeca om gratis schone toiletten aan te bieden aan iedereen. En daarnaast neemt de overheid ook zelf de verantwoordelijkheid om overal gratis schone openbare toiletten neer te zetten. Dat doen ze trouwens met veel lagere belastingen, en bijvoorbeeld geen sales-tax (btw). Blijkbaar kan het daar dus wel gewoon allemaal.
En wat betreft het parkeren kost het daar wel geld, maar zodra je dan iets koopt of gaat eten, krijg je vaak (gedeeltelijk) je geld terug.
Ik wilde het niet zeggen maarquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:53 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
En wanneer emigreer je eens naar HK dan? In elk topic waar het daarover gaat krijg je weer een plakplek in je broek.
In NL zijn ze het weliswaar verplicht, maar wordt het nauwelijks nageleefd. Hoeveel Mac's zijn er niet met zo'n schoteltjessnol? Hoevaak moet je bij de LaPlace betalen voor de WC terwijl je er gegeten hebt!?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:53 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
In Nederland zijn ze dat ook verplicht, simpele.
En wanneer emigreer je eens naar HK dan? In elk topic waar het daarover gaat krijg je weer een plakplek in je broek.
En de laatste jaren moet alles goedkoper en goedkoper omdat er steeds meer concurrentie is.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het is tientallen jaren 'gratis' geweest. Als ze 1 Snicker verkopen hebben ze de kosten van zo'n apparaat er alweer voor 2 uur uit.
2 jaar in Frankrijk geweest? Ben je wezen lopen?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:20 schreef muhahaha het volgende:
2 jaar terug rondreis door Frankrijk gemaakt en echt in elk restaurant kreeg je STANDAARD een fles water bij je maaltijd ongeacht of je ook zelfs iets ernaast bestelde. Moet je hier eens proberen, laatste keer dat ik in Nederland een fles water bestelde mocht ik achteraf 5 euro voor die fles aftikkenx 100.
Geld vragen in Nederland mag wel, maar is niet verplicht in Horeca, sterker nog je bent het verplicht aan te bieden.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In de meeste andere landen vallen deze zaken gewoon onder service en klantvriendelijkheid. Ga in HK vertellen dat je hier in NL 50ct moet betalen om even naar de WC te gaan, en ze lachen zich scheel over de diepe triestheid hier...
Klopt, ook enorm schoon en mooi verlicht met achtergrondgeluid van vogeltjesquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:22 schreef BrandX het volgende:
Zeker wel, maar dan moet je wat meer betalen dan de absolute bodemprijs. En dat willen we niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja service kent men in Nederland niet
Zodra je moet betalen voor 'service', is het geen service mee.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker wel, maar dan moet je wat meer betalen dan de absolute bodemprijs. En dat willen we niet.
Dat is een goeie, morgenmiddag eens kijken als ik tijd hebquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:31 schreef TinyTuna het volgende:
Gewoon de straat tegenover Duinrell inrijden (klein weggetje met een koffietentje rechts - al ie er nog staat), na de kerk aan je linkerhand kom je bij een pleintje (met de waterpomp), daar links van de kroeg de straat inrijden (Berkheistraat). Als je even doorrijdt zie een groot marktterrein aan je linkerhand waar je kan parkeren. Behalve op dinsdagochtend want dan is er markt. 10 minuutjes lopen max.
Succes met je ingeslagen ruit in die buurt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is een goeie, morgenmiddag eens kijken als ik tijd heb
Het is Wassenaar.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Succes met je ingeslagen ruit in die buurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |